Hankinnat vauvalle

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kiips
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Itse en ole "päässyt" oikeastaan mitään hankintoja tekemään kun lähipiiri on niin innoissaan pienokaisen tulosta että lähes kaikki ollaan jo saatu lahjaksi... Rintapumppujakin on tullut jo kaksi!! :D pinnasänky ja kylpyamme puuttuu... Vaunutkin saadaan lahjaksi miehen mummolta, mutta ne saan onneksi itse käydä valitsemassa! :)

Wau, Hatsii! Meidän perheessä mä oon viimenen lapsi, joka nyt ennättää lisääntymään. Ja oonpa jo 8-kertainen täti ja 4-kertainen isotäti, joten ihan kauheasti ei mun suvun puolelta asiaa ihmetellä. Appivanhemmille tää on eka lapsenlapsi, joten pientä toivoa on, et jotakuta kiinnostaa.. :smiley-angelic003 Jälkimmäiset asuu lähempänä, mikä lupaa ihan hyvää! (?)

No nyt on ensimmäisen kerran ostettu Pakelle jotain omaa! :gen014 Pari kesäbodya samalla, kun esikoiselle ostettiin shortsit. Jos elokuussa on vielä lämmin, mitä ehkä sopii olettaa, ainakin siihen on hyvä varautua, niin tarvitsee vauva kevyempääkin vaatetta. Meillä esikoisellekin tuli herkästi hiki, kun nukkui perhepedissä vanhempien keskellä, vaikka maaliskuussa vielä kunnon pakkaset oli. Joten edes jotain edistystä asiassa. laughing7

Pitäs taas lähtee vähä ikeas pyörähtää, käsitellä hoitopöytä ja ostaa siihen hoitoalustat ja alas jtn säilytyskoreja mihin saa kaikki tavarat .. ( Kiitos meijän pienen asunnon, ei oo kaappitilaa kauheesti) ja vaatetta pikkuselle pikkuhiljaa lisää.. Aattelin kyllä loppukesästä ostaa suurimman osan vaatteistaki ku alkaa olee syysvaatetta kaupoissa, ku tuskin on enää tarvetta elokuun lopulla lyhythihasilla bodeilla tms. :D Täs alkaa kyllä pikkuhiljaa tulla kiire noiden hankintojen kanssa, mut onneks alkaa loma vajaan kahen viikon päästä ni on vaa aikaa sit :)

Me käytiin tänään kans ostoksilla. Ostettiin vähän lisää tutteja, rintakumit, kylvetystuki ja vauvan vanupuikkoja. Hirveesti ei onneks tarvi kaikkee hommata, kun yhtä sun toista tavaraa löytyy vielä esikoisen jäljiltä.. Vielä odotellaan että saadaan imetystyyny takasin, mikä annettiin aikoinaan käyttöön seuraaville sukulaisille.
Hommattiin esikoisellekin nyt sitten ihan lastensänky, että saa tää masumönkiäinen sitten pinnasängyn. Vähän kyllä jännittää miten saadaan toi esikoinen nukkumaan uuteen sänkyyn.. Sitten vielä esikoiselle uuteen sänkyyn kaikki petivehkeet, niin eiköhän hankinnat ala olla siinä :)

Me käytiin tänään hakemassa varastosta esikoisen vaunukopat, sitterit, kylpyammeet yms. Paljon on vielä pikkuhankintoja tekemättä. Näilläkin kyllä hyvin pärjätään, mutta kyllä pikkuinen ainakin uusia vaatteita tulee saamaan, kaikki isommat hankinnat onneksi jo löytyy kotoa. Tuplarattaat on harkinnassa ja toinen pinnasänky ostettiin käytettynä edullisesti, esikko saa vielä hetken nukkua pinniksessä!

Olisiko ruskovillan kapalovaate toimiva?
Ja saako näin ummikko kysyä ilman huutonauruja, että mitä sinne vauvan sänkyyn kannattaa hankkia, patjan, petarin ja suojuksen lisäksi. Tyyny on kuulemma vaarallinen, ei tarpeen ensimmäisenä vuotena, mutta peitto? vai unipussi? oi voi, mikä uusavuttomuus iskee ihan justiinsa..

Pinnasänkyyn voi laittaa myös sellasen pinnasuojan, niitä laitoja vasten. Sidotaan vaan naruilla kiinni pinnasängyn reunoihin, ja se menee sitten koko pinnasängyn ympäri. Se kuulemma luo turvallisuuden tunnetta, ja voi kuulemma joissakin tapauksissa estää kätkytkuolemia. En tiedä pitääkö paikkansa, mutta näin oon itse kuullut.
Meillä oli jo ihan alusta lähtien vauvan tyyny. Enkä nyt saa päähäni, että miten sellanen 2cm paksu tyyny olisi vaarallinen.. :O

tyynystä tuli mieleen...luulin sitä äitiyspakkauksen mukana tullutta suorakaiteen muotosta "pehmustetta" tyynyksi. :laughing025 mut ei se sitten ihan tainnut ollakkaan.oliko muuten teillä jotka pakkauksen otitte niin siellä kaikki tavarat mitä siinä listassa mainittiin?meiltä muistaakseni puuttu sieltä joku vaippa tms. tai sit en vaan hiffannu mikä se oli :laughing002

Reunapehmusteet on hankittuna, ja äippäpaketissa tuli kyllä se makuupussi, ajattelin että oisko se liian kuuma.
Mitä enemmän näitä asioita pohtii, sen tyhmemmäks tulee.. ja välillä tuntuu että lähtee maalaisjärki ku kuuntelee ihmisiä. Niin monta on tapaa ja mielipidettä kun on mammaakin :)

No kaikki toki tekee miten parhaaksi näkee :) mutta aiemman kokemuksen perusteella makuupussi voi olla siihen vuodenaikaan turhan kuuma, ellei sitten vauvalla ole päällään pelkkä body.. Kyllä sen sitten huomaa mikä on hyvä, ja kyllä se vauva sitten hikoilee jos on liian kuuma :) tekemällä oppii :)

IceCream... Onneks meitä "tyhmiä" on muistakin... Mäkin luulin sitä eka tyynyksi... :D mut mä jotenkin sit kuitenkin oletan sen olevan sen taskukestivaipan joku lisäimu... Ei juu, kyllä tässä itsensä aika aasiksi ja uusavuttomaksi kaiken tarvike viidakon keskellä tuntee... :D

Nyt olis sitten hommattuna Emmaljungan yhdistelmävaunut, Gracon turvakaukalo + telakka, Litte Footprint LILLY -pinnasänky (siihen patja, petari ja laitapehmuste) ja sitteri vuodelta nakki ja makkara. Isoimmat hankinnat siis tehty ja koti näyttää siltä, että kohta meitä on täällä kolme! :love017

meillä olis kaikki muut tarvikkeet reilassa,ainoastaan vaatekaappi uupuu tai edes joku lipasto mihi sais vauvan vaatteet...tosin huonekin on vielä maalaamatta, mut onha täs vielä aikaa maalailla :smiley-ashamed004
ja vaatteet/kestovaipat on pesemättä :D itelle pitäs hankkia vielä imetysliivit.... :]

meilläki alkaa olee sillee tavaraa et pärjättäs aika pitkälle jo näillä. Kylpyamme ja hoitoalusta ja jtn vaatetta viel pitäs hommata.. ja itelle kanssa imetysliivit x 2... Onneks on hyvissä ajoin ostellu kaikkea ku näihi kaikkii juttuihin saa upotettua aika paljon rahaa... :o

Meillä taitaa olla hommattuna jo kaikki ja ehkäpä myös paljon semmosta mitä ei ehkä tule käytettyä ollenkaa,riippuu siis tietenkii vauvasta että käyttääkö tuttia ym. Tutulta saadaan vielä hoitopöytä,imetystyyny,kantoreppu,itkuhälyttimet ja puuhamatto.Siinä ne tais sit ollakkii.Ite täytyy vielä se rintapumppu ostaa.Aika paljon kyllä saa rahaa esikoisee menemää,onneks sattu lähipiirissä pienempiä olemaa,muuten ois rahaa menny varmasti yli tonni...tai no mun shoppailulla kyllä ylikii.. :drunken_smilie

Esikoisesta ei kyllä ollut tonni kuin näyttää! Nyt on mennyt enkä satku..... no vieläkin se telakka tilaamatta!

Millaset vaunut maaseudulle? Yhdistelmiä oon aatellu ja hartania on suositeltu, kovin on tyyristä kyytiä, mutta onko ideoita? Lähiseudun käytetyt on koluttu läpi ja onhan uudet aina uudet jos vaikka menee rikki heti tai jotain.

Meillä rupeaa hankinnat vauvalle olemaan ihan hyvällä mallilla, suurin osa on esikoiselta ja osan olen ostanut käytettynä kavereilta. Tripp trapp-tuolin ja siihen kiinnitettävän vauvan kaukalon ostin tosi hyvästä alennusmyynnistä. Jotain pikkujuttuja vielä puuttuu, mutta kalleimmat ostokset on onneksi jo tehty. Olin viime sunnuntaina alennusmyynneissä ja löysin tosi paljon nättejä vauvan vaatteita ja kaikki niin tyttömäisiä että....sairaalaan täytyy kyllä ottaa jotain vähän neutraalimpaa asustetta mukaan, jos mahasta kuitenkin poika sattuisi putkahtamaan :)

Takaisin