Haaveena esikoinen

@Pepino teitkö ihan aamuvirtsasta viikkotestin? Mulla viivatestit oli kyllä tosi haaleita aika pitkään ja oikean munasarjan kohdalla oli kyllä tosi kovaakin kipua :) Kuukautisiin nähden mulla kanssa ovulaatio tapahtui aika myöhään, ovulaatiotestejä en toki ollut tehnyt. Mutta voi hyvin olla, että nyt on napannut 🙏🏽😍

Niinpä, miten ihania ja lupaavia uutisia @Pepino :smiling face with heart-eyes: Voi että, nyt pidetään peukkuja pystyssä että terkkarilta tulee lisätietoa, ja toivotaan myös että kotitestit vahvistuu! Mutta luulisi tosiaan että verikoe olisi hyvinkin luotettava :folded:

Onko sulla tullut mitään raskauteen viittaavia oireita? :Smiling Face With Smiling Eyes:

Ihana kun myötäelätte, ei tarvi yksin ihmetellä. 😍

Ei ole vielä kuulunut mitään terveysasemalta. Toivottavasti muistavat. Olisi kiva päästä ainakin toiseen verikokeeseen. Pitää soitella perään tai laittaa viestiä siellä Maisassa tarvittaessa.

Tein sen edellisen digitestin päivällä mutta useamman tunnin pidätyksen jälkeen. En malttanut odottaa aamuun. En saanut kovin pitkää pidätystä täksi aamuksi kun piti käydä vessassa yöllä vähän tiheämmin, joten tein nyt vain liuskatestin aamulla. Se oli tummempi kuin aiemmat, eli on siellä nousua. Ei silti mikään tasavahva vielä.

Aika mietoja raskausoireita on ollut, ei mitään superselkeää. Rinnat ovat olleet arat jo tosi pitkään. Vatsaa on juilinut ja erilaisia kipuja ja pistelyitä on ollut joka päivä ja vähän väliä. Siksi epäilin pitkään, että vuoto alkaa hetkenä minä hyvänsä, kun niitä on ennen menkkoja aikalailla aina.

Vessassa olen käynyt vähän useammin ja viime yönä heräsin pirteänä ennen kuutta valvomaan hetkeksi. Pientä etovaa oloa on ollut nyt parina päivänä varsinkin nälkäisenä ja eilen väsähdin sohvalle. Silti hyvin samanlaisia fiiliksiä kuin luteaalissa on ennenkin ollut. Ainoa mikä on erottunut kunnolla on sellaiset lievät repäisykivut kylkeä kääntäessä ja aivastellessa. Vatsa myös tuntuu vähän turpealta.

Kiitos @Diins kun jaoit kokemuksia, hyvä kuulla että voi munasarjakin kipuilla ilman että se on vakavaa. 😍

@Pepino multa kanssa varovaiset onnittelut 😍 kuulostaa tosi samanlaisilta kun omat oireet tossa vaiheessa. Olin ite kanssa ihan varma et oli menkka oireita. Sit tuli toi yöllinen vessahätä, jatkuva jano, aikaset aamuheräämiset ja illalla tajuton väsy. Etova olo tuli vasta viikolla 8 🙈

Ja muille hirveesti tsemppiä yritykseen!! Meillä tosiaan oli yritystä taustalla 2 vuotta ja OI-hoitoja melkeen vuos ennen kun raskaus sitten alkoi, ihme ja kyllä spontaanisti. Synkkiä ajatuksia ehti olla ja edelleen tuntuu aika uskomattomalta tää. Mikäli yhtään on sellanen olo, että on joku ”pielessä” kannattaa hakeutua hoitoon :)

Tulin päivittelemään, että en saanut terveysasemalta mitään uutta verikoetta tai muutakaan, vain jos tulee kipuja niin sitten uudestaan yhteyttä. Soitin tänään julkiselle klinikalle pääsisikö sinne varhaisultraan, mutta eivät huolineet, kun hoitoja ei ole tehty ensikäynnin lisäksi. Vähän tuli suru puseroon, kun mistään ei saa apuja. Harkitsen vielä kävisikö omakustanteisesti uudessa verikokeessa.

