Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Voimia @Kali , oon seurannut sun postauksia ja ymmärrän että haluat ottaa vähän happea. Mahdollisimman ihanaa kesää kaikesta huolimattaIski aika kovasti tämä että uusi kierto alkoi.Niin palailen myöhemmin taas tännekkin en juuri nyt kestä mitään raskaus tai vauva aiheisia juttuja, masentaa ne sen verran paljon.
Onnea muille esikoisen yrittämiseen toivottavasti teillä muilla parempi tuuri!Me pidetään yrityksestä taukoa heinäkuu niin ei mitään kirjoiteltavaa tänne ole joten pidän tauon täältä foorumiltakin.
Okei joo ostinkin noita jotain rautatabletteja, pitänee alkaa syömään. Ajattelin vain odotella mitä se gynekologi sanoo mutta tuskinpa tosta rautalisästä mitään haittaa on toisaalta. Kun kerran mulla oli jotain 26 se ferritiini arvo. Toivottavasti auttaa vaikka kestäähän siinä... Luulen vain että mulla tuo ferritiini ei ole vaikuttanut raskautumiseen kun kolme kertaa ollut jo kevään aikana. Ehkä se voisi kyllä vaikuttaa ette mennyt kesken heti alkujaan tosin..@Kali Paljon voimia sinne! En tiedä tavoittaako tämä viesti sinua ennen palstataukoa, mutta ferritiini 30 ja alle on jo aivan tyhjät rautavarastot (meillä nuo labrojen normaalit viitearvot on käsittämättömän matalat ja lääkärien tietämys asiasta olematonta). Olisi hyvä saada ferritiini 100 ja ylikin. Alhaisella ferritiinillä voi olla myös vaikutusta raskautumiseen. Suosittelen kunnon rautalisää.
Mulla kävi lauantaina ihan sama kerkesin tehdä testin ja sitten alkoikin vuoto hetken päästä lähes saman tien kun testi oli kuivunut ja sitten kävin vessassa tarkistamassa ja vuoto olikin alkanut jo.@*Ninni* meillä tänään kp1 ja just aamulla kerkisin testin tekemääneniten ärsyttää, että testi meni hukkaan, kun just samalla hetkellä alkoi vuoto. Viime torstaina onneks jo testasin ja kerkisin surkutella asiaa, niin tänään ei oo lainkaan paha päivä. Felillekkin jo soittelin ja taas on suunnitelma kasassa. Toivotaan että tää olis se meijän kierto
saatiin jo Husillekkin ensikäynnille aika heinäkuun loppuun. Keritään saamaan tää kierto alta pois ennen sitä ja toivotaan, ettei tota aikaa sitten tarviskaan.
@Kali ihania suunnitelmia teillä! Ja kiva kuulla, että pettymyksestä on vähän päästy eteenpäin ja uutta yritystä tulee heti perään![]()
@Kali Googlaamalla löytyy ihan tutkimuksia, joissa on toistuvien keskenmenojen taustalta löytynyt alhainen ferritiini. Itsekin pitkään raudanpuutteinen ollut niin on tullut lueskeltua asiasta. Gynen vastaus voi olla, et 26 on ihan ok arvo, kun melkein viitteissä, mut kuten sanoin se on oikeasti tosi matala eli täysin tyhjät rautavarastot. Lisätietoa suomeksi saa esim. Tom Wideniuksen blogista jota suosittelen lämpimästi, siellä on just raskaudestakin oma osio. Hän on asiaan perehtyntyt hematologi. Rautaa kuluu joka tapauksessa paljon raskauden ja synnytyksen aikana, joten nyt on hyvä hetki alkaa tankata sitä. Ja oikein kivaa tulevaa lomamatkaa teille, Kreikanmatka kuulostaa ihanalta!Päätinkin palata kun ekaksi tylsistyn kotona yksinään ja kun vuoto loppui kahden vuorokauden jälkeen jo, tosi nopeat kuukautiset mulle siis. Kesti n. 48 tuntia...Niin olo vähän parani kun eilen vielä varattiin ensi kuulle matka Kreikkaan. Ja päätettiin jatkaa ensi kuussakin yrittämistä. Että mitä sitä turhia pitää taukoa kun mitään tavallaan syytä ei ole taukoa pitää... Tuo ensi reaktio vain kuukautisten alkamisesta on aina ikävää. Mutta parempi näin kuin että olisi tullut oikea positiivinen ja sitten mennyt kesken heti alkujaan. Vähän epäilyttää nuo pregcheckin testit kun antoi kumminkin viivan olikohan sitten vain viivanpaikka vaikka kolmeen testiin senkin sain.
Mutta Kreikkaan lähetään ensi kuun puolessa välissä niin kerkeän vielä testaamaan ennen sitä Suomessa tästä kierrosta. Kun jos oikein laskin niin olisi ehkä riippuu milloin toki ovis on mutta premomin mukaan niin kun lähdetään niin olisi dpo12. Joten tavallaan hyvä aika lähteä kun jos nega niin on muuta mietittävää lomalle kun mennään niin se itse loma.
Okei joo ostinkin noita jotain rautatabletteja, pitänee alkaa syömään. Ajattelin vain odotella mitä se gynekologi sanoo mutta tuskinpa tosta rautalisästä mitään haittaa on toisaalta. Kun kerran mulla oli jotain 26 se ferritiini arvo. Toivottavasti auttaa vaikka kestäähän siinä... Luulen vain että mulla tuo ferritiini ei ole vaikuttanut raskautumiseen kun kolme kertaa ollut jo kevään aikana. Ehkä se voisi kyllä vaikuttaa ette mennyt kesken heti alkujaan tosin..![]()

Jep, mulle kävi just noin. Lisää voi lukea Perinnölliset sairaudet -ketjusta. Liekö sit hormonien lopetuskin sekoittanut mulla soppaa, mut nyt on rauhallinen fiilis taas.Onko muilla ollut tällaista? Miehen kanssa ollaan vuosia keskusteltu, pohdittu, suunniteltu, ja nyt viimein kun ollaan jättämässä ehkäisy pois ja aloittamassa yrittäminen, niin mulle iskee hirrrrveä pakokauhu![]()
Ihan normaalia. Kyyneleet tuli silmiin pakokauhusta kun mies alkoi puhua ehkäisyn pois jättämisestä, vaikka olikin suunniteltu ja puhuttu asiasta.Onko muilla ollut tällaista? Miehen kanssa ollaan vuosia keskusteltu, pohdittu, suunniteltu, ja nyt viimein kun ollaan jättämässä ehkäisy pois ja aloittamassa yrittäminen, niin mulle iskee hirrrrveä pakokauhu![]()
Muistan tän, joo. Kun 'lupa' kierukan poistolle oli saatu, oli hieman kylmäävää tajuta ettei ole enää kumppania tekosyynä jonka perusteella voi vastentahtoisesti lykätä lapsihaaveita hamaan tulevaisuuteen.Onko muilla ollut tällaista? Miehen kanssa ollaan vuosia keskusteltu, pohdittu, suunniteltu, ja nyt viimein kun ollaan jättämässä ehkäisy pois ja aloittamassa yrittäminen, niin mulle iskee hirrrrveä pakokauhu![]()