Fit mamat :)

Keskustelun 'Laskettu aika marraskuu 2012' aloitti onnekas10, 5 huhti 2012.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | Top 100
  1. onnekas10 Aloittelija

    Aloitan tänne oman ketjun liikkuville äideille :)
    Olisi kiva vaihtaa ajatuksia aiheesta.
  2. ddrops Tuttu foorumilla

    Hei ompas kiva ku tuli tämmönenki... koska oon nyt miettiny tuolla kuntosalilla, et onkohan muillakin odottavilla semmosta, et tuntuu et voimat on hävöksissä ja tuntuu ettei jaksa tehä sarjoi samalla teholla ku aiemmin.. Sykkeet nousee helpommin ja sit tulee huono-olo helposti, jos yrittää vähänkään kovempaa sarjaa tehä. On pitäny nyt ottaa muutaman kerralla iha iisisti, mihin en oo tottunu lainkaa... :S
  3. Sarah Peruskäyttäjä

    Mulla on jäänyt kuntoilu tosi vähiin nyt viimeaikoina ihan siksi, että oon jatkuvasti niin järkyttävän väsynyt. Hyvä, että jaksaa jonkinnäköiselle kävelylenkille raahautua ja sielläkin menee puolivaloilla. Ootan kovasti, että tää väsymys pikkuhiljaa hiipis taka-alalle, kait tämän pitäisi liittyä vaan alkuraskauteen?
  4. onnekas10 Aloittelija

    Itse olen käynyt salilla, lenkillä ja spinnissä entiseen tahtiin, vaikka on väsyttänyt ja huono olokin ollut. Viime päivinä tätä väsymystä ei ole kyllä ollut. Tänäkin aamuna kävin lenkillä jo kuuden aikaan. Hyvin jaksoi! Ja tiedän, ettei jokainen siihen edes halua saatikka pysty ihan muista syistä. Minulle liikunta ja terveelliset elämäntavat on elämäntapa. Mä en voi olla salilta ja lenkkipoluilta pois :)
    Salilla teen jalkatreenin kevyemmillä painoilla kuin normisti. Esim prässissä ottaa juuri kohdin kohtaan, jos ponnistaa oikein. Käsitreenit teen entisellä painoilla.
    Minulla on vaikeaa ottaa iisisti juuri salilla, koska mun tavoitteet on olleet aika isoja (siis minulle). Mutta en halua loukata itseäni ja tuottaa pettymystä ja se kun on ihan totta, että entiseen tahtiin ei voi tehdä. Hieman tuottaa minulla vaikeuksia tämä hidastelu, mutta tätä kestää vain hetken ja sitten synnytyksen jälkeen saan alkaa taas tosi toimiin :D

    Viime raskaudessa liikuin loppuun asti kun ei ollut mitään vaivoja, kuinkahan nyt käy!?
  5. Lejon Peruskäyttäjä

    On kyllä tahti hidastunut, vaikka sitä aina ajatteli, että liikkuu ainakin alkuraskaudessa ihan entiseen tahtiin. Veto on ollut niin pois ja kun on tuota pahoinvointiakin ollut, että ei siitä liikkumisesta ole valitettavasti saanut samanlaista iloa kuin aiemmin. Mutta en ota asiasta stressiä, koska uskon, että näiden alkukuukausien jälkeen varmaan alkaa olla virtaakin taas enempi. Kunhan pääsen ulos säännöllisesti ja yritän edes jonkin verran käydä jumpissa (eli pitää siitä lihaskunnosta huolta) niin se riittää mulle tässä vaiheessa. Kyllä liikkuminen sen verran elämäntapa mulle on, että en pelkää sohvaperunointiin tottumista tai sitä, että sinne lenkille tai salille ei tekisi mieli lähteä.

