Hankinnat vauvalle

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kiips
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä tilasin eilen oralta noita lukkoja ja pistorasioiden suojia.. saa muutaman kaapin kiinni, ettei poika pääse availeen niitä sit, kun keksii miten niitä availlaan. Kun on jo yrittänyt avata niitä, mut ei ihan riitä taidot/voimat. Me hankittiin rattaisiin se jalkapussi.. se on sellainen kevyttopattu ja pitää hyvin tuulta.

meillä on joku 10 litran roskis mut se on liian pien.jos ostaisin sen pussin ni budjetti kyllä ylittyis.

Me käytetää yleensä tyhjää vaippasäkkiä eka ja si pistetää ihan meijän keittiön roskiksee :D

nii,no eikai meilläkää nii välii ois mihin ne vaipat pistäis,roskikset viiä kumminkii joka ilta ulos.mut kun siellä vessassa kumminkii pitää se roskis olla.

Joo, ei meilläkään vaipparoskista ole. Paitsi joskus kyllä tuntuu, että edes joku roskis sitten pitäisi hoitopöydän vieressä olla, ettei unohtuisi se vaippojen roskiin vieminen. Luulisi, että se hoituu heti vaipanvaihdon jälkeen, mutta jotenkin niitä saattaa joskus minulta tai mieheltä unohtua viereisen lipaston päälle. Kakkavaipat kummasti lähtee heti roskiin, kun se kakka pitää käydä puottamassa pönttöön, mutta noi pissavaipat... Ei sillä, että mitään laiskoja oltaisiin, mutta... :D

Meillä joutuu ehkä ostamaan jonkinlaiset rattaat neidille. Meilläkin on kyllä siis yhdistelmävaunut ja niissä erillinen ratasistuin, mutta kun se istuin ei välttämättä ole enää käyttökelpoinen. :( Yksi rakas kissamme kävi sen pari kertaa kusemassa, kun rouva ei taas ollut tyytyväinen johonkin (stressipissaaja siis), ja sen jälkeen kun sain sen lopulta (kai) riittävän hyvin pestyä, niin se unohtui pitkäksi aikaa parvekkeelle kuivamaan. Lahopää, mikä lahopää. Nyt en sitten tiedä, viitsiikö sitä enää käyttää. Joten pitänee ryhtyä rattaita katselemaan. Kiira onneksi mahtuu vielä hyvin vaunukoppaan, mutta jossain kohtaahan se ei siellä enää suostu olemaan. Ja ensi talvena kyllä tarvitaan vielä rattaita, vaikka neiti isosiskoonsa tulisikin. Pysyi se isompikin rattaissa sentään melkein kaksivuotiaaksi!

kyllä mäkii tunnollisesi kuljetan rattaita mukana vaikka ei tyttö niissä istuiskaa,mut saapahan vaikka ostokset kuljetettua niissä kotio.

Meillä vaippoja löytyy toisinaa ties mistä :grin Enää harvoin on tullut vaihdettua tuolla vessassa lipaston ja hoitoalustan päällä (eikä siellä ole roskista edes), yleensä vaipat hoituu nykyää sohvalla tai lattialla ja aika monesti ne vaipat jää sitten lojumaan johonkin kaapin kulmalle :oops: Illalla kyllä yritän siistiä ne viimeistää roskikseen, keittiön roskikseen :grin

kyl mä vaihdan vessanlattialla.ja etenkii nyt kun on sitä vaippaihottumaa ni pitää hanuri pestä ammeessa(lavuaarissa ei mahu):)

Mä oon nyt käyttänyt noita puhdistusliinoja, kun ei toi pökälekakka niin paljoo sotke. Sit jos ois ihan koko alakerta siinä ittessään ni pesisinkii lavuaarissa.. Mutta sitä kun ei oo hetkeen tapahtunut niin hoituu ties missä aina.. :)

btw, kuinka usein teillä kylvetään tai ylipäätään pestää vauvaa?

meillä kylvetetää kaks kertaa viikossa.
ei ne puhistuspyyhkeet meil hirveesti auta,hervottoman kokoset tortut ollu eilen ja tänä aamuna vaipassa kun tytsy on heränny.missä lie vaiheessa tusannu ne..:think005 siinäpä päivän pohdinta:laughing002

Mulla on hoitopöydän vieressä tietokonepöytä ja oon nostanu siihen pöydälle sankon. Ja mulla on kokoajan pussirulla siinä ja aina saa kätevästi uuden pussin käsiin, kun nostaa täyden vaippapussin pois. Meneepähän aina vaipat roskikseen, kun pitää vaippa vaihtaa. Ja jos käryää kakkavaippa, nii paan pussin kiinni siksi aikaa. Vai onko sitä jo turtunu siihen paskan hajuun, ettei huomaa.. :D
Mä kans käytän puhdistusliinaa kun ei pojan iho oireile niistä ja pökäleen jälkeen ei tosiaan oo peppu ympäriinsä kakassa.

Poika käy parin päivän välein suihkussa ja kerran viikossa kylvyssä, että saa polskia ja leikkiä veden kanssa mielin määrin.

Meillä pyritään käymään kylvyssä kaksi kertaa viikossa. Mutta joskus jää se toinen kylvetys välistä. Mutta meille se on riittävä väli. Ja vauva kun tykkääkin polskimisesta kylvyssä kovasti.

Mie oon edelleen kakan jäljiltä käyttänyt Kiiran pyllypesulla. Tällä kun oli alkuun herkempi tuo vaippa-alueen iho, niin olen mahdollisimman vähän käyttänyt noita puhdistuspyyhkeitä. Kun tuntui silloin pikkuvauvana ärtyvän niistäkin. Esikoisen kanssa niitä käytettiin ahkerammin, sillä kun ei mitään iho-ongelmia ollut. Ei kyllä pienemmälläkään enää, mutta jäänyt tapa päälle. Kiirakin kyllä tekee niitä pökälekakkoja (esikoinen harrasti tahnamaisempaa tuotosta tässä vaiheessa), että ei kummoista pesua tarvitse.

Meillä pestään kans pari kertaa viikossa.... Ja toinen kysymys kylvettämisestä... Pesettekö pelkästään vedellä vai paatteko saippuaa mukaa?

Meillä kun poitsu piipahtaa suihkussa parin päivän välein, niin vain ja ainoastaan vettä. Mä pesen kylvyssä sit pojan edelleen vaan perusrasvalla.

mä pistän paskavaipat vielä erillisee pakastepussii:laughing002 mä en tykkää yhtää et kämppä haisee paskalle.jäi varmaa aikoinaa traumoja kun kaverilla kävin ja se ei vieny niitä vaippoja roskii ja se koko kämppä hais.
mä käytän tytöllä shamppoota,sillä rasvottuu muuten hiukset.

Nii ja suihkujen jälkeen rasvaan ihon. On pysyny tosi hyvänä iho pojalla.. en oo uskaltanu vielä uudestaan kokeilla vauvojen kylpyaineita, kun viimeksi aiheutti niin paljon kuivuutta..

Huh.. ei ainakaan vieraat oo sanonu, et meillä käryäisi paska.. kysyin ihan erikseen vielä viimeksi pojan kummitädiltä, et haiseeks täällä kakka, mut ei kuulemma tai sit oli vaan ystävällinen.. :D Noh, joka päivä toi viedään pois, vaikkakin sit vajaana. :)

Takaisin