Hankinnat vauvalle❤️

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiksx4
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Me hankittiin sama kuin esikoiselle: Outi Virtasen Pienen oma kirja. Mun mielestä tohon saa aika monipuolisesti kirjattua ylös mitä haluaa. Ei niinkään odotusaikaan (ihan pieni osio on tähänkin) vaan enemmän vauvavuoteen ja siitä eteenpäin. 😊

Muoks. ja tosiaan niinkuin ⬆️ sanoi niin paljon avointa tilaa kertoa mitä haluaa mikä on taas musta ollut kiva kun oon aika vapaasti voinut laittaa ylös millon mitäkin hassuja sattumuksia ja liimailla kuvia jne🙈 Mutta tämä varmaan riippuu mistä tykkää.😊
Meillä myös tämä, ja itse oon tykännnyt 🥰 sieviä kuvia ja omaan mieleen värimaailma. Kummasti vaan kirjaaminen kyllä laahaa aika pahasti perässä....😂 En oo esikoisen nimiäisistäkään saanu vielä yhtäkään kuvaa aikaseksi tilata ja syksyllä niistäkin tulee jo 2 vuotta 🫣
 
Vauvakirja on hankintalistalla täälläkin, ennen niitä on saanut hyvin ihan marketistakin, mutta nyt ei tunnu löytyvän sopivaa. Pitää varmaan tilata.

Onko muut hankkineet matkarattaita erikseen? Esikoisen aikaan hankin sellaiset johon sopi turvakaukalo ja ne oli kyllä kovassa käytössä seuraavallakin ja tosi näppärät jos auton kanssa johonkin meni (testattu myös muumimaailmassa). Mutta tuli myytyä pois kun oli muka lapsiluku täynnä :tears: Sitten tuli se olo että ihanku jotain puuttuis... Tällä kertaa en luultavasti silti matkarattaita hanki ellei tule joku ihan ehdoton pakko. Viimeksi se ajatus lähti siitä kun kroppa prakasi synnytyksen jälkeen ja kannoin helteessä vauvaa kaukaloineen terveysasemalta sairaalaan...
 
Ei nyt varsinaisesti liity hankintoihin, mutta ehkä sopivin ketju tähän. Kävin läpi kaikki esikoiselle pieneksi jääneet vaatteet, jotka oon aiemmin vaan sullonut muovipusseihin kaapin perälle. Tälläi sit mukavampi vauvan kanssa aina siirtyä seuraavaan kokoon. Yhteen laatikkoon ajattelin laittaa pipot, hanskat ym. Kokoja 62 ja 68 on kyllä naurettava määrä, ei kaikkia ees ehdi käyttää yhdellä lapsella kerrallaan 🤣 Aika vähän ollaan ite ostettu uutena, saatu vaan niin paljon lahjaksi ja käytettynä tutuilta ilmaiseksi tai halvalla.
View attachment 135077
Mulla samanlainen systeemi, mutta laatikoiden koko ehkä 1/3 tuosta 😂 Koon 62 vaatteita löytyi ehkä noin 3 kpl ja 68 joku 5 kpl mutta koosta 80 alkaen alkaakin sitten löytyä jo ihan kaikkea mahdollista ja ne onkin vielä vaan isossa säkissä.
 
Huh, millon sitä sais aikaiseksi tehdä jotain tämän vauvan tulon eteen 🫣 kaikki kamppeet pesemättä ja laittamatta, oikeastaan mitään muuta ei oo konkreettisesti tehty kun sillon hommattu ne tuplavaunut. Tänään sentään bongasin sen telakan kaukalolle, kun edellinen on esikoisella edelleen. Olisko se elokuu sitten sopivaa aikaa laitella kaikkea kun esikoinen palaa hoitoon, tuntuu että nyt ei riitä kyllä aika mihinkään.
 
Ostin vaaville ekaa kertaa tälläisen ohkasemman "lämpöpeiton" kaukaloon, kun vielä elokuussa/syyskuussa kovin paksua ei tarvitse. Onkohan tää käytössä millainen? Onko kellään ollut tätä? :)

Alkutalveen ostin sitte ihan lämpöpussin.
 

Liitteet

  • Screenshot_20240723_162005.jpg
    Screenshot_20240723_162005.jpg
    413.8 KB · Katsottu: 25
Ostin vaaville ekaa kertaa tälläisen ohkasemman "lämpöpeiton" kaukaloon, kun vielä elokuussa/syyskuussa kovin paksua ei tarvitse. Onkohan tää käytössä millainen? Onko kellään ollut tätä? :)

Alkutalveen ostin sitte ihan lämpöpussin.
Onpa nätti!
 