    Huomenna ajattelin kokeilla, miltä tuntuu juosta. Tiet alkaa olla kivasti sulaneet, liukkailla en oo kokenut mielekkääksi lähteä juoksemaan, mutta nyt sitten taas houkuttaakin.
  6. ddrops Tuttu foorumilla



    onnekas10 kirjoitti:
    Itse olen käynyt salilla, lenkillä ja spinnissä entiseen tahtiin, vaikka on väsyttänyt ja huono olokin ollut. Viime päivinä tätä väsymystä ei ole kyllä ollut. Tänäkin aamuna kävin lenkillä jo kuuden aikaan. Hyvin jaksoi! Ja tiedän, ettei jokainen siihen edes halua saatikka pysty ihan muista syistä. Minulle liikunta ja terveelliset elämäntavat on elämäntapa. Mä en voi olla salilta ja lenkkipoluilta pois :)
    Salilla teen jalkatreenin kevyemmillä painoilla kuin normisti. Esim prässissä ottaa juuri kohdin kohtaan, jos ponnistaa oikein. Käsitreenit teen entisellä painoilla.
    Minulla on vaikeaa ottaa iisisti juuri salilla, koska mun tavoitteet on olleet aika isoja (siis minulle). Mutta en halua loukata itseäni ja tuottaa pettymystä ja se kun on ihan totta, että entiseen tahtiin ei voi tehdä. Hieman tuottaa minulla vaikeuksia tämä hidastelu, mutta tätä kestää vain hetken ja sitten synnytyksen jälkeen saan alkaa taas tosi toimiin :D

    Viime raskaudessa liikuin loppuun asti kun ei ollut mitään vaivoja, kuinkahan nyt käy!?

    Määki käyn joka viikko 1-2 x spinningissä ja sitte lenkillä koiran kaa kolmesti päivässä ja
    neljästi viikossa salilla. Ite kans tottunu treenaa kovaa, tavoitteellisesti. Nyt kahtena kertana vaan huomannu et ku lisää painoja/toistojen määrää, ni oma keho tekeeki tenät ja tulee huono-olo ja oksennus kurkkuun.. ku siis joka treenillä pyrin tekemän enemmän ja paremmin kuin viimeksi. Ärsyttävää, jos joutuu jo tässä vaiheessa hölläämään :(
  7. manque Tuttu foorumilla

    Mä treenailin ennen ensimmäistä raskautta tavoitteellisesti salilla 4-5 kertaa viikossa. Oli jotenkin todella kova paikka, kun raskauden myötä joutui himmailemaan ja painoja pienentämään. Ystäväni auttoi raskauden edetessä päivittämään treeniohjelmaa, jotta ei tullut vahingossa tehtyä mitään "vaarallista". Salilla käynnistä hiipui pikku hiljaa into rv 25+, sillä kevytkin treenailu toi pahoinvoinnin ja jouduin ravaamaan salin vessassa. Mun kroppa ei jotenkin enää kestänyt. Tämän jälkeen vain lenkkeilin, ja salille palasin pojan ollessa 2kk ikäinen.

    Näin vauva-arjen keskellä olen päässyt salille 2-4 kertaa viikossa. Oon saanut pikkuhiljaa lihasmassaa takaisin, mutta kovin tavoitteellisesti en ole mitään yrittänyt. Lähinnä salilla käynti on ollut sellaista omaa aikaa itselle. Olen toivonut toista lasta pienellä ikäerolla, joten ehkä senkään takia en ole tavoitteellisesti halunnut treenata. Itselleni olisi ollut turhauttavaa tässä raskauksien välissä päästä eteenpäin tavoitteissa ja taas joutua himmaamaan. Ymmärrän silti oikein hyvin, että monet ajattelevat ihan päinvastoin :)

    No mutta siis asiaan! Nyt kun olen taas raskaana, olen tällä kertaa ihan sujut sen kanssa jos himmailla täytyy. Lähinnä toivon ettei täydy liikkumisesta kokonaan luopua, se olisi jotain ihan kauheaa. Tämä on näillä näkymin viimeinen raskauteni, ja on kiva ajatella että ensi vuonna kroppani on taas omassa vapaassa käytössäni. Eri asia sitten pääseekö kahden pienen lapsen arjen keskellä usein salille, ja kuinka sitä riittää edes energiaa.

  8. onnekas10 Aloittelija



    ddrops kirjoitti:
     ku siis joka treenillä pyrin tekemän enemmän ja paremmin kuin viimeksi.


     Ihan mielenkiinnosta kyselen, mitä tarkoitat tällä?

