Haaveena esikoinen

Iski aika kovasti tämä että uusi kierto alkoi. ☹️ Niin palailen myöhemmin taas tännekkin en juuri nyt kestä mitään raskaus tai vauva aiheisia juttuja, masentaa ne sen verran paljon. 💔

Onnea muille esikoisen yrittämiseen toivottavasti teillä muilla parempi tuuri! ❤️ Me pidetään yrityksestä taukoa heinäkuu niin ei mitään kirjoiteltavaa tänne ole joten pidän tauon täältä foorumiltakin.
Voimia @Kali , oon seurannut sun postauksia ja ymmärrän että haluat ottaa vähän happea. Mahdollisimman ihanaa kesää kaikesta huolimatta 💓

@Kali Paljon voimia sinne! En tiedä tavoittaako tämä viesti sinua ennen palstataukoa, mutta ferritiini 30 ja alle on jo aivan tyhjät rautavarastot (meillä nuo labrojen normaalit viitearvot on käsittämättömän matalat ja lääkärien tietämys asiasta olematonta). Olisi hyvä saada ferritiini 100 ja ylikin. Alhaisella ferritiinillä voi olla myös vaikutusta raskautumiseen. Suosittelen kunnon rautalisää.

@Elliania
Niin ei käynyt mielessäkään että nainenkin voi kosia 😍😅 Mutta toisaalta tuosta on saanut hauskan tarinan kerrottavaksi niin ei ole ollut tarvettakaan semmoiselle elokuvakosinnalle.

Kovasta tsemppiä sinnekin, käyn täällä piinailemassa teidän kanssa.

Päätinkin palata kun ekaksi tylsistyn kotona yksinään ja kun vuoto loppui kahden vuorokauden jälkeen jo, tosi nopeat kuukautiset mulle siis. Kesti n. 48 tuntia... 🤣 Niin olo vähän parani kun eilen vielä varattiin ensi kuulle matka Kreikkaan. Ja päätettiin jatkaa ensi kuussakin yrittämistä. Että mitä sitä turhia pitää taukoa kun mitään tavallaan syytä ei ole taukoa pitää... Tuo ensi reaktio vain kuukautisten alkamisesta on aina ikävää. Mutta parempi näin kuin että olisi tullut oikea positiivinen ja sitten mennyt kesken heti alkujaan. Vähän epäilyttää nuo pregcheckin testit kun antoi kumminkin viivan olikohan sitten vain viivanpaikka vaikka kolmeen testiin senkin sain. 🤔

Mutta Kreikkaan lähetään ensi kuun puolessa välissä niin kerkeän vielä testaamaan ennen sitä Suomessa tästä kierrosta. Kun jos oikein laskin niin olisi ehkä riippuu milloin toki ovis on mutta premomin mukaan niin kun lähdetään niin olisi dpo12. Joten tavallaan hyvä aika lähteä kun jos nega niin on muuta mietittävää lomalle kun mennään niin se itse loma. 😁

@Kali Paljon voimia sinne! En tiedä tavoittaako tämä viesti sinua ennen palstataukoa, mutta ferritiini 30 ja alle on jo aivan tyhjät rautavarastot (meillä nuo labrojen normaalit viitearvot on käsittämättömän matalat ja lääkärien tietämys asiasta olematonta). Olisi hyvä saada ferritiini 100 ja ylikin. Alhaisella ferritiinillä voi olla myös vaikutusta raskautumiseen. Suosittelen kunnon rautalisää.
Okei joo ostinkin noita jotain rautatabletteja, pitänee alkaa syömään. Ajattelin vain odotella mitä se gynekologi sanoo mutta tuskinpa tosta rautalisästä mitään haittaa on toisaalta. Kun kerran mulla oli jotain 26 se ferritiini arvo. Toivottavasti auttaa vaikka kestäähän siinä... Luulen vain että mulla tuo ferritiini ei ole vaikuttanut raskautumiseen kun kolme kertaa ollut jo kevään aikana. Ehkä se voisi kyllä vaikuttaa ette mennyt kesken heti alkujaan tosin.. 😓

