Haaveena esikoinen

Tsemppiä @pyöriäinen piinailuun!

Mä ehkä vähän yllättäenkin pääsen mukaan kerhoon, kun tänään pamahti ovistestiin pysyvä hymynaama :Face Without Mouth: Oon ihan ihmeissäni, että voiko näin kuukauden testailun jälkeen tulla.. Mulla rintojen aristus on tyypillinen oire heti ovulaation jälkeen jopa, ja koska pientä aristusta olin havaitsevinani jo eilen, niin mietin että voiko muka olla ovista tulossa, ja vasta huomenna.. Ja muutenkin, kun nyt jo kp 46 (!) menossa, niin voiko olla kovin laadukas ovulaatio.. Eilen ovistesti oli nega, ja tosiaan kaikki edeltävät viikot kun oon testannut päivittäin. Mutta tällä mennään, ja hienoa että jotain tapahtuu!

Mä oon lähdössä parin päivän päästä reissuun, niin ajatukset toivottavasti harhautuu hyvin näistä! Ja sitten kun työt alkaa, niin selviää että miten kävi, tai toivottavasti ainakin sitten alkaa uusi kierto jos ei muuta. Mutta mietin nyt kyllä ottaa mama-vitamiinit reissuun mukaan, ja olla tosi vähäisellä alkoholillakin, kun jos siellä olisi nyt jotain mahdollisuutta että jotain tapahtuisi :Face Without Mouth:

Minä mietin aluksi etten testaisi ovista tässä kierrossa, mutta varmaan kuitenkin testaan niin tietää sitten milloin piinapäivät päättyvät. Nyt kp11.

Seuraavassa kierrossa sitten viimeinen inssi ja sitten IVF-jonoon joka vissiin on 3kk. En tiedä ehtivätkö ennen joulua tekemään mitään 😬 Ehtii kuitenkin hyvin pudotella jäätelökiloja, ja lisäksi päätettiin miehen kanssa ruveta tosissaan miettimään naimisiin menoa (mennään ihan kaksistaan maistraatissa +valokuvaus +hienompi ravintola). 🤭🥹 Olen tässä nyt pari päivää googletellut ja fiilistellyt hääpukuja vaikka vähän liian aikaista kun pitää painoa ensin saada alemmas.

Minä mietin aluksi etten testaisi ovista tässä kierrossa, mutta varmaan kuitenkin testaan niin tietää sitten milloin piinapäivät päättyvät. Nyt kp11.

Seuraavassa kierrossa sitten viimeinen inssi ja sitten IVF-jonoon joka vissiin on 3kk. En tiedä ehtivätkö ennen joulua tekemään mitään 😬 Ehtii kuitenkin hyvin pudotella jäätelökiloja, ja lisäksi päätettiin miehen kanssa ruveta tosissaan miettimään naimisiin menoa (mennään ihan kaksistaan maistraatissa +valokuvaus +hienompi ravintola). 🤭🥹 Olen tässä nyt pari päivää googletellut ja fiilistellyt hääpukuja vaikka vähän liian aikaista kun pitää painoa ensin saada alemmas.
Eikä, aivan ihania uutisia @Sinertävää ! Kuulostaa tosi ihanalta suunnitelmalta! Meillä oli hyvin samankaltaiset häät, paitsi että molempien perheet oli mukana myös. Toiveissa on pitää isommat juhlat sitten myöhemmin, mutta tää tuntui tärkeältä stepiltä tässä kohtaa. Mun puolesta saa myös häähöpistä tänne, vaikka tää onkin ensisijaisesti esikoisen yrittämiseen liittyvä ketju :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: :Two-hearts: Ja siis varmasti tuntuu tosi hyvälle, että kun tää lapsiasia on sellainen mihin rajallisesti voi vaikuttaa, niin naimisiinmenoa voi edistää ja saavuttaa toisia haaveita :smiling-eyes:

Oikeastihan sillä ei suhteen kannalta ole juurikaan merkitystä, että onko naimisissa vai ei, mutta itsestäni huomaan että olen varmasti monilta arvoiltani aika perinteinen, kun mulle se tuntui kivalta, että mentiin naimisiin ennen toivottua lasta. Siis oon varmaan ihan hassu, mutta haaveilen jo siitä kuinka mua kutsutaan neuvolassa sisään uudella yhteisellä sukunimellä, ja kuinka silittelen raskausvatsaa ja vauvaa vihkisormus sormessa. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Nää nyt on pinnallisia juttuja, ja toki syvempiäkin ajatuksia tähän liittyy, mutta itselle nää haaveet on tuonut toivoa ja iloa :smiling-eyes:

@*Ninni*
Itselle naimisiinmeno ei ollut niin iso juttu, mutta yhtäkkiä tuli vaan sellainen olo että haluan "laillistaa" suhteen ja otattaa oikein hienot kuvat, joita voi sitten vanhana muistella. Meillä sukulaiset asuvat niin eri puolilla Suomea että vaikeaa järjestää mitään yhteistä, ehkä jotkin erilliset kahvitukset kummankin kotipaikassa. 😅 Mieskin innostui tuosta mun hääideasta, mutta haluaa harkita asioita tarkkaan kuitenkin.

Ja joo, vauvaprojekti ei ottanut tuulta alleen eikä oikein viitsi isoja huonekaluhankintojakaan tehdä ennen kuin tietää saako omaa nyyttiä vai ei, niin mennään sitten naimisiin! 🤣

Täällä kp4... Ja vuoto loppunut. Jotenkin tänään hirveän katkera olo taas vaihteeksi. 😖 Että miksi oon saanut kolme kertaa varmasti positiiviset raskaustestit ja kaikkina kertoina mennyt kesken. Miksi juuri mulle käynyt näin?? Mieluummin ei olisi tullut positiivisia testejä ollenkaan nyt just semmonen olo. En tiedä ehkä tähän oloon ei ainakaan yhtään auta että täällä hotellilla paljon pieniä lapsia ja vauvojakin. 😭 Tulee niin epäreilu fiilis että...Ja siis tiedänhän mä että muiden onni ei multa ole pois. Vaan ärsyttää nyt vaan niin hitosti kaikki.

Voisi kai miehen kanssa vähän jutella tuntemuksista. Jos hän ihmettelee miksi vähän alla päin olen.

@Kali hirveesti tsemppiä! Tiiän ton epäreilun olon. En toki tiiä miltä tuntuu saada se plussa ja sitten siitä luopua, mutta ei tää oo kauheen kivaa myöskään, että vuos mennyt ilman mitään. Kumpikin aivan paskaa ja epäreilua. Hirveesti tsemppiä, koitat rapsutella kissoja suruun💗

Oli myös ihana nähä toisten plussia ja hääsuunnitelmista kuulla! Ite en toisaalta malttais oottaa kumpaakaan, mutta jos nyt vaikka plussais ensin kiitos😅🫣

Meillä edellinen kierto ylläri ylläri meni perseelleen, menkat alko tänään. Dpo 10 oli jotain outoa tiputtelua ihan hetken, mikä sai toiveita nousemaan, mutta ehei. Nyt sentään sai maisaan laittaa viestiä jos pääsis siitä polyypista edes eroon asap. Kaikki sormet ja varpaat ristiin, että päästään tässä kierrossa! Se jos mikä onkin märkä rätti taas naamaan, jos taas sanotaan että ootelkaa seuraavaa. Nyt jo itkettää ajatus. Muutenkin on vähän herkillä kun tulevana sunnuntaina tulee vuos siitä, kun pillerit lens roskiin. Ja yhtään mitään ei oo tapahtunu. Että joko meille vois jotain hyvää nyt kerrankin, kun me ollaan se ansaittu😢😞

Täällä kp4... Ja vuoto loppunut. Jotenkin tänään hirveän katkera olo taas vaihteeksi. 😖 Että miksi oon saanut kolme kertaa varmasti positiiviset raskaustestit ja kaikkina kertoina mennyt kesken. Miksi juuri mulle käynyt näin?? Mieluummin ei olisi tullut positiivisia testejä ollenkaan nyt just semmonen olo. En tiedä ehkä tähän oloon ei ainakaan yhtään auta että täällä hotellilla paljon pieniä lapsia ja vauvojakin. 😭 Tulee niin epäreilu fiilis että...Ja siis tiedänhän mä että muiden onni ei multa ole pois. Vaan ärsyttää nyt vaan niin hitosti kaikki.

Voisi kai miehen kanssa vähän jutella tuntemuksista. Jos hän ihmettelee miksi vähän alla päin olen.
Muista mitä se lääkäri sulle sanoi, kun siellä kävit! Että ne kemialliset on ns "normaaleja" eikä niitä edes huomaisi, jos ei tekisi liian aikaisin testejä, vaan testaisi vasta sitten, kun menkat ovat myöhässä.
Samoin täällä vau.fi lukee samaa:
"”Arvioidaan, että jopa 70 prosenttia alkaneista raskauksista päättyy keskenmenoon ja että näistä suurin osa niin varhain, ettei nainen edes tiedä olleensa raskaana. Mutta jos tehdään herkkiä raskaustestejä, nämä varhaisessa vaiheessa päättyvät raskaudet tulevat esille”, Foudila sanoo."

Eli ei välttämättä ole mitään vikana, kun peräti 70% noin aikaisin testissä näkyvistä ei mene loppuun asti. Se pieni hormoninousu voi näkyä aikaisessa testissä, mutta välttämättä siellä ei ole edes mitään kiinnittymässä.

Mutta ymmärrän että rankkaa se on silti! :red-heart:
Toivotaan että se sun rautakuuri auttaa myös kun oli ferritiini vielä niin alhaalla, ja seuraava pysyy matkassa! :smiling-eyes:
Oliko sun mies vielä käynyt testeissä? Kun tulee vuosi yritystä täyteen, miehen pitää joka tapauksessa käydä testeissä, ja jos on jotain korjattavaa, siinä menee 3kk ennen kuin korjausten tulokset näkyvät. Eli suosittelen kyllä passittamaan miehen testeihin niin saa mielenrauhan että on hänen osaltaan kaikki ok, kun siittiöiden laatukin voi vaikuttaa!

Mökiltä palattu ja oli sopivasti touhuilua niin ei tullut turhaan mietittyä tiistaista roskishaamua. Ei kyllä alkanu menkatkaan, joten kipitin eilen kauppaan hakee testejä. Tänään aamulla (dpo13) sitten jännättiin ukon kanssa yhdessä rfsu:n varhaisen ääressä ja kyllä molemmat tässä jotain näkee 🥹

View attachment 146232
Ja aivan valtavat onnittelut!! :smiling face with heart-eyes:

Ja äh @Feronia , miten ärysttävä tuo kysta! Toivotaan kovasti, ettei se nyt sen takia jättäisi ovuloimatta useana kuukautena :Face Without Mouth: Ihan kun tällainen epävarmuustekijä olisi ollut tähän nyt vielä kaivattu... En tiennytkään, että niiden poisto vahingoittaa munasoluja myös, tai varmaan niitä sen hetkisiä. Mulle tuli eilen kanssa maanisuusvaihe, ja menin tutkimaan viimeisiä gynen kirjauksia kannasta, ja muistin että mullakin siellä kysta oli havaittu.

Ja kiitos myös taas niin kattavasta tietopaketista! Mutta joo, PCOS-aihetta tosi paljon eilen kanssa selvittelin. Mä oon välillä mitannut aamuisin sitä sormesta otettavaa veren paastosokeria, vai mikä onkaan? Mun äiti on sairaanhoitaja, ja mummo diabeetikkona sitä ymmärtääkseni mittaili myös, niin siinä sivussa kun on ollut välineitä saatavilla :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Ja ne arvot on ollut hyvät. Antaisikohan se mitään viitettä insuliiniresistenssistä?

Juteltiin tänään puolison kanssa, että jos tää kierto ei pian katkea ja hakeudun taas yksityiselle gynelle, niin voisin samalla pyytää jos hän voisi auttaa sen lähetteen kanssa lapsettomuushoitojen ensikäyntiä ajatellen..
No niinpä! Toivon mukaan toi kysta lähtee nopeasti pois itsekseen eikä tarvitse jäädä sitä odottelemaan... :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Saa nähdä mitä gyne on siitä mieltä jos siellä lähiviikkoina käyn, että toteaako että jäädään odottamaan sen poistumista, vai voiko lääkitystä jatkaa...

Joo korkea paastosokeri ainakin viittaa esidiabetekseen ja insuliiniresistenssiin, mutta vaikka se arvo on normaali, voi silti olla insuliiniresistenssiä, jos insuliini on korkea. Vähän harmittaa että tuolla julkisella otettiin pelkkä paastosokeri mutta ei insuliinia, kun ilmeisesti niiden yhdistelmästä (Homa-IR) voi vasta tehdä päätöksiä. Koska vaikka arvot näyttää normaalilta, voi olla että keho puskee täysillä insuliinia pitääkseen kaiken normaalina. Katsotaan että tehdäänkö jossain kohtaa tarkempia tutkimuksia vai jääkö nyt tuohon. 🤷‍♀️ Keskivartalopyöreyttä mullakin on, aina kun oon ollut hoikkakin niin oon saanut kyselyitä että oonko raskaana. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Sekin voi vissiin olla joku merkki mutta en ole siitä ihan varma.

Onneksi sun kierto viimein katkesi ovulaatioon, vaikka tulikin niin älyttömän pitkä kierto! :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Kyllä sen perusteella vähän olisi apu tarpeen, toivon mukaan saat pian ajan! :red-heart: Edit: Ja nyt luin vikan sivun, ihanaa reissua jo etukäteen! :smiling-eyes: Kiva että ovisplussa tuli ennen sitä niin ei tarvitse siellä testailla ja sehän olisi hyvä jos reissu pitäisi kiireisenä pelastaisi alkupiinalta! 🤞

Muokattu viimeksi:

Kuulostaa ihanalta suunnitelmalta! :smiling face with heart-eyes: Meilläkin oli superpienet maistraattihäät joihin tuli vain molempien vanhemmat ja sisarukset eli meitä oli noin 10 ihmistä yhteensä, se oli juuri hyvä niin! :Ok Hand Sign: Munkin puolesta voi tänne häähypettää kun rakastan häitä kaikissa muodoissaan. Kaveri meni Helsingissä naimisiin maistraatissa ja pääsin vieraaksi, siellä luki "Rakkausvirasto" ja se oli niin söpöä, mä niiiin haluaisin olla töissä rakkausvirastossa. :tears::red-heart:
Tsemppiä vikaan inssiin! 🤞 Mä juuri miehelle sanoin että jos viimein päästään alkusyksystä julkiselle, totean siellä heti että haluan suoraan IVF-jonoon ja siinähän voi sitten odotellessa tehdä vaikka pari letrokiertoa mutta oon niin valmis vaikka mihin että nyt ees ennen 35v-synttäriä saataisiin eka plussa testiin. 🤞 Mieluummin julkisen kautta laitettaisi alulle kun se tehdään joka tapauksessa yksityisellä lähetteellä mutta säästäisi sen 4000€...

Täällä alkanut tuhruttelut, eli menkkoja odotellaan. Sitten kunhan vuodot alkaa kunnolla niin ilmoitus tilkkaan ja IVF-hoidot voi viimein alkaa. Jos tässä matkan varrella menee kaikki hyvin ja päästään syyskuussa suunniteltuun alkionsiirtoon ja jos siitä alkaisi heti raskaus, niin melkein 2,5 v kestänyt tämä meidän matka. Ei sitä yrityksen aloittaessa osannut aavistaa mitä kaikkea joutuu käymään läpi ja kuinka pitkä matka tästä tuleekaan. 😮‍💨

@Emri hurjasti tsemppiä alkavaan IVF taipaleeseen! 🧡 toivottavasti se menee mahdollisimman yksinkertaisesti ilman mitään ongelmia. Se on jännä miten välillä vaan aika kulkee eikä sitä sen enempää mieti mut sit kun pysähtyy niin konkretisoituu se kuinka kauan yritysmatka onkaan kestänyt. Meidän kohdalla puhutaan ainakin neljän vuoden matkasta, en tosiaan ois osannut sitä arvata silloin alkujen aluksi.

@Kuuttituutti kiitos paljon, toivon kyllä todella. 🩷 Niin se aika vaan menee. Näin kun taaksepäin katsoo niin tuntuu että hirveän nopeasti mennyt aika, vaikka toisaalta niin madellen. Hurjan pitkä matka teilläkin ollut tuo neljä vuotta! 🩷

Kuulostavat ihanilta nuo pienen porukan tai kaksin pidetyt intiimit häät, mitä monella täällä on ollut! Me ei olla vielä naimisissa, mutta jos mennään niin haluaisin itsekin juhlia vain kaikkein lähimmäisten kesken. Ehkä joskus myöhemmin sitten vielä isommat juhlat, kun on työuraa enemmän takana ja myös rahaa säästössä enemmän.

Oli myös hyvin sanottu, että pitää muistaa suunnitella tulevaa muutenkin kun mahdollisen raskauden osalta ja toteuttaa muita haaveita kun sitä odottelee. Tässä suht lyhyessäkin ajassa oon huomannut että koko ajan mietin tulevien suunnitelmien osalta että mitä jos sitten on raskaana, että onnistuuko ja uskaltaako sitä nyt varata vaikka sitä matkaa yms. No enpä ole ollut. 😄 Ja olen ajatellut, että muutto isompaan ja kivempaan asuntoonkin tapahtuu sitten vasta kun vauva joskus ehkä tulee.

Ja lämpimiä ajatuksia kaikille teille pidempään yrittäneille. Toivottavasti hoidot etenisivät nopeasti!

Kuulostavat ihanilta nuo pienen porukan tai kaksin pidetyt intiimit häät, mitä monella täällä on ollut! Me ei olla vielä naimisissa, mutta jos mennään niin haluaisin itsekin juhlia vain kaikkein lähimmäisten kesken. Ehkä joskus myöhemmin sitten vielä isommat juhlat, kun on työuraa enemmän takana ja myös rahaa säästössä enemmän.

Oli myös hyvin sanottu, että pitää muistaa suunnitella tulevaa muutenkin kun mahdollisen raskauden osalta ja toteuttaa muita haaveita kun sitä odottelee. Tässä suht lyhyessäkin ajassa oon huomannut että koko ajan mietin tulevien suunnitelmien osalta että mitä jos sitten on raskaana, että onnistuuko ja uskaltaako sitä nyt varata vaikka sitä matkaa yms. No enpä ole ollut. 😄 Ja olen ajatellut, että muutto isompaan ja kivempaan asuntoonkin tapahtuu sitten vasta kun vauva joskus ehkä tulee.

Ja lämpimiä ajatuksia kaikille teille pidempään yrittäneille. Toivottavasti hoidot etenisivät nopeasti!
Joo varmaan paras vinkki mitä luin yrityksen alkaessa oli että ei missään nimessä jätä varmuuden vuoksi välistä asioita mitä olisi halunnut tehdä. Eli esim. kaveriporukka lähdössä yhdessä reissuun ja liput ostetaan puoli vuotta etukäteen mutta itse jättää välistä "jos olisikin raskaana". Sitten se on kaksinkertainen murhe jos ei pääse mukaan eikä ole vielä raskaanakaan!

Mä elin koko viime vuoden kunnon "viimeinen vuosi ilman että oon raskaana"-meiningillä niin että mitään en jättänyt välistä, heittäydyin ties mihin uusiin haasteisiin ja seikkailuihin ja se olikin yksi elämäni parhaista vuosista, vaikka olikin välillä kalenteri vähän liiankin täynnä. Tänä vuonna on jo vauhti hiipunut, olisi kiva jos tärppäisi niin ei tarvitsisi enää elää ihan niin täysillä 🤣 Mutta oon edelleen tehnyt joitakin kivoja suunnitelmia puoli vuotta kerrallaan sillä oletuksella että ei tärppää, saapahan ajan kulumaan!

Paljon onnea plussasta @Eldis! ❤️

Hienoa että @Emri teillä on jo seuraava steppi ihan lähellä, paljon tsemppiä!

Testi näytti valitettavasti negaa, joten meilläkin on luvassa ilmoittautuminen ekaa kertaa IVF-hoitoon, kunhan vuoto alkaa. Tosin ei taideta päästä vielä hoitoon, kun kesäsulku on yhä päällä ja meillä lyhyt kaava. Mutta jospa jo elokuussa sitten voisi onnistua. 🤞🏼

Täällä taas 8kk tauon jälkeen! 😄 Ollaan oltu syvissä vesissä tämä projektin kanssa, yritystä kohta kaksi vuotta. En ole pystynyt edes täällä käymään. Nyt selatessani täällä oli tosi vähän tuttuja nimimerkkejä, toivottavasti mahdollisimman monella on tärpännyt 💗

Ekat inseminaatiot tuli ja meni vailla tulosta. Kaksi kierrosta käytiin kunnes onneksi lääkäri suostui siirtämään meidät jo IVF-jonoon. Meillä on ollut hoitosuhde KYS:iin maaliskuusta asti, sitä edelsi vajaan vuoden hoitosuhde pienemmällä paikkakunnalla, eli hitaaaasti on asiat edenneet.

Tänään soitin KYS:iin kysyäkseni pitkittyneestä kierrosta ja IVF-asioista, sain luvan aloittaa terolutit sillä kiertoni venyi taas kerran yli 40päivään. Toki ennen teroluteja piti muodon vuoksi tehdä raskaustesti ja teinkin jonkun kaupanpäällistestin pois kaapin perukoilta. Ja mikä shokki, testissä oli aivan täydelliset leffaviivat 😭 elämäni ensimmäinen plussa! Aivan käsittämätön fiilis. Kierrossa ei ollut minkäänlaisia ovulaation merkkejä, eikä tikuissa näkynyt mitään, tallettelua oli tasan kerran.. ja niin vaan juuri ennen IVF:ää täysin luomu raskautuminen 🥺 nyt vaan toivon, että kaikki päättyy hyvin 💝

Yrittäkää kanssasisaret pitää toivoa yllä, ihmeitä tapahtuu 💞

Takaisin