Häätöilmoitus ;)

Sinbbu

Keskustelun kolmiottelija
Meidän pikkumiestä aletaan häätämään ensi viikon torstaina! :excited001 AI ETTÄ! VIIKKO ENÄÄ! Se ois osastolle meno tosiaan aamupäivästä ensi torstaina, ja ballonki-käynnistyksellä aloitetaan hommat. Olin sormelle auki, joten lekurit päättivät, että eiköhän aleta hommiin! Ai taivas, kun jännittää ja hihityttää hirveesti... pian sitä pääsee tapaamaan ton ihanan pienen mahamyllääjän! :love7

Kellään muulla häätöjä tulossa?
 
Kateushan täällä iskee :happy112 Tsemppiä kuitenkin :)
 
Ihan sama kävi mielessä, mut hyvä kun bettie uskalsit " sanoa sen ääneen"... :wink
 
Mulla on niin kovat insut sen rd:n takia, et siksi käynnistetään jo. En paa yhtään pahakseni. Kiitos tsempistä!
 
Meilläkin on ns. häätöilmoituspäivämäärä annettu - tosin ei käynnistetä vaan otetaan pikkainen ulos sovitulla sektiolla perätilan takia. Mut kuitenkin, jokatapauksessa tiedän varmasti että milloin kaveri viimeistään on mulla sit sylissä :love017 Ens viikko pitäis vielä odotella kokonaan, mut sit seuraavalla viikolla alkuviikosta aletaankin sit jo tositoimiin :)
 
Iiks! Täällä aletaan pikkuista hätyyttään kahden viikon päästä eli 22.8. Tänään oli synnytystapa-arvio, jossa kävi ilmi että pikkuinen ei olekaan ihan niin pikkuinen. Kiloja jo nyt arviolta 3400 :smiley-ashamed004
 
Ihanaa, onneksi olkoon Jonnukka! Meillä kans uhkakuvat näytti et JO NYT 3,7kg ois jätkän mitta.. Lääkäri sanoi, että hänen käsiin tuntuu kyllä pienemmältä. Ja kun ei mullakaan oo tunne, et ois jo ny nuin iso... mut koneet laskee, koneet laskee ja niillä mennään. Tosin mies sisaruksineen kaikki olleet reippaan kokoisia, ja muutenkin ollaan pitkiä ja vahvarakenteisia, et ei täs oo ootettukaan mitään alle nelikilosta. Ite oon 171cm ja mies on 186cm.. sisarensakin vähän mua pitempi, samoin äiti. Odotinkin isompaa jässiä, mut säikähdinhän mä kovasti viime viikolla kokokontrollissa, kun oli pinkassu yläkäyräntuntumaan ja siellä kiikkui tänäänkin. Onneks käynnistävät.. tulee ihan hyvänkokoinen äijä ulos. :love017
 
Meillä painoarvio nyt 3700-4000g, mutta koska olen jo näin pitkällä ja neuvolan kesäsijainen ei ole minua painoarvioon lähettänyt, on se kuulemma oikean tädin mielestä jo turhaa. Hän oli sitä mieltä, että kunhan vauva on alle 5 kg niin ei ole mitään ongelmaa. :angryfire KIVA!

Sanoi, että vauva ei kasva viimeisten yliaikaviikkojen aikana kuin 150g/vk :eek:? Voiko olla noin? Jos ei ensi viikkoon mennessä ole ulostautunut niin saan lähetteen normi yliaikaskontrolliin 41+5 viikoille. Kiva punnertaa ulos 4,5-5 kg möhkäle.
 
Oijjoi, @sukki! Tuo oli se minunkin pelko, et joutuu punnertaan 4,5-5kg vauvan. Ystävä päästettiin yliaikaiseksi(42+3), ja lopulta vauva painoi syntyessään 4900g.

Sanoks oikeesti, että jos alle 5kg, nii ei ongelmaa? Huh.. aika jäätävää.. :eek:

Mut pidetäänpä sulle peukkuja, että synnytys alkaisi pian ja vauva jäisi siihen neljään kiloon. :signs003
 
Voi kauheeta! Toi oli munkin pelko, että kun kaveri oli nyt jo kasvukontrollissa arviolta 3700 g, niin pelkään että äherrän sitten joskus 5 kilosta vauvaa pihalle ja sitten huomataankin että ei se mahukaan tulee kun mitään virallista synnytystapa-arvioita ei oo tehty... Sen takia saan äitipolille lähetteen, että tutkivat heti käynnistyksen mahdollisuutta kun LA on käsillä!
 
