Fit mamat :)

Lejon en tee vatsalihaksia kun niitä ei suositella enää tekevän ja kun mulla tuota tiukkaa vatsaa on ollut niin parempi on ollut jättää ne pois. Sivujakaan ei oikeastaan saisi tehdä, mutta olen silleen hyvin kevyesti tehnyt ja en tosiaan missään rytmissä.
Mä lähden nyt viikon tauon jälkeen taas liikkumaan jumpalle, lenkillä tai siis paremminkin ulkoilemassa olen käynyt sellasia 45min-1h, että pysyis kohtuu kunnossa. Nyt on flunssaa ollut niin en ole kehdannut rehkiä pumpissa. Nyt vielä voisin yrittää, miten sitä jaksaa vielä liikkua. Mulla toi masu kasvaa tuohon eteen alas niin ajoittain tuntuu hyvivnkin raskaalta. Onneksi olen treenannut selkälihaksia todenteolla, koska nyt voisi olla todella kipeä selkä.
Huomaa kyullä kun kroppa ei ole saanut mitään jumppaa nyt viikkoon kun alkaa paikat jumia. Jospa stiä pystyis vielä hetken käymään niin ei olisi niin pitkä loppuaika.
Tällä viikolla yritän vielä spinniin. Arveluttaa pystyykö vielä polkemaan?!
 
Alustavasti oli sovittuna kaverin kanssa, että vuokraan lokakuusta kortin hänelle, mutta tänään kävin pumpissa eikä siellä vieläkään ole minkäänlaisia vaikeuksia niin voi olla, että jatkan vielä muutaman viikon, jos hän edelleen malttaa odotella jumppaamisen aloittamisen kanssa.

Toiveena oli myös pystyä pyöräilemään töihin ihan loppuun saakka ja tähän asti näyttää hyvältä. Vielä olisi 6 päivää jäljellä ja ainakaan vielä eivät ole liukkaat yllättäneet :)
 
Heipparallaa!

Nyt on salikortti jäädytetty marras- ja joulukuuksi! Voi kauhistus, kuinka mä sitten osaan olla?!! :D

Tänään stepissä hyvät jumpat tuli tehtyä ja muutenkin kulkee mallikkaasti. Kovin kiitollinen olen, että voin vielä nauttia liikkumisesta vaivoitta! <3 Kai tämä raskaus alkaa painaa täälläkin jossain vaiheessa... Nyt rv 34.

Voikaa hyvin siskot! ;)
 
Lejon oletko käynyt vielä pumpissa?
Millasilla painoilla menet tai jos olet lopettanut niin millä viikoilla ja mihin painoihin, jos muistat?
Mä kyselen ihan vaan silkasta mielenkiinnosta. Mä itse olen käynyt vielä, toki minulla vähemmän viikkoja kuin sulla.

Mä oon käynyt pumpin lisäksi nyt joka päivä 1-1.5h kävelylenkillä. Ihana syksyinen sää, vaikka yleensä en tykkää kosteasta ja koleasta säästä. Kolmesti tulee vielä käytyä pumpissa. Tosin tälle vikolle taitaa tulla neljä.

Entäs muut?
 
Juu, vielä käyn. Huomenna oon menossa kaverin kanssa ja kirjoitetaan samalla vuokrapaperit valmiiksi. Ensi viikon jälkeen sitten luovun kortistani. Lisäksi oon käynyt sauvalenkeillä ja äitin kanssa vesijumpassa. Pyöräilin töihin loppuun saakka, nythän oon jo äitiyslomalla, mutta tänään vielä viimeiseen perhevalmennukseenkin pyöräilin :) Vähän kyllä vauhti on hidastunut ja hengästyttää helpommin, mutta sujuu kuitenkin.

Tämmösillä painoilla mä pumppailen:

Jalat 5kg
Rinta 3,5kg
Selkä 4,5kg (selkä jaksaisi isommilla, mutta silloin olkapäät hyytyy työnnöissä)
Ojentaja 3,5kg
Hauis 2,5-3,5kg vähän päivästä riippuen

Painot siis per puoli. Painoja oon joutunut jonkin verran pudottamaan jaloista, selästä ja hauiksista. Ei mitenkään ihmeelliset painot. En ehtinyt montaa kuukautta käydä ennen raskautta ja aluksi olin niin huonovointinen, että tahti hidastui pariksi kuukaudeksi. Pumpissa saa kuitenkin ihan kivasti lisätä painoja, kun säännöllisesti käy :)
 
