Hankinnat/ ostokset ja lahjukset

Mun mielestä se tän vuoden äitiyspakkaus on ihana. Meinataan ottaa se. Esikoisen aikana ei otettu ku oli liian retro, mutta kakkoselle otettiin ja nyt meinataan ottaa
 
Me asuttiin esikoisen syntyessä pienessä kaksiossa.
Ostettiin sitten oma kolmio ja muutettiin kun hän oli 2kk.
Sekin oli jo niin rankkaa, että en voi edes kuvitella millaista on muuttaa ihan vastasyntyneen kanssa :grin:confused: huh!
 
Joo olihan se aika rankkaa vielä kun muutettiin 600km päähän mut onneks oli niin paljon apua molemmissa päissä että ite sain melkein vaan istua ja jakaa tehtäviä. Mut silti en kyllä uudestaa tekis samaa enää.
 
Me otetaan myös äitiyspakkaus, onneksi näytti suht kivalta tänä vuonna :happy:
Mitään ei siis ole valmiina ja kämppäkin suht pieni, mut eiköhän me pärjätä :) Autoja ei sentä tarvi vaihtaa :joyful:
 
Me ei olla ees vielä mietitty mikä otettais :D esikoiselta on kyl vielä kaikki säästössä et sinällään äp pakkaus ois aikalailla turha :rolleyes:
 
Mä en varmaan ota sitä tämän vuoden pakkausta musta se 2017 pakkaus oli hieno. Ehkä hienoin pakkaus kautta aikojen. Mä ostelen niitä sen pakkausken juttuja sitten käytettynä. Vaikkei hirveetä tarvetta enää näin neljännen kohdalla ole. Muina hankintoina olis listalla cypex kaukalo ja siihen kaukalolämpöpussi. Niin ja uusi rattaiden alaosa, koska kyseinen kaukalo ei sovi meidän nykyisiin rattaisiin.
 
Onko kukaan malttamaton jo hommannut vauvalle jotain? Mulla tuli tossa yks päivä mieleen, että trikoisen kantoliinan haluaisin. Mulla on aiemmin ollut sellanen mikä ei jousta. Hankin sen koska se olis pitkäikäisempi, mutta ihan pienen kanssa olis kuitenkin trikoo liina ollut kivempi.
 
En vielä ole viitsinyt hommata mitään. Taidan odottaa että nt-ultra on ohi ja sitten sekoan :D
Trikooliina täällä myös hankintalistalla ja mahdollisesti myös tula.
 
En vielä ole viitsinyt hommata mitään. Taidan odottaa että nt-ultra on ohi ja sitten sekoan :D
Trikooliina täällä myös hankintalistalla ja mahdollisesti myös tula.
Piti ihan googlettaa että mikä on tula :D
 
Mua on poltellut jo kaikki söpöt pienet kengät, vaikka järki sanookin, että ne on yksi turhimmista tämän hetken ostoksista. Katotaan kuinka pitkään pystyn vastustamaan tätä kiusausta :oops: Muuten olen vielä vaan tutkiskellut vähän ratas/vaunujuttuja jne.
 
Mua on poltellut jo kaikki söpöt pienet kengät, vaikka järki sanookin, että ne on yksi turhimmista tämän hetken ostoksista. Katotaan kuinka pitkään pystyn vastustamaan tätä kiusausta :oops: Muuten olen vielä vaan tutkiskellut vähän ratas/vaunujuttuja jne.
Joo, kengät vauvalle on aika turhat yhtään missään vaiheessa, ennen kuin alkaa kävelemään ulkona, mutta onhan ne söpöjä :rolleyes:
 
Muokattu viimeksi:
Minä en ole hankkinut mitään vielä. Esikoisesta aika paljon tavaraa. Olen vielä tässä odottavalla kannalla. Uusia lastenvaunuja olen katsellut. Vanhat on huonot. Jos tyttö tulis ostaisin kyllä jotain mekkoja. :Heartred
 
Kuinkas pitkälle tolla äitiyspakkauksella pärjää? Se näyttää näin esikoista odottavalle oikein kattavalta. Eli tarviiko edes mitään lisätä siihen, ennen kuin vauva kasvaa ulos vaatteista? Tai että, mitä olette täydentäneet lisää?
 
Kuinkas pitkälle tolla äitiyspakkauksella pärjää? Se näyttää näin esikoista odottavalle oikein kattavalta. Eli tarviiko edes mitään lisätä siihen, ennen kuin vauva kasvaa ulos vaatteista? Tai että, mitä olette täydentäneet lisää?

