Haaveena esikoinen

Joo, soitin tänää neuvolaan ja sain lähetteen verikokeeseen. Keskiviikkona pitäs käydä ja tulokset pitäs saada torstaina. Muutenhan ei oikein voi kuin ootella. Tosta verikokeestaki sit ensi vaiheessa tieto vastaako arvot sitä, mitä pitäs tässä kohtaa (viikot 5+), varmaa sitten sen jälkeen sitte jatkosuunnitelmat, että otetaanko kontrolli vai mitä.
Onpa hyvä että pääset pian kokeisiin ja että tulokset pitäis tulla myös aika nopsaan. Toivotaan että kaikki olis hyvin🥺🤞🏼
 
Mä tein eilen (dpo10) apteekin ultra-testin mikä näytti mun mielestä plussaa. Laitoin siitä kuvanki tonne Raskaaksi 2024-keskusteluun, mutta tässä nyt vielä tännekin.

Tänään sit oon lueskellu kaikenlaista ja löyty jotain kokemuksia siitä, että toi testi vois näyttää virheellisestikin plussaa. Tota oon nyt tässä sitten stressannut. Voikun ois vaan malttanu pidempään ton testaamisen kanssa niin ei tartteis olla näin epävarma🫣

Miten te muut saatte hillittyä testaushimonne?😂 Ja rauhassa odottamaan ajan kulumista? Huomenna dpo12 ja kp30, oletetusti menkkojen alkamispäivä. Aamulla pakko kyllä taas testata.
IMG_6882.jpeg
 
Mä tein eilen (dpo10) apteekin ultra-testin mikä näytti mun mielestä plussaa. Laitoin siitä kuvanki tonne Raskaaksi 2024-keskusteluun, mutta tässä nyt vielä tännekin.

Tänään sit oon lueskellu kaikenlaista ja löyty jotain kokemuksia siitä, että toi testi vois näyttää virheellisestikin plussaa. Tota oon nyt tässä sitten stressannut. Voikun ois vaan malttanu pidempään ton testaamisen kanssa niin ei tartteis olla näin epävarma🫣

Miten te muut saatte hillittyä testaushimonne?😂 Ja rauhassa odottamaan ajan kulumista? Huomenna dpo12 ja kp30, oletetusti menkkojen alkamispäivä. Aamulla pakko kyllä taas testata.
View attachment 134410
Ihan oikeelta positiiviselta näyttää 😍 Onnittelut!!
Mun testihimoa oikeastaan hillitsee se, että alan olemaan jo niin epäuskoinen koko raskautumista kohtaan. Jatkuvien negatiivisten testien näkeminen aiheutti sen, että ennemmin vältän testien tekoa, ellei oo pakko, esim hoitojen takia 🙈
Eli mun mielestä jos testihimo on vielä läsnä ni tee vaan :)
 
Ihan oikeelta positiiviselta näyttää 😍 Onnittelut!!
Mun testihimoa oikeastaan hillitsee se, että alan olemaan jo niin epäuskoinen koko raskautumista kohtaan. Jatkuvien negatiivisten testien näkeminen aiheutti sen, että ennemmin vältän testien tekoa, ellei oo pakko, esim hoitojen takia 🙈
Eli mun mielestä jos testihimo on vielä läsnä ni tee vaan :)
Kiitos!🙏🏻😍 Toivon että vahvistuis, mutta jotenki kans epäuskonen olo.

Ja joo, toi on kyllä tosi ymmärrettävää, että testihimo laantuu sitä mukaan kun tekee negatiivisia testejä. Ehkä mä jatkan testailua jos(kun😂) siltä tuntuu, mutta yritän malttaa jättää eed yhden päivän testien väliin.
 
@Mustikkamaa toivotaan että vahvistuu! 💖

Mä oon vaan ottanut sen linjan että testaan vasta sitten jos menkat on myöhässä. Mulla tosin alkaa menkkoja enteilevä tuhruvuotokin yleensä jo tossa dpo 9 mikä romuttaa kyllä hyvin toiveet. Nyt tässä menossa dpo 13 (kun vuorokausikin juuri vaihtui 😄) ja kun tuhruilua ei heti näkynyt niin ehti jo ajatella että olisiko viimein tärpännyt. Mutta tuhruilu alkoikin vaan vähän myöhässä tuossa dpo 11-12. 🙄
 
@Mustikkamaa toivotaan että vahvistuu! 💖

Mä oon vaan ottanut sen linjan että testaan vasta sitten jos menkat on myöhässä. Mulla tosin alkaa menkkoja enteilevä tuhruvuotokin yleensä jo tossa dpo 9 mikä romuttaa kyllä hyvin toiveet. Nyt tässä menossa dpo 13 (kun vuorokausikin juuri vaihtui 😄) ja kun tuhruilua ei heti näkynyt niin ehti jo ajatella että olisiko viimein tärpännyt. Mutta tuhruilu alkoikin vaan vähän myöhässä tuossa dpo 11-12. 🙄
Kiitos!💙