Aika hassua kun mulla on samat painot :)
Mä aloitin pumpin just silloin kun raskauduin eli omia todellisia painoja en tiedä, mutta pumpissa on se hyvä, että vaihtelevilla painoilla saa kehitystä aikaan. Kun oikeasti malttaa pudottaa jossain painoja muutamaksi kerraksi ja sitten taas lisää niin huomaa kehityksen. Mä en ole aiemmin (tammikuuta) käynyt kuin salilla, pumppi oli uusi tuttavuus ja hyväksi tuttavuudeksi se jäikin. Salilta saa hyviä tuloksia ja mukavaa se on, mutta sieltä puuttuu se yhteisö ja se musiikki :)
Minusta tuntuu, että jumppiin palaaminen on helpompaa kun tiedän, mitä pumpissa tehdään ja kun tykkään siitä niin paljon! Mulle pelkkä se yhteisöllisyys siellä salissa tekee paljon ja nyt olenkin miettinyt, että mitä jumppien tilalle. Eilen oli neukkutädin kanssa puhetta, että voi käydä niin kauan kuin hyvältä kuin tuntuu. Että sen puoleen ei nyt kannata vielä luovuttaa. Välillä tuntuu, että ne muut katsoo, että eikö tuo meinaa jäädä täältä ennen synnytystä pois. Toki, mua ei se silleen häiritse. Mä tiedän itse mitä mä teen niin se riittää.
Ja taas mennään, aamulenkille :)
 
Pumpista kotiuduttu ja vuokrapaperit kirjotettiin nyt alkavaksi 22.pvä. Kortti jää siis hyllylle, kun laskettuun aikaan on reilu kolme viikkoa aikaa. Jos en olisi vuokraamisesta etukäteen sopinut niin olisin ehkä vielä jatkanutkin, koska pumppi sopii kaikista mun liikuntamuodoista melkein parhaiten. Vesijumpassa kiertoliikkeet on vähän nihkeitä ja sauvakävelyllä saattaa satunnaisesti supistaa tms. Mutta eipä tässä pitkään ole jäljellä riippuen tietysti vähän siitä, koska tyyppi haluaa maailmaan.

Mä tykkään siitä musiikista noilla ohjatuilla tunneilla. Siitä saa lisäfiilistä. Aiemmin olin niin vannoutunut salilla kävijä, etten oikein uskonutkaan noista innostuvani, mutta niin on kumma kyllä käynyt. Tuo mun sali on niin iso, että jos kävisin pääasiassa salilla niin miettisin jotain "kodikkaampaa" vaihtoehtoa.
 
Mul on just toisinpäin :D et alkuun kävin eka vaan just jumpissa, pumpissa, combatis, vpr:ssä, zumbassaki tuli käytyy :D Mut sit ku huomasin mite erilai salilla saa lihaksiin buustia ni nuo pepun heilutukset jäi, ja keskityin kirjaimellisesti vaan tuonne punttitreeneihin ja siihen oikeanlaiseen ravintoon. Salitreenien jälkeen nuo vatsapeppu jumpat yms. on tuntunu iha turhilta koska juurikaan niillä ei lihastenkasvuun oo vaikutusta. Mut onha ne sen musiikin takia kivoja extroja, ku muistaa vaan riittävän palautuksen ja levon tärkeyden :)
 
Onhan se totta ddrops, ettei niillä niin lihaksia kasvateta.
Mä alan myös treenaamaan salilla kunhan saa kasvatettua kuntoa ensin pumpissa, rpm:ssä ja muissa jumpissa. Noin neljän kuukauden tauko kuitenkin, mutta mä en perus kuntojumppiin luota ollenkaan muuta kuin jos vain haluaa painoa alas ja on jotenkin ylipainoinen. Siinä se auttaa varmasti.
Mutta pumpissakin on huomioitava oikeat painot ja etenkin puhdas korvien väli :) Eli tiedät, mitä teet ja teet liikkeet puhtaasti. Yleinen virhe on se pumpissakin, että liikerata on päin puuta ja siksi kehitystä ei tule, vaikka kuinka olisi painoja tangon päässä.
Mä ajattelen nyt, että lokakuun loppuun kävisin jumpassa ja sitten kävisin vain päivittöin lenkillä. Se kulkee nyt niin hyvin,e ttä pitää joka päivä käydä jotta saa hyvän vireen koko päiväksi. Nyt olen just taas lähdössä ja iltapäivällä sitten vielä pumppiin. Illalla keho ja mieli lepää ja kiittää :D
 
Kyllähän sitä salilla parhaat tulokset lihaskasvun ja kropan muokkauksen suhteen saa. Kumpikaan ei vaan oo enää ollut mulle se liikkumisen motivaattori. Nykyään mulle on tärkeämpää se fiilis ja tuloksissakin eniten mielihyvää tuottaa se, kun juoksuvauhti kasvaa ja siinä "liiasta" lihasmassasta voi olla itse asiassa jopa haittaa. Mutta kropassa on kyllä paras olo, kun tulee erilaista liikuntaa sopivassa määrin :)
 
Nykyään oon alkanut aina esim. ennen spinning-tuntia jännittämään, että pystynkö vielä polkemaan ja oon "pyytänyt ohjaajalta luvan" etukäteen, jos joudun poistumaan kesken tunnin.

