Höpinäketju 🥰

Mietin pitkään, uskallanko kirjoitella tänne jo näin aikaisin, kun ei vielä oo jäänyt menkatkaan pois. Mutta päädyin nyt kuitenkin kirjoittamaan.

Mulla liittyy testaukseen silleensä hauska juttu, että töissä tuli just keskiviikkona puheeksi raskaudet yleisellä tasolla ja sanoin, et kyllä me _joskus_ sitten halutaan toinenkin. Työkaveri sanoi mulle, että älä sit vaan jää äitiyslomalle heti, he tarvii mua. Olin jo menettänyt toivoni tän kierron suhteen, ku aamulla oli ollu negatesti, ja tuhahdin, että ei hätää, en oo jäämässä, en oo raskaana. Sit meen kotiin, teen uuden testin ja mikäs siinä muukaan odotti kuin haamuplussa 😄
 
Totta, että töissä ehtii kyllä olla. 🤭 Mulla on puolen vuoden koeaika ja todella toivon, että työnantaja ymmärtää eikä katkaise työsuhdetta koeajan päätyttyä.. 🤞🏻 Toisaalta, silloinpa etsin vain uuden työpaikan, kun sen aika on. 😅
Joo ja sehän ois viimeisen päälle laiton temppu raskauden vuoksi työsuhde päättää. Koeaikapurkukin vaatii hyvät perustelut ja työntekijän kuulemisen.
 
Onko teillä noussut paino jo tähän mennessä tai paljonko edellisissä raskauksissa on tullut ensimmäisen kolmanneksen aikana? Tuntuu että turvotusta vaan kertyy vaikka aika alussa oonkin (5+5)…😬
Turvotusta itelläki kertyy varsinkin näin alussa, naureskelin että taitavat töissä jo sen perusteella nähdä raskauden vaikkei se varsinainen vauvavatsa olekaan. Onpahan vain kovasti sen näköinen 😅
 
Tervetuloa uudet keskustelijat! Tuli mieleen noista kaikista työkuviokommenteista, että totta kai se voi hiukkasen omaa mieltä kuumottaa jos on vaikka just työpaikkaa vaihtanut tai alottanut muuten uusissa tehtävissä, tai jos työpaikalla on muuten tiukkaa ja työkaveritki sanoo että me kipeesti tarvitaan sua täällä, ja sitten tuleekin raskausuutinen, ehkä vähän yllätyksenäkin.

Mutta töissä kyllä yleensä kerkee elämän aikana olla ihan riittävästi, ja sitä voi säätää työkuvionsa monta kertaa uudestaankin, jos niikseen tulee. Elämän tärkeimmät asiat on kuitenkin jossain muualla kuin duunissa. Puhun tästä aiheesta mielelläni, koska minulle se ei todellakaan ole aina ollut itsestäänselvyys...

Mullakin alkaa pitempi koulutus uusiin tehtäviin nyt alkuvuonna. Opettelen uudet hommat ja ehdin niitä tehdä sen verran kuin ehdin, ennen kuin toivottavasti on sitten aika jäädä pois, lyhyemmäksi tai pitemmäksi aikaa. Työnantajan tehtävä on sit järjestää ne työkuviot miten parhaiten taitaa. Mun elämääni työnantaja ei omista (vaikka joskus niin luulinkin).
 
Turvotusta itelläki kertyy varsinkin näin alussa, naureskelin että taitavat töissä jo sen perusteella nähdä raskauden vaikkei se varsinainen vauvavatsa olekaan. Onpahan vain kovasti sen näköinen 😅
Mulla on kans ihan kunnon pömppö jo. Viimeeksikin oli tässä vaiheessa. Kokeilin kaupassa yhtä ihanaa neulemekkoa ja siinä näytin kyllä että oltais jo pidemmälläkin. 😅 Pakko kyllä myöntää että tykkään tästä masusta vaikka tiedän että se on vielä turvotusta, ei vauva. Olin siellä kaupassakin ihan liikuttuneena ja silittelin masua siinä neulemekossa. 🥹
 
Kävin jo pyörähtämässä parissa ketjussa, mutta moikkaanpa vielä täälläkin. Meillä ei taida olla mitään erillistä esittelyketjua ? Tein plussatestin toissa iltana ja toinen lapsi olisi kyseessä. Laskettu aika 5.9. mutta jos ottaa mallia aiemmasta, niin elokuinen hän tulee olemaan. Saapa nähdä..
 
Kävin jo pyörähtämässä parissa ketjussa, mutta moikkaanpa vielä täälläkin. Meillä ei taida olla mitään erillistä esittelyketjua ? Tein plussatestin toissa iltana ja toinen lapsi olisi kyseessä. Laskettu aika 5.9. mutta jos ottaa mallia aiemmasta, niin elokuinen hän tulee olemaan. Saapa nähdä..
Millä viikolla teidän esikoinen syntyi? Meillä kans oli hätähousu, mut kuitenkin vasta täysiaikaisena 38+3 😊
 
Millä viikolla teidän esikoinen syntyi? Meillä kans oli hätähousu, mut kuitenkin vasta täysiaikaisena 38+3 😊
Ei kovin paljon aiemmin. Viikkoa ennen. Juuri kun saatiin muutto hoidettua. Pari tavaraa jäi vanhaan asuntoon. 😄 Päivä myöhemmin olisi todennäköisesti käynnistetty, mutta eipä tarvinnut sitä.