    Manque: osaatko sä kertoa noista vatsalihasliikkeistä? Mä olen ymmärtänyt, että suorat olis pahasta, mutta muut ok.

    Mä mietin samaa, että ehtiikö/jaksaako sitä kahden lapsen äitinä lähteä minnekään, mutta on hyvin todennäköistä, että minä järjestän sen ajan vain.
    Tänään olisi taas salipäivä eli sinne siis hikoilemaan :)
  9. manque Tuttu foorumilla

    onnekas10: Monesti kuulee sanottavan, että suoriakin vatsalihaksia saisi treenata raskauden kaksi ensimmäistä kolmannesta. Kuitenkin jos vatsalihakset ovat tiukassa kunnossa, tulisi suorien lihasten treenailua välttää jo melkein heti alkuraskaudesta lähtien. Muuten vauva ei välttämättä pääse tarpeeksi hyvin laskeutumaan jne. Pitää siis vähän antaa lihasten löystyä, jotta vauva pääsee raivaamaan tiensä alas ilman vaurioita.
    Olen käsittänyt, että poikittaisia ja vinoja vatsalihaksia saa treenailla ihan rauhassa niin pitkään kuin se hyvältä tuntuu.
  10. ddrops Tuttu foorumilla

    onnekas10 siis iha tarkotin vaan sitä perusasiaa, että joka kerralla lisätään joko toistoja tai painoja. Painoja lisätään vähintään joka toisella kerralla, jalkapäivänä joka kerralla, jotta lihas saa joka kerralla enemmän ärsykettä.
  11. Armi Aloittelija

    Heippa!

    Täällä yksi treenihullu ilmoittautuu. Ostin juuri ennen kuin huomasin olevani raskaana kymppikortin personal trainerille. Ollaan treenattu alusta asti kovaa. Jalkaprässillä nousee jo lähemmäs 200kg! pt ei anna armoa raskaudesta huolimatta, vaikka välillä itseä hirvittääkin. Niin kauan tehdään kun ei tunnu pahalta. Viikoilla 6-8 oli vaikeuksia kun veden juominen treenatessa alkoi oksetuttaa mutta se meni onneks ohi ja nyt olen päättänyt harjoitella niin kauan kun tuntuu hyvältä. Väsy tulee nopeammin ja syke nousee helposti. Ollaan pidetty siitä kiinni että yli 5 minuutiksi ei sais syke nousta yli 150. Sen takia esimerkiksi spinning tunnit olen lopettanut kokonaan. Hypyt jää myöskin jumpissa herkästi väliin kun rinnat on niin arat. Muita rajoitteita ei toistaiseksi ole :) treeni-intoa teille!
  12. Metsätähti83 Aloittelija

    Mie käyn juoksemassa vähintään 4 kertaa viikossa ja kerran viikossa jumpassa (nyt meijän kylän jumppa tosin loppuu, ja pitäisi miettiä tilalle jotain). Kotona yritän muistaa tehdä lihaskuntoakin, nykyisin lähinnä kahvakuulalla. Salille miua ei saa kirveelläkään, kun ahdistun vain siellä. Lenkillä käyn aamuisin ennen töihin lähtöä, mikä sopii miulle parhaiten. En luonnostani ole mikään kamalan aamuvirkku, mutta lenkkipolulla karisee unet ja tulee päivälle hyvä aloitus, lisäksi koira pitäisi kuitenkin lenkittää. Ja iltaisin kamalan väsymyksen kanssa en saisi lähettyä mihinkään. Lihaskuntoa tehdessä tuntuu välillä voimattomammalta, mutta juoksu on kulkenut entiseen tahtiinsa. :) Juoda vain saa kamalia määriä, kun imetän vielä esikoista. Enemmän olen sellainen hyvinvoinnin ja jaksamisen (tarvitsen töissä välillä kropastani kaiken liikenevän voiman ja kunnon) takia liikkuva, tavoitteena lähinnä nyt toukokuussa Kokkola Cityrunin 7 km maaliin :)
  13. ddrops Tuttu foorumilla



    Armi kirjoitti:
    Heippa!

