Haaveena esikoinen

@Aurinko88 me ollaan molemmat vakkaritöissä, mutta olen varautunut siihen että tiukempaa voi olla kun jää vanhempainraha tuelle. Aateltiin niin, että itse otan myös mieheltä ne luovutettavissa olevat päivät, että voin olla mahdollisimman pitkään kotona. Sitten palaan kyllä heti töihin kun tuo vanhempainraha loppuu, koska en halua jäädä ns. elämään miehen rahoilla.
Meillä ei vanhempainvapaat vaikuttaneet oikeastaan juuri mitenkään talouteen. Toki vapaallaolijalle jäi vähemmän rahaa omaan käyttöön kuin töissä, mutta yhteinen talous ei kärsinyt yhtään (laitetaan yhteiseen pottiin tietty prosenttiosuus tuloista), menot on sen verran maltilliset. Siis tyyliin että jos aiemmin oli vaikka tonni kuussa yhteistä rahaa ja vapaalla 800, niin ei se vaikuttanut elämiseen. Se ansiosidonnainen vanhempainpäiväraha on ihan hyvä.
 
Meillä ei vanhempainvapaat vaikuttaneet oikeastaan juuri mitenkään talouteen. Toki vapaallaolijalle jäi vähemmän rahaa omaan käyttöön kuin töissä, mutta yhteinen talous ei kärsinyt yhtään (laitetaan yhteiseen pottiin tietty prosenttiosuus tuloista), menot on sen verran maltilliset. Siis tyyliin että jos aiemmin oli vaikka tonni kuussa yhteistä rahaa ja vapaalla 800, niin ei se vaikuttanut elämiseen. Se ansiosidonnainen vanhempainpäiväraha on ihan hyvä.
Oho tämä ei ollutkaan raskaaksi-ketju, pahoittelut esikoisketjuun työntymisestä!
 
Pientä hiljaiseloa ollut täällä päässä ja ajattelin tulla tänne vähän päivittelemään omaa tilannetta.

Elikkäs viimeperjantaina oltiin lapsettomuuspolilla erikoislääkärissä. Ultrattiin ja kaikki oli muuten hyvin paitsi löytyi kaksi myoomaa n. 2cm molemmat. Toinen oli etuseinässä ja toinen takaseinässä. Näitä ei ollut marraskuun ultrassa joten tulleet sen jälkeen. Toinen myooma saattaa vaikeuttaa muniksen kiinnittymistä, mutta sanoivat ettei pitäisi olla kuitenkaan ongelmaa.
Päädyttiin aloittamaan elokuussa IO-IUI (inseminaatio) hoidoilla. Tehdään niitä alkuun 3krt ja jos ei tuota tulosta niin siirrytään IVF hoitoihin.

Oli aivan ihana erikoislääkäri ja jäi super hyvä fiilis käynnistä. Sovittiin myös, että jos raskaus alkaa luomusti niin ilmoitus sinne. Kyselin myös, että jos tulisi km niin vaikuttaako se tai pidentääkö mahdollisesti hoitojen aloituksia niin sanoi, että ei vaan päästäisiin sitten heti inssiin.

Nytten kun tietää, että on plan B niin en ajattele ihan jatkuvasti raskautumista ja jotenkin helpottunut olo.☺️ Toivotaan, että raskaus kumminkin alkaisi luomusti ja ettei hoitoja tarvittaisi ollenkaan. 🥰
 
Voi hitto. Oon täs tikutellu ovista ja tääl on tapana ilmottaa ovisplussasta klinikalle aamulla ja sit seuraavana päivänä pääsee inssiin. Tikutin tänään aamulla negan mut nyt iltapäivällä plussan! Nyt sit toki ilmotan huomenna aamulla klinikalle mut inssi menee perjantaihin ja epäilen et se on kyl sit jo liian myöhästä oikeen ajotuksen kannalta.
Kysyin tätä lapsettomuuspolilta kun itsellä tuppaa kans tulemaan ovis+ illalla niin sanoi, että se on ovis+ myös aamulla joten sitten tehdään inssi heti samana päivänä aamulla. Elikkäs jos sinulla tänään ovis+ ilmoita siitä huomenna aamulla klinikalle ja huomenna olisi inssi teillä myös ☺️
 