Ajattelin ettei ihan hirveästi tarvitse hankkia mitään mutta päädyin kuitenkin tilaamaan sivuvaunusängyn. Oli kyllä alennuksessa eikä maksanut uutena kun reilun satasen. Esikoista tosiaan kanniskelin edes takaisin omaan sänkyyn yösyöttöjen välissä ja vaikka sänky oli meidän sängyn vieressä niin onhan se vähän säätöä. En tosiaan saanut itse kovin hyvin nukuttua perhepedissä ja vauvakin nukkui hyvin omassaan joten nyt ajattelin että tyhmä paikka säästää yöunista. Vaikka mistä sitä tietää jos tämä toinen onkin kauhea tissitakiainen. tuntuu helpottavalta että voi vaan itse siirtyä lähemmäs vauvaa imettämään ja kierähtää kauemmas oman sängyn puolelle. Esikoista muistaakseni imetin molemmista rinnoista samalla kyljellä joten sekään ei ole ongelma. Yhden silikonisen maidonkerääjän (haakaa ladybug) tilasin myös. Esikoisen kanssa pari kertaa kaadoin sen isomman alipainepumpun sänkyyn kun irtosi rinnasta kesken kaiken. 🤦🏻‍♀️ tuon saa liiveihin keräämään maitoa toisesta rinnasta kun imettää toisesta.
 
Tein nyt meidän vikat hankintalistalla roikkuneet hankinnat. Toiveikkaana olin että jos kirpparilta olisi tullut sopivia vastaan, mutta nyt päätin että turha enää odotella ja pistin tilaukset menemään. Ei sillä että olisin mitenkään mega aktiivisesti kirppareita edes kolunnut😂. Eli ostin toisen sadesuojan, kaukalopussin ja leikkimaton. Oon kukkaishörhö enkä siedä mustaa joten pakkohan se oli hankkia tommonen elodie detailsin suoja kun ovat niin nättejä. 🙈Meillä on jo toinen tuommoinen tosin eri värisenä ja jopa kirppikseltä löytyneenä. Ja leikkimatto otettiin mahdollisimman lapsellisena. Edellinen oli tosiaan lainamatto ja koska tuli hyvin käyttöön niin ostettiin nyt oma. Plus ton pallomeriominaisuus kuulosti kivalta😂.
 

Liitteet

  • Screenshot_20240812-115706_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20240812-115706_Samsung Internet.jpg
    412.1 KB · Katsottu: 15
  • Screenshot_20240812-115639_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20240812-115639_Samsung Internet.jpg
    537.2 KB · Katsottu: 15
  • Screenshot_20240812-115555_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20240812-115555_Samsung Internet.jpg
    573.3 KB · Katsottu: 15
Me ostettiin viikonloppuna käytettynä thulen urban glide 2 sisarusrattaat. Pitkään mietin onko todellista tarvetta mutta fyysisen ja henkisen hyvinvoinnin kannalta koin oleelliseksi että on ainakin välineiden puolesta mahdollisuus päästä tuulettumaan kunnolla vaikka olisi molempien lasten kanssa kahden. Esikoisen nukuttaminen on ollut myös hankalaa päikyn aloittamisen jälkeen (aiemmin ei vaatinut aktiivista nukuttamista) joten nyt olisi teoreettinen mahdollisuus että molemmat nukahtaisi vaunuihin.
 
Ei nyt varsinaisesti liity hankintoihin, mutta ehkä sopivin ketju tähän. Kävin läpi kaikki esikoiselle pieneksi jääneet vaatteet, jotka oon aiemmin vaan sullonut muovipusseihin kaapin perälle. Tälläi sit mukavampi vauvan kanssa aina siirtyä seuraavaan kokoon. Yhteen laatikkoon ajattelin laittaa pipot, hanskat ym. Kokoja 62 ja 68 on kyllä naurettava määrä, ei kaikkia ees ehdi käyttää yhdellä lapsella kerrallaan 🤣 Aika vähän ollaan ite ostettu uutena, saatu vaan niin paljon lahjaksi ja käytettynä tutuilta ilmaiseksi tai halvalla.
View attachment 135077
Hah oon 7. heinäkuuta päässyt vaatteiden kanssa tähän pisteeseen, sitten viimeistely jäi vähän vaiheeseen. Nyt on pakattu myös koko 86, isompaan laatikkoon kaikki mahdolliset asusteet, yhteen sukat (kuinka paljon lapsella voi olla sukkia?!) sekä järjestetty hoitopöydän yhteen laatikkoon esikoisen 92 kokoiset ja toiseen vauvan 50/56 kokoiset vaatteet. Ja noi laatikot vihdoin roudasin lastenhuoneen kaappiin. Seiso tossa pöydällä olkkarissa siis lähemmäs 2 kk 😂
 
Takaisin
Top