Esikoistaan odottavat

Mun mielestä matkasänky on pienelle hankala, kun pohja on niin alhaalla. Lisäksi se on aika kova, kun pohja on ohut eli lisäpatja on kiva, jos on päivittäisessä käytössä. Itse ostaisin tuossa tilanteessa pinnasängyn, josta saa laidan irti. Sen saa sitten ihan kiinni omaan sänkyyn sivuvaunuksi ja vauva on yölläkin siihen helpompi siirtää ja hän on siinä ”käden ulottuvilla”.

vaunut oli vaikeimmat ostos esikoisen kanssa, onneksi saatiin kaverilta, niin ei itse tarvinnut päättää :D kätevää oli kun turvakaukalon sai niihin kiinni.

Äitiyspakkauksen villapuku ja toppapuku on reilua kokoa ja ainakin esikoisella ne meni ekan syksyn ja talven :)
 
Monet on hommanneet sivuvaunun ja nukuttaneet siihen jos eivät ole omassa sängyssä pitäneet. Ite oon kahden vaiheilla että hommaisko tälle sivuvaunun.. Unipesä myös haluaisin, esikoisella ei ollu mutta ois ollu tarvetta.
Sitteri ja leikkimatto meillä tuli käyttöön heti kun vauva oli pari viikkoa ollu kotona, sitterissä saattoi välillä nukkua ja leikkimatolla sai maata selällään ja sitten kun alkoi opettelemaan liikkumista niin se oli siihen oikein hyvä alusta.

Hoitopöytä oli meillä puuta ja on esikoisella edelleen käytössä, vaikka monet alle 1-v lopettaa niiden käytön.. Oli kyllä tosi hyvä hankinta koska siinä on samassa kaappitilaa ja menis vielä lipastona kun siitä saa hoitotason irti. Sit oli pinnasänky, turvakaukalo, yhdistelmävaunut, amme, vaatteita (äp pakkaus ja sit pienempiä sain kavereilta, lakanoita, pussilakanoita ja sellanen kunnon lämpöpussi.. Sitten oli tuttipulloja, tutteja, rintapumppu..

Huhtikuiselle aion sellasen kevyt toppapussin ainakin ottaa sairaalaan mukaan, paksut villatumput + sään mukaan vaatetta alle.. Ja luulen että ulkoiluun käy tuolloin se äp pakkauksen makuupussi.. Riippuu toki vauvasta..
 
Jos käyttää sitä äitiyspakkauksen laatikkoa alkuun ensisänkynä, niin voisi matkasänky lisäpatjalla ehkä toimia sen jälkeen(?) Meillä on torista ostettu tosi pieni pinnasänky, josta saa laidan alas. Niitäkin löytyy eri kokoisia, pieneen makkariinkin sopivia. Käyttöikä on tietysti sitten lyhyempi.

Meillä koettu helpommaksi pestä vauva suihkussa sylissä kuin ammeessa, joten se jäi alkuun pitkälti käyttämättä. Myöhemmin on kyllä ollut käytössä, joten ei sikäli turhaksi jäänyt.

Sitterissä ja leikkimatolla ei esikoinen viihtynyt yhtään, toinen kyllä hyvinkin. Mutta niitäkin ehtii mun mielestä hyvin miettiä vasta kun näkee millainen vauva on, toisille kun kelpaa vain syli.

Ja hoitopöytänä on toiminut alusta pyykkikoneen päällä.
 
Toukokuisista hei!

Hoitopöytä vie usein paljon tilaa, joten esikoisen kohdalla hankin pinnasängyn päälle sellaisen hoitopöytätason. Tykkäsin todella paljon! Toinen mikä jäi mieleen oli kylpyammeen valinta; tällä kertaa tulen hankkimaan ehdottomasti ammeen tulpalla, koska se on helppo jättää tyhjenemään kun pienen ottaa vedestä pois ja joka paikka ei lainehdi kun sitä yrittää tyhjentää. laughing7

Me hankimme juuri pienelle sellaisen Stokken kehdon, joka on kevyt siirtää vaikka päiväksi olohuoneeseen tms. Samalla sen saa vuoteen viereen, jottei tartte yöllä hyppiä pinnasängystä nostelemaan. Menee ekat 3-4kk, jonka jälkeen unirytmin pitäisi alkaa edes vähän tasaantumaan ja siirrytään pinnasänkyyn.

Sitteristä tykkäsin esikoisen kohdalla ja se toimi ensisyöttötuolina myös hienosti. Stokken tripp trapp -syöttötuoli tuli n. 7kk iässä ja on ehdoton hankinta myös tällä kertaa. Edellinen oli käytössä 8v.

Meillä tosiaan laskettuaika toukokuun puolella ja päätin nyt jättää kaukalopussin ostamatta. Eli olisin ostanut sen toppahaalarin sijasta mikäli lapsen laskettuaika olisi huhtikuun puolelle osunut.

Tällä kertaa meillä on kissa, joten pakollisena hankintana pidän sellaista vaunujen päälle laitettavaa suojaa. Asumme aivan metsänlaidassa, joten myös oravia on pihassa paljon ja naapurin kissat kulkevat pihalla jne. Luin jostain, että kissoilla tulee helposti tarve mennä vaunuihin ja vauvan päälle makaamaan; vauvan hengitys vissiin erittää jotain maidon tuoksun lisäksi. En siis luota edes omaan kissaan, vaan suojaan vauvan vaikka vähän ylivaroen.
 
Tällä kertaa meillä on kissa, joten pakollisena hankintana pidän sellaista vaunujen päälle laitettavaa suojaa. Asumme aivan metsänlaidassa, joten myös oravia on pihassa paljon ja naapurin kissat kulkevat pihalla jne. Luin jostain, että kissoilla tulee helposti tarve mennä vaunuihin ja vauvan päälle makaamaan; vauvan hengitys vissiin erittää jotain maidon tuoksun lisäksi. En siis luota edes omaan kissaan, vaan suojaan vauvan vaikka vähän ylivaroen.

Meillä myös kissoja joten tää kiinnostaa muakin. Minkälainen toi vaunusuoja on? Mikään pehmeä verkko ei taida oikein riittää. Kissa voi yhtälailla käydä makaamaan sen päälle ja painaa vauvaa.

Pinnasankyyn haluaisin myös jonkun suojan. Tällaisen muistelen jossain nähneenikin.
 
Kiitos vinkeistä! Juuri tällaisia asioita ei voi ensiodottaja tietää eli kokemusvinkit ovat tosi hyödyllisiä! Eiköhän päädytä siihen pinnasänkyyn, ei se kuitenkaan kauaa makuuhuoneessamme ole. Miten muuten tuo äitiyspakkauksessa nukuttaminen, eikö se kuitenkin vaadi jonkun "telineen"? Tuntuisi hullulta pitää sitä lattialla jo ihan turvallisuudenkin vuoksi.

Milloin olette ajatelleet alkaa tehdä noita isompia hankintoja? Olen ajatellut, että kaikki pieneen tilaan menevät voi olla sellaisia matalamman kynnyksen hankintoja jo hyvissä ajoinkin mutta vaunut ja muut isommat olisi järkevä jättää sinne alkukevääseen. Vai miten te, jotka ostatte eli ette saa joltain tutulta noita tarvikkeita olette miettineet?

Ja jotenkin tekisi mieli valmistella kaikenlaista pidemmälle synnytyksen jälkeen ja esim. hankkia kunnon varastot perusruokatarvikkeita ja hygieniajuttuja, kuten shampoita sun muita sen verran, että ei ainakaan muutamiin kuukausiin tarvitsisi niiden hankkimista miettiä. Ihan hullua!
 
Meillä myös kissoja joten tää kiinnostaa muakin. Minkälainen toi vaunusuoja on? Mikään pehmeä verkko ei taida oikein riittää. Kissa voi yhtälailla käydä makaamaan sen päälle ja painaa vauvaa.

Pinnasankyyn haluaisin myös jonkun suojan. Tällaisen muistelen jossain nähneenikin.
Se oli sellainen ritilä, joka taittuu keskeltä. Ei kovin montaa euroa maksanut, kun sitä jo kattelin. Just mietin, etten kyllä uskalla varmaan vauvaa jättää yhtään lattialle vaikka lähellä olisinkin. Meillä kissa vaistoaa jo nyt muutenkin musta vissiin raskauden, kun kävelee koko ajan perässä ja menee heti mun lähdettyä esim. sohvalle mun paikalle istumaan ja tunkee väkisin meidän sänkyyn (jonne on aina ollut pääsy kielletty). Senkin takia olen vähän varpaillani, jos tolla naaraskissalla joku hoitovietti puskee päälle tms.
 
Kiitos vinkeistä! Juuri tällaisia asioita ei voi ensiodottaja tietää eli kokemusvinkit ovat tosi hyödyllisiä! Eiköhän päädytä siihen pinnasänkyyn, ei se kuitenkaan kauaa makuuhuoneessamme ole. Miten muuten tuo äitiyspakkauksessa nukuttaminen, eikö se kuitenkin vaadi jonkun "telineen"? Tuntuisi hullulta pitää sitä lattialla jo ihan turvallisuudenkin vuoksi.

Milloin olette ajatelleet alkaa tehdä noita isompia hankintoja? Olen ajatellut, että kaikki pieneen tilaan menevät voi olla sellaisia matalamman kynnyksen hankintoja jo hyvissä ajoinkin mutta vaunut ja muut isommat olisi järkevä jättää sinne alkukevääseen. Vai miten te, jotka ostatte eli ette saa joltain tutulta noita tarvikkeita olette miettineet?

Ja jotenkin tekisi mieli valmistella kaikenlaista pidemmälle synnytyksen jälkeen ja esim. hankkia kunnon varastot perusruokatarvikkeita ja hygieniajuttuja, kuten shampoita sun muita sen verran, että ei ainakaan muutamiin kuukausiin tarvitsisi niiden hankkimista miettiä. Ihan hullua!

Se äp tulee siis vaikka pinnasänkyyn siihen päälle. Pienempi paikka ja ns. pesä luo lapselle tavallaan turvallisuuden tunnetta kohdun jälkeen. Pinnasängyt ovat usein niin isoja ja avaria pienelle. :binkybaby

Mä ajattelin sekä Black Fridayn että tammikuun alennusmyyntien olevan oivaa aikaa iskeä hankintoihin kiinni! Saa nuttuja vinon pinon alehintaan ja vaunuista/ kaukaloista/ tarvikkeista myydään alella tän vuoden malleja pois. Pk-seudun mammojen kannattaa myös suunnata Lapsimessuille huhtikuun puolessa välissä jos suinkin vain kykenee; sieltä saa myös hyvillä alennuksilla kaikkea maan ja taivaan väliltä. Vahva suositus! :thumleft

Mä en tota hamstraamista niin suosittele. Pakkaseen kannattaa tehdä ruokia valmiiksi (esim. folioastiaan makaranoonilaatikkoa tms.), mutta itselleni oli ainakin viikon kohokohta päästä aina ihmisten ilmoille ja johonkin Prismaan. Ja se ylpeyden määrä oli sanoinkuvailematon, kun sai pientä työntää ostoskärryissä. :love7 Varastoon ehken varaisin siteitä, LIIVINSUOJUKSIA, kaalinlehtiä kipeille rinnoille, jotain nännivoidetta ja varuilta vaikka parin euron nännisuojat. Nännit voi kipeytyä kovastikin jatkuvasta imetyksestä vauvan vielä opetellessa imuotetta.
 
Ite meinaan kyllä varastoon hommata tavaraa ja tehdä ruokia pakkaseen koska esikoisesta meni alku pieleen ja sen kanssa ei pariin kuukauteen lähdetty yhdessä mihinkään. Saatiin kyllä kauppajutut ja muut hoidettua, mut helpompaa ois ollu jos ois tietty jutut ollu valmiina, maidot sun muut saa pikaseen haettua kaupasta.. .
 
Olen niin kotihiiri, että ihan mielelläni kyhjötän kotona tai sitten jos johonkin yksin pääsen, niin teen jotain hauskaa, menen kahville tai kampaajalle tms. En ostele pakollisia hammastahnoja ja vessapapereita :hilarious: Mutta ymmärrän täysin pointin, kiitos siitä :smug: Asumme niin syrjässä täällä Helsingin metropolissa, että lähteminen koko kolmen hengen porukalla vaatii melkein autokyytiä ja jotenkin ajatuksena vierastan ihan pienen vaavin kanssa monta kertaa viikossa autoon pakkautumista. Katsotaan käytäntöä sitten, kun sen aika on.

Miten muuten tuleva isänpäivä, meinaatteko esikoista odottavat muistaa puolisoitanne jotenkin? Minusta ajatus on ihana ja ainakin jotain pientä spesiaalia haluan järkätä.
 
Mä ajattelin tehdä vähän paremman aamiaisen miehelle isänpäivänä, mutta tuskin tulee ostettua mitään materiaalilahjaa kun ollaan parhaamme mukaan minimalisoitu kaikki ylimääräinen kulutus. Olen yrittänyt jo ehdottaa että joulunakin pyydettäisiin ettei tarvita lahjoja jotka ei ole syötäviä tai elämyksiä, mutta luulenpa että vauvallekin tulee jo paketteja kun kyseessä miehen puolelle ensimmäinen lapsenlapsi enkä halua kieltää isovanhempien osteluonnea :biggrin
 
Kuinkahan paljon jokaista vaatekokoa pitäisi olla? Vai voiko joitain jopa skipata? Tuntuu hurjalta hommata esim. 10 paria housuja ja bodeja ja yökkäreitä joka koosta mutta meneekö se tosiaan niin? Ja pärjääkö huhtivauva housuilla ja bodeilla kevään vai pitääkö pikkukokoja varata myös esim. neulepaidoista? Entä sukkahousut? Seilaan aivan ulapalla näiden tällaisten käytännön juttujen kanssa :grin
 
Kuinkahan paljon jokaista vaatekokoa pitäisi olla? Vai voiko joitain jopa skipata? Tuntuu hurjalta hommata esim. 10 paria housuja ja bodeja ja yökkäreitä joka koosta mutta meneekö se tosiaan niin? Ja pärjääkö huhtivauva housuilla ja bodeilla kevään vai pitääkö pikkukokoja varata myös esim. neulepaidoista? Entä sukkahousut? Seilaan aivan ulapalla näiden tällaisten käytännön juttujen kanssa :grin

Jos otat äitiyspakkauksen, niin sillä pötkii jo pitkälle :) Vaatekertojen määrät kantsii miettiä esim. sen mukaan, miten usein olet valmis pyykkämään. Meillä meni esikoisella keskimäärin 1-2 vaatekertaa päivässä, mutta kovasti puklailevilla vauvoilla voi mennä enemmänkin.

Meillä esikoinen oli syysvauva ja pärjäsi oikein hyvin bodeilla ja pitkillä housuilla sisällä. Ulkonakaan ei käytetty sukkiksia, vaan laitettiin kunnon toppavaatteet, alushaalarit ja lämpöpussit jne. Samaa linjaa aion jatkaa tälläkin kertaa. Mitä vähemmän vaatetta päällä, sen helpompaa :D

Ihan pienimmät vaatekoot saattaa jäädä käyttämättä, jos vauva on syntyessään iso. Mutta useimmat aloittaa koosta 56. Meillä ainakin kaikki koot tuli käyttöön koosta 56 alkaen. Mutta alle 74 koon vaatteita en itse ostaisi hirveän paljon, koska ne jää kuitenkin pieneksi muutamassa kuukaudessa.
 
Otan äitiyspakkauksen joo ja ostin jo pari erittäin edullista isoa vaatepakettia Torista. Kävin niitä tänään läpi ja kokoja on 56-68 välillä aika paljon. Housuja 4-6 kpl ja bodeja 8-10 per jokainen koko, 50-kokoa ei ole. Arvelinkin, että näillä pärjäisi ja jos muutamat nätit setit ostaisi uutena, niin varmaan riittää. Kesäksi täytynee varata jotain lyhythihaista varmaan?
 
Otan äitiyspakkauksen joo ja ostin jo pari erittäin edullista isoa vaatepakettia Torista. Kävin niitä tänään läpi ja kokoja on 56-68 välillä aika paljon. Housuja 4-6 kpl ja bodeja 8-10 per jokainen koko, 50-kokoa ei ole. Arvelinkin, että näillä pärjäisi ja jos muutamat nätit setit ostaisi uutena, niin varmaan riittää. Kesäksi täytynee varata jotain lyhythihaista varmaan?

Uskon, että riittää ☺ Kesäksi voi olla tosiaan lyhythihaisempaa tai sitten jos haluaa suojata lapsen auringolta vaatteilla, niin väljempää/ohuempaa pitkähihaista. Aurinkorasvaa ei muistaakseni suositella ihan pienille vauvoille.
 
Oletteko jo kertoneet lähipiireillenne? Meillä on kerrottu vain minun äidilleni (puhelimitse viikko sitten olosuhteiden vuoksi) ja reaktio oli kyllä niin tunteikas :Heartred Nyt olisi edessä appivanhemmille kertominen, sitä odotan innolla, sillä kerromme kasvotusten ja heillä, kuten äidillänikään ei ole aavistustakaan tästä. Sen jälkeen varmaan pikku hiljaa sisaruksille ja töissäkin, vaikka mieluiten odottelisin rakenneultran yli mutta maha alkaa olla jo sen verran kookas, etten saa kyllä täällä byroolla salattua asiaa joulukuulle.
 
Meillä pari työkaveria ja miehen ystävät tietää. Nyt viikonloppuna olisi tarkoitus mennä käymään vanhempieni luona ja olen kaikki sisaruksenikin kutsunut paikalle, tarkoituksena juhlia minun, miehen ja miehen pojan syksyisiä synttäreitä. Nuorimmainen siskoni jo tietää ja hän on ammatiltaan leipuri, joten suunniteltiin kakku johon tulee kaikkien meidän kolmen syntymäpäivät ja bonuksena ensi kevään laskettuaika :)
Saa nähdä kuka huomaa ensimmäisenä vai meneekö kakku parempiin suihin niin nopeasti, ettei kukaan huomaa :nailbiting:
 
Mä saan vaatteita aika paljon vanhemmiltani jotka on säästäny meiän vaatteita ja saan vaunut ja sängyn myös heiltä jos ne meille kelpaa. :D Eli oon aatellu että varmaan jää ostettavaks turvaistuin ja hoitopöytä ja ehkä jotain muutakin. Oon aatellu että joskus myöhemmin kun raskaus on pitemmällä ja vielä varmempi niin ostetaan. Ehkä jopa vasta helmikuussa? (20.4. LA)

Oon kertonu nyt kaikille läheisille ja suurimalle osalle kavereista ja heti ku tuntuu oikeelta niin kerron instagramissa myös :)

Nyt on 15. viikko menossa ja on ollu aika tunteiden vuoristorataa tää elämän ensimmäinen raskaus. Alku oli tavallaan shokki, epäusko ja huoli keskenmenosta. Tuntu et meni kauan sisäistää tilanne ja se mitä kaikkea se tarkottaa. Tuntu epätodelliselta ja epäuskottavalta. Tuntu et voiko muka olla että musta oikeesti tulis äiti ja mun elämän suurin unelma toteutuis. Voinko oikeesti olla raskaana, mistä oon haaveillu niin monta vuotta.

Nyt tuntuu että on aika tottunu ajatukseen raskaudesta ja vauvasta jo ja mieli on luottavaisempi kun nt ultrassa löyty vauva ja tän viikon neuvolassa kuulu taas sydänäänet. Odotan niin paljon että saan syliini ja elämääni tämän ihanan pienen ihmisen joka jo kasvaa persoonaksi ja yksilöksi sisälläni ja jonka kanssa meillä on jo vahva side mutta ketä en vielä tunne :Heartred Rakastan vauvaani jo niin paljon vaikka se on vasta pienen pieni ja vielä kohdussa. Vauva tulee olemaan suvun ensimmäinen joten iso joukko ihmisiä on innoissaan ja asia on yhtä uusi ja jännittävä kaikille!

Mä oon miettiny synnytystä jo paljon. Olin ennen aina tosi synnytyspelkoinen ja joskus 6 vuotta sitten aloin kattoa synnytysvlogeja ja -tarinoita youtubesta. Jäin koukkuun moniin perhekanaviin ja sittemmin on tullu katottua monta uutta videoo ja luettua paljon synnytyksestä. Mulla on pelko hälventyny ja tullu tilalle uudenlainen luottamus itseen ja naisen kehoon ja luonnolliseen synnytysprosessiin. Oon nähny hypnosynnytysvideoita ja luomu/koti/vesisynnytysvideoita jotka on luonu mulle uutta kuvaa positiivisesta, inhimillisestä synnytyksestä joka menee hyvin ja jää hyvänä kokemuksena äidin mieleen. Oon aatellu että haluun perehtyä asiaan vielä paljon lisää ja käydä jollain kursseilla ja valmistautua synnytykseen henkisesti ja fyysisesti. Ja näillä ajatuksilla mä oikeestaan odotan synnytystä paljon. :) Saan kokea jotain taianomaista mitä naiset on vuosisatojen ajan tehny, jotain joka haastaa ja palkitsee isosti ja joka tuo maailmaan suurimman mahdollisen ihmeen. :Heartred Valitsen luottaa itseeni synnyttäjänä ja kuvitella positiivista kokemusta etukäteen. :)
 
Meidän oli pakko kertoa mun perheelle heti alussa (4+3), kun oltiin heidän kanssa reissussa enkä olis kyllä voinut vältellä alkoholia (esim viinitilalla viininmaistelussa) ilman että ois herättänyt ihmetystä. Kertominen jäi kyllä niin viimetippaan sinne viinitilalle, ettei kukaan ehtinyt kauheesti reagoimaan. Tasapuolisuuden nimissä kerrottiin miehenkin perheelle heti kun heitä tavattiin (7+2), silloin oli kyllä jo varhaisultrassa käyty. Sieltä tuli vähän voimakkaammat reaktiot. Samoin mies halusi kertoa parhaalle kaverilleen, jotka kävi meillä kylässä 8+4. Mies on myös töissä maininnut asiasta milloin kenellekin, ja eilen nt-ultran jälkeen kaikille. Oon kyllä positiivisesti yllättynyt, että hän ei ole sen enempää lörpötellyt, koska yleensä ei pysty pitämään mitään salaisuuksia :laughing002

Tarkoitus on nyt alkaa kertoa "kaikille", kun ensimmäinen kolmannes on takana ja nt-ultrassa kaikki näytti hyvältä. Kerroin itsekin jo eilen opiskelukavereille whatsapp-ryhmässä. Ollaan vasta valmistuneita / valmistumassa, ja tällä hetkellä ympäri Suomea, joten livenä ei oikein nähdä. Kaverit jutteli ryhmässä työpaikoista, joten vinkkasin heille maaliskuussa aukeavasta äitiyslomasijaisuudesta omassa työpaikassani. Heti tajusivat, mitä tarkoitin, ja onnittelivat ja innostuivat yllättävänkin paljon. Olin ajatellut, ettei näin välttämättä olisi, kun lapset ei ehkä heille muille ole vielä ajankohtaisia.

Töissä kerroin esimiehelle tänään, jotta voin kertoa työkavereille perjantain palaverissa. On tuntunut aika tylsältä, ettei ole voinut puhua kuulumisista ihan avoimesti, niin haluan nyt mahdollisimman pian kertoa :happy:

Uskon, että kertominen tekee raskautta itsellekin todellisemmaksi. Kun oikein mitään oireita ei ole ollut ja on pitänyt elää isossakin epävarmuudessa, niin on ollut aika vaikea uskoa tähän... Pikkuhiljaa uskaltaa ehkä sit miettiä hankintoja ja synnytystäkin, tähän asti oon pitänyt ajatukset poissa niistä :smiley-ashamed004
 
Me kerrottiin mun vanhemmille viikko sitten (13+0), odotetun iloisia olivat kuullessaan asiasta. Toki sisälsi lisäkysymyksiä mahdollisesta naimisiin menosta, tosin ei olla sitä ajateltu tehdä ainakaan raskausaikana.

Miehen vanhemmille ei olla vielä kerrottu, mutta ollaan heitä näkemässä todennäköisesti viikon sisään, joten silloin sitten kuulevat.

Mä olen monelle kaverille kertonut kun ollaan nähty tai oltu muuten yhteyksissä. Ja työkaverit tietää, paitsi esimies.
Mies on kertonut vain kahdelle esimiehelleen viime viikolla, kun puhuivat ensivuoden projekteista eikä tokikaan hän halua keväällä enää lähteä ulkomaille lähestyvän synnytyksen vuoksi. Selkeästi mieheni on varovaisempi raskaudesta kertomisen suhteen, monesti toistelee, että ollaan vielä niin alussa, vaikka toki keskenmenon riski on huomattavasti pienentynyt. Toisaalta ymmärrän häntä, hän ei ole koskaan kovin innokas kertomaan omista asioistaan, varsinkaan ikävistä.

Eilen haettiin hyvänä tarjouksena löydetyt rattaat, niistä tuo insinöörikin innostui ja kovasti kokeili erilaisia säätöjä, kasausmahdollisuuksia ym. Netistä etsi vielä esittelyvideon ja nähdessään kaikki mahdolliset lisäominaisuudet (adapterit turvakaukalolle, mahdolliselle toiselle lapselle jne) koki valinnan oikein hyväksi. Tuolla ne rattaat nököttää pahvilaatikoissa kevääseen asti :smiley-bounce013 Muita hankintoja ei ole tehty, joulun jälkeen ehkä enemmän katsellaan turvakaukaloita, jos olisi hyvissä tarjouksissa.
Itselle pitäisi kyllä uudet rintsikat hommata, ei vanhat tahdo enää istua. Oletteko hommanneet suoraan imetysliivejä vai vain isompaa kokoa olevia tavallisia liivejä? Mä jotkut imetysliivit tilasin netistä, mutta on niin ohuet, etten niitä halua kyllä töissä käydessä käyttää.
 
Takaisin
Top