Haaveena esikoinen

Me muutetaan tasan kahden viikon päästä keskiviikkona uuteen ihan vähän vaan isompaan kämppään. Ainoa positiivinen asia mitä tapahtunut tai tapahtumassa tänä vuonna. Siellä toki ei olisi kyllä kuten täällä niin vain 1 makuuhuone ettei edes olisi esikoiselle tilaa mutta jotenkin niin pessimistinen olo esikoisen saamisen suhteen ettei sillä mitään väliä ole. Tuntuu lähinnä typerältä toiveajattelulta että me mukamas lapsi saataisiin joskus. 😂 Samoin varmaan varataan matka kesäkuulle koska tuskin mä silloinkaan vieläkään seitsemättä kertaa raskaana olen. Tai olisi kesken menossa korkeintaan jos olisin raskaana silloin.

Nyt kai menossa dpo6, mutta toivosta ei tietoakaan, että elättelisin toivoa pysyvän plussan suhteen. Tuntuu tässä vaiheessa vaan sellaiselta itselleen valehtelulta toivoa jotain parempaa kuin kemiallisia, keskenmenoja tai suoraan nega testejä. 🙄 Joku varmaan voisi ajatella mitä me sitten yritämme? Suoraan sanoen en ole varma edes enään miksi jatkamme edes tätä helvetin esikoisen yrittämistä. Pakko kai jossain vaiheessa lopettaa koska realisoituu enemmän että emme tule onnistumaan. Se sopii tähän meidän yritykseen se lausahdus että hulluuden määritelmä on se että tekee samat asian uudelleen ja uudelleen ja odottaa eri tuloksia. Ja sitähän me tässä teemme. Yritämme saada mua raskaaksi toivoen että eri lopputulos. Mutta miksi tulisi eri lopputulos??? 😒 Viisaampi ja järkevämpi ihminen olisi varmasti meidän tilanteessa jo luovuttanut, tyhmähän mä taidan olla....

@Jenspaaa Ihanaa, että täällä on niin monenmoisen ikäisiä juttelemassa. Se on rikkaus 🤩 Kolmasosan pidempään on tullut täällä maapallolla taivallettua sinuun nähden, nyt kun (ensi kertaa tätä asiaa) mietin! Ja kumppanin kohdalla sitäkin reilusti pidempään. Hän on miltei puolet vanhempi! Hassua 😄 Aika kuluu niin nopeasti. Kiva, kun haaveilet täällä 💫

Muokattu viimeksi:
@Kali Nämä hölmöt sydämet tekee meistä just näitä ihania ihmisiä, joita me ollaan 💛 Miten tylsää olisikaan olla vain looginen robotti? Yksi, itseasiassa rutkasti minua nuorempi, @Jenspaa aiheeseen ikä liittyen, sanoi ehkä kauneimmat sanat ikinä; koskaan ei pidä katua sitä, että on tullut pitäneeksi toivoa yllä (ei vaikka lopputulos siis olisi mitä olisi) 💫

@Kali mä en kyllä yhtään ihmettele, miksi jatkatte yrittämistä kaikesta huolimatta. En usko, että itsekään luovuttaisin niin kauan kuin kuukautiskierto on käynnissä. Tilastojen valossa teillä on viel hyvät mahdollisuudet saada alkanut raskaus jatkumaan. Nyt pitää vaan saada sut uudestaan raskaaksi ja sit jatkat lugeja ihan rauhassa mahdollisimman pitkään. ❤️ Milloin sun viimeinen km (ei siis kemiallinen) olikaan? Koska kuten joku fiksusti sanoi tuos Raskaaksi 2026 -ketjussa, että ei julkisella voida laskea sun kemiallisia alkaneiksi raskauksiksi, jos kerran eivät laske niitä myöskään keskenmenoiksi.

Pahoittelen jo valmiiksi, jos tämä tuottaa huonoa mieltä, mutta haluan tän vielä jakaa tänne, ennen kuin siirryn marraskuisiin.