Tänään siis dpo12/kp30 ja menkkojen olis pitäny alkaa tänään. Tein äsken vielä ton saman testin kun toissapäivänä (apteekki ultra) ja lisäks clearblue viikkonäytöllisen. Ja kyllä tässä nyt uskaltaa varovasti olla onnellinen🙏🏻🥹
 

Liitteet

  • IMG_6897.jpeg
    IMG_6897.jpeg
    1,001.6 KB · Katsottu: 45
  • IMG_6901.jpeg
    IMG_6901.jpeg
    1.3 MB · Katsottu: 44
Täälläkin tänään kp1. 😁 Tiesin ettei nyt tärppää mut silti petyin taas kerran. Vähän meinasi toiveet nostaa päätään kun se rintojen arkuus jätti tulematta ja dpo 10 tuli hetkellisesti menkkakipuja keskellä yötä, koskaan ei tuu normisti ennen menkkoja. Mutta uutta kiertoa vaan sitten. 💪🤞
 
Nukuin todella huonosti, heti herättyä tekemään testiä aivan pöllämystyneenä ja tää pöllämystyneisyys vaan jatkuu. Oonkohan ees heränny😭 Pakko ostaa joku muu testi myös. Dpo 11 tänään
Tein vielä tänään pc puikon joka oli aika vaalea, mutta mieskin erotti kyllä 2 viivaa ja sitten tän cbn. Ollaan vähän sekaisin, miehelle kun näytin niin ihan tärisin🥹
 

Liitteet

  • IMG_1524.jpeg
    IMG_1524.jpeg
    889.2 KB · Katsottu: 33
Siis nyt mun on pakko avautua kun meinaan tulla hulluksi. Mun menkat oli tosi oudot, vuotoa tuli on-Off ja se oli vähän vähäisempää kun normisti menkkojen aikana, yhdessä vaiheessa tuli kuitenkin ihan reilustikin joten silloin vielä luulin normi menkoiksi. Jossain kohtaa se muuttui sitten oudon väriseksi, ajoittain semmosta oranssia. Ei myöskään ollut yhtä paksua kuin normisti menkkojen aikana. Mulla oli ihan jäätävät kivut jotka välillä hävisi ja sit taas tuli takas. Mietin että olikohan mulla kemiallinen mikä sitten meni kesken. Mutta hämmentää se, että vuotoa ei sit kuitenkaan ollut enemmän. Nyt sitten vuoto on loppunut mut välillä on edelleen outoja kipuja, alapäässä tuntuu sellaista ihme pakotusta ja alavatsaa välillä polttelee. Rinnat ei oo yhtään arat vaikka ne kipeytyi päivää ennen menkkoja, sitten hävisi kokonaan. Ongelma on nyt se, että en uskalla tehdä raskaustestiä. 😭 Tiedän että tää on aivan naurettavaa, miksi en vois vaan tehdä testiä niin tietäisin oonko raskaana vai onko joku muu vaiva mikä pitää hoitaa. Koska joku ongelma nyt on. Mutta jotenkin se että 1,5 vuotta on tehnyt pelkkiä negatiivisia testejä vaikuttaa sillein että ahdistaaaa ihan valtavasti tehdä se testi, en halua nähdä taas kerran negatiivista testiä. Vaikka pakkohan tähän ois selvyys saada jotta voin sitten hakeutua lääkäriin jos on kyse jostain muusta.

Oon ihan valtavan ahdistunut nyt tästä ja johonkin oli pakko saada purkaa tää kaikki tai pää räjähtää. 😂😭
 