Tänään kuitenkin taas tuli poljettua ihan mieletön tunti! <3 :) Nyt on niin mahtava olo! Laitoin saunan päälle ja kokkailen tässä lounasta. Ihana sunnuntai! Rv 36.

Kuis muilla kulkee?
 
Mulla takana viimeinen pumppi (rv 36+4). Jätin kortin salille samalla, kun menee kaverille huomisesta alkaen vuokralle. Jotenkin haikea fiilis. Hyvin kulki, iskin selkäbiisiin vitoset ja hauiksiin 3,5kg. Sai vielä viimeisen kerran vähän puristaa :)

Nyt toivon vaan, ettei liukkaat vielä yllätä, ettei tarvitse lenkkeillessä jännittää liukastumista/kaatumista. Huomenna mulla on neuvolalääkäri, jota odotan kyllä todella. Itsestä tuntuu, että jotain olisi jo tapahtunut, mutta eihän sitä tiedä ja voihan siitä paikkojen pehmenemisestä kulua vielä pitkäänkin. Viime viikolla olin vielä vesijumpassa niin silläkin kiva kuulla, mikä on tilanne, että vieläkö sinne saa tulevalla viikolla mennä.
 
No niin, mähän unohdin sitten tietysti kysyä vieläkö voi huoletta mennä uimaan... Paikat olivat pehmenneet ja sormelle auki (1cm merkkasi korttiin).
 
Vieläkös porukka saleilee tai kuntoilee yms??

Itsellä 36+5 nyt ja huomenna menossa salille. Treenejä viikossa ei tuu enää montaa, hyötyliikuntaa tulee enemmän tehtyä (pihatyöt, siivous, koiran kanssa lenkkeily yms.) Mutta pyrin, että noiden lisäksi tulisi ainakin 1-2 salia tms. Tehoja salilla ei enää ole niin paljon ku ennen, mutta hiki tulee nykyään vähemmästäkin :D
 
Mulla on kyllä nyt viimeisen viikon aikana liikuntatahti hidastunut. Osittain myös siksi, että oon ollut vähän flunssainen. Kotona kyllä pystyn touhailemaan ihan hyvin kaikenlaista, mutta kun lähden kävelemään niin johan vihloo tonne alakertaan siihen malliin, että lenkkeilystä on kyllä mukavuus kaukana. Jonkin verran oon kuitenkin yrittänyt vielä käydä, että tulisi edes ulkoiltua. Ehkä vähän omassa päässäkin vikaa, kun yritän kipujenkin uhalla kävellä normaaliin tapaan reippaasti, vaikka olisi varmaan järkevää vaan myöntyä ja hidastaa tahtia... Mutta minkäs teet, kun oot kovapää :D
 
Viikolla 36 yritin vielä käydä spinningissä, mutta totesin, että se saa nyt jäädä. Rupes oleen hankalaa, kun vatsan takia ei ylettynyt kunnolla tankoon eikä vastusnappulaan. Lisäksi vauva painaa tunnilla rakkoon ja kova pissahädän tunne on jatkuvasti.

Salilla ja lenkillä oon käynyt edelleen fiiliksen mukaan. Salilla kyllä on tehoja ihan hyvin, mutta lenkeillä oon hidastanut tahtia. Oon huomannut, että yöunet kärsii tosi paljon, jos vedän kropan kierroksille liian rasittavalla liikunnalla.

Ilmoittauduin ensi kevään puolimaratonille! :) Toivottavasti kaikki menee hyvin ja pääsen lenkille mahdollisimman pian. Varmaan itken onnesta, kun pääsen juoksemaan ekan kunnon lenkin! Ikävä sitä tunnetta. <3

Voikaa hyvin! Täällä rv 37+3.
 
Eilen oli jumapssa salin sijaan. Kaveri puhui yli. En ole enää juuri ohjatulla tunneilla käynyt, kun ottaa päähän kun joutuu niin paljon soveltamaan. No tuo eilinen oli ihan perus jumppa, askellusta reilu 20min ja loppu lihaskuntoa. Hyvin meni, vähän lopussa alkoi verenpaine karkailla, mutta loppuun asti mentiin.

Syke oli tunnilla aika korkealla, joka sitten iltapäivällä haravoidessa kostautui supisteluina ja kiristelyinä masussa. Selkeästi ehkä vähän turhan kovaa tuli tunnilla mentyä, mutta minkäs teet kun mieli oli korkealla :D Oli vaan niin ihana tunne saada kunnon hiki pintaan :) Tänään sitten ihan vain loikoilu päivä, illalla koiran kanssa lenkille kylläkin, mutta silloin vaan naatiskellaan ulkoilmasta :)
 
Olisko jollain pk-seutulaisella (miel. stadista) kiinnostusta lähtee kaveriks salille / kick boxing alkeisiin? 

Terveisin ent. liikunnan vihaaja, jonka pitäis nyt näille kiloille saada vähän tehtyä jotain!
 
Takaisin
Top