Esittelyketju

Jospa minäkin nyt ilmoittudun tänne on kun jo viivat vähän vahvistuneet.

Tänään poksahti 4+0. Ikää siis 35 v., miehellä 40 ja risat, ja asutaan Etelä-Euroopassa, aviossa oltu reilut 4 vuotta. Elukoita ei ole asumistilanteen takia, vaikka mä kyllä mielelläni pitäisin taloa täynnä kissoja :grin. Minä olen yrittäjä ja teen töitä kotona, miehellä on suht varma työ mutta sellainen, jossa työpaikka saattaa vaihtua vaikka vuosittain, joten tiettyä epävarmuutta on eikä esim. asunnon osto tule oikein kyseeseen toistaiseksi. Onni on että voin itse työni puolesta muuttaa miehen mukana.

Tämä on molemmille ensimmäinen raskaus ja mulla on toistaiseksi oireeton ja kumman seesteinen olo.Tosin taistelin muutaman vuotta lapsenhankintapäätöksen kanssa, kun mies selvästi halusi ja itse olin pitkään ollut ihan ehdottoman EIn kannalla, eli ehkä sinä aikana tuli käsiteltyä ne suurimmat pelot sun muut. Lisäksi yrittämistä kesti melkein 1,5 vuotta ja oltiin jo hoitoja harkitsemassa. Joka tapauksessa, ehtiihän se paniikki :nailbiting: vielä iskeä!

Ei oo vielä tietoa synnytyspaikasta eikä oikein mistään.
 
Muokattu viimeksi:
Heippa! Täällä viikot 4+3 (ehkä?) eli hyvin alussa mennään. LA 19.-23.10 paikkeilla.

Olen itse 26-vuotias ja mies 28. Asutaan pääkaupunkiseudulla ja esikoista odotetaan. Seurustelua nyt takana 6,5 vuotta, joista 7kk naimissa. Tärppi tuli toisella yrityskierrolla, toivottavasti kaveri pysyy matkassa :Heartpink. Perheeseen kuuluu myös parivuotias koira. Miehellä on säännöllinen päivätyö kun taas itse teen vuorotyötä. Hieman jänskättääkin miten jaksan raskausaikana töissä mutta mennessä näkee. :)
 
Moikka! Täällä viikot laskureiden mukaan 4+2. Laskettuaika siis 20.10. Voi olla, että laskettuaika muuttuu, sillä mulla kierrot olleet 32-48 päivää. Plussatestin tein eilen kiertopäivä 35 ja heti tuli selkeät kaks viivaa testiin :love7 Olemme miehen kanssa kumpikin 25v, tänä vuonna täytämme 26. Meillä kaksi poikaa 1/11 ja 9/12. Tätä kolmatta raskautta haaveiltu ja toivottu viimeinen vuosi. Ei meinaa uskoa todeksi tätä, että vauva on tulossa. Useamman kerran olo ollut kovin pettynyt, kun kuukautiset kuukaudesta toiseen vain tulleet. Otin eilen plussatestistä valokuvan puhelimeen, sitä pitänyt käydä useammankerran jo katsomassa ja ihailemassa. :smiley-bounce012

Tällä hetkellä elämme perus työ/päiväkotiarkea. Miehellä säännöllinen työ ja vklp vapaat. Minulla kolmivuorotyö. Työelämässä oltu nyt kiinni ihan siitä saakka kun kuopuksesta äitiysloma loppui, eli kesästä 2013. Meillä on omakotitalo ja meillä meneillään yläkerran rakentaminen. Hyvään aikaan siis saadaan lisää makuuhuoneita käyttöön. Pääsee vauvalle sisustamaan uutta huonetta.

Ajatukset ovat kyllä eilen ja tänään heitelleet tuon tuostakin. Ei oikein tiedä miten päin olisi kun olo on aivan uskomaton :happy118

Huomenna otan yhteyden neuvolaan. Aijon ottaa tästä raskaus- ja vauva-ajasta kaiken ilon irti ja nauttia :)
 
Hei kaikille!

Oon 35v kahden tytön äiti, 12/13 ja 9/15 syntyneet. Oon tyttöjen kans kotona, miehellä aikaa vievä työ. Myytiin juuri okt ja muutetaan kohta Pirkanmaalle vuokralle.
 
Moikka!

Mä oon 28-vuotias saikkariopiskelija(onneksi ei enää kauaa, loppusuoralla!) Helsingistä. Kotona miehelle ja mulle tahtia tömistää toukokuussa 3v täyttävä vekkuli tyttö.