Kysyin tätä lapsettomuuspolilta kun itsellä tuppaa kans tulemaan ovis+ illalla niin sanoi, että se on ovis+ myös aamulla joten sitten tehdään inssi heti samana päivänä aamulla. Elikkäs jos sinulla tänään ovis+ ilmoita siitä huomenna aamulla klinikalle ja huomenna olisi inssi teillä myös ☺️
Täällä pääsee aamun ilmotuksesta vasta seuraavana päivänä inssiin 😔 mut nyt on siis aika huomiselle varattu, saa nähä onks liian myöhästä. Voivoi mikä stressi tästäkin nyt tuli.
 
Täällä pääsee aamun ilmotuksesta vasta seuraavana päivänä inssiin 😔 mut nyt on siis aika huomiselle varattu, saa nähä onks liian myöhästä. Voivoi mikä stressi tästäkin nyt tuli.
Aah voi ei🥺 Missäpäin teillä on hoidot käynnissä?
Pidetään sormet ja varpaat ristissä ettei olisi myöhäistä🤞🏼🤞🏼❤️
 
Diiiina me käydään Tyksissä. Kiitos kannustuksesta ❤️

Jauhan nyt täällä vaan omia asioitani, sori, luen kyl teidänkin jutut 😅 inssi oli tänään ja simppatulos yllättäen aivan surkee. Oli pieni shokki, kun aiemmin ollu ihan tosi hyvät määrät eikä mitään ongelmia. Mut ehkä täs nyt tuli ilmi et miehen puolelta voikin jotain pulmaa olla. Toimenpide oli taas helppo ja nopee mut nyt on kyl luotto tän kerran onnistumiseen aika nollissa. Mut yritän pysyä positiivisena! Ainakin päästiin tekeen hoito ja eihän se tarvii ku sen yhen joka ui oikeeseen paikkaan 🥴
 
Ihmetyttää. Toissapäivänä alkoi menkat ajallaan ja nyt alkaa olla jo hiipumassa. Normaali on 5pv. Sen lisänä vielä alavatsassa kohdun seudulla tuntuu kuin joku olisi lyönyt kovaa ja nyt siellä on mustelma. Mitään mustelmaa ei siis ole, mutta se tunne on. Eilen töiden jälkeen menin ja tuhlasin viimeisen raskaustestin kun olin eilen koko päivän töissä vähän huonovointinen ja jo silloin vuoto oli vähenemään päin. Se oli digitesti ja negatiivinen se oli ja tuntuu ihan tyhmältä miksi edes tein sen, koska keskellä päivää laimealla lirulla tuskin lähestulkoon mitään näkyisi muutenkaan. On tämä yrittäminen kyllä jännää aikaa kun joka kuukausi eri juonenkäänteet. Huomenna ostettava lisää testejä, tänään en ehdi.
 
Täällä alkoi sit menkat kuitenkin eilen, kp32 vaihtui kp1. Masentaa jotenkin taas niin paljon, vaikka olihan siihen jo varautunut kun testit näytti negaa, vaikka menkat olikin myöhässä. Tänään ois ohjelmassa tyttöjen viikonloppu ystävien kanssa ja mielummin tekis mieli vaan jäädä kotiin, sohvan nurkkaan itkemään. Tää raskauden yritys ja syksyinen keskenmeno on kyllä jotenkin imenyt musta kaiken ilon. Vaikka elämässä tapahtuu kaikkea muuta kivaa, niin tyhjä olo säilyy, kun ei saa sitä yhtä asiaa, jonka kaikkein eniten haluaisi.
 