Jalat alkaa kohta tutiseen. Olen ollut aikaisemmin melko positiivinen synnytyksen suhteen, mutta tuo kokoarvio pistää mietityttään. Täytyy vaan rukoilla, että synnytys käynnistyisi mahdollisimman pian. Sijainen tuijotti sokeasti sf-mittaa, joka mulla on nyt 33, viikkoja 40+0. "Oikea" NL-täti kun tuli takaisin sanoi heti, että ei tunnu miltään sirolta kaverilta ja antoi nyt keskiviikkona tuon painoarvion.
 
Ymmärrän kyl noi fiilikset ihan täysin! Mähän puhkesin ihan hervottomaan itkuun ja hätäännyin niin, että tosiaan ei meinannu verenpaineet tasaantua viime viikolla. Nyt meni paljon paremmin, kun oli ihana lääkäri ja alko heti konsultoimaan muita, et josko käynnistettäs jo.
Ootteko te kuinka pitkiä? Mulle tänään lääkäri sano, et noin pitkä nainen, niin hyvin se synnytys sujuu, vaikka vauva olisikin vähän isompi.. ei se ny hirveästi mieltä lohduta, mutta antaa se vähän kipinää lisää. Mä ny pelkään eniten sitä, että repeän pahasti ja sit ommellaan jopa nukutuksessa jälkiä. Tai että vauva tosiaan jääkin jumiin ja sitten joudun siihen pahimpaan pelkotilaani; hätäsektioon. Kiesus muuten, et se lantiotutkimus tuntu HÄIJYLTÄ! Lääkäri siis kokeili luita sisälautta ja painoi häntäluuta alaspäin.. OHHOH ja AUTS! Mahtaa se olla mukavaa se synnyttäminenkin..

Noh, täytyy vaan pysyy positiivisena.. hätäily ny ei auta, vaikka ei sille minkään voi, jos siihenkin sortuu välillä. Esikoinen kuitenkin tulossa, niin ei tiedä mitä odottaa ja niskassa kokoarviot painamassa..

Millon sulla Hatsii on LA?
 
Mun vauvan kokoa ei ole edes arvioitu sitten rakenneultran, eikä lääkäri arvioinut myöskään lantion kokoa silloin kun minulla oli viimeinen lääkäriaika rv 36+. Tästä seuraavalla kerralla neuvolatäti vaan ihmetteli, että ompa outo lääkäri, kun ei ees arvioinu yhtään mahtuuko se vauva edes tulemaan. Eipä oo ainakaan vielä vauva kiinnittynyt eli toivottavasti se mahtuis sieltä laskeutumaan.
 
On kyllä niin sekaisin ajatukset. Tavallaan on tosi lohduttavaa kun tietää milloin vauva tod.näk. tulee, mutta olin jo valmistautunut synnyttämään mahdollisimman "luomuna". Modernisti luomuna kuitenkin, ei mitään saunasynnytyksiä ja sutsukkeita :) Toivottavasti eivät nyt koko lääke- ja välinearsenaalia lataa muhun. Tuli kyllä melko puun takaa päätös.
 
Olen 171cm pitkä, joten sen vuoksi kai eivät hätäile neuvolassa. Kovasti se neuvolan täti yritti vakuuttaa, että ei se vauvan paino vaikuta niin suuresti siihen pään mittaan, joka kuitenkin on se ratkaisevin. Keskustelin tossa jossain vaiheessa äitini kanssa synnytyksestä ja sain kuulla, että minua synnyttäessä meikäläinen kiskottiin ulos ja hänelle laitettiin 47 tikkiä. Olin 4080g ja kaksi viikkoa yliaikainen. En ole osannut jotenkin muuten pelätä synnytystä paitsi mahdollista epparia tai repeämistä. Loppuraskauden lääkäri oli myös joku sijainen ja sanoi, ettei osaa arvioida vauvan kokoa. sanoi silloin, että keskikokoinen.
 
Takaisin
Top