Hankinnat vauvalle❤️

Mun äiti on säästänyt joitain meidän lasten juttuja, esim. mummulassa esikoinen nukkuu päikkäreitä mun vanhassa pinnasängyssä. Mutta anoppi, siinä sellainen hamstraaja että huhhuh. Aina kun tulee kylään tuo kassillisen vanhoja vaatteita ym. Asutaan miehen lapsuudenkodissa ja vintiltä löytyy vaikka mitä aarteita. Esikoinen nukkuu miehen vanhassa pinnasängyssä, seuraavaksi juniorisänkyyn joka myös ollut miehellä käytössä. Esikoista odottaessa anoppi sanoi että vintiltä löytyisi vauvalle hänen kuopuksensa turvaistuimia, tämä kuopus on syntynyt 2000 😂

Mutta kallein ja pisimpään suvussa säilynyt on kastemekko, jonka mun äidinäidinäiti on tehnyt. Sen ensimmäinen käyttäjä on ollut mamman sisko, joka täyttää pian 90. Se mekko on kulkenut mukana silloinkin, kun perhe on lähtenyt Karjalasta evakkoon 💕 Siisti on ikäisekseen, ennen esikoisen ristiäisiä varovasti koitettiin pestä paria tahraa.
 
Onko porukalla vauvalle jo kaikki kamat valmiina?
Mä tässä pohdin, että puuttuukohan multa jotain 🤔 rattaat löytyy, koppa hommaamatta emmaljungiin, muissa on koppakin. Rintapumppu, rintakumit, maidonkerääjät, vaatteet(suurin osa) hoitoalusta, nunnut ja tutit. Niin ja ensisänky on. Turvakaukalo ja jalusta 👌 yks tuttipullo varmaa varmuudeksi hommattava, jos imetys nyt syystä x ei lähdekään.
Vaipat sitte just ennen synnytystä.
Mut ei kai se muuta ensalkuun tarvi 🤔? 8.s mukelo ja aina mä mietin samoja juttuja 😬🤣🤣
 
Jos jaksatte, kertoilkaa mitä teillä on hommattuna/ aikomus hommata, koska oon utelias 🤣😍
 
Jos jaksatte, kertoilkaa mitä teillä on hommattuna/ aikomus hommata, koska oon utelias 🤣😍
Me asutaan kaksiossa joten tila rajallista. Ostettiin käytetty hoitopöytä, hiottiin ja maalattiin se mieluisaksi😍
Tuttipulloja, rintapumppu ja tutteja ostin joku aika sitten. Saatiin sitteri/sänky/höyrysteriloija, tuttipullonlämmitin puolison isältä ku heillä nuori poika.
Eilen ostin hirveen kasan vaatteita, harsoja, kuolalappuja, kaukalopussin, vaunuverhoja, jaja mitähä muuta, vesihaudekupit rinnoille😂 isoimmat puuttuu eli rattaat, turvakaukalo. Niin ja kylpyamme😁
 
Hmm mitäköhän kaikkea meiltä löytyy. On vaatteita (bodyt, pöksyt, sukat, haalarit, myssyt..), harsoja, rintapumppu, rintakumeja, pulloja (paitsi niiden tutit), vaunut, turvakaukalo, sänky, hoitoalusta sun muut, liivinsuojia, amme, pyyhkeitä, kantoliina ja -reppu, vaunuverho, sinkkivoide, sekä kaikenlaista lelua löytyy... olikohan tossa😅

Hankintalistalla: tutit (varmaan bibsin se 3 erilaisen setti, esikoinen oli tosi nirso niin ei oo sit montaa samaa käyttämätöntä😂), ne pullotutit, vaippoja, kaukalopussia oon miettiny kun tulee kylmät kelit (esikoisella ei tosin ollu), toinen sadesuoja vaunuihin, itselle imetykseen liivit ja nännirasva, ja sit kattoo et kotoo löytyy vanupuikkoja ja -lappuja🤔

Myöhempää varten listalla on myös leikkimatto kun edellinen oli vain lainassa🤔
 
Me asutaan kaksiossa joten tila rajallista. Ostettiin käytetty hoitopöytä, hiottiin ja maalattiin se mieluisaksi😍
Tuttipulloja, rintapumppu ja tutteja ostin joku aika sitten. Saatiin sitteri/sänky/höyrysteriloija, tuttipullonlämmitin puolison isältä ku heillä nuori poika.
Eilen ostin hirveen kasan vaatteita, harsoja, kuolalappuja, kaukalopussin, vaunuverhoja, jaja mitähä muuta, vesihaudekupit rinnoille😂 isoimmat puuttuu eli rattaat, turvakaukalo. Niin ja kylpyamme😁
Hei aivan.. Meiltä puuttuu sitteri ja Kaukalo pussi 😊💪
 
Hmm mitäköhän kaikkea meiltä löytyy. On vaatteita (bodyt, pöksyt, sukat, haalarit, myssyt..), harsoja, rintapumppu, rintakumeja, pulloja (paitsi niiden tutit), vaunut, turvakaukalo, sänky, hoitoalusta sun muut, liivinsuojia, amme, pyyhkeitä, kantoliina ja -reppu, vaunuverho, sinkkivoide, sekä kaikenlaista lelua löytyy... olikohan tossa😅

Hankintalistalla: tutit (varmaan bibsin se 3 erilaisen setti, esikoinen oli tosi nirso niin ei oo sit montaa samaa käyttämätöntä😂), ne pullotutit, vaippoja, kaukalopussia oon miettiny kun tulee kylmät kelit (esikoisella ei tosin ollu), toinen sadesuoja vaunuihin, itselle imetykseen liivit ja nännirasva, ja sit kattoo et kotoo löytyy vanupuikkoja ja -lappuja🤔