Täällä alkoi sit menkat kuitenkin eilen, kp32 vaihtui kp1. Masentaa jotenkin taas niin paljon, vaikka olihan siihen jo varautunut kun testit näytti negaa, vaikka menkat olikin myöhässä. Tänään ois ohjelmassa tyttöjen viikonloppu ystävien kanssa ja mielummin tekis mieli vaan jäädä kotiin, sohvan nurkkaan itkemään. Tää raskauden yritys ja syksyinen keskenmeno on kyllä jotenkin imenyt musta kaiken ilon. Vaikka elämässä tapahtuu kaikkea muuta kivaa, niin tyhjä olo säilyy, kun ei saa sitä yhtä asiaa, jonka kaikkein eniten haluaisi.
Samat fiilikset täälläkin, mekin saatiin eilen huonoja uutisia.
Moni varmaan sanoo, että mee tyttöjen viikonloppuun niin saa "muuta ajateltavaa". Itse on kyllä pakko sanoa, että joskus on helpompi jäädä kotiin ja itkeä itkut. Raskasta sekin on, jos täytyy esittää reipasta.
Tsemppiä sinulle ihan hirveästi❤️
 
@Hannie_ samaistun niin paljon, parasta ehkä mennä vaan oman fiiliksen mukaan❤️

Ite olin torstaina päättänyt, että töiden jälkeen sanon heti miehelle että meen lääkäriin. Töistä kun lähdin ja istahdin autoon niin mietin että nyt on taas tosi huono vitsi tai sitten menkat yhtäkkiä alkoikin. Ja tosiaan kp44 muuttui kp1, en oo ite kellontarkasti laskenut että voi olla että ”oikeasti” oiskin ollut 44pvää kierto kun vasta illalla alkoi, mutta näissä mun kierroissa ei taida 1 päivän heitto merkata kauheesti kun muuten vaihtelu ollut sen 28-43😓 Mies sanoi että mitä jos kuitenkin kävin lääkärissä, mutta haluisin ehkä nyt vielä tän kierron katsoa.

Mietin myös sitä, että jos tekisi apteekkarin ovistestejä läpi kierron, kun oon jostain netin syövereistä nyt saanu päähäni, että jos onkin jotain häikkää ja ne ovistestit näyttää väärää ja oonkin tulkinnut ovikseksi vaikka se ois vasta tulossa myöhemmin. Tai sitten että ei tekis testejä ollenkaan. Alunperin kysyin mieheltä että kumpi aiheuttaa hänelle paineita enemmän, mutta nyt ehkä pitääkin miettiä mikä mulle aiheuttaa paineita enemmän. Onko teidän mielestä parempi tietää kuin olla tietämättä?😂

Oon täällä hiljaiselosta huolimatta käynyt lukemassa viestejä ja välillä myös tuolla marras-joulukuisissa💔 Ja huomasitteko että laskettu aika 2025 oli jo perustettu, oisko niin että siirryttäis kaikki sit sinne✨
 
.@Nekkuu Ikäviä tuollaiset pitkät kierrot, itselläkin turhauttaa kun ei oikein koskaan tiedä kuinka pitkä kierto on luvassa ja minne ovulaatio osuu. Siksi ainakin toistaiseksi olen tyytyväinen ovulaatiotestailuun, helpottaa epätietoisuutta.

Täällä on DPO7, päivät tuntuu pitkiltä. Toissapäivänä olin superväsynyt ja viime yönä oli jännää pistelyä mahassa. Niin toivon, että tiputtelu ei tällä kertaa ala niin pian. 🙏🏼
 