    Täällä yksi treenihullu ilmoittautuu. Ostin juuri ennen kuin huomasin olevani raskaana kymppikortin personal trainerille. Ollaan treenattu alusta asti kovaa. Jalkaprässillä nousee jo lähemmäs 200kg! pt ei anna armoa raskaudesta huolimatta, vaikka välillä itseä hirvittääkin. Niin kauan tehdään kun ei tunnu pahalta. Viikoilla 6-8 oli vaikeuksia kun veden juominen treenatessa alkoi oksetuttaa mutta se meni onneks ohi ja nyt olen päättänyt harjoitella niin kauan kun tuntuu hyvältä. Väsy tulee nopeammin ja syke nousee helposti. Ollaan pidetty siitä kiinni että yli 5 minuutiksi ei sais syke nousta yli 150. Sen takia esimerkiksi spinning tunnit olen lopettanut kokonaan. Hypyt jää myöskin jumpissa herkästi väliin kun rinnat on niin arat. Muita rajoitteita ei toistaiseksi ole :) treeni-intoa teille!

    Ompa jotenki lohduttavaa kuulla, että oot pt valmennuksessa ja tahti on edelleen pysynyt kovana. Itel on ilmeisesti just tuo vaihe, et oksettaa treenetessa (oisko se sit se vesi??), väsy tulee nopeammin ja syke nousee todella helposti. En oo noihin sykealueisiin kiinnittäny huomioo, semmosen omien tuntemusten mukaan.. jos sykkeet nousee ja huimaa, niin levähtelen hiukan kauemmin sarjojen välissä ja jatkan taas. Spinning tunnilla oon kyllä käyny ja siel ne sykkeet kyllä nousee 180 tietämillekkin, siel mul on käytössä sykemittari. Toivottavasti tää "heikkovaihe" (heh) väistyy jossain vaiheessa, ja pystyy oikeesti treenaamaan kunnolla..
  14. Armi Aloittelija

    joo eiköhän se sullakin ajan mittaa helpota :) Myöhemmin pitääkin sitten ottaa rauhallisemmin  kun ei enää saa ponnistella ja mahakin alkaa olla tiellä. Tuo sykerajoitus tuli neuvolasta kun siellä kyselin treenaamisesta ja palautusjuomien käyttämisestä. Siellä sanottiin että sikiö alkaa kärsiä hapenpuutteesta jos syke on pitkäkestoisesti yli 150. Muuten ei mitään estettä ei kuulemma ole kunhan vaan itsestä tuntuu hyvältä. Ja vatsalihaksia ainakin tässä vaiheessa pitäis voida tehdä niin suoria kuin vinojakin.
  15. Lejon Peruskäyttäjä

    Tänään takana aktiivinen liikuntapäivä. Kävin ensin melkein tunnin pyöräilemässä, nauttimassa raittiista ulkoilmasta ja sitten lähdin vielä BodyPumpiin. Muuten meni oikein hyvin, mutta huomasi, että olisi pitänyt syödä enemmän. Tuli aikamoinen heikotus Pumpin loppupuolella ja sen jälkeen. En ole kuitenkaan muutamaan päivään oksentanut, joten ehkä tällä viikolla pystyy jo tekemään vähän enemmän.
  16. ddrops Tuttu foorumilla



    Armi kirjoitti:
    joo eiköhän se sullakin ajan mittaa helpota :) Myöhemmin pitääkin sitten ottaa rauhallisemmin  kun ei enää saa ponnistella ja mahakin alkaa olla tiellä. Tuo sykerajoitus tuli neuvolasta kun siellä kyselin treenaamisesta ja palautusjuomien käyttämisestä. Siellä sanottiin että sikiö alkaa kärsiä hapenpuutteesta jos syke on pitkäkestoisesti yli 150. Muuten ei mitään estettä ei kuulemma ole kunhan vaan itsestä tuntuu hyvältä. Ja vatsalihaksia ainakin tässä vaiheessa pitäis voida tehdä niin suoria kuin vinojakin.