@*Ninni* meillä tänään kp1 ja just aamulla kerkisin testin tekemään😂 eniten ärsyttää, että testi meni hukkaan, kun just samalla hetkellä alkoi vuoto. Viime torstaina onneks jo testasin ja kerkisin surkutella asiaa, niin tänään ei oo lainkaan paha päivä. Felillekkin jo soittelin ja taas on suunnitelma kasassa. Toivotaan että tää olis se meijän kierto✨ saatiin jo Husillekkin ensikäynnille aika heinäkuun loppuun. Keritään saamaan tää kierto alta pois ennen sitä ja toivotaan, ettei tota aikaa sitten tarviskaan.

@Kali ihania suunnitelmia teillä! Ja kiva kuulla, että pettymyksestä on vähän päästy eteenpäin ja uutta yritystä tulee heti perään🥰

@*Ninni* meillä tänään kp1 ja just aamulla kerkisin testin tekemään😂 eniten ärsyttää, että testi meni hukkaan, kun just samalla hetkellä alkoi vuoto. Viime torstaina onneks jo testasin ja kerkisin surkutella asiaa, niin tänään ei oo lainkaan paha päivä. Felillekkin jo soittelin ja taas on suunnitelma kasassa. Toivotaan että tää olis se meijän kierto✨ saatiin jo Husillekkin ensikäynnille aika heinäkuun loppuun. Keritään saamaan tää kierto alta pois ennen sitä ja toivotaan, ettei tota aikaa sitten tarviskaan.

@Kali ihania suunnitelmia teillä! Ja kiva kuulla, että pettymyksestä on vähän päästy eteenpäin ja uutta yritystä tulee heti perään🥰
Mulla kävi lauantaina ihan sama kerkesin tehdä testin ja sitten alkoikin vuoto hetken päästä lähes saman tien kun testi oli kuivunut ja sitten kävin vessassa tarkistamassa ja vuoto olikin alkanut jo. 😅

Onneks tosiaan matkassa tekemistä kun pitää esim kissalle keksiä hoitopaikka, isäni lupaili aikaisemmin että hän hoitaisi kissaamme. Mutta pitää vielä varmistaa... Tekisi myös shoppailla joku päivä matkaa varten. 😆 Ja sitten pitää miettiä mitä kaikkea mukaan. Eihän tuohon lähtöön ole kuin n. kolme viikkoa. 🤣 Saatiinkin tosi halvalla kaksi viikkoa kun näin äkkilähtönä matka tulee. Ehkä tämä kierto menee rennommin kun muutakin mietittävää. Pitänee vain ostaa ehkä ovistestei jos testailen että vähän tiedän.

Päätinkin palata kun ekaksi tylsistyn kotona yksinään ja kun vuoto loppui kahden vuorokauden jälkeen jo, tosi nopeat kuukautiset mulle siis. Kesti n. 48 tuntia... 🤣 Niin olo vähän parani kun eilen vielä varattiin ensi kuulle matka Kreikkaan. Ja päätettiin jatkaa ensi kuussakin yrittämistä. Että mitä sitä turhia pitää taukoa kun mitään tavallaan syytä ei ole taukoa pitää... Tuo ensi reaktio vain kuukautisten alkamisesta on aina ikävää. Mutta parempi näin kuin että olisi tullut oikea positiivinen ja sitten mennyt kesken heti alkujaan. Vähän epäilyttää nuo pregcheckin testit kun antoi kumminkin viivan olikohan sitten vain viivanpaikka vaikka kolmeen testiin senkin sain. 🤔

Mutta Kreikkaan lähetään ensi kuun puolessa välissä niin kerkeän vielä testaamaan ennen sitä Suomessa tästä kierrosta. Kun jos oikein laskin niin olisi ehkä riippuu milloin toki ovis on mutta premomin mukaan niin kun lähdetään niin olisi dpo12. Joten tavallaan hyvä aika lähteä kun jos nega niin on muuta mietittävää lomalle kun mennään niin se itse loma. 😁

Okei joo ostinkin noita jotain rautatabletteja, pitänee alkaa syömään. Ajattelin vain odotella mitä se gynekologi sanoo mutta tuskinpa tosta rautalisästä mitään haittaa on toisaalta. Kun kerran mulla oli jotain 26 se ferritiini arvo. Toivottavasti auttaa vaikka kestäähän siinä... Luulen vain että mulla tuo ferritiini ei ole vaikuttanut raskautumiseen kun kolme kertaa ollut jo kevään aikana. Ehkä se voisi kyllä vaikuttaa ette mennyt kesken heti alkujaan tosin.. 😓
@Kali Googlaamalla löytyy ihan tutkimuksia, joissa on toistuvien keskenmenojen taustalta löytynyt alhainen ferritiini. Itsekin pitkään raudanpuutteinen ollut niin on tullut lueskeltua asiasta. Gynen vastaus voi olla, et 26 on ihan ok arvo, kun melkein viitteissä, mut kuten sanoin se on oikeasti tosi matala eli täysin tyhjät rautavarastot. Lisätietoa suomeksi saa esim. Tom Wideniuksen blogista jota suosittelen lämpimästi, siellä on just raskaudestakin oma osio. Hän on asiaan perehtyntyt hematologi. Rautaa kuluu joka tapauksessa paljon raskauden ja synnytyksen aikana, joten nyt on hyvä hetki alkaa tankata sitä. Ja oikein kivaa tulevaa lomamatkaa teille, Kreikanmatka kuulostaa ihanalta!

Oi Kreikan reissu kuulostaa ihanalta, voisinpa lähteä itsekin! 🤩

Täällä taisi se kadonnut ovulaatio löytyä, vaikka testit loppuikin kesken. Oli meinaan semmoiset oviskivut, että ei taas voi erehtyä... Kerettiin talletella tänään oikein hyvin, mutta neljä edeltävää päivää meni ihan hukkaan, kun ei vaan yksinkertaisesti ehtinyt. No, eikös viisi päivää ennen ovulaatiotakin ole pieni mahdollisuus, ja tänään nyt sitten. Koitan itse ottaa tän asian kanssa rennommin joka tapauksessa tän kierron ajan, kun on paljon kaikkea muutakin meneillään. Voi olla helpommin sanottu kuin tehty. 🤣

Aloin tikuttamaan ovista tänään. Vähän luulen että premom ja flo väärässä kun ennustavat kumpikin ovulaatiota vasta 4 päivä perjantaille. 😆 Jotenkin tuntuu että olisi ensi viikon alussa enemmänkin varsinkin kun vuoto kesti vain kaksi päivää niin epäilen että sekoitti varmaan sitä milloin ovulaatio tulee. Vähän kyllä kauhistuttaa jos saankin tietää että olen raskaana tästä kierrosta vasta Kreikassa koska lähdetään siinä kohin kun testailla pitäisi. Tosin jos ovulaatio aikaisemmin kuin 4.7 niin luultavasti saankin tietää olenko vai en ole raskaana jo ennen kuin lähdetään koska tuon 4.7 ovulaatio ennusteen mukaan lähdetään dpo12 mutta jos se on aikaisemmin niin sittenhän dpo:kin olisi enemmän. 🤣

Onko muilla ollut tällaista? Miehen kanssa ollaan vuosia keskusteltu, pohdittu, suunniteltu, ja nyt viimein kun ollaan jättämässä ehkäisy pois ja aloittamassa yrittäminen, niin mulle iskee hirrrrveä pakokauhu :Weary Cat Face:
Jep, mulle kävi just noin. Lisää voi lukea Perinnölliset sairaudet -ketjusta. Liekö sit hormonien lopetuskin sekoittanut mulla soppaa, mut nyt on rauhallinen fiilis taas.

Eiköhän ne ristiriitaiset tunteet oo ihan ok ja normaalia.. muistaakseni itselläkin oli alussa, kun lopulta mies suostui.. ensin että jee ja sitten kun asia realisoitui oviksen seurantaan yms. niin tuli paniikki... Toki nyt tätä on takana jo niin monta vuotta että voi tulla uusi kauhu siinä kohtaa kun ollaan raskaana ja sitten taas rv12 jne.... 🤔🙈

Onko muilla ollut tällaista? Miehen kanssa ollaan vuosia keskusteltu, pohdittu, suunniteltu, ja nyt viimein kun ollaan jättämässä ehkäisy pois ja aloittamassa yrittäminen, niin mulle iskee hirrrrveä pakokauhu :Weary Cat Face:
Ihan normaalia. Kyyneleet tuli silmiin pakokauhusta kun mies alkoi puhua ehkäisyn pois jättämisestä, vaikka olikin suunniteltu ja puhuttu asiasta. 😄 Tunne meni pois kun yritys alkoi ja tottui oikeasti ajatukseen ja sitten alkoikin kunnolla innostua. Eiköhän tässä vielä ehdi parit kauhut kokea matkan varrella. Tämä on muutenkin niin tunteiden vuoristorataa, että ei kai tässä oikein kannata muuta kuin hyväksyä kaikki tunteet mitä eteen tulee ja yrittää suhtautua niihin lempeydellä. 🎢

Muokattu viimeksi:
Täällä oltiin jo aikoja sitten luovutettu kierron suhteen, monet itkutkin sen kanssa jo itketty ja katseet suunnattu syksyn lapsettomuushoitoihin. Mutta sitten ilmestyikin oireita, jotka pistin alkuun progetuen sivuoireiksi, sen jälkeen nousikin hetkeksi lämmötkin takaisin ylös ja niin sitä vaan piirtyi juhannuksen aatonaattona raskaustestiin plussa. En tiedä, että oliko se nyt sitten tuo progetuki joka oli ekaa kertaa käytössä vai miehen hieman parantuneet tulokset vai oliko kuu ja tähdet nyt vaan kohdillaan ja juhannusihme saatiin 🥹 nyt vaan toivotaan, että pieni pysyy kyydissä!

Mua alkoi kovasti epäilyttää näiden mun olotilojen takia tänään, että jotain meneillään sittenkin kaksi päiväisestä vuodosta huolimatta. 😭 Sellainen olo että alaselkää särkee ja tuntuu että rinnat taas kipeytyneet vaikka pari päivää oli ihan normaalit. Sekä outoja alavatsa tuntemuksia myös. En pregcheck testeihin luota koska antoivat jo super haaleaa hailuraa perjantaina joten tein rfsun:n testin jossa haalean vaalea viiva tuli. No oli mulla vielä kaksi niitä pc:n testejä myös, toisen tein tänään iltapäivällä ja taas joku hailura siihen tuli. 😓Tein kyllä varmistukseksi digi testin silloin lauantaina koska epäilytti oliko kemiallinen taas, nega se oli tosin. En tiedä pitäiskö digi tehdä sittenkin uusiksi huomenna... Mun kyllä pitäisi sitten käydä ostamassa niitä ja millään en viitsisi rahaa niihin tuhlata vain nähdäkseni negan tuloksen. 💔 Tosi epämääräinen olotila kyllä nyt...

Muistan tän, joo. Kun 'lupa' kierukan poistolle oli saatu, oli hieman kylmäävää tajuta ettei ole enää kumppania tekosyynä jonka perusteella voi vastentahtoisesti lykätä lapsihaaveita hamaan tulevaisuuteen. ☺️ Silti hyvä että aloitettiin kun aloitettiin, kun ikinä ei voi tietää kauanko pysyvään plussaan kestää.

Takaisin