Täällä alkoi sit menkat kuitenkin eilen, kp32 vaihtui kp1. Masentaa jotenkin taas niin paljon, vaikka olihan siihen jo varautunut kun testit näytti negaa, vaikka menkat olikin myöhässä. Tänään ois ohjelmassa tyttöjen viikonloppu ystävien kanssa ja mielummin tekis mieli vaan jäädä kotiin, sohvan nurkkaan itkemään. Tää raskauden yritys ja syksyinen keskenmeno on kyllä jotenkin imenyt musta kaiken ilon. Vaikka elämässä tapahtuu kaikkea muuta kivaa, niin tyhjä olo säilyy, kun ei saa sitä yhtä asiaa, jonka kaikkein eniten haluaisi.
Teemppiä ihan hirveesti! Ja just niinku @Liljankukka sanoi niin meet just sun oman fiiliksen mukaan. Sanoisin, että riippu tosi paljon siitä kuinka avoin pystyt olemaan siellä ystävien kanssa. Istelle ainakin ollu ystävät ihan suunnaton voimavara tän koko yrityksen ajan ja aina vaikka ollu kamala olo ennen ystävien näkemistä ni se, että on saanut avautua ja olla rehellisesti tosi surullinen turvallisessa ympäristössä on kyllä tosi helpottavaa. Mutta sitten tilanteet missä pitää esittää reipasta ni niitä oon kyllä selkeesti vältelly. Voimia hirveesti 🫶

Samat fiilikset täälläkin, mekin saatiin eilen huonoja uutisia.
Moni varmaan sanoo, että mee tyttöjen viikonloppuun niin saa "muuta ajateltavaa". Itse on kyllä pakko sanoa, että joskus on helpompi jäädä kotiin ja itkeä itkut. Raskasta sekin on, jos täytyy esittää reipasta.
Tsemppiä sinulle ihan hirveästi❤️

Tsemppiä kanssa tähän!! 🫶 ihan perseestä, kun pitää kokoajan kestää huonoja uutisia 😞

Mulla kans tää letrozol kierto ollu täys floppi eikä selkeesti oo ovulaatiota tullu. Päätin kanssa mennä tutkituttamaan ferritiinit pitkästä aikaa ja ne oli alle 12. Lääkäri jolla kävin sanoi, että raskautuminen tällä arvolla on käytännössä mahdotonta vaikka ois normaali hb ja sitten jos sattuis raskautumaan niin keskenmenon todennäkösyys on todella suuri. Sain rautainfuusio ajan vasta toukokuun lopulle. Niin taitaa sitten siirtyä hoidotkin reippaasti sen jälkeen ja ehkä jopa elokuulle kesätaukojen takia. Turhauttaa kyllä.

@Nekkuu itse koen ovulaation testauksen todella stressaavaksi, toki varmaan sen takia kun mulla ei luonnollisesti niitä tuu 😅 Mutta jos jaksaa testaa koko kierron siitä saa kyllä hyvin tietoa :)

Tsemppiä kaikille 🫶
 
@Diins Äh voi harmi, että teillä oli kans huono kierto. Ja tosi kurjaa, että hoidot mahdollisesti siirtyvät. Meillä kans ens kierto on välikierto ja tuskin ehtii ennen kesäsulkua uutta käydä läpi.
Hyvä kyllä, kun kävit nuo ferritiiniarvot mittaamassa ja ihan mahtavaa, että pääset suoraan infuusioon, etkä joudu sitä p.o rautaa vain syömään. Mulla on kanssa tehty 3 x rautainfuusio, pahimmillaan ferritiini tais olla 4. Sillä kyllä saatiin aika hyvin nopeasti nousemaan ne arvot, mutta herkästi ne kyllä lähti aina sit tippumaankin. Täytyisi varmaan itsekin käydä pitkästä aikaa mittauttamassa, syksyllä oli just sen 28, joka vielä "menetteli" lääkärin mielestä..
Tosi paljon tsemppiä myös sinulle!

@Nekkuu Ovulaatiotesteistä: Muakin ahdistaa ne ihan hirveästi tällä hetkellä. Jos ei hoitoja olisi ja ovulaatio tapahtuisi normaalisti, en varmaankaan itse tikuttaisi enää. Mutta juuri niin kuin tuossa sanottiinkin, niin kyllä sillä voi saada arvokastakin tietoa kierrosta👍 mutta täytyy just muistaa sekin, että nekään ei aina ihan satavarmoja ole.
 