Vaatteet oli ainakin 2014 pakkauksessa aika isoja, että niitä pieniä vaatteita joutu kyllä ostamaan. Meidän tyttö oli vielä niin siro vaikka olikin 3,5kg ja 50cm että 56cm vaatteet pyöri päällä ja jouduttiin pikastoksille ostamaan 50cm vaatteita. Ei oltu ostettu niitä etukäteen kun kaikkialla sanottii. Et ovat turhia.
 
Kuinkas pitkälle tolla äitiyspakkauksella pärjää? Se näyttää näin esikoista odottavalle oikein kattavalta. Eli tarviiko edes mitään lisätä siihen, ennen kuin vauva kasvaa ulos vaatteista? Tai että, mitä olette täydentäneet lisää?
Samoin oli 2009 pakkauksessa ja uudessakin näytti koko lappujen perusteella olevan osa aika isoja. Meinasin ainakin jokusen bodyn ostaa lisää. Jos sattuukin vauva olemaan kovasti puklaileva tapaus, niin bodeja menee monta yhden päivän aikana. En kuitenkaan pienempiä kuin 56cm koska mun lapset on olleet neli kilosia ja yli 50 cm pitkiä molemmat niin eiköhän se kolmaskin.. sukkia meinasin myös ostaa. Pakkauksessa kun oli jotain sukattomia "potkuhousuja" niin tarvii niitä varten varmaan sukkia sitten olla.
 
Ja mä ajattelin, että onhan tuon esikoisen jäljiltä kaikkea, niin ei ole paljoa ostettavaa.. ja just klikkailin erään kaupan ostoskoriin melkein 500€ edestä tuotteita:hilarious: no myönnetään ettei ehkä ihan maailman tarpeellisempi kaikki, vaan lähinnä sellaisia joita oisin eikoisenkin aikaan halunnut.
No en nyt tosiaan tuollaista tilausta laittanut menemään, mutta vauvajuttuihin hurahtaminen on siis alkanut :grin:rolleyes:
 
Onneksi meillä on lähes kaikki tallessa kuopuksen jäljiltä. Turvakaukalo täytyt hankkia ja katsoa mahtuuko nuo turvaistuimet kaikki takapenkille. Ostettiin nimittäin uusi auto kuopuksen odotusaikana :D Ei viittis 2v jälkeen taas uutta ostaa.
 
Me ei varmaan oteta nyt pakkausta. Esikoisen pakkauksestakin jäi suurinosa vaatteista käyttämättä mutta siis taas hyödyllisimmät pakkauksesta on tallessa. Meillä on muutenkin tallessa lähestulkoon kaikki. Ulkohaalareita myin pois koska ”ei se toinen kuitenkaan samaan vuodenaikaan synny”. Noh nyt sitten syntyy noin viikon erolla samassa kuussa :laughing002 tietysti jos tuliskin tyttö nin sitten joutuu kyllä vaateostoksille :love7
 
Mä en kyllä oisi pakkauksella pärjännyt mitenkään. Talvihaalarit ja villahaalari menivät vajaa vuoden ikäiselle, mutta eivät pidä vettä, eli täällä etelässä ei konttaava ulkoileva tosiaan pysy kuivana ”talvella”. Bodyista käytin joitakin, suurin osa oli noin puolivuotiaana käytössä. Jotenkin malliltaan en tykännyt monistakaan pakkauksen vaatteista, vaikka olisin halunnut. Meidän esikoinen oli hoikka ja suht normaalipituinen, syntyessään 3,3kg ja toinen lapsi oli jonkin verran isompi, muttei kuitenkaan pullukka. Käytetyimmät tuotteet pakkauksessa oli makuupussi, villahaalari, pyyhe, kirja, kaikki äidin tarvikkeet, kynsisakset jne., eli tykkäsin kyllä mut vaatteet jäi vähällä käytölle.

Meinasin jo talvella myydä meidän vauvakamat pois, mutta hyvä etten ehtinyt. :) Pitää hommata vain vaavi-sänky vuokralle sekä metsästää jostain vähän käytetty turvakaukalo. Tuplarattaat on (Donkey), kantokassi, Tripp trappin vauvaosa, sitteri, kantoliinoja parikin, Tula jne. vaatteista nyt puhumattakaan. Huh! Ajattelin silti ottaa kirppisviikon syksyllä ja myydä epämieluisaa ja väärään aikaan sopivaa talvikamaa pois, jotta saan ostaa vähän jotain kivaa uutta. Vielä ei ole hankinnat ajankohtaisia, odotan kyllä rakenneultraan saakka.
 
Takaisin
Top