Myöhempää varten listalla on myös leikkimatto kun edellinen oli vain lainassa🤔
Ja liivinsuojat ja tissirasva puuttuu meiltä myös 😊💪
 
Ja ainiin onhan meillä kynsisakset, nenäimuri, hiusharja, hoitolaukku, kuumemittari ja sitterikin

Jessus mikä lista kaikkea ja silti varmaan jotain edelleen puuttuu😅😂
 
Ja ainiin onhan meillä kynsisakset, nenäimuri, hiusharja, hoitolaukku, kuumemittari ja sitterikin

Jessus mikä lista kaikkea ja silti varmaan jotain edelleen puuttuu😅😂
No sepä se, luulin kans, että meillä on aikalailla jo kaikki. Luin teidän listoja, niin heti löytyi puuttuvia 🤣😬
 
No sepä se, luulin kans, että meillä on aikalailla jo kaikki. Luin teidän listoja, niin heti löytyi puuttuvia 🤣😬
Meillä helpottaa paljon se että kun tuo edellinen on vasta päälle vuoden vanha niin paljon noista jutuista on edelleen käytössä ja siksikin oli vaikea muistaa lisätä listaan😂. Pikkuvaatteet ja imetysjutut pitää käydä kaivamassa varastosta. Mutta kaikki on vielä tallessa kun tiesin että meille vielä toinen muksu tulee ja suht pienellä ikäerolla🤷‍♀️
 
Meillä helpottaa paljon se että kun tuo edellinen on vasta päälle vuoden vanha niin paljon noista jutuista on edelleen käytössä ja siksikin oli vaikea muistaa lisätä listaan😂. Pikkuvaatteet ja imetysjutut pitää käydä kaivamassa varastosta. Mutta kaikki on vielä tallessa kun tiesin että meille vielä toinen muksu tulee ja suht pienellä ikäerolla🤷‍♀️
Meillä nuorin tuli juur huhtikuussa 2v, mutta mä hävitän kaiken aina heti pian, ku en jaksa niitä nurkissa 🤣🫣😭
 
Joo ei tässä vielä hätä oo, jotenkin vaan tuli pieni paniikki kun teillä muilla kommentoinneilla oli jo melkeempä kaikki aivan valmista 😄 ei sitä aikaa loppujen lopuks kuitenkaan mitenkään älyttömästi ole 🤔
 
Joo ei tässä vielä hätä oo, jotenkin vaan tuli pieni paniikki kun teillä muilla kommentoinneilla oli jo melkeempä kaikki aivan valmista 😄 ei sitä aikaa loppujen lopuks kuitenkaan mitenkään älyttömästi ole 🤔
 
Mä en oo ostanut juuri mitään esikoisen kamojen lisäksi toistaiseksi. Uusia lasisia tuttipulloja ostin setin.

Tallessa on esikoiselta osa vaatteista, vaunut, harsoja, kestovaipat, kestoliivinsuojat, ensisänky, unipesä (en koe välttämättömäksi mutta se nyt on) hoitopöytä, hoitoalusta, kantoreppu, leluja, hoitolaukku, kuumemittari, nenäimuri, sitteri, kaukalopusseja pari, leikkimatto, jumppapallo (hytkyttelyyn).

Hankkia täytyy turvakaukalo, rintapumppu, tutit, uusi kantoliina, imetysliivit, maidonpakastuspusseja, vaipat, vanulaput ja ehkä jonkun kapalokankaan ajattelin hankkia. Sisarusrattaat on vähän kysymysmerkillä vielä on oikeasti tarvetta. Uudet hygieniakamat tullee äitiyspakkauksessa ja lisää vaatteita. Lisäksi saadaan kavereilta kierrosta vaatteita ja suvun kiertoboksi joten luulen vaatteita olevan tarpeeksi (=liikaa) vaikka en hankkisi mitään. Poikavaatteita hankin muutaman ennen rakenneultraa kirpparilta mutta ne ei tule edes käyttöön 😅 itse ahdistun turhasta kamasta ja tykkään selvitä mahd. vähällä mutta silti noita esikoisen aikana tarpeellisiksi todettuja tarvikkeita on aika paljon 🙈
 
En oo mun tuleville kaksosille hankkinut vielä mitään. Tai no pari pientä bodya ja haalaria. Kunhan saan kaukalot, niille matkarattaat ja vaunut niin siinä tärkeimmät. Kaikkee muuta sit ehtiä hankkia kyllä. Vaatetta ja hoitoalustaa tulossa sukulaiselta. Itse menen mentaliteetilla mitä vähemmän sen parempi ja ostan sit tarpeeseen. 😊 Ehkä joku pieni selviytymissetti pulloja ja tutteja pitää varalle ostaa. Ja imuriin kytkettävä niistäjä.
 
En oo mun tuleville kaksosille hankkinut vielä mitään. Tai no pari pientä bodya ja haalaria. Kunhan saan kaukalot, niille matkarattaat ja vaunut niin siinä tärkeimmät. Kaikkee muuta sit ehtiä hankkia kyllä. Vaatetta ja hoitoalustaa tulossa sukulaiselta. Itse menen mentaliteetilla mitä vähemmän sen parempi ja ostan sit tarpeeseen. 😊 Ehkä joku pieni selviytymissetti pulloja ja tutteja pitää varalle ostaa. Ja imuriin kytkettävä niistäjä.
 
Takaisin
Top