Plaah.. täälläkin taas aamulla verta. Juuri kun tsemppasin teitä muita niin oma mieli meni matalaksi tästä.
 
Ei kovin paljon aiemmin. Viikkoa ennen. Juuri kun saatiin muutto hoidettua. Pari tavaraa jäi vanhaan asuntoon. 😄 Päivä myöhemmin olisi todennäköisesti käynnistetty, mutta eipä tarvinnut sitä.

Plaah.. täälläkin taas aamulla verta. Juuri kun tsemppasin teitä muita niin oma mieli meni matalaksi tästä.
Kyllä se aina huolestuttaa jos vuotaa. ❤️
Toista on helppo tsempata mutta omalle kohdalle kun sattuu niin on vaikea luottaa niihin todennäköisyyksiin siitä että se vuoto on yleistä ja useimmiten harmitonta. 🙏
Toivottavasti vuoto loppuu pian niin saat mielenrauhan! 🌈
 
Ei kovin paljon aiemmin. Viikkoa ennen. Juuri kun saatiin muutto hoidettua. Pari tavaraa jäi vanhaan asuntoon. 😄 Päivä myöhemmin olisi todennäköisesti käynnistetty, mutta eipä tarvinnut sitä.

Plaah.. täälläkin taas aamulla verta. Juuri kun tsemppasin teitä muita niin oma mieli meni matalaksi tästä.
Okei, menipä näppärästi 😄

Ja äh, ai sullakin tiputtelee 😥 Tää on niin raadollista, ku just ehdit taas innostua ja uskoa raskauteen ja sit seuraavalla vessareissulla onki tullut verta, vaikka aiemmalla ei... Oon googlaillut ja lukenut kokemuksia ja tosi monella tulee ihan valemenkatkin. Mut silti typerä mieli kuvittelee ja muistaa vaan ne pahimmat lopputulokset. Tsemppiä siis sullekin alun epävarmuuksiin!
 
Miten sen salaisen ryhmän kans siis toimitaan 😁 Tekeekö admin sen automaattisesti vai pitääkö hänelle ilmoittaa viestimäärän täyttymisestä? 🙈
 
Miten sen salaisen ryhmän kans siis toimitaan 😁 Tekeekö admin sen automaattisesti vai pitääkö hänelle ilmoittaa viestimäärän täyttymisestä? 🙈
Foorumivastaava Vargynja pitää silmällä ryhmän viestimäärää, kun odottaa salaisen ryhmän avaamista. Uskon, että alkuviikosta hän avaa salaisen ryhmän teille ja ensimmäiset ehdot täyttävät jäsenet, jotka ovat pyytäneet päästä ryhmään, lisätään tiistaina tai perjantaina salaiseen ryhmään. 🤩

Terkuin Bella Swan, moderaattori
 
Kävin jo pyörähtämässä parissa ketjussa, mutta moikkaanpa vielä täälläkin. Meillä ei taida olla mitään erillistä esittelyketjua ? Tein plussatestin toissa iltana ja toinen lapsi olisi kyseessä. Laskettu aika 5.9. mutta jos ottaa mallia aiemmasta, niin elokuinen hän tulee olemaan. Saapa nähdä..
Meillä esikoinen meni yli lasketun ja käynnistykseen, toka tuli viikolla 38 ja kolmas taas meni muutaman päivän yli lasketun ☺️ Kakkonen ja kolmonen on elokuisia, kakkosella oli myös laskettu syyskuussa. Eli kyllä täälläkin pakataan sairaalakassi elokuussa jo nurkkaan pölyttymään 😅
 
Joo musta tuntuu kanssa, että jos vanhat merkit pitää paikkaansa, niin tästä tulee ehkä kuitenkin elokuinen kuin syyskuinen, mutta saa nähdä. ☺️ Yksi syyskuinen meiltä jo löytyykin ennestään.
 
Mulla molemmat lapset syntyivät 39+6 eli aika täsmällisiä. Jos tämäkin syntyisi näin niin just pysyisi syyskuisena 🤭
 
Nyt uskaltauduin rekisteröitymään, vaikka seuraillut olen jo kauemmin. Plussasin 27.12 ja siitä asti varovaista iloa. Oon jo 38 joten tiedostan että riskit on isommat ja pieni pelko koko ajan.

Eilen alkoi ihan lähes huomaamaton rusehtava vuoto silloin tällöin, ja aamulla tänään ihan vähän. Ehkö tyhmänä, mentiin silti iltapäivällä harrastamaan seksiä, ja sen jälkeen tuli enemmän verta. Rusehtavaa sekin. Eihän sen pitäisi mitään aiheuttaa, jos jotain tapahtuu niin se tapahtuu jokatapauksessa.

Paniikissa soitin Naistenklinikan päivystykseen jossa rauhoiteltiin että on varmaankin ihan normaalia. Mutta tää tunne on ihan kauhea, kun tietää ettei ennen maanantaita pääse mihinkään. Kivuista en ole varma, onko vaan maha kipeä kun stressaa vai onko jotain muuta.

Netistä etsimällähän löytyy vaikka ja mitä, eipä auta kuin odottaa 😥
 
Takaisin
Top