Esikoista odottavien apupalsta

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jasmin
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Leikattu narttu, joten periaatteessa sillä ei pitäis olla mitään tällaista käytöstä kun ei sillä ole enää hormooni toimintaakaan:)
Mutta tää käytös on varattu vain ja ainostaan raskaus aikaan ja mun seuraan!

Hmm luen vähän väsyneillä silmillä tässä näitä juttuja ja ku tuosta pikkutestissä lukee aina lauseen alkua... Ekana oli leikattu narttu niin mietin et huh kuka täällä haukkuu toista nartuks :D Sitte avasin linkin ja luvin loppuun testin niin tuli semmonen "ahaaa täällä puhutään koirista" :D :D

Wildis hahahha että hyvää huomenta vaan narttu ;)

Meillä leikkaamaton uros 5,5v ja pari päivää ennen plussausta se lakkas hyppimästä mun päälle. Poitsulla siis tapana ku leikitään tai tullaan kotiin ja riehutaan ni se hyppii päälle, mut nyt sit lakkas hyppimästä mun päälle.
Itte olin äärettömän loukkaantunu kun ei enää innostunu mun kanssa hyppimään, mutta plussatestin jälkeen ymmärsin miks tuo karvakamu alko varomaan mun massua :) edelleen varoo mun massua ja sänkyyn kutsuttaessa kiertää jalkapään kautta sänkyyn antamaan aamupusut kun ennen hyppäs mun mahan päältä :)
Muuten tottelee edelleen tosi hyvin muakin ja millään tavalla ei ärise pihallakaan vastaantulijoille tai toisille koirille.
Mun miestä se on tosin alkanut nyt komentaa, joka on tosi kummallista, koska muuten koiruus on oikeen herttanen ja tottelevainen.

Haha voi hyvänen aika. Aika uuno narttu tää akka välillä :D Olipas ihmeellinen lause taas :D

Mää kuulin semmosen jutun että vauvan sydänääniä voi kuunnella kotona kotidopplerillakin. Mulla itellä koko ajan kauhia huoli vauvasta, ehkä vähän turhaankin niin vois rauhottaa omaa mieltä ku niitä sydänääniä kuulis. Tietääkö joku mistä niitä sais ja saisko niitä mahollisesti muualtakin ku netistä tilattuna? :D

Mää kuulin semmosen jutun että vauvan sydänääniä voi kuunnella kotona kotidopplerillakin. Mulla itellä koko ajan kauhia huoli vauvasta, ehkä vähän turhaankin niin vois rauhottaa omaa mieltä ku niitä sydänääniä kuulis. Tietääkö joku mistä niitä sais ja saisko niitä mahollisesti muualtakin ku netistä tilattuna? :D

Ihan vain varoituksen sanana, että se kotidoppleri ei sitten rauhoita pätkän vertaa jos niitä ääniä ei saa kuuluviin. Joskus on mennyt kolmekin päivää, ennen kuin äänet on taas kuuluneet. Neuvolan nuori lääkärikään ei saanut heidän laitteillaan sykettä kiinni, joten ei ihmekkään jos ei aina meinaa tuollaisella halppisversiolla kuulua...

Jokunen viikko sitten jaksettiin kuunnella liki päivittäin, mutta nykyään vain kerran viikossa ja sekin lähinnä miehen iloksi. Oma mieleni rauhoittuu liikkeistä, jotka tuntuvat jo päivittäin :)

Me ostettiin omanne verkkokauppa.comista, mutta eiköhän noita myy ihan lastentarvikeliikkeetkin.

Mä ostin raskauskeijusta omani tossa parisenviikkoa sitten =) En ole ihan jokapv kuunnellut mutta vähintäänkin jokatoinenpv ja hyvin olen meidän vauvvan sykkeet löytänyt =) Omalla kohdalla doppleri on ollut loisto hankinta! Olisin stressannut muuten kuoliaaksi että lyökö vauvan sydän enää ollenkaan kun liikkeitäkään ei vielä tunne.

Mä en kattonu tarpeelliseks hommata doppleria juurikin tuon takia jos niitä ei kuulukkaan. Ja sitä paitsi, meillä on avoimet neuvolat joissa voi käydä kuuntelemassa jos huolettaa. Mut itelläni aika rauhallinen olo ollu koko raskauden.

Voikos mahallaan nukkua niin kauan, kun se tuntuu hyvälle vai pitääkö se lopettaa jossain kohtaa? sarjassamme typerät kysymykset :>

Mä oon ymmärtäny et voi nukkua ainaki vielä näillä viikoilla. Ite en saa ulta edes muuta ku nahallaan, mut nyt on alkanu jo tuntuu vähän pahalta ja joutunu nostaa jalan silleen vierelle, et nukun puoli mahallaan. Kylellään ei myöskään massu saa "roikkua" vapaana vaan massun alle täytyy saada tukee.

Ehkä joku kokeneempi voi vastata tohon, mut ite nukun ainaki niin pitkään kun vaan pystyn. :)

Mä nukun viel mahalla kans ja jalka nousee usein koukkuun kun vessaan meno tarve kasvaa...

Doppler ei hankittu mies ei kokemut tarpeelliseks, luotti et kyl se siellä on ka pysyy. Ite taas aattelin enempi et ei siel kuitenkaan ketään oo tai jos on niin ei pyssy kuitenkaan matkassa. En jos laite olisin, niin kuuntelisin varman koko ajan.olen myös äärettömän pihi tälläisten ei pakollisten asioiden suhteen :D

Meillä on doppleri. 8+ jotaki sain jo sykkeet kuuluviin. Aina ne on löytyny vaikka joskus menee enemmän aikaa niiden löytymiseen ja ehtii jo turhautua jos ei heti löydy. