Haluatko tietää tulevan lapsen sukupuolen etukäteen?

  • Ketjun aloittaja petra.houghton@sandviks.com
  • Aloituspäivämäärä
Hankinnoilla ainakin itse tarkoitan esimerkiksi vaatteita. Onhan se nyt vähän eri osteleeko etukäteen jotain mekkoja ja pitsineuleita vai farkkuja ja huppareita. Kummallekin sukupuolelle löytyy nykyään niin kivoja vaatteita, että onhan se kiva mennä katselemaan kauppoihin tyttöjen tai poikien vaatteita.

Tietysti ihanaa on varmasti myös se, että jännitys säilyy loppuun asti eli kukin tyylillään. :)
 
Esikoisen kanssa en tiennyt kumpi tulossa, ei suostunut ultratäti arvailemaan.
Kaikki sitä arvaili mahasta, sykkeestä ja oireista että tyttö olis tulossa, ja itse väitin kovaa että poika, vain koska olin joskus muksuna päättänyt että saan kaksi lasta joista ensimmäinen on poika ;) tyttöhän sieltä tuli =)
Nyt odotellaan toista, en tiedä enkä välitä kumpi tulee, mies toivoo poikaa ja en tiedä haluaisko sitä varten selvitää.. ettei pety etukäteen :P nyt kun on semmonen olo itellä että tyttö taas tulossa... mutta tietenkin se varmaan sillon on poika ;)
 
Olisimme halunneet tietää. Ultraava tympeä ultraaja oli vain eri mieltä.

Meillä oli 2 rakenneultraa, koska ensimmäisellä kerralla vauva oli selkäpuoli ylöspäin.. Eikä millään halunnut liikkua mihinkään. Kysyttiin, josko edes sukupuoli näkyisi. Ultraaja kyllä mielellään yritti sitä etsiä ja katsoa, mutta ei! Ehkä seuraavalla kerralla sitten.. Saatiin kuitenkin 3D kuvaa selkärangasta!

Seuraava ultrauskerta olikin hieman erilainen. Ultraaja tuli 40 minuuttia myöhässä (kahvi ja pulla kädessä), eikä ollut valitettavasti edes sama henkilö kuin viimeksi. Hän huikkasi nimeni, sitten paitaa ylös ja geelit mahalle... Ja sitten hän sanaakaan sanomatta poistui paikalta. Ihmeteltiin ja odoteltiin siinä sitten 20 minuuttia, josko jotain tapahtuisi.

Viimein tämä henkilö sitten ilmaantui paikalle täyden kahvikupin kanssa taas. Ultralaite päälle ja ultraamaan (samalla kahvia äänekkäästi ryystäen). "Tässä on pää ja tässä käsi. Vauvanne on linkkuveitsiasennossa (jalat ylhäällä, tiedätte varmaan). Tuossa näkyy varpaat ja nenä. Kysyttävää?" Pakkohan siinä oli sitten kysyä, että kun kerta linkkuveitsiasennossa on, niin eikö sukupuolikin näkyisi. "No ei näkynyt, jos ei ollut muuta niin hei hei". Kysyimme sitten vielä ultrakuvia, edes yhtä. Nihkeästi hän sitten antoi muutaman ja hätisteli meidät pois.

Uusi mahdollisuus saada sukupuoli selville oli synnytystapa-arviossa, ja pelkopolilla. Mutta sitten oltiin jo niin pitkällä, että tahdottiin pitää yllätys synnytykseen asti.

Niin ja.. Tyttöhän se oli!

 
kaupoissa ku kattelee niit lastenvaatteita ni monestihan ne on just punasia ja sinisiä enimmäkseen ja just tytöille pitsiä mekkoja ja hameita ja farkkuja pojille et aika vähän löytyy vaatteita jotka sopis pojille sekä tytöille... no periaatteessahan ei tarttis hankkii paljoakaan vaatetta ennen syntymää ku onhan niitä vaateita sittenkin kaupoissa mutta jotenki vaa mun mielest helpompi selvittää sukupuoli etukätee ja ostaa kaikki tarvittavat määrät vaatteita etukätee ni saa sitte rauhassa tutustuu utee tulokkaasee.. :)
 
Nyt mulla on entistäkin varmempaa että haluan tietää sukupuolen etukäteen. Eilisessä ultrassa ei näkynyt kumpaa sukupuolta meidän tulevat kaksoset ovat. Mutta seurantaan täti pisti kun toinen sikiöistä oli pienempi (vaikka se on normaalia kaksosraskaudessa) mutta haluavat varmistaa että molemmat kuitenkin kasvavat.

Nyt sitten tulee ostettavaksi tupla määrä kaikkea. Huh, että on ollut ajatukset sekaisin pienestä yllätyksestä.
 
Halusin tietää ensimmäisen ja haluan tietää kyllä nytkin...pitää alkaa miettiä nimeäkin sitten jo
 
Me ei haluttu tietää esikoisen sukupuolta etukäteen. Haluttiin olla jännityksessä loppuun asti. Eikä nyt tämän toisenkaan sukupuolta etukäteen tiedustella.
 
Esikoisestakin olisin jo halunnut tietää mutta mies ei. Nyt ilmoitin jo ennen raskautta että toisesta lapsesta haluan ehdottomasti tietää, että osaan valmistautua paremmin henkisesti, tuli sieltä sitten kumpi tahansa =) ekan lapsen kanssa oli kiva jännäillä, mutta nyt täytyy saada tietää!!
 
