Tuutikintytär
Oman äänensä löytänyt
@Elliania Kiitos vinkistä, ehkä minäkin voisin kokeilla pilatesta! 15 minuuttia päivässäkään ei kuulostaisi kovin pahalta...
Mulla tulee myös ihan hirveä turvotus joistain herkuista, mutta eipä ole onneksi kukaan vielä vihjaillut/kyselyt tuolla tavalla! Itse vain katsellut peilistä että huh huh kyllä tämä raskausmahasta alkaisi jo mennä - kerran tein raskaustestinkin, mutta ei, kyllä sekin vaan oli turvotusta.
@Sinertävää Olen kuullut samaa tuosta kehon säästöliekistä, mutta olen ymmärtänyt että sen vaara koskee enemmän sitä jos on tosi niukoilla kaloreilla. Olen ajatellut, että tämä minun haarukkani 1500-2000 kaloria päivässä on sopiva tällaiselle toimistotyöntekijälle, joka istuu suurimman osan päivästään (siinä onkin iän myötä ehkä suurin syy, miksi aineenvaihdunta on laskenut), ja jos isoilla annoksilla vielä saisin puijjattua kroppaa/aivoja... No, tässä on pääsiäinen tulossa ja tarkoitus mennä ainakin osaksi aikaa mökille, joten tulee pakostakin vähän taukoa kalorien laskeskeluun.
Pitää vaan malttaa niiden pääsiäisherkkujen kanssa.
Itseasiassa mullakin on kokemusta tuosta, miten paino laskee vaikka on tullut herkuteltua. Vietin taannoin kuukauden matkustellen (ei nyt ihan reppureissausta mutta melkein), ja se reissu oli yhtä suurta makumatkaa - joka päivä syötiin ulkona, syötiin herkkuja, alkoholia kului ja ei todellakaan mietitty mitään ravintoarvoja. Kotiin palattuani oli paino pudonnut reilun kilon, ja muutenkin keho näytti paljon kiinteytyneemmältä. Askelia tuli toki paljon päivittäin, mutta ehkä siihen liittyi myös jonkinlainen henkinen tyytyväisyys ja stressittömyys.
Oikeassa olet, että puntari ei ole se paras terveyden mitta, kun painoon liittyy niin paljon muutakin. Vanha tuttu sanonta, lihas painaa läskiä enemmän, ei ole mitään turhaa toitotusta.
Mulla tulee myös ihan hirveä turvotus joistain herkuista, mutta eipä ole onneksi kukaan vielä vihjaillut/kyselyt tuolla tavalla! Itse vain katsellut peilistä että huh huh kyllä tämä raskausmahasta alkaisi jo mennä - kerran tein raskaustestinkin, mutta ei, kyllä sekin vaan oli turvotusta.
@Sinertävää Olen kuullut samaa tuosta kehon säästöliekistä, mutta olen ymmärtänyt että sen vaara koskee enemmän sitä jos on tosi niukoilla kaloreilla. Olen ajatellut, että tämä minun haarukkani 1500-2000 kaloria päivässä on sopiva tällaiselle toimistotyöntekijälle, joka istuu suurimman osan päivästään (siinä onkin iän myötä ehkä suurin syy, miksi aineenvaihdunta on laskenut), ja jos isoilla annoksilla vielä saisin puijjattua kroppaa/aivoja... No, tässä on pääsiäinen tulossa ja tarkoitus mennä ainakin osaksi aikaa mökille, joten tulee pakostakin vähän taukoa kalorien laskeskeluun.
Pitää vaan malttaa niiden pääsiäisherkkujen kanssa.Itseasiassa mullakin on kokemusta tuosta, miten paino laskee vaikka on tullut herkuteltua. Vietin taannoin kuukauden matkustellen (ei nyt ihan reppureissausta mutta melkein), ja se reissu oli yhtä suurta makumatkaa - joka päivä syötiin ulkona, syötiin herkkuja, alkoholia kului ja ei todellakaan mietitty mitään ravintoarvoja. Kotiin palattuani oli paino pudonnut reilun kilon, ja muutenkin keho näytti paljon kiinteytyneemmältä. Askelia tuli toki paljon päivittäin, mutta ehkä siihen liittyi myös jonkinlainen henkinen tyytyväisyys ja stressittömyys.
Oikeassa olet, että puntari ei ole se paras terveyden mitta, kun painoon liittyy niin paljon muutakin. Vanha tuttu sanonta, lihas painaa läskiä enemmän, ei ole mitään turhaa toitotusta.

Muutama kaveri ja tuttu nimittäin harrastaa sitä, ja mitä heidän juttujaan olen kuunnellut, niin se kannustava ilmapiiri ja omatahtisuus varmaan toimisi mullekin.