Tein vielä äsken yhden testin eli nyt on tehty 10 testiä tiistaista alkaen. 😅 Ja olen tehnyt 7 erilaista testiä viideltä eri merkiltä. Päätin nyt siis kertoa myös miehelle. Ihan rauhallisesti hän otti asian, vaikka oli pitkään sitä mieltä, että ollaan jo liian vanhoja tähän hommaan. Kerroin kyllä kemiallisen raskauden mahdollisuudesta jne. Tänään oletettavasti alkoi vasta vko 4.

Mitään merkkejä raskaudesta ei ennen tuota tiistain (oletettavasti aikaisintaan dpo11) ensimmäistä positiivista testiä ollut, paitsi ehkä hajut tuntui tavallista voimakkaammilta. Normaalia menkkoja edeltävää juilimista alavatsassa (mitä on edelleen). Olettavana dpo 12 rinnat alko tuntumaan raskailta. Dpo 8 lauantaina tein vielä aivan negan testin. Ovulaation ennustus limojen ja oman olon perusteella meni väärin, luulin että se oli 3-4 päivää aiemmin, kuin todellisuudessa oli ja olin ihan varma, että tämä kierto menee ohi. Alla vielä kuva testeistä, joista puuttuu kaksi, ainakin viikkonäytöllinen Digi, jonka tein jo ti ja näytti 1-2 viikkoa.

Todella paljon tsemppiä ja ❤️❤️❤️ kaikille! Kyllä ihmeitä voi tapahtua.

Liitteet

• 20260320_055319289.JPG
    20260320_055319289.JPG
    1.5 MB · Katsottu: 77
Omanapailua ja päivittelyä täältä suunnilta😁 aattelin päivittää tänne ku en halua tykittää tota toista kanavaa niin paljoa. Menkat ei edelleenkään kp4 ole normaalit. Nyt iltapäivästä alkanut alaselkäkipu ja vuoto vaikutti loppuneen lähes kokonaan, mutta kun suojan jätin pois niin sittehän se päätti lorahtaa lähes kirkkaan punasta vuotoa😅 ruokahalu on on/off, eli jos on nälkä niin se kans on, mutta jos ei niin ei tee yhtään mieli syyä mitään vaikka pitäis noin niin ku normisti (esim aamupala oli tämmönen).

Vahva veikkaus on kyllä, että ihan normi menkat on kyseessä nyt vaikka vuoto onkin normaalia eriskummallisempaa🫣

@Pohjolanemma Voi mikä ihana rivi positiivisia testejä 😍🥰

Minulla on tänään erittäin myöhäinen kp1 eli pääsee taas uuteen kiertoon! Testiesi katsominen piristää ja motivoi tikuttelemaan omia oviksia tällä kertaa taas oikein huolella 🤭😃

Iloista siirtymää marraskuisiin! 🌸

Täällä oli joskus puhetta painosta, ruokavaliosta ja liikunnasta. Punnitsin itseni ekaa kertaa joulukuun jälkeen ja huomasin että oon lihonut tässä lopputalven ja alkukevään aikana noin 3 kiloa 🫣 Se nyt itsessään ei ole kovin paljoa, mutten halua kehityksen jatkuvan tuohon suuntaan. Onneksi nyt kohta voisin kaivaa polkupyörän varastosta ja ehkä alkaa taas talven jälkeen lenkkeilemään!

Ruokavalion laatuun oon onneksi jaksanut panostaa tavallista enemmän tässä viime kuukausina. Tää raskaushaave on motivoinut siihen 😊 Oon jaksanut syödä aamupalaa, vaikka aina ei huvita, rajoittaa kofeiinia ja syödä enemmän kalaa, marjoja ja pähkinöitä. Vihanneksia tulee syötyä myös, mutten tiedä, pääsenkö siihen nykyiseen 800 g suositukseen.