    Toivotaan :) Mulla on eka neuvola vasta 2 viikon päästä, et enköhän se minäki sitten siellä kuule tuosta treenaamisesta ja sykerajoista :) Eihän se syke koko aikaa ole yli 150 edes spinning tunnilla, mut hyvä tietää näinkin varhaisessa vaiheessa tämmösestä :) Jospas se minäkin otan tänään sykemittarin myös salille ja tarkkailen sitä, ja pidän vaikka kiinni tuosta 5 minuutista, et sen kauemmin ei se syke niin korkealla olisi :) Treeni-iloa! :)
  17. butter Tuttu foorumilla

    mä harrastin kuntonyrkkeilyä, välillä jumppia ja salilla käymistä, mut olo oli niin huono ton 1,5kk että en päässyt kertaakaan ja nyt on välillä jo ihan siedettävä olo ja pitäis takas uskaltaa ainakin salille, nyrkkeilystä on niin monta eri mielipidettä et en oikeen tiedä uskaltaako mennä vai ei?
  18. ddrops Tuttu foorumilla

    No olipas se :D oli tänään sit salilla mukana sykemittari, treenasin selkää ja hauista.. eka 3 minuttiia crossarilla ja sykkeet oli jo siinä vaiheessa 163.. ja treenin ajan voin kyllä sanoa et enemmän se siellä 170 tietämillä sykkeet on, sarjojen välissä odottelin että laskevat 120. Iha sika helposti nousee sykkeet.. mut en tiiä onko siitä sit haittaa, väkistehän ne nousee treenatessa.. Lähinnä ehkä oleellisempaa et sit odottelee tuossa sarjojen välissä et laskee riittävästi. Jännä nähä mitä ne on sit spinning tunnilla, ku tää heikko-olo ja huonovointisuus näyttää lisääntyvän vaan. Onneks oon lomalla ni saan huokailla ja puhalella puoleen päivään saakka sohvalla :D Olo on ku krapulaisella :D
  19. onnekas10 Aloittelija

    Armi oot vissiin aika paljon ennenkin treenaillut, jos noin kovia lukemia nousee prässissä? Aika hurja sun pt, kun ei ota huomioon raskautta. Se, jos mikä olisi tärkeää huomioida ohjelman teossa. Siinä suhteessa olen eri mieltä tuosta kovaa treenaamisesta. Jokainen tekee kuitenkin tavallaan, joten älä ota pulttia. Jokainen tietää rajansa ja sietokyvynsä itse.

    Minä juttelin nnoista salilla tehtävistä liikkeistä alan ihmisen kanssa. Jalkaprässi ja kyykyt kannattaa raskauden aikana unohtaa. Prässi sen takia, koska vatsaonteloon nousee paine ja kyykkyjä kohdunlaskeuman takia. Toki kyykyssäkin pidetään vatsa tiukkana, mutta kait se on mahdollista, jos ei osaa tehdä liikettä oikein. Olen itsekin lukenut ammattikirjallisuutta, mutta tämmöisiä ei ole tullut esille. Aina vain sanotaan, että oman voinnin ja jaksamisen mukaan. Olisi jollekin tekemistä tässä eli selventää liikepankkia raskaana oleville.

    Mä tein itselleni hiukan erilaisen ohjelman salille niin voin turvallisesti tehdä siihen asti kun hyvältä tuntuu ja jaksaa tehdä. Mä kuitenkin ajattelen nyt, etten ota löysiä vielä vaikka siitä aluksi puhuinkin. Olen niin hyvin pystynyt tekemään niin turhaan löysäilen alussa. On kyllä mukavaa kun olen jaksanut käydä, vaikka väsyttää ja välillä krapulainen olo. Viime viikon spinni jäi välistä, joten sitä mä odotan. Mun sykkeet laskeutuu siinä niin nopeaan, etten vielä sitä ainakaan sen takia lopeta. Ja ainahan voi mennä hitaampaa tahtia, vaikka kuinka se ohjaaja siellä huutaa, että vauhtia! :)

    Treeni-intoa tähänkin viikkoon!
  20. butter Tuttu foorumilla

    mul on pysyny grosserilla siin 120 kohilla syke, mut omaa sykemittaria ei oo, niin muusta en tiedä.. mut veikkaisin et tuol nyrkkeilys menis 200 :DD joten ehkä jätän sen sit suosiolla ens vuoden harrastukseksi.. :D

Jaa tämä sivu