Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hienoa että ferrimitraukseen olet päässyt. Yritähän jaksaa sitä lisärautaa nyt säännöllisesti syödä, sillä kun veren tilavuus kehossasi kasvaa niin varastorautaa tarvitaan uusien solujen muodostumiseen.Mulla oli verikokeen tulos ferrit 14, laskenu kahella loppuvuodesta. En kovin innoissani odota, että sille tehdään mitään muuta, kuin ohjataan syömään rautaa koska hb paras mitä aikoihin, 134.
Pahoin pelkään että pelkkä monivitamiinin rauta ei kyllä taida riittää raskausajan raudankulutusta kompensoimaan. Suosittelen vielä juttelemaan neuvolassa tai lääkärissä että saisit kunnon ohjeet ja seurannan rautalisään.@Aaltokukka Joo oon kyllä siihen tyytyväinen, että neuvolan kautta järjestyi! Mulla on tossa sellanen mama vitamiinipurkki odottamassa, jossa olis myös rautaa, niin vois alottaa sen kyllä.
Joo, meillä annetaankin lapselle mangososeen tai marja/hedelmäsmoothien kera tuo rauta, saa edes hieman energiaa siitä sitten. Itse otan mieluiten appelsiinimehun kanssa. Toki C-vitamiinitabletissa yleensä isompi annos vitskua jos haluaa varmistaa imeytymistä.Mä oon miettinyt että kun C-vitamiini parantaa raudan imeytymistä niin voisikohan sitä syödä hedelmäsalaattia sen vaikka tunti raudan ottamisesta. Ainakin kasvuikäiselle 4h paasto päiväsaikaan on mielestäni iso juttu .
Kiitos! Laitoin neuvolaan viestiä, kun seuraava käynti neuvolan hoitajalla ja lääkärillä on vasta vajaan parin viikon päästä maanantaina. Suositteli rautalisää, koska infuusioon ei pääse näin hyvällä hb-arvolla. Pitää keskustella heidän kanssaan viimeistään käynnillä paremminPahoin pelkään että pelkkä monivitamiinin rauta ei kyllä taida riittää raskausajan raudankulutusta kompensoimaan. Suosittelen vielä juttelemaan neuvolassa tai lääkärissä että saisit kunnon ohjeet ja seurannan rautalisään.
Itselläni putosi nuo rauta-arvot juurikin raskausaikana ja synnytyksen aikaan olin ihan anemian rajoilla, elämä vauvan kanssa oli todella raskasta, varmasti osin tuosta syystä. Ja lapsikin siis kärsinyt nyt pienen ikänsä raudanpuutteesta joka olisi ollut estettävissä riittävällä rautalisällä raskausaikana. Harmittavasti näihin ei usein terveydenhuollossa oteta kantaa ellei itse niitä osaa vaatia.
Kiitos! Laitoin neuvolaan viestiä, kun seuraava käynti neuvolan hoitajalla ja lääkärillä on vasta vajaan parin viikon päästä maanantaina. Suositteli rautalisää, koska infuusioon ei pääse näin hyvällä hb-arvolla. Pitää keskustella heidän kanssaan viimeistään käynnillä paremmin
Ihanaa, mahtavaa -siis toi tuloshan on parempi kuin hyvä!! Ilmeisesti jatkat Obsidanilla?Mä kävin mittauttamassa ferritiinit, kun nyt reilu 2 kk syönyt sitä Obsidania ja hei oli noussut 17 --> 46!! Vou! Vuoden söin sideralia ensin ja sillon tulis oli
20 ---> 17. Eli tää on parempi, tuli kyl hyvä mieli kun oli vihdoin lähtenyt nousuun!
Mäkin oon syönnyt Siderallia, mutta en raaskinut pidemmän päälle kun tulee niin kovin kalliiksi, kun neuvolan mukaan sitä pitäisi syödä 3tabl/pv oon sitte popsinut Ferrionia ja hyvin noussuTäällä on heinäkuussa tulossa uusi mittaus. Ferrit oli 14 kun viimeksi mitattiin terveyskeskuksessa. Oon nyt syönyt sideralia ja toivon että se auttaa tuohon arvoon. @Piisku toi arvo on aivan uskomattoman hyvin kohonnut obsidanilla! Se on mulla listalla seuraavana sit jos sideral ei toimikkaan.
Aika jännä tuo neuvolan ohje. Minä söin ihan yhden päivässä, eikä neuvola ohjeistanut muuta. Joku sanoi (neuvola? Apteekki?) että se on ihan yhtä vahva, vaikka näyttää raudan määrä pienemmältä. Se kun imeytyy erilailla. Minulla nousi SiderAlilla n.rv32->jälkitarkastus n. 14->94. Ja kun loppuraskaudessa ei ole varmasti noussut, on noussut synnytyksen jälkeen.Mäkin oon syönnyt Siderallia, mutta en raaskinut pidemmän päälle kun tulee niin kovin kalliiksi, kun neuvolan mukaan sitä pitäisi syödä 3tabl/pv oon sitte popsinut Ferrionia ja hyvin noussu
Mulle neuvolasta sanottiin, että 1tabl/pv Siderallia on "homeopaattinen annos" ja kannattaisi vedellä tuo about 3tabl joka päiväAika jännä tuo neuvolan ohje. Minä söin ihan yhden päivässä, eikä neuvola ohjeistanut muuta. Joku sanoi (neuvola? Apteekki?) että se on ihan yhtä vahva, vaikka näyttää raudan määrä pienemmältä. Se kun imeytyy erilailla. Minulla nousi SiderAlilla n.rv32->jälkitarkastus n. 14->94. Ja kun loppuraskaudessa ei ole varmasti noussut, on noussut synnytyksen jälkeen.
Tässä ketjussa aiemmin pohdin tuon mittauksen paikkansa pitävyyttä, kun joku joskus sanoi, ettei synnytyksen jälkeen mittaus ole luotettava. Kysyin tätä jälkitarkastuksessa ja minulle sanottiin, että on ihan lyhyt se aika, jolloin ei ole luotettava. Jälkitarkastuksen labrat oli niin monen viikon päästä, että on jo luotettava.
On tosiaan kyllä jännä, miten eroaa nuo ohjeet. tarkoittaa luultavasti sitä, etteivät neuvolan työntekijät tiedä tuosta tuotteesta tarpeeksi. Enkä sano, että missä on oikeaa tietoa, siellä vai täällä. Minulla tosiaan auttaa jo 1/pvä.Mulle neuvolasta sanottiin, että 1tabl/pv Siderallia on "homeopaattinen annos" ja kannattaisi vedellä tuo about 3tabl joka päivä
Juu, samalla kaavalla jatketaan. Kun kerran löyty toimiva valmiste!Ihanaa, mahtavaa -siis toi tuloshan on parempi kuin hyvä!! Ilmeisesti jatkat Obsidanilla?