Esikoista odottavien apupalsta

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jasmin
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oon jo ihan sekasin näitten kaikkien hankintojen kanssa joten jospa sitä pyytäisi apua. Mitä kannattaa ottaa huomioon rintapumpun valinnassa? Ja onko jotain suosituksia itkuhälyttimien suhteen, langattomana olisi hakusessa ja mieluusti tietenkin edulliseen hintaan.

Käsikäyttösen pumpun kanssa on hyvä katsoa onko pumppu sellainen liipasinmallinen, jota voi perjaatteessa käyttää yhdellä kädellä, vai sitten sylinterimallia johon tarvitsee kahta kättä. En nyt oikein osaa selittää, mutta kannaattaa katsoa Googlesta niin ymmärrät eron. :)

Itkuhälytin olisi hyä olla sellainen, jossa se toinen vauvalle toimiva osa toimii ilman verkkovirtaa. Ostettiin nimittäin Clas Ohlsonilta aikoinaan hälytin, mutta siinä oli se vanhemman "kuuloke" pattereilla ja vauvan hälytin verkkovirralla. :-D Muualla päin maailmaa ei taideta nukuttaa vauvoja ulkona kuten Suomessa. :) On myös hyvä katsoa että mitkä pakkasrajat noille hälyttimille on, nimittäin suurinta osaa ei ole tarkoitettu käytettäväksi pakkasella.

Meillä on aventin itkarit jotka molemmat päät toimii joko verkkovirralla ja pattereilla. Siinä on yö valo ja unilauluja ja meillä on kyllä kovassa käytössä :) suosittelen!

Niin tän merkkihenkilöistä joku haluaa googlettaa

Avent SCD505/00 Dect ‐itkuhälytin
Esim verkkokauppa.com se maksaa 56.80:)

Kauhee ku mie oon aatellu että meillä on jo hyvin kaikkee ku on yhistelmövaunut,sänky,syöttötuoli, sitteriki tulossa, vaatteita.. Mut kamala itkuhälyt,vanna,harsoja,tutteja, pulloja...yms.. Onneks on viel aikaa ... :)

Mä alan oleen kohta puolin paniikissa, ku meillä ei oo mitään muuta kuin muutamat vaatteet :eek: Kuhan muuton saa alta pois niin täytyy alkaa hamstraan kaikkea tarvittavaa :) Siihenkin on enää muutama viikko enkä oo oikeastaan aloittanut pakkaan, apua! Tuntuu vaan, että työpäivän lisäksi ei jaksa oikein mitään.

Just tota aventin hälytintä kattelinkin verkkokaupasta ja lopetin lukemisen tuohon "langaton vanhemman yksikkö"... Ajattelin tosiaan että se vauvan yksikkö on sitten vaan verkkovirralla. No hyvä tietää että toimii patterilla se vauvan yksikkö. Tuolla vaan mainittiin että käyttölämpötila on 10 - 40 astetta, eli mitenkäs talvella, onko Äippä toiminut teillä?

Meillä alkaa hankinnat olla jo hyvällä mallilla, vielä pitäis tehä apteekkiin käynti ja ostella noita voiteita ym. Lisäks pitäis hommata imetysvaatteita, kylpypyyhkeitä, tutit ja tuttipullot, amme, kaukalopussi, hälytin ja pumppu.

Nyt kun aloin tätä listaa laatimaan niin tajusin että taidan olla pulassa... Sänkyyn tarvii patjan, aluslakanat menee uusiksi kun pinnasänky onkin isompi kun mitä nuo meillä olevat lakanat on ja sitten tarttis vielä sen reunapehmusteen. Maha ei taida loppuvaiheessa mahtua mihinkään olemassa oleviin talvivaatteisiin.

Tänään olis tarkoitus lähtee kirpparilta ostaa loput vaatteet mikäli onni käy ja löytyy. Osaisko joku heittää jotain noin määriä mitä mitäkin kokoa kannattaa ostaa? Ja millaista vaatetta? Millaiset bodyt on kätevimpiä esim ja millaiset potkuhousut.. Tämmöne yks noviisi täällä ihan pulassa :D

Mun mielestä kietaisi bodyt on helpoimpia pienessä koossa ja sellaiset housut missä on sukat samassa, määrällisesti voin vaan neuvoa että ihan pienempiä (alle 60cm) kannata hirveästi ostella kun ne ei kauaa kestä :) mutta miettikää kuinka usein teillä pestään pyykkiä että kuinka nopea kierto niillä on...

Hei te koiraihmiset, ootteko jo harjoitelleet vaunujen ja koiran yhtaikaista lenkittämistä? Siis lähinnä sen koiran kannalta. Mun tekis mieli mennä jo nyt vähän kävelemään vaunujen sekä koiran kanssa, ettei vasta sitten vauvan synnyttyä. Meillä kun muutenkaan ihan parhaimmasta päästä ole tuo hihnakäyttäytyminen. Koira vähän aristelee vaunuja, mitä niitä nyt täällä sisällä on liikutellut niin oishan se hyvä tottua. Ei passaa ihan keskelle keskustaa mennä :D

Vilijonkk4 23+5

Meillä harjoiteltiin esikoa odotellessa vaunujen vieressä kävelyä hyvissä ajoin ennen kun vauva syntyi! Kyllä suosittelen harjoittelemaan jos varsinkin aristelee niitä että ei ala sitten tulemaan ongelmia kun vauva on vaunuissa :)

Miekin oon meinannu lähtee joku päivä lenkille vaunujen ja koiran kanssa,aluks pitäs varmaa olla mieskin mukana jos koira miten alkaa temppuilla :)

Meillä on onneksi tuo kotitie hiljainen ja sitä talsittiinkin ees taas. Kyllä tuo koira oppii, kun viittii vaan muutaman kerran viikossa harjoitella ja pikkuhiljaa siirtyä tonne ihmisten ilmoille, missä on enemmän ärsykkeitä. Tuli siinä vaunutkin testattua kunnolla, tuntui hyviltä ja keveiltä! Ostettiin siis baby merc s6 yhdistelmät. :)

Kyllä ois tarkotus harjotella tyhjillä vaunuilla tuota lenkkeilyä koiran kans, mut varmaan pitäis ekana ostaa ne vaunut :'D me ei olla tehty vielä ku yks hankinta eli sitteri :D mittää vaatteita ei oo eikä yhtää mittää :D eihä tässä vielä oo kiire :D

Me kanssa vasta toissapäivänä tulostettiin netistä joku valmis hankintalista ja käytiin vähän läpi, että mitä oikeesti tarvitaan alkuun ja mitä ostetaan vasta sitten kun näkee,että onko oikeesti käyttöä. Onhan se melkoinen lista sit kuitenkin mikä on ostettavana :eek:

Eli meilläkään ei ole vielä yhtään mitään hankittuna, mutta maanantaina lähdetäänkin sitten ihmettelemään kauppoihin vaunujen ihmeellistä maailmaa! :grin

Hoitopöytä ja muuta tarviketta saadaan veljeltä, ja vaatteita kanssa tulossa lähipiiriltä, mikä on kiva. Mutta ihan ensiksi pitää täällä kämpässä tehdä pienimuotoinen raivaustyö, että saadaan vauva kamppeineen tänne ylipäätänsä mahtumaan! :laughing002

Ai niin, ja yksi ehdottoman tärkeä hankinta tässä syksyn aikana, on lähipiirin joululahjat! Kun ei sitä sit tiedä, miten loppuvaiheessa jaksaa enää kaupoissa kiertää ja pystyykö jouluna ylipäätänsä karkelointiin osallistua, niin olisi hyvä saada kaikki valmiiksi ostettua :) ...Nyt vaan pitäisi tässä helteessä saada ajatukset vähitellen käännettyä tälleen vähän etuajassa siihen, että muun shoppailun ohessa bongailisi niitä lahjaideoita :hilarious:

Hyvä kuulla, ettei olla ainoita, jotka ei ole vielä hankintoja aloittanut :grin Kolmet vaatteet ostettuina, mut nekin on kokoina 56-74cm, että isoimmat on alussa liian isoja luultavammin. Eiköhän tässä vielä kerkiä :happy:

Mie oon ollu vissiin hätänen :woot: Meiltä löytyy vaatteita koossa 60-75 iiiso kasa kun tutuilta edullisestisaatiin, syöttötuoli, matkarattaat, vaunut, hoitotaso, sitteri, pari kipaletta leikkimattoja, kaukalo+telakka ja pinnasänky saadaan naapurista lainaan =) Ei tarvi hirveesti enää hankintoja tehdä :happy:

Meil on nyt kasassa vaatteita 50-68cm, harsoja joku 20, vanna+jalat, sitteri, rattaat ja turvakaukalo tilattuna, pinnasänky olis vanhempien varastossa, patjan ja reunasuojat sain eilen serkulta :)

50-56 vaatteita saatiin aika paljon, saa nähä kerkeekö kaikkia ees käyttää :D

Mä olen aina sellanen viime tingan ihminen, mutta kerrankin oon ajoissa! Meil on kaikki isot hankittu (kärryt, kaukalo, sänky, lipasto) ja vaatteitakin on sen verran et alkuun pääsee. Toki äitiyspakkaus on vielä tulematta ja äitin luona on mun pieniä vaatteita niin ei tarvi ostella mitään. Jos maltan olla ostamatta :D

Takaisin