@Syyskukka Mä niin ymmärrän tuon, pienikin painonlisäys kun voi yllättävän helposti humpsahtaa jatkuessaan yllättävän isoksi. Helpompi tarttua aiheeseen nyt ja tehdä korjausliikkeitä. Kuulostaa hyvältä toi sun ruokavalio. Ja kyllä se kasvistavoite voi tulla yllättävän hyvin täyteen, jos vaan punnitsis kaiken. Joskus testannut, niin silmämääräisesti arvioituna en osannut sanoa, et päivän kasviskiintiö tuli täyteen vaikka vaaka sit sen näyttikin.

Mä punnitsin itseni kans eilen ja meinasin mennä persuksilleni. Olin lihonut jossain alle 2 kuukaudessa 7 kiloa. Seitsemän. Kiloa. Jumankauta. 🙈 Oon hellittäny syömisten kanssa ja syönyt nälän pois niin oon jaksanutkin paremmin, mut ei tää voi tälleen jatkua. Sit toki myös nostin jokin aika sitten 2 lääkkeen annostusta ja ne voi molemmat hyvinkin nostaa painoa, mut että 7 kiloa. Ja juu, en väitä et nää on tyhjästä tullut. Olen syönyt hyvin, mut en nyt sentään tällästä odottanut. Kun oon lisännyt hedelmiä, marjoja ja kasviksia ihan reilusti. Nyt sit täytyy kattoa koko syömiset uusiks. Vituttaa suoraan sanottuna. Kun jos olisin pitänyt yhteensä pudotetun painon enkä jojoillut, niin olisin jo normaalipainoinen. Noh, peilistä löytyy se jolle voi palautteen antaa. Tänään alkoi menkatkin, mut tuskin tuosta paljon ees sitä turvotusta on, vaik eilen olikin tosi turvonnut olo.

Voi ei @Syyskukka ja @Zebra - se on inhottava tunne kun paino yllättäen onkin paljon enemmän kuin oli ajatellut!

Mä oli pitkään punnitsematta ollenkaan, mutta nyt oon tainnut pari vuotta jo viikoittain käydä vaa´alla. Aattelen, että se on ollut mulle hyvä tahti seurata, että missä mennään, ja antaa se tietystä näkökulmasta tärkeää tietoa hyvinvoinnista. Tavoitteena mulla tosiaan kevään IVF:ään valmistautua ja saada keho mahdollisimman hyvään kuosiin ja vastaanottavaiseksi. Vaikka suurta painon pudotusta oletettavasti ei tässä keväässä tule tapahtumaan, aattelen, että se että annoskoot on hallitumpia ja herkkuja on vähemmän, on jo oikein hyvä. Näissä auttaa aloitettu metformiini-lääkitys, mikä vähentää mulla ruokahalua ja sokerinhimoa. Liikunta on mulle onneksi ollut aina luonteva osa arkea, niin siinä ei niin erikseen ole mun tarttenut muuttaa tapoja. Tsemppiä meille tähänkin projektiin kaikille :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Voi ei @Syyskukka ja @Zebra - se on inhottava tunne kun paino yllättäen onkin paljon enemmän kuin oli ajatellut!

Mä oli pitkään punnitsematta ollenkaan, mutta nyt oon tainnut pari vuotta jo viikoittain käydä vaa´alla. Aattelen, että se on ollut mulle hyvä tahti seurata, että missä mennään, ja antaa se tietystä näkökulmasta tärkeää tietoa hyvinvoinnista. Tavoitteena mulla tosiaan kevään IVF:ään valmistautua ja saada keho mahdollisimman hyvään kuosiin ja vastaanottavaiseksi. Vaikka suurta painon pudotusta oletettavasti ei tässä keväässä tule tapahtumaan, aattelen, että se että annoskoot on hallitumpia ja herkkuja on vähemmän, on jo oikein hyvä. Näissä auttaa aloitettu metformiini-lääkitys, mikä vähentää mulla ruokahalua ja sokerinhimoa. Liikunta on mulle onneksi ollut aina luonteva osa arkea, niin siinä ei niin erikseen ole mun tarttenut muuttaa tapoja. Tsemppiä meille tähänkin projektiin kaikille :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Joo pitää nyt itsekin alkaa käymään viikottain vaa'alla niin ei pääse enää tälläistä tapahtumaan. Ja kyllähän mä tiedän, et ylipaino on huonoksi raskautta yrittäessä, et nyt saan kyl sit syyttää ihan itseäni et torpedoin tän ihan itse.