Digitesti näytti tänä aamuna 2-3 viikkoa, joten toivottavasti hcg nousee. Varattiin nyt ensi viikolle yksityiselle kätilölle varhaisultra ja päätettiin nauttia puolison kanssa raskaudesta niin kauan kuin se meille suodaan. ❤️

Toivon paljon plussia kaikille tänne ketjuun, näköjään voi tärpätä silloin kun sitä vähiten odottaa ja vielä yli vuoden lapsettomuuden jälkeen. Meidän tapauksessa voi olla, että tämä toinen letrozol-kierto oli se olennainen tekijä.

Oi että @Pepino , mä oon ollut viime päivät jotenkin tosi iloinen teidän puolesta, ja monesti ootte tullut mieleen! Vaikkei varsinaisesti tunnetakaan, niin myötäeletty on :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Kyllä mä oisin kanssa luottavainen, että raskaana olet, ja testitkin vahvistuu. Niin ihanaa. Ja varmasti mieltä rauhoittava tuo ensi viikon ultra - onneksi saitte sen jo näin pian. Niin paljon onnea teille, mä kannustan ehdottomasti nauttimaan raskaudesta, koska raskaana sinä nyt todistetusti olet :Heavy Black Heart: Onnea vielä :Hugging Face:

Oi miten ihanaa @Pepino! Toivotaan että tää onni jatkuu!😍 ihana lukea näitä hyviä uutisiakin täältä ja todella toivon, että kaikki menis tosi hyvin! Kaikki sen täällä ansaitsis, ja just ihana kun sitä iloa tulee jakamaan! Jos tästä sais itelleen myös toivoa✨

Mä sain tänään Clearbluen lilaan vilkkuvan hymynaaman! Oon niin onnessani - en oo aiemmin saanut tätä vilkkuvaa hymynaamaa, vaan jos oon saanut ovulaation näillä kiinni, niin on tullut suoraan pysyvä hymynaama. Ehkä tää on hyvä merkki :Smiling Face With Smiling Eyes: Tänään on kp 25, eli kalenterin mukaan mun kierrolla ihan aikataulussa ollaan. Eilen oli illalla alavatsalla kyllä jonkin verran jomotusta. Ja läheisyys kiinnosti :smiling face with heart-eyes: Nyt on hyvä kun voi pääsiäispyhät keskittyä toivottavasti ovuloimaan :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Missäs vaiheissa teillä muilla menee kierrot? Osuuko pääsiäiselle mitään jännittävää? Kivoja pyhien alkua kaikille :Hatching Chick:

Mä sain tänään Clearbluen lilaan vilkkuvan hymynaaman! Oon niin onnessani - en oo aiemmin saanut tätä vilkkuvaa hymynaamaa, vaan jos oon saanut ovulaation näillä kiinni, niin on tullut suoraan pysyvä hymynaama. Ehkä tää on hyvä merkki :Smiling Face With Smiling Eyes: Tänään on kp 25, eli kalenterin mukaan mun kierrolla ihan aikataulussa ollaan. Eilen oli illalla alavatsalla kyllä jonkin verran jomotusta. Ja läheisyys kiinnosti :smiling face with heart-eyes: Nyt on hyvä kun voi pääsiäispyhät keskittyä toivottavasti ovuloimaan :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Missäs vaiheissa teillä muilla menee kierrot? Osuuko pääsiäiselle mitään jännittävää? Kivoja pyhien alkua kaikille :Hatching Chick:
Mulla on luultavemmin menossa dpo 6 ja testasin tosin eilen jo. 😆 Negatiivinen oli mutta ajattelin nyt etten tänään testaa ja kun ollaan lähdössä muualle hotelliin kolmeksi yöksi perjantaista maanantaihin niin ajattelin testata lauantaina tai sunnuntaina ja ottaa yhden tai kaksi testiä mukaan. 🤭

@Pepino Varovaiset onnittelut täältäkin, pidän sormet ristissä! 🤞

@*Ninni* Oi mahtavaa! Onnea hymynaamasta, tuo povaa hyvää! :smiling face with heart-eyes: Tsemppiä pääsiäiselle! :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