@Hannie_ samaistun niin paljon, parasta ehkä mennä vaan oman fiiliksen mukaan❤️

Ite olin torstaina päättänyt, että töiden jälkeen sanon heti miehelle että meen lääkäriin. Töistä kun lähdin ja istahdin autoon niin mietin että nyt on taas tosi huono vitsi tai sitten menkat yhtäkkiä alkoikin. Ja tosiaan kp44 muuttui kp1, en oo ite kellontarkasti laskenut että voi olla että ”oikeasti” oiskin ollut 44pvää kierto kun vasta illalla alkoi, mutta näissä mun kierroissa ei taida 1 päivän heitto merkata kauheesti kun muuten vaihtelu ollut sen 28-43😓 Mies sanoi että mitä jos kuitenkin kävin lääkärissä, mutta haluisin ehkä nyt vielä tän kierron katsoa.

Mietin myös sitä, että jos tekisi apteekkarin ovistestejä läpi kierron, kun oon jostain netin syövereistä nyt saanu päähäni, että jos onkin jotain häikkää ja ne ovistestit näyttää väärää ja oonkin tulkinnut ovikseksi vaikka se ois vasta tulossa myöhemmin. Tai sitten että ei tekis testejä ollenkaan. Alunperin kysyin mieheltä että kumpi aiheuttaa hänelle paineita enemmän, mutta nyt ehkä pitääkin miettiä mikä mulle aiheuttaa paineita enemmän. Onko teidän mielestä parempi tietää kuin olla tietämättä?😂

Oon täällä hiljaiselosta huolimatta käynyt lukemassa viestejä ja välillä myös tuolla marras-joulukuisissa💔 Ja huomasitteko että laskettu aika 2025 oli jo perustettu, oisko niin että siirryttäis kaikki sit sinne✨
Itse mua helpottaa ovisten testaaminen, kun siitä yleensä tasan kaksi viikkoa niin alkaa kuukautiset aina. Vaikka ovulaation ajankohta vaihteleekin. Itse en oo jaksanut lainkaan pelata tikuilla, tuhlaan suosiolla niihin digeihin 🤣
 
@Diins ja @Liljankukka🌸 muakin jotenkin stressaa noi ovistestailut. Ja oon aiemmin tehnyt kuten @Piisku että menty digeillä, mutta alkaa sekin käymään vähän kukkaron päälle😅 Ja kun kierto ei mitä ilmeisimmin oo säännöllinen ois tavallaan toisaalta kiva tietää, mutta nytkin sit ovisplussan jälkeen kuitenkin monta viikkoa odotusta, niin en tiiä oisko sama vaan sit olla tietämättä🤔 Varmaan aikani jahkailen ja ehkä kuitenkin tikutan😮‍💨
 
@Diins ja @Liljankukka🌸 muakin jotenkin stressaa noi ovistestailut. Ja oon aiemmin tehnyt kuten @Piisku että menty digeillä, mutta alkaa sekin käymään vähän kukkaron päälle😅 Ja kun kierto ei mitä ilmeisimmin oo säännöllinen ois tavallaan toisaalta kiva tietää, mutta nytkin sit ovisplussan jälkeen kuitenkin monta viikkoa odotusta, niin en tiiä oisko sama vaan sit olla tietämättä🤔 Varmaan aikani jahkailen ja ehkä kuitenkin tikutan😮‍💨
Juu,meillä on yritystä pian 2 vuotta takana ja joka kierto ollaan menty digeillä 😑 Et ei ihan ilmaista ole!
 
Juu,meillä on yritystä pian 2 vuotta takana ja joka kierto ollaan menty digeillä 😑 Et ei ihan ilmaista ole!
No ei🤔 Toisaalta tuntuu kyllä että jos niistä on apua niin väliäkö sillä rahalla mutta välillä vaan turhauttaa kun ei onnistu ja rahaa kuluu😅
 
Aina se innokkuus ja toiveikkuus vaan herää kun ovulaatio lähestyy, edellisistä pettymyksistä huolimatta. No nyt sitten kuitenkin iski taas flunssa ja kauhea olo! Varmaan sen yhden kerran päästään hyödyntämään ovis. Toiveikkuus romahti kyllä siihen. 😩
 
Takaisin
Top