Rakenneultrassa tuli kysästyä sukupuolta mutta vauva oli jalat ristissä niin ei saanut asiaan sitten selvyyttä : ) Vasta tässä viime viikolla eli rv 36 painoarviota ultrattaessa näkyi kunnolla sukupuoli. :) Ja tyttöähän sit sitten povattiin.
 
Me haluamme molemmat mieheni kanssa tietää sukupuolen... jollei ultrissa niin kromosomitesteissä sitten viimeistään näkynee sukupuolimääritys :) Mää ihmisenä olen sellainen, että mulla olisi tyhjempi olo jollen tietäisi... nyt muotoilin tuon varmaan väärin joidenkin mielestä... huoh... asiat itsellä konkretisoituisivat...
nimet meillä on valmiina molemmille, että sen puoleen ei ole väliä.. tietty toivoisin saavani molempia yhden :) turhia toiveita ehkä :)
hankintoina pidän itse asiassa kaikkea, mitä vauvaa varten ostetaan... vaatteista tutteihin yms yms. Itse en kuulu siihen ryhmään, joka ostaisi ylipaljon tiettyyn sukupuoleen sidottuja asioita tai vaatteissa värimaailmat. Ekassa raskaudessa ehtisimme ennen keskenmenoa hommaamaan yhtä sun toista jo... Kaikki neutraaleina... toki yksi taikka kaksi selvästi tytölle suunnattua tai pojalle suunnattua on tullut ostettua, ovat olleet vaan niin söpöjä... itse olen tällainen, että hommaan etukäteenkin asioita, koska minusta parempi pikkuhiljaa ostella, kun sitten kauheella tominalla loppumetreillä :) Taisin eksyä jo aiheestakin :D Pahoitteluni siitä :D
 
Me taas ehottomasti tahdotaan tietää kumpi oli esikoiselta tulossa ja kumpi tulee toisesta. Jotenki saa valmistautua ja hommata "oiken värisiä" tavaroita ja vaatteita. enkä pystyisi siis mitenkään kuvittelemaankaan että pitäisi olla jännityksessä niin kauan, olisin hermoraunio :DDD
 
Mun mielestä myös on hyvä selvittää kumpi on tulossa. Helpompi ostaa vaatteita ja myös miettiä nimeä.. Jotenki voisi olla tressaavaakin alkaa noita miettimään kun vauva on jo syntyny ku tietysti on siinä vauvassaki ihmeteltävää..
 
En ole aivan varma! Ensi viikolla on 2. ultra, joten päätös tehtävä. Kahden aikaisemman lapsen kohdalla en ole halunnut tietää, mutta nyt kolmannen kohdalla ole utelias, sillä voisin katsella vauvanvaatteita kirppareilta sillä silmällä etukäteen. Toisaalta haluaisin pitää yllätyksenä, minulla on entuudestaan siis sekä tyttö että poika.

=> Nyt on ollut rakenneultra, mutta ei sieltä mitään nähnyt. Vipelsi niin mahdottomasti koko ajan, että hyvä että saatiin edes tärkeät mitat muut. Kunnon printtiäkään ei saatu aikaiseksi pienestä - olisin niin mielelläni näyttänyt lapsille. Nyt olis sitten tarkoitus kertoa viikonlopulla omille muksuille ja siitähän se tieto leviää hetkessä...emoticon
 
Ajattelimme, että mikäli sukupuoli rakenneultrassa näkyy, niin sitten sen haluamme kuulla ja kyllähän se siellä selvisi! Mikäli sukupuoli ei olisi rakenneultrassa selvinnyt, emme olisi sitä erikseen minnekään yksityiselle menneet selvittämään.. Tai näin ainakin ajattelin! Helppohan se nyt on tietenkin sanoa.. ;)
 
Nyt tiedetäänkin, että poikaa odotellaan. Ja vaikkei olisi kysynytkään, niin kyllä se sieltä vaan silmiin pompahti, kun sen verran selkeästi hän vehkeitään esitteli erinäisistä asennoista, että olen kyllä hyyyyvin ihmeissäni, jos neidoksi paljastuisikin.. :) Molemmat toki tervetulleita!
 
Tästä raskaudesta en vielä tiedä, että haluanko tietää vai en.
Mutta esikoisen kohdalla kysyttiin rakenneultrassa, molemmat haluttiin tietää vaikka miehen äiti yritti viimeiseen asti sanoa että "ette sitten kysy sitä sukupuolta" :) Mut molemmat oltiin niin innoissamme,että oli pakko saada tietää. Joten voin kuvitella että tässäkin raskaudessa kun koittaa rakenneultran aika, niin kysytään :)
 
Halusin kyllä tietää lapsen sukupuolen etukäteen, vaikka ei se varmaan olisi mitenkään muuttanut suhdettamme häneen, mutta jotenkin tuntui, että on helpompi eläytyä siihen tulevaan lapseen, kun tietää kumpi hän on. Tietysti sellaisissa maissa, joissa esim. tyttöjä abortoidaan ja asia on oikeasti ihmisoikeuskysymys, niin pitäisi ehdottomasti salata sikiön sukupuoli.
 
Me olimme miehen kanssa heti alkuun jo sitä mieltä, että molemmat haluamme tietää lapsen sukupuolen jo etukäteen. Helpottaa esimerkiksi vaatehankintoja ja nimen päättämistä.
 
Takaisin
Top