Plussa tuli ehkä vähän odottamatta, mutta ei niin etteikö sitä olisi jo suunniteltu. Lähinnä tarkoitus oli alkaa yrityshommiin myöhemmin keväällä, mutta nyt meni näin. Paremmin kuin hyvin siis :)
 
Hei! Esittäydynpä minäkin :)! Olen 31 - vuotias 5v. pojan äiti Jyväskylästä. Odotan nyt siis toista lastani. Ensimmäisestä "puun takaa" raskaudesta tämä poikkeaa hyvin paljon, sillä raskautta on kaavailtu lähes puoli vuotta, ja oli niin huojentavaa saada vihdoin plussat. Voin vaan kuvitella, kuinka raskasta on monilla odottaa vieläkin kauemmin :Heartred

Lisäksi esikoisen kanssa haasteena oli isän kanssa erimielisyydet lapsen saamiseen liittyen. Onneksi tilanne kääntyi lopulta hyväksi ja hänkin hyväksyi asian, vaikkei sitten lisää lapsia halunnutkaan. Välillä elelin ilman kumppania ja pelkäsin etten enää koskaan saa lapsia. Olen kaivannut
suurta perhettä. Onneksi löysin ihanan miehen :)! Nyt on ollut parasta nykyisen kanssa kun molemmat nauttii raskaudesta ja saa fiilistellä avoimesti :)! Sitä on tosiaan oppinut, ettei lapsen saaminen ole itsestäänselvyys :Heartred On niin ihanaa olla taas raskaana, vaikka rankkaa välillä onkin :wink! Tsemppiä kaikille odottaville :)!
 
Moikka! Täällä 24v pirkanmaalainen ilmoittautuu. Minun lisäkseni perheeseen kuuluu tällä hetkellä mieheni ja koira. Sain km joululuu-15 ja nyt ensimmäinen tärppi sen jälkeen.. nyt laskelmien mukaan rv 6+1. Ens ma eka neuvolakäynti ja viikon päästä 24.2 varhaisultraan. :angelic: kovasti toivotaan että pysyis matkassa loppuun asti tällä kertaa! Ainakin oireet ovat voimakkaita.. etovaolo, turvotus, tissit kipeet, hajut etoo ja eilen tais eka laattaki lentää.. :) la 12.10, mutta saattaa olla myöhemminkin.
 
Moi! Olen 26-v, alunperin Pirkanmaalta mutta viime vuodet opintojen myötä asunut pk-seudulla. Juuri sain 6,5-vuoden yliopisto-opinnoista tutkintotodistuksen käteen ja olen edelleen vähän ihmeissäni, että mihin sitä nyt ryhtyisi kun kukaan ei enää annakaan valmista lukujärjestystä kouraan :D Myös miehellä opinnot loppusuoralla, esikoisen (2,5 v tyttö) vuoksi molemmilla vähän opinnot venyneet. Tuulinen elämäntilanne kaiken kaikkiaan. Itse olen aloittanut uudessa työpaikassa vuoden alusta ja hektistä senkin puolesta on. Haaveena olisi syksyllä aikaisintaan ostaa oma asunto ja muuttaa johonkin vähän syrjempään, ei vaan vielä yhtään tiedetä minne. Kuviot on kaikin puolin niin avoimet että tuntuu ihanalta, kun on nyt tämän raskauden myötä edes yhdellä saralla selkeä tulevaisuudennäkymä. Lapsi on kovasti toivottu mutta miehen pohdinnoissa meni monta kuukautta. Nyt sitten yllättäen tärppäsikin heti ekasta kerrasta, joskin mulla on jo pitkään ollut sellainen hupsu olo, että kroppa huutaa uutta raskautta :smiley-ashamed008
 
Hei! Täällä esittäytyy kolmatta odotteleva, kohta 30-vuotias oulunseutulainen. :) Perheeseen kuuluvat mies, 2 poikaa sekä kaksi kissaa. Vielä on niin alussa tää homma, että eipä uskalla hirveesti kirjotella. Suunnilleen puoli vuotta yritystä takana ja muutaman kuukauden terolut-kuurien jälkeen tärppäsi.
 
Hei, pitäskö mullaki vähä esittäytyä :) Oulun kupeesta 29 vee, mies ja 11/15 esikoinen ja kaksi ulkopupua :) omakotitalossa asustellaan, ite heinäkuussa palailen töihin pariksi kk ilmeisesti :)
 
Heips!
Oon 28-vuotias esikoista odottava vantaalta. Kesäkuussa tulee täyteen 5v avioliittoa ja 8 vuotta yhdessä oloa. Itse valmistuin ammattiin joulukuussa, ja mihellä on koulu opinnäytetyön palautusta vaille paketissa.

Noin kuukausi sitten, tiukan "kehityskeskustelun" jälkeen päätettiin antaa jälkikasvun tulla. Itsehän olisin ollut siihen valmis jo ajat sitten, mutta mies on odotellut "oikeaa ajankohtaa". Ehdin lohdutella miestä, että tuskin se nyt ekasta tärppää, että kyllä on aikaa tottua ajatukseen. Mies mutisi, että hänen tuurillaan oon raskaana saman tien, ja nähtävästi oli oikeassa. :shy: Alkujärkytyksen jälkeen ollaan kyllä molemmat innoissamme tästä. :Heartpink
 
Olen 32, kohta 33v ja odottelen toista lasta, tuntuu vielä niin oudolta koko ajatus ja toivon hartaasti että pysyy matkassa mukana. Esikoistyttö on nyt 1v 4kk, eli ikäeroa olisi sitten se 2 vuotta jos niin pitkälle päästään. Aika samalla aikataululla menisi tämä toinen kuin ekankin kanssa, laskettu aika olisi kaksi viikkoa myöhemmin kuin ykkösellä.

Miehen kanssa ollaan oltu yhdessä jo pitkä tovi, 13vuotta ja vähän päälle. Asutaan Turun kupeessa ja Tyks on synnytyssairaala.

Olo on vaihdellut kummasti, välillä ei ole mitään ja välillä kaikki ällöttää. Ekasta voin vaan kokoajan tasaisen hyvin, ei ollut pahoinvointia, ei kipuja. Tää toinen on alkanut ihan erilailla, oikeastaan siitä ällötyksestä tajusin että voisko olla niin että on raskaana ja niinhän ne kaksi viivaa vain tikkuun tuli.

Tsemppiä ja hyviä vointeja kaikille meille! :wav
 
Moikka, me asutaan miehen kanssa Helsingissä ja odotetaan esikoista. Mä olen 33 ja mies 37, yhdessä ollaan oltu 4 vuotta.
Syksyllä ostettiin ensimmäinen oma pieni asunto joka remontoitiin. Mies on luovanalan yrittäjä, joten hän on aika paljon töissä, itse olen säännöllisessä toimistotyössä.
Lasta alettiin yrittämään elokuussa 2016 ja heti tärppäsikin, mutta suruksemne meni kesken lokakuussa. Nyt tärppäsi kolmannella yrityksellä km:n jälkeen, ollaan tosi onnellisia ja vähän peloissamme. Nyt vasta 5+3, viimekerralla ekoja vuotoja ilmeni jo 5+5 (myöhemmin nähtiin kyllä elävä tyyppi mahassa) mutta kesken meni viikolla 10, eli siis nyt jotenkin jännään näitä lähipäiviä ilmeneekö taas vuotoja vai selvitäänkö.
Päivä kerrallaan ja yritetään olla onnellisia hetkessä. Tsemppiä kaikille ja toivottavasti voidaan jakaa fiiliksiä toistemme kanssa ainakin seuraavat 8-9kk. :)
 
Olen 25v mies 27v.
Yhdessä on oltu tänä vuonna 10-vuotta.
Meillä kolme poikaa jotka 6v 5v ja 1,5v ja masussa tulossa viimeinen meidän lapsista :)
Lähihoitaja olen mutta enemmän on tullut kotiäitinä oltua kuin työelämässä mut ompa tässä noita työvuosia jäljellä vielä vaikka kuinka :)
Tämä tuleva neljäs on aiheuttanut nyt jo erikoisia kommentteja ihmisiltä mutta mä jätän ne täysin omaan arvoonsa. Meidän sydämissä on tilaa vielä yhdelle eikä meidän lapsimäärä ole kenenkään muun asia :)
Onneksi monet ovat myös olleet onnellisia meidän puolesta että monta ihanaakin ihmistä löytyy ympäriltä :)
 
Jospa minäkin uskaltautuisin esittäytymään:) rv 5+3 menossa, LA 26.10, eka neuvola 24.3.

Olen kesällä 22.v täyttävä nainen pohjois-pohjanmaa alueelta. Mies kohta 24.v. Yhdessä ollaan oltu 4 vuotta, ja niistä kihloissa kohta 2 vuotta. Molemmat olemme opiskelleet ammatit, sekä molemmilla on vakituinen työ. Meiltä löytyy kotoa 3 koiraa:) asutaan omakotitalossa "maalla" kaupungin reunalla. Raskaus tuli meille täytenä yllätyksenä, jokseenkaan ei huonona sellaisena. Mennään vielä niin alussa että varovasti asiasta iloitaan. Toivotaan että pikkuinen pysyy matkassa[emoji813]️
 
Moikka!

Oon 30 vuotias Helsingistä , Kalliosta ja ensimäistä odotan. Laskettu aika syyskuussa.

Rakastan ulkoilua, ulkona syömistä, pitkiä keskusteluja, "ennen" tykkäsin käydä ulkona tanssimassa ja drinksuilla, pidän muodista ja kulttuurista. Urheilen paljon vaikka nyt en jaksakaan ja tykkään käydä elokuvissa.

Toivon että löytäisin samassa elämäntilanteessa olevia ystäviä samalta alueela, jotka sattuisi olemaan saman henkisiäkin. Löytyykö täältä? :)
 
Hei!
Tänään 4+5. Itkin, kun näin ne kaksi viivaa tikulla. Itkin siis ilosta❤Tämä pinjansiemen kohdussa on odotettu tyyppi. Meidän miniperheeseen kuuluu, mies 35 v., poika 5 v. ja mäyräkoira 5 v. ja minä 37 v. Olen työelämässä ja opiskelen samaan aikaan ylemmässä ammattikorkeakoulussa.

Pissatulehduksen sain sitten heti, johon antibiootit nyt syöty. Jotenkin vatsassa turvonnut olo ja väsymystä. Jälkimmäistä saattaa olla opiskelujen ja työkiireidenkin takia.

Raskaus on kokoajan mielessä :smiley-bounce015
 
Moi!

Olen 27-vuotias lähihoitaja Espoosta. Tällä hetkellä olen AMK:ssa kirjoilla (terveydenhoitajan tutkinto) ja teen keikkaa kotihoidossa. Perheeseen kuuluu mies ja kaksi n. 13-vuotiasta kissaa.

Plussasin toissapäivänä, kun rupesin yöllä miettimään, että heetkonen missähän mun menkat viipyy. :D Otin ehkäisykapselin pois lokakuun lopulla, jonka jälkeen on kolmet menkat ehtineet tulla. Viimeisimmät 21.1. Tänään soitin neuvolaan, ja terkkarin mukaan arvioitu LA olisi siis 28.10. - tasan vuosi kapselin pois ottamisen jälkeen! Hieno sattuma, ja olen älyttömän kiitollinen ja onnellinen siitä, että tämä olikin näin helppoa. Tämä on meille molemmille ensimmäinen lapsi ja eka raskaus myös.

Mieheni kanssa olemme olleet yhdessä huhtikuusta 2010 ja kihlat vaihdettiin jo kesäkuussa 2011 - naimisiin menemme sitten, kun tarpeeksi paljon löytyy pätäkkää juhlia varten. Ei meillä oo mikään kiire. Ehkä sitten 10-vuotispäivän kunniaksi? :D Tosiaan koska koko seurusteluaikamme joko molemmat tai jompikumpi on ollut työttömänä tai opiskelijana, joten säästössä ei hirveästi rahaa ole.

Nyt sitten viikot olisi arvion mukaan 5+2. Emme uskalla vielä liikaa iloita, kun vielä ollaan näin alussa, kukaan irl ei tästä tiedä. Meinaan haljeta, kun olisi niin kiva jo paljastaa muutamalle ystävälle ja omalle äidille. Eka neuvola-aika on 20.3. Mies sanoi, että pitkäperjantain tienoilla (11+6 silloin) voidaan harkita asian paljastamista lähipiirille. Niin malttamaton ja innokas olo!

Onnea ja tsemppiä vaan kanssaodottajille! Vertaistuki tulee tarpeeseen! :)
 
Moikka !

Täällä kirjoittelee 23 vuotias nainen Päijät-Hämeestä. Mulla löytyy ennestään reilu 4 vuotias poika ja menossa mukana on kanssani ~ samanikäinen mies. Meillä tärppäsi vasta kymmenennestä kierrosta, joten koko raskaus tuntuu vieläkin uskomattomalta :gen014 ! Ehdittiin käydä jo lapsettomuuspolilla, jossa selvisi että omat hormoni arvot liian alhaiset. Piti aloittaa terolut-kuuri, mutta lääkkeitä ei koskaan ehditty hakea kun tärppäsi jo. :glasses9

Tällä hetkellä menossa rv 7+6 ja tänään oli eka neuvola. Mulla on järkyttävää pahoinvointia ja yökkäilyä jatkuvasti. Oon saanut siihen reseptin, mut ei ainakaa vielä oo liian paljon helpottanut.

Ensi maanantaina päästään ekaa kertaa ultraan ja jännitys on kova. Tämä on siis mun neljäs raskaus, ja 2/4 ekassa ultrassa näkynyt alkio ilman sykettä. Positiivisin mielin eteenpäin, mukavaa odotusaikaa kaikille:cat:
 
Elmou, onnea! :) Ja mielenkiinnosta kysyn, minkä reseptin sait pahoinvointiin? Esikoisen kanssa mulle määrättiin Primeran pahoinvointiin ja Omepratzol närästykseen.
 
Takaisin
Top