@aamusade myös onnea matkaan piinailuun! :smiling-eyes:

Meillä oli tällä viikolla terveyskeskuslääkärin käynti, kilppariarvoon 3,9 sain lääkityksen kun siihen kuulemma raskautta toivovalla tavoitellaan 2,5 arvoa. Tekivät myös lähetteen sairaalaan mutta sanoi että se menee 3kk päähän, mikä siis on heinäkuu eli loma-aikaa, eli todennäköisesti menee syyskuulle. Ja se siis vasta ensikäynti, ei osannut sanoa kuinka pitkä jono hoitoihin on. Mutta sillä välin PCO:ta tutkitaan sokerirasitustestillä (sen varasin jo ensi viikolle) ja siihen lääkäri haluaisi määrätä metformiinia, jos kokeen tulos niin näyttää.

Kysyin letrozoleista, mutta sanoi että vain erikoislääri tai gyne voi niitä määrätä. Tää kierto nyt on jo alkanut mutta saatoin äkkiä varata ensi viikolle yksityiselle gynelle ajan jotta voin käydä nappaamassa letrot ensi kiertoon... En jaksaisi ikuisesti 46 päivän kiertoja ja jännitystä siitä, että tuleeko ovulaatiota vai ei :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Varattiin myös toukokuulle varsinainen ensikäynti Ovumialle, jos siellä saisi kesän aikana jotakin tehtyä. En nyt haluaisi odotella 5kk tässä samassa jamassa :loudlycrying:

@Pepino onnea onnea, ihania uutisia täällä! 😍 toivotaan että kaikki menee loppuun asti hyvin!

@Haaveilija25 onpa hyvä että sait kilpparilääkityksen, jospa siitä olisi apua! 5kk kuulostaa tässä vaiheessa kyllä paljolta odottelulta, ymmärrän hyvin että haluaa edistää asioita mahdollisimman pian!
Kuten olen aiemminkin todennu täällä niin kyllähän tää vauvahaave tuntuu olevan vaan yhtä odottelua, millon mitäkin… jotenkin itellä oli niin naiivit olettamukset että kyllä meillä heti tärppää kun aletaan yrittää, noh tässä on ollut kaikenlaista ja nyt tämän viikon oireiden valossa luulen että viime kierrossa en ovuloinut ollenkaan. Nimittäin lämmöt, alaselkäkivut ja limat kielii siitä että ovulaatio on käsillä, tähän verrattuna olin ihan oireeton viimeksi. Toki nytkään en vielä positiivista oo saanut tikutettua mutta lähellä ollaan ja tallettelujakin tehty, täytyy niitä vielä jatkaa niin kauan kun ollaan kotona ennen loppupääsiäisen kyläilyjä 😅
Rentouttavaa pääsiäistä kaikille täällä! 💛

@aamusade rauhaisaa hotelliviikonloppua ja toivotaan, että haaveet kävis toteen!✨

@Haaveilija25 ihana et on mahollista lähteä just muuallekkin selvittämään asioita, koska on toi 5kk pitkä aika kyllä! Kerro sitten kuulumisia ensikäynniltä!

Täällä pääsiäinen menee töissä, mutta kivoja vuoroja vaan, kun ollaan auki 15🥳 saa nauttia siis ihanista päivistä sekä tuplapalkasta🙌🏻 meillä ei oo hajuakaan kiertopäivästä, mutta ovis ollut tässä varmaan just hiljattain. Ei oo niin vahvoja tuntemuksia ollut tässä kierrossa vs. edellisessä jossa todellakin kaipas läheisyyttä, mutta jotakin on ollut. Talletteluja ollaa kuitenkin hyvin saatu, että tiiä sitten. Koitan keskittyä keväästä nauttimiseen ja elämäntaparemonttiin.

Just tässä pohdin omaa luteaalivaiheen pituutta (tai sen lyhyyttä) niin onko kellään ollut kokeilussa vitexiä? Sitä mulle suositeltiin, mutta en vielä oo hakenut sitä testiin, joten kysellään ensin jos joku on siihen tutustunut?

Kuten olen aiemminkin todennu täällä niin kyllähän tää vauvahaave tuntuu olevan vaan yhtä odottelua, millon mitäkin… jotenkin itellä oli niin naiivit olettamukset että kyllä meillä heti tärppää kun aletaan yrittää, noh tässä on ollut kaikenlaista ja nyt tämän viikon oireiden valossa luulen että viime kierrossa en ovuloinut ollenkaan. Nimittäin lämmöt, alaselkäkivut ja limat kielii siitä että ovulaatio on käsillä, tähän verrattuna olin ihan oireeton viimeksi. Toki nytkään en vielä positiivista oo saanut tikutettua mutta lähellä ollaan ja tallettelujakin tehty, täytyy niitä vielä jatkaa niin kauan kun ollaan kotona ennen loppupääsiäisen kyläilyjä 😅
Rentouttavaa pääsiäistä kaikille täällä! 💛

Siis niiiiin tämä, nyt tuntuu tyhmältä että esim. puoli vuotta ennen yrityksen aloittamista vielä mietittiin kahteen kertaan että ollaanko varmoja että aletaanko yrittämään kun olis näköjään voinut jättää ehkäisyn pois saman tien ja silti ei olis mitään vuoteen tapahtunut. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Mutta eihän sitä olis mitenkään etukäteen voinut tietää! Koko elämän ajan ollut niin varovainen ettei vaan ole raskauden mahdollisuutta ja nyt ollaan ihan toisessa ääripäässä... :rolling: Tuntuu tosi absurdilta!
Ja pidän sormet ristissä että tällä kertaa tulee ovis! Tiedän liiankin hyvin kuinka turhauttavaa on kun ovista ei kuulukaan :loudlycrying:

@Heipsy Oon törmännyt pariinkin kertaan Vitexin nimeen mutta en ole testannut! Missä sitä suositeltiin, kiinnostaa kuulla lisää 🤔

Ja hyvää pääsiäistä tosiaan, miten kukin sitä viettääkään! :smiling-eyes:

@Heipsy käytin kolme kiertoa vitexiä (siveydenpuu) uutteena joulun jälkeen. Oon käynyt yhdessä hormonivalmennuksessa missä puhuttiin luonnonmukaisista tavoista parantaa kiertoa ja siellä sitä suositeltiin. Ehkä vaikea sanoa että kuinka paljon just vitex on vaikuttanut asioihin, kun kuitenkin puolen vuoden ajan koittanut muutenkin elää kiertoa tasapainottavasti (huomioiden syömiset ym). Mutta uskon että vähän ainakin. tuona aikana kun sitä otin tuntui vähän kierto pidentyvän, mikä oli itelle hyvä juttu. Mutta lähinnä niin että ovulaatio tuli myöhempään, luteaali pysyi lähes samana 10-11 päivää. Että siihen ei kyllä ollut vaikutusta.. Pms oireet myös lieventyi, mikä oli ihanaa. Vitex alkaa kuulemma vaikuttaa viiveellä, sitä käytetään kolme kiertoa ja sitten pidetään taukoa ja lopettamisen jälkeenkin vaikutusten pitäisi jatkua..

Muokattu viimeksi:
@SyysSumu kiitos hei kokemuksen jakamisesta! Ei välttämättä oo sit itelle se juttu, koska luteaalivaihe just on se mitä haluais pidentää🤔 täytyy siis jatkaa tutkimuksia🙌🏻

@Haaveilija25 tätä suositeltiin mulle valmennuksessa mikä just liittyy hormonien tasapainottamiseen☺️

Täällä menossa dpo 2. Yritän kovasti pitää ajatukset positiivisina (vaikka ajoittain onkin hankalaa), että luomu tärppi on kuitenkin ihan mahdollinen! Syksyllä ainakin alkaa sitten ivf-hoidot ja kesälle on tiedossa ulkomaan reissua ja kaikkea kivaa. Yritän siis nauttia nyt tästä kesästä ihan täysillä! 🌸

Mukavaa ja rentoa pääsiäistä kaikille! 🐣

Takaisin