Kuulostaa hyvältä tuo sun rutiini. Saanko kysyä saitko metformiinin ihan painonhallintaan, vai onko taustalla pcos tai diabetes?

Heii! Ajattelin liittyä porukkaan mukaan kun tässä minulla ja puolisolla kova esikoisen haave ☺️. Pillerin jätin 10.2 ja heti alkoikin tyhjennysvuoto ja tässä toista kierrosta jo mennään. Tarkoitus oli tää kevät mennä aluksi keskeytetyllä mutta puoliso innostui että; kyllä nyt ihan kunnolla yritetään!

Oma ikä vaan rupee kohta huolta tähän kun sitä on jo 35v ja se tuo vähän painetta tähän. Mies on vähän nuorempi, 29 ja kohta 30v. Paras synttärilahja hälle ois se plussatesti.

Tässä kanssa ollu lähes vuoden verran painonpudos operaatiota molemilla kanssa ja jatkuu edelleen 😅. Sitä elopainoa kun itsellä riittäny

@Syyskukka ja @Zebra - täälläkin samaa turhautumista, paino on tässä alkuvuonna noussut, viimeksi kun punnitsin niin kolmisen kiloa, nyt en ole hetkeen uskaltanut... Trendi on jatkunut tällaisena jo jonkin aikaa, vaikka olen viime vuoden lopusta ollut kalorivajeella, ainakin pääsääntöisesti. Tuntuu välillä siltä, että oikeasti jos yhtenä päivänäkään syö vähän suklaata, valuu hukkaan koko viikon hyvin sujunut ruokailusuunnitelma ja paino nousee ainakin puoli kiloa sen sijasta että laskisi. :disappointed-face:

Syön siis päivässä n. 1500 kaloria, niin että ainakin se tulisi täyteen mutta pysyy varmasti alle 2000 kalorin. Lautasen täytän ns. fiksuilla valinnoilla niin, että vie varmasti nälän ja sisältää monipuolisesti ravintoaineita. Lisäksi lenkkeilen päivittäin ja muutenkin touhuan ja harrastan aktiivista rotua edustavan koirani kanssa. Juttelin tästä lääkärinikin kanssa, ja tulimme siihen tulokseen että aineenvaihduntani on varmaan lähes pysähtynyt, jonka vuoksi paino vaan kertyy herkästi. Ärsyttää, koska tällä taktiikalla olen aiemmin, hieman nuorempana, saanut pudotettua liki 10 kg puolessa vuodessa (ja se olisi aivan riittävä tahti nytkin).

Ei vaan ole helppoa ei, tsemppiä ja sympatiaa täältä teille ja kaikille muillekin painonpudotuksen kanssa taisteleville. ♥︎

Lisähuomiota, että lääkäri ei siis ole ollut huolissaan minun painonnoususta, koska terveystilanne ja arvot yleisesti on hyvällä tasolla, kolesteroli esim. lähes olematon. Minua itseäni vaan sapettaa, kun haluaisin lievästä ylipainosta eroon enkä koe oloani mukavaksi liikkuessa, kun paino on kertynyt taas nopeahkosti. Haluaisin niin saada tämän asian kuntoon ennen vauvaprojektia - tai ehkä tämän voisi jo nähdä sitten osaksi sitä. Motivaatio on korkea.

Vinkkejä otetaan vastaan aineenvaihdunnan tehostamiseen :folded:

@Tuutikintytär En tiedä auttaisiko sinulla, mutta minulla vaikutti yllättävän paljon se, kun vaihdoin muuta liikuntaa pilatekseen. Teen joka toinen päivä pilatesta lääkärin suosituksesta lihasmassan kasvattamiseen viikoittaisen uinnin, säännöllisen kävelyn ja joogan / tanssin / venyttelyn rinnalla ja yllätyksekseni paino lähtikin laskuun pilatekseen siirtymisen myötä, vaikka minun ei siis kuulu edes pudottaa painoa vaan saada kroppa vain sitomaan syöty energia järkevästi veriarvojen takia. Aluksi lähti kaksi kiloa ja lopulta viisi. Yllätyin, kun mahduin tänä vuonna mekkoon, jonka olen saanut yli 15 vuotta sitten lahjaksi kumppaniltani.

Youtubesta löytyy hyviä pilatesvideoita kierron eri vaiheisiin ja niistä saa hyvää vaihtelua 😄 Flow with Mira on aika kiva kanava ja sieltä löytyy paljon erilaisia harjoitteita kans! Oon tehnyt sillä tavalla, että laitan itselleni tavoitteeksi tehdä 15 minuuttia joka toinen päivä, mutta aika usein sitä innostuu tehdessä ja tekee pidempäänkin lämmittelyn jälkeen. Kroppa kiittää kaikista monipuolisista voimaharjoituksista 😍

Minulla myös kaikki vähäinenkin erikoisruokavaliosta poikkeaminen menee suoraan keskivartalolle niin, että minun luullaan usein olevan raskaana ja se on tosi stressaavaa ihmisten kommenttien takia nyt, kun raskautuminen ei tosiasiallisesti ole kyseessä. On vaikeaa kuulla, kun ihmiset antaa hyvää tarkoittavia neuvoja raskauteen, esimerkiksi sain lahjaksi raskausarpivoiteen 🤣 Ja yksi elämänsä päähenkilöherra neuvoi oikein antaumuksella, että miten naapurin ”Marjutta” onnistui karistamaan raskauskilonsa kaksosten synnyttämisen jälkeen ja miten minäkin vielä löydän raskautta edeltävän muotoni.. enkä edelleenkään ollut raskaana vaan olin syönyt parin päivän vierailuilla jotain herkkuruokia 😭 Pilates säästää minut luojan kiitos nyt näiltäkin kommenteilta.

Täällä tehty varmuudeksi vielä testi, negaa näytti niin ku oletinki. En tiiä mikä häiriö menkoissa oli, mutta ei ne normaalit ollu missään vaiheessa😅 yliajattelijana mielessä pyörii, että se on jotaki vakavaa, vaikka tosiasiassa se voi johtua mm. stressistä.

Nyt ku tämä asia varmistu, niin siirryn taka-alalle ja keskityn pari seuraavaa kiertoa opintoihin ja työjuttuihin😊

Tsemppiä kaikille ja toivon plussatuulia teille❤️ todennäköisesti käyn aina välillä täällä lukemassa, mitä teille kuuluu☺️

@Tuutikintytär
Olen itse saanut käsityksen, että dieetistä kannattaa välillä pitää taukoa, niin elimistö ei luule että ravinnosta on tiukkaa. Kävin itse keskustelun innoittamana puntarilla ja paino oli kilon vähemmän kuin viimeksi, vaikka alkionsiirtostresseissä on mennyt jäätelöä ja sipsiä.

Mulla ylipainoa on sen verran, että BMI oli kilo sitten lihavuuden puolella. Tästä jo lapsettomuuslääkärikin huomautti. Painoa on enemmän kuin koskaan, mutta jalkani näyttävät paremmilta kuin koskaan. Pohkeet ovat tiivistyneet ihan silmin nähden ja reidet myös. Näytän normaalipainoisemmalta kuin oikeasti olen. Tästä saa kiittää salilla käyntiä ja lihasvoiman kasvatukseen tähtäävää treeniä Ja personaltraineriä, joka maksaa pirusti mutta en minä itsenäisesti olisi mitään saanut aikaan. Toisaalta hieman sivuvaikutuksena jotkin vanhat vaatteet ovatkin olkapäistä tiukat. Mutta kannattaa miettiä näyttäisikö puntarinumeron laskemisen sijaan jonkin paikan kiinteytys paremmalta.

Takaisin