Esikoista odottavien apupalsta

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jasmin
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Omasta mielestä toi nenäfriida on paras. On niitä pikkuniistimiäkin mutta en saanu niillä oikein mitään irti.. Nenäfriidaa taitaa apteekista löytyä ja muistaakseni olen ainakin prismassa nähnyt myös.

Täh? Missä päin neuvolassa annetaan D-vitamiini tippoja eka pullo? :O Täällä ei nimittäin anneta vaan kerrotaan mitä suosittelevat annettavaksi.

Ainakin Turussa saatiin eka pullo 2vko neuvolassa. Mutta eipä se valmiste meiän likalle sopinu niin varmaan hommaan tulokkaallekin sen saman mikä esikoiselle sit passasi. Ku löysin d-vitamiinin jossa oli 1tipassa se 10mikrog D3:sta niin ei laittanu likan vatsaa ihan ruikulille ja tehny vatsaväänteitä.

No mutta hienoa jos antavat pullon :) saa ilmasiks kokeilla edes yhtä eikä tarvii joka pulloa maksaa itse jos ei sovikaan vauvalle. Täällä ne vaan tosiaan suosittelevat millaisia pitäisi ostaa ja käyttää.

Tampereellakin saa (tai ainakin vielä 4v sitten sai) d-tipat neuvolasta. Nenäfriidaa meille suositteli monet. Ei kyllä ole käytetty kertaakaan kun niistämällä selvitty. Löytyy apteekin lisäksi tosiaan isommista marketeista.

Ihan hirveästi kutissut vatsa pari päivää, yölläkin kun heräsi vessaan, en meinannut saada uudestaan nukahdettua, kun kutisi niin kauheasti. Kuinka herkästi tälläisestä kutinasta kannattaa sanoa neuvolaan?

Vatsa voi kuulemma kutista reilustikkin ihan siitä syystä, kun iho alkaa venyä. Mullakin välillä pitää kynsiä ihan urakalla mutta aamuin illoin rasvaus on auttanut siihen vaivaan. Joissakin raskausarpi voiteissa on myös ihoa viilentäviä vaikutuksia ja se auttaa myös tuohon kutinaan.

Kannattaa ostaa luontaistuotekaupasta bioteekin teho-d/super-d-tippoja. Yks tippa riittää ku apteekin tippoja pitää antaa viis. Eikä sisällä mitään ylimäärästä. Baby-mist-suolavesisuihketta (apteekista) kantsii ostaa myös, sillä saa rään liikkeelle vauvan nenästä. Sit nenäfriidalla imee..

Meilläkin noi bioteekin teho-d-tipat oli ne jotka toimi. Kerran olen yhdessä apteekissakin niitä nähnyt.

Jos ei ole tarkotus pumppailla maitoa talteen, niin ei kai sitä välttämättä tarvitse. Aluks rintoihin saattaa pakkautua maitoa kovastikin ja sillon rintapumppu on iso apu jos sillä saa tisseistä mtn irti, mut lämpimässä suihkussa saa kyl mun mielestä helpommin lypsetyks/hierotuks paakut pois tisseistä. Ite en aluks aatellu ostaa pumppua ollenkaan, mut kaverilta sit sainkin vitosella ni eipä harmita vaikka käyttämättä jäis kokonaan :)

bebe1811 kutiseeko sulla vaan vatsa? Tänään just kuulin että pitää ottaa lääkäriin heti yhteyttä jos maha,jalkapohjat ja kämmenet alkaa kutista. Jos kutina lisääntyy vielä yötä kohden. Olikos se että maksa reistailee jostain syystä...

mutta jos vaan vatsa kutisee niin varmaan ihan ihon venymistä. Itse oon tummeloinut mahaa koko raskauden ajan ja sitte välillä öljynnyt :)

Saatteko te edelleen nukuttua yhtä hyvin, kun ennen? Mä oon alkanu nukkua tosi huonosti ja päivät meneekin sitten ihan sumussa. Eilen iltana menin sänkyyn klo 22. Noin tunnin selasin puhelinta ja ehkä noin puolen yön aikaan oon nukahtanu. Nukuin sikeesti sen kolme tuntia ja kolmen jälkeen heräsin vessahätään. Sit tulikin nälkä ja piti käydä tekemässä leipä. No, olin vielä hereillä kuuden aikaan ja senkin jälkeen nukuin lyhyitä pätkiä sellasta koiranunta siihen kymmeneen saakka, jolloin luovutin ja nousin ylös :D
Tässä vaan ihmetellyt, että jos vielä töissä olisin niin miten ihmeessä jaksaisin?! Tänään on varhennetun äitiysloman ensimmäinen päivä <3
Onko teillä jotain vinkkejä parempaan uneen? Väsymys on siis kova, eli siitä ei oo kiinni.

Vilijonkk4 31+4

Täälläkin ihme pinta unta... Menen kanssa nukkumaan viimeistään 22 ja sitten pyöritään 30-60 min ja herätään parin tunnin välein milloin mihinkin, taas pyöritään ja jos oikein kakka tsäkä niin joku huutelee jotain unissaan just kun on nukahtamassa...
Ja sitten aamu herätys 6.30-7, olisihan se kiva jos unta sais:(
Mä ainakin jättänyt luurin olkkariin että se ei häiritse, ja kaikki kofeiini pitoinen tulee juotua ennen puoltapäivää jonka jälkeen ei enää ollenkaan, samoin syöminen mahdollisemman kevyttä ennen nukkumaan menoa...ja vettä en enää juo lasia enempää klo 19 eteenpäin, että ei tarvii pisulla ainakaan juosta!
Tsemppiä hyvään uneen:)

Uni vaihtelee, oottele muutama päivä josko helpottaa :) onhan rauta-arvot kohdillaan?

Kuuluuko pinniksen patjan päälle hankkia petari vauvalle? Kun ymmärsin, että vauvan pedin pitäis olla suht kova. Mut sit jotkut ainaki hankkii petarin patjan suojaksi ja että hengittää paremmin, jos on suojalakana patjan päällä.

Oon tähän mennessä AINA nukahtanu viimestään kun oon ottanu nimenomaan sen luurin käteen ja alkanu selaamaan facebookkia :D Rauta-arvot on ok. Vettä on pakko juoda, koska hirvee jano koko ajan. Ja syödä on pakko illalla hyvin, ettei heti tunnin päästä tarvi herätä syömään. On tää vaikeeta. Onneks enää max. 10 viikkoa!! Nyt oli kyllä erityisen huono yö, yleensä oon hieman paremmin nukkunu. // Ja lisätään vielä, että koko yön, illasta saakka kyllä väsyttää.

Ei meilläkään petaria. Lakanan alla jonkun näkönen imu ohivuotojen varalta.

Takaisin