Siis nyt mun on pakko avautua kun meinaan tulla hulluksi. Mun menkat oli tosi oudot, vuotoa tuli on-Off ja se oli vähän vähäisempää kun normisti menkkojen aikana, yhdessä vaiheessa tuli kuitenkin ihan reilustikin joten silloin vielä luulin normi menkoiksi. Jossain kohtaa se muuttui sitten oudon väriseksi, ajoittain semmosta oranssia. Ei myöskään ollut yhtä paksua kuin normisti menkkojen aikana. Mulla oli ihan jäätävät kivut jotka välillä hävisi ja sit taas tuli takas. Mietin että olikohan mulla kemiallinen mikä sitten meni kesken. Mutta hämmentää se, että vuotoa ei sit kuitenkaan ollut enemmän. Nyt sitten vuoto on loppunut mut välillä on edelleen outoja kipuja, alapäässä tuntuu sellaista ihme pakotusta ja alavatsaa välillä polttelee. Rinnat ei oo yhtään arat vaikka ne kipeytyi päivää ennen menkkoja, sitten hävisi kokonaan. Ongelma on nyt se, että en uskalla tehdä raskaustestiä. 😭 Tiedän että tää on aivan naurettavaa, miksi en vois vaan tehdä testiä niin tietäisin oonko raskaana vai onko joku muu vaiva mikä pitää hoitaa. Koska joku ongelma nyt on. Mutta jotenkin se että 1,5 vuotta on tehnyt pelkkiä negatiivisia testejä vaikuttaa sillein että ahdistaaaa ihan valtavasti tehdä se testi, en halua nähdä taas kerran negatiivista testiä. Vaikka pakkohan tähän ois selvyys saada jotta voin sitten hakeutua lääkäriin jos on kyse jostain muusta.

Oon ihan valtavan ahdistunut nyt tästä ja johonkin oli pakko saada purkaa tää kaikki tai pää räjähtää. 😂😭
Toivotaan ettei olisi mitää kummallista. Kyllä mä ainakin tekisin testin... tai menisin verikokeisiin. Vaikka se varmaan turhauttaa/ pelottaa.
Se kipu vois liityä bakteeritulehdukseen, joka selviää myös verikokeessa. Paha tulehdus estää tehokkaasti raskautumisen. Vastaavilla oudoilla menkkaoireilla mulla löytyi kohdun ulkoinen, joka oli mennyt kesken ja sen jälkeen jotenkin "muumioitunut". Mä sinnittelin kipujen/ outojen oireiden kanssa yli kaksi kuukautta, ja aivan turhaan, kunnes luovutin ja menin päivystykseen. Lääkäri oli tosi-tosi vihainen!!
Tsemppiä tilanteen selvittelyyn
 
Tänään ilmoitin negatiivisesta raskaustestistä klinikalle ja sain syyskuuksi ivf suunnittelukäynnin. Samalla omapolun "lapsettomuuspolku" muuttui nimeksi "ivf polku" ja itkuhan siinä meinas tulla. Nyt aion hiljentyä täältä keskustelupalstalta siis syksyyn asti ja yrittää nauttia kesästä ilman stressiä oviksista ja testailuista ja talletusten ajottamisesta, koska tarviin kunnon hengähdystauon että jaksan rämpiä tulevan hoidon läpi. Ottaa koville. Toivon plussatuulia ihan teille jokaiselle ❤️
 
Heippa kaikki! 👋🏼 Oon uusi täällä. Olemme antaneet raskautumiselle mahdollisuuden syksystä -23 asti, mutta varsinaista yrittämistä ollut helmikuusta -24 alkaen. Flo-appiin oon kirjannut jo 1,5v kiertoani ja se vaihtelee 29-34pv välillä. Lopetin hormonaalisen ehkäisyn 4,5v sitten.

Huoli alkoi nousta, kun otin Raskauskeijun one step ovulaatiotestit käyttöön helmikuussa enkä ole saanut plussaa, pari haaleeta viivaa lukuunottamatta. Huhtikuussa menin yksityiselle gynelle selvittämään asiaa eikä ultrassa näkynyt poikkeamaa. Pääsin verikokeisiin ja sieltä paljastui matala ferritiini ja subkliininen hypotyreoosi. Alotin toukokuussa molempiin lääkityksen. Myöskään toukokuussa tai tässä kesäkuun kierrossa en ole saanut plussaa.

Juhannuksen jälkeen kävin uudestaan gynellä, sillä sain lisää tuloksia verikokeista. Muuten kaikki ok paitsi AMH 1,86 ikääni nähden (30v) on matalahko. Mulle tehtiin uusi ultra myös ja kappas ovulaatio onkin tapahtunut 3-4 päivää sitten. Olin todella onnellinen, sillä ajattelin etten ovuloi. 🥹
Eli ovistestit eivät ole ilmeisesti toimineet omalla kohdalla tai se on ollut hyvin nopeasti ohimeneväkohouma. Oon tikuttanut aktiivisesti kerran päivässä kp7-25 välillä.

Nyt toki huolettaa sitten muut asiat, sillä jos olenkin ovuloinut kokoajan ja me olemme aktiivisesti yrittäneet ovulaation aikaan niin miksi en ole raskautunut. Vaihtoehtoina on sitten munanjohtimien tukos tai mieheni sperman heikko laatu. Näitä molempia päästään tutkimaan sitten lomien jälkeen elokuussa. Eli HSSG- tutkimus edessä ellen nyt tästä kierrosta raskaudu😮‍💨🙏🏼
 
Takaisin
Top