Esikoista odottavien apupalsta

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jasmin
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä on yhistelmät, pinnasänky, kaukalo+telakka, syöttötuoli,sitteri tulossa ja muutama pieni vaate :)

Täällä alkaa olla melkein kaikki hankinnat tehtynä :) Pinnasänky, vaunut, sitteri, hoitopöytä, kaukalo, lämpöpussi, leikkikaari, vanna jaloilla tulossa postista ja vaatteita vino pino ja maanantaina on tulossa vielä lisää kun mennään kaverille penkomaan niiden vauvanvaate varastoa.
Lisäksi kaikkea pientä huppupyyhkeistä tutteihin ja mobileen löytyy jo. Toisaalta kiva, että kaikki alkaa olla jo hankittuna. Pian voin keskittyä pesemään ja järjestelemään vauvan vaatteita paikoilleen. Tulisi jo se joulukuu!!! :grin

Me hommattiin, tai siis mun vanhemmat tahtoi hankkia meille tuollaisen Tiny love cozy rocker keinun. Se vaikutti tosi hyvältä, se sopii myös ensikehdoksi vauvalle. Sen saa moneen eri asentoon. Ihan vastasyntyneelle ymmärsin että pitää ollakkin tuollainen, minkä saa makuuasentoon.

Täälä kans on tarkotus ku vaunut saadaan niin lähtä harjottelemaan koiran kanssa vaunulenkkeilyjä :) Tuli noista koirista muuten mieleen että tuo meijän koira on ruennu mua puolustamaan. Kai se vissiin aistii että mulla jotaki mahassa on elävänä :D Mä oon koiraa valmentanu vauvan tuloon silläki lailla että ku oon jotaki hankintoja vauvalle teheny niin oon antanu koiran haistella niitä tavaroita mun kädestä, ei silleen että se nuolee ja nokkaansa tunkee niihin mutta haistella oon antanu ja samalla puhellu sille vauvasta :) Häntä vispaten ja silmät pyöreenä kuuntelee aina :D

Toi kummiasia on kyllä mielenkiintoinen tänä päivänä kun niin moni on eronnut kirkosta ja itse kuitenkin haluaisi lapsensa kastaa. Tuntuu että vaihtoehdot on vähissä. Kyllä kirkon on pakko tässä asiassa jatkossa joustaa jos meinaa saada uusia jäseniä.

Me käytiin tänään ostamassa gracon little lounger sitteri/keinu.
Oon katellu tuota netistä pitkään. Joulukuussa pääsen sitten kertomaan kuinka toimii, mutta hyväksi on kehuttu :)

Kävin ihan lastentarvikkeessa kun kattelin eka hintoja netistä. Jossain oli 89€, mut postikulut oli kympin päälle. Sama oli hakee lastentarvikkeesta paikanpäältä 99€. Sielläki se on nyt alennuksessa, niinku muuallaki mut tosiaan ne postikulut teki siitä sit saman hintasta. :)

4b1a8f6eec6d40b43d21b67cc1fec3c9
Meillon nää.. Toimii verkkovirralla. Lapsen yksikössä on vaihdettavat patterit ja vanhemman yksikkö on ladattava. Plussaa se et on edullinen, toimii myös verkkovirralla, unimusiikki :)

Onkohan täällä joitain oulussa asuvia ja tai siellä paljo käyviä tai lähistöllä asuvia jotka osais sanoa että onko oulussa jotain hyvää lasten tarvikeliikettä? Ollaan isännän kans tulossa lomaileen ouluun päin niin aateltiin että jos sieltä joitain puuttuvia hankintoja edullisesti löytyis :) Me asutaan niin pienessä paikassa että täälä ei oikeen oo noita paikkoja missä ois valikoimaa niin kerranki ku isossa paikassa käy niin kahtua kunnolla :)

Miusta ainakin vauva on kätevä siihen laittaa katselemaan ynpärilleen vaikka siksi aikaa kun käy itse vessassa ja vauvaa voi keinutella ja hytkytellä siinä :) en tiiä oonko kamala äiti mut en mie osaa käydä vessassa vaan sillon kun vauva nukkuu ja vauva sylissä siitä ei ainakaan tuu mitään...

Mä kun aattelin ostaa semmosen sängyn, mitä voi siirrellä mukana (Stokken sleepi <3 ), niin ajaako se sen sitterin asian just vessakäyntien yms kanssa? Montako kk/vuotta siinä sitterissä yleensä viihdytään? vitsi mä oon niin noviisi :)

Ei meillä ainakaan oo ollu sitteriä kahella ekalla ja ei tuu kyl tälle tulevallekaan. Se on ihan miten kokee sellasta tarvitsevansa, et kannattaako ostaa vai ei :)

Sitteri on siitä kätevä, että vauvan kasvaessa sitä saa nostettua pystymmäs ja lelukaaren lelut pitää touhussa esim. sillä aikaa kun ite laittaa ruokaa tai tekee jotain muuta :) Sitä on helppo siirellä paikasta toiseen ja ottaa vaikka mukaan kylään tai juhliin turvalliseksi paikaksi, johon vauvan voi tarvittaessa laskea. Meillä tyttö kans joskus nukahti sitteriin kun sitä sai keinutettua sopivasti. Mutta ilmanki pärjää ihan varmasti, se on ihan vaan mihin ite tottuu :)

Ei meilläkään oo sitteriä, vauva voi olla sylissä/liinassa tai lattialla. Nyt tokan kanssa pitää kyllä katsoa, ettei pieni jää toheltavan isoveljen jalkoihin.

Sitteri on käytössä yleensä syntymästä noin 8kk-vuoden ikään, riippuu miten vauva viihtyy siinä liikkumaan opittuaan.. Vauva tykkää hengailla siinä ku tekee ruokaa/käy vessassa. Ja näkee siitä isompien touhut. Mut ei sitteri välttämätön oo, ostettiin esikoiselleki vasta ku tuntu et tarvii..

Takaisin