Hankinnat vauvalle

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kiips
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi muumien taikatalvi. Vähänkö esikoinen tykkäisi. Äh, miksi täältä on vaa matkaa aivan liikaa sinne :sad001 Kesällä käytiin muumimaailmassa (pari viikkoa ennen la:ta, kyllä oli muuten tuskaa sen mahan kanssa :wink) ja siitä puhutaan vieläkii. Anoppila on noin vajaan tunnin päästä muumimaailmasta, oltiin silloin vkl siellä ja yks päivä ajettiin muumeilemaan. Nii ja anoppilaan menee noin 2h.

Tiutsi: Oli tosi hauskaa taikatalvessa-mulla ja esikoisella! Me oltiin myös mun viimeisillä raskausviikoilla muumimaailmassa ja pisti kyllä kaikki mäkinousut kärryineen ja kasseineen vähän puuskuttamaan :)

Tein muuten taas tänään Tiutsin ihanaa mangokanaa...pistin vielä herkkusieniä ja cashew-pähkinöitä joukkoon ja kyllä oli hywwää :)

Ää, minäkin haluan marakassit! Taitais vaan käydä niin että äiskä niitä vispaa :grin Soittelen pojalle huuliharppua ja ukulelea joskus ja se vaan mollottaa ihmeissään :)

Mä jätin ne marakassit vielä toistaiseksi kauppaan. Ehtii ne myöhemminkin hankkia.. onhan tolla pojalla noita helistimiä yms. Että harmittaa, ku kaikki soittimet on vuosien saatossa menny hukkaan tai rikki.. sähkökitara on tallessa, kun se on sellainen vanha perintökalu. Mut mäkin oon soitellu huuliharppua pienempänä. Sen lisäksi kanteletta ja panhuilua. Vieläköhän sais panhuilun soimaan.. ei vaan oo enää sitäkään. Mä oon muutenkin enemmän laulaja, kuin soittaja. Laulaminen on ollu harrastus läpi elämän ja tuli joskus keikkailtuakin vähän tanssibändin kans.

Juu, ois kiva vielä joskus lähteä vähän tanssittamaan porukkaa, mutta eipä mulla suuri into siihen ole.

Meillä on esikoisella se Muumi ksylofoni. Ärsyttää vaan, kun siinä on kaksi E:tä! Eihän sillä voi soittaa mitään, missä tarvittaisiin F:ää! Ei sillä, että olisin mitenkään musikaalinen, mutta sen verran kuulen, että kaksi kertaa on sama sävel peräkkäin. Ei se onneksi esikoista haittaa ja vauvakin hakkasi sitä äsken mielellään, mutta minua häiritsee. :D

Mua kans raivostuttaa, jos ei lasten soittimissa oo sävelet kohillaan. Särisee korvaan ilkeästi, jos on aavistuksenkin vierestä... Meillä on yks soittorasia, ja sen rasian tekijällä ei o kyl ollu sävelkorvaa... hirveen kuulosta, kun kaksi nuottia käy vähän liian korkealla.

Joo, mieluummin kuuntelee nuotin vierestä laulavaa ihmistä kuin soitinta, jolla ei nuotit osu kohilleen. Ihminen ei välttämättä mitään sille voi, jos ei osu nuotilleen, mutta soittimet ja lasten lelutkin voisi kyllä tehdä siten, että ovat "oikeassa". Ja meikäläinen on siis itse laulajana tasoa karaokerääkyjä. :D Ääntä kyllä lähtee, ainakin toisinaan, ja nuotissakin yleensä pysyn (tai luulen vain pysyväni), mutta eipä tuo kovin kaunista kuultavaa liene. Onneksi lapset vielä kestää, tai ainakin pienempi, kun äiti vähän laulelee!

Mäkin tykkään lauleskella. Olin yläasteella musiikkiluokalla ja lukiossa kävin bändikurssia yms. Oon myös ottanut laulutunteja. Mies soittaa kitaraa ja on sitten kaksistaan esiinnytty sukulaisten juhlissa, mutta ei muuten. Harmittaa, kun on nyt tullut vähemmän kunnolla laulettua niin, että kunnolla tulis avattua äänikin. Päässyt vähän ääniala kaventumaan. Paljon silti lauleskelen lapselle. Keksin myös omia sanoja ja sävellyksiä päästäni ja laulelen niitä. Laulaminen rauhoittaa ainakin meidän muksua.

Mä en ees viitti laulaa vaikka lauluääntä löytyy sen verran että nuotissa pysyn... Mutta sanat tuppaa unohtua ja mitä kamalinta poikani nauraa mulle jos sille laulaa lurautan :D

Meillä poitsu on innoissaan, ku isi soittaa kitaraa ja ukuleleä. Äiti osaa vaan soittaa suutaan, mut onneks sitä sentään hyvin :D Joskus osasin soitella urkuja ihan kohtuu hyvin, mut en tiiä taittusko enää.

ostin tytsyl sittarista sillon joku aika sitte niitä vaatteita.tänään sitte huomasin et siinä koko lapussa se vaatekoko on joku ihmeen tarra.repäsin sen tarras pois ni sen tarran alla oli koko 62 ja siinä tarrassa oli 74:eek:.pitää käydä kyllä läpi noi muutkii sieltä ostetut vaatteet.

Aika jännä jos on noin menty sohii kokojen kans :o Toivottavasti ei jokaisessa vaatteessa oo nii...

Takaisin