Hankinnat vauvalle❤️

Onko kellään kokemusta rengasliinasta? Onko näppärä pikkuvauvan kanssa ja miten on viihtynyt siinä? Meillä on siis trikooliina, jolla osaan kantaa kietaisuristillä, mutta esikoinen ei kovin hyvin siinä viihtynyt ja mietin että olisko tommonen rengasliina kätevä. Jossain videolla näin kun vain sujautti liinan eka päälle ja sitten muksun sinne ja kiristi ilman vaikean näköisiä sidontoja. Lähinnä sitä mietin kun olen sitten jossain vaiheessa kahdestaan alle 2-veen ja vauvan kanssa😅
Näytti lähinnä tosi nopealta jos vaikka vauva on hermorauniona niin ei tarvitsisi eka sitoa liinaa (kun vauva rääkyy vieressä) ja sitten vasta laittaa vauva sinne😅
 
Sain tehtyä ainoan oikeasti pakollisen hankinnan, jolle oli nyt tarvetta, eli turvakaukalo ja telakka. Torin kautta löytyi naapurikunnasta, 2021 valmistettu ja ilmeeltään kuin uusi, 30e maksoin. Lähtiessä sanoin esikoiselle että äiti hakee vauvalle istuimen autoon. Kotiin tullessa hän ryntäsi ovelle huutaen "Vauva!", ilmeisesti ymmärsi että vauva tulee jo kotiin 😂 Nyt laittoi kaukaloon pehmolelun istumaan ja halusi mukaan kattoon Pikku Kakkosta
 
Innostuin pesemään ja viikkaamaan kirppari- ja äitiyspakkausvaatteet. Nämä sopi niin kivasti tähän pieneen lokerikkoon näin siivosti viikattuna, mutta voi olla että aika nopeaa räjähtää vauva-arjessa käsiin 😄 Tämä oli lähinnä kokeilu että löytyisikö kotoa jo valmiina paikka vauvanvaatteille ja tämä saattaapi olla ihan potentiaalinen. Nautin nyt tästä järjestyksestä, katsotaan sitä käytännöllisyyttä sitten myöhemmin 😁1000016468.jpg
 
Me nyt päädyttiin hankkimaan toi rengasliina. Netin syövereihin sukeltaminen ja myös tammikuisissa kysely saivat mut vakuuttumaan että siihen tarpeeseen mihin sitä ajattelin niin voisi olla hyvä. Tilasin lopulta Liinalapselta tommosen puuvillaisen Vanamo Lempi Mimosan. Katselin myös fb:n kantovälinekirppiksen valikoiman läpi, mutta ne oli jo käytettynä kalliimpia kun toi. Sen verran vähän kuitenkin kokemusta että en nyt omaisuutta viitsinyt tuohon laittaa. Myllymuksulla olis ollut vielä vähän halvempi, mutta päädyin kuitenkin tähän kun Liinalapsi tuntuu olevan erikoistunut kantamiseen.

Tuli nopsaa postissa, joten tänään pääsin testailemaan muksun kanssa. Hän saattoi olla vähän eri mieltä mun räpeltämisestä kun eihän tää vielä kovin sutjakasti käy ja noi renkaatkin jää vielä vähän alas, mutta pitää nyt treenailla. Ja plussa siitä että voin tossa tarvittaessa kantaa nyt raskausaikanakin jos tulee tilanne jossa kädet pitää saada vapaaksi.😅

20240619_104818.jpg
 
Onko kellään tietoa onko vielä saatavilla itkuhälytintä jonka sais sovelluksella liitettyä puhelimeen? Onko kokemuksia? Onko parempi sellainen langaton jossa vanhemman ja lapsen yksiköt. Joskus oli se Nubby (muistaakseni), mutta en enää löytänyt mistään verkkokaupasta.
 
Mua alkaa ottaa ihan liikaa päähän tää nykyajan loputon vaihtoehtojen tulva mitä tulee lastentarvikkeisiin, tällä kertaa tohon turvakaukaloasiaan. Miten voi olla yhdellä valmistajalla miljoona erilaista telakkaa ja miljoona erilaista istuinta jotka ehkä käyvät toistensa kanssa tai sitten ei. Ei huvittaisi muodon vuoksi maksaa jostain uusimmasta mallista uudesta setistä 500+€. Selvittelyä tosiaan vaatii jonkinverran tuo kun on tietyt matkarattaat ja adapterit valmiina että mitkä siihen käy. Mua yleisesti ottaenkin ärsyttää jos mikään toiminta menee ns välineurheilun puolelle ja näennäisiä vaihtoehtoja on liikaa vaikka todelliset erot on pieniä. 😅
 
Ostatteko muuten vastasyntyneen kokoa (56) ulkovaatteen esim fleeceehaalarin jossa voi syksyllä maata vaunuissa vauvalle vai meettekö suoraan kokoon 60, jota voisi käyttää sit vaikka välikerroksena?

E mulla siis la ihan syyskuun lopussa 27 pv
 
Ostatteko muuten vastasyntyneen kokoa (56) ulkovaatteen esim fleeceehaalarin jossa voi syksyllä maata vaunuissa vauvalle vai meettekö suoraan kokoon 60, jota voisi käyttää sit vaikka välikerroksena?

E mulla siis la ihan syyskuun lopussa 27 pv
No mä neulon nyt villahaalaria koossa 56/62. Voi toki olla että tämä vauveli on ihan erikokoinen kuin isosiskonsa, joka on ollut aika rauhallinen kasvaja. Joten jos tämä toinen kasvaa samalla tavalla niin ei jää ihan heti pieneksi🤷‍♀️. Mulla laskettu 26 pv. Mutta eipä tommosen haalarin tarvii ihan pikkuvauvalla kovin hyvin istua kun vain makaa selällään siinä vaiheessa🤷‍♀️
Meillä on myös lahjaksi saatu pörröhaalari muistaakseni koossa 56. 🤔
 
Välihaalaria /fleeceä tms usein voi helposti kääntää lahkeesta ja hihasta, niin varmempi ehkä ottaa isompi 😊 riippuen toki missä päin Suomea asuu ja millaisia kelejä sattuu syksyllä / alkutalvella olemaan, mutta meillä ainakin esikoinen oli niin lämminverinen ettei Oulun korkeudellakaan vaunuihin voinut toppapukua laittaa koko talvena, jos laittoi äitiyspakkauksen makuupussin. Toki syntyi kesäkuussa, että oli talvella jo hieman isompi. Että jospa isompi koko menisi lauhalla kelillä alkutalvellakin.
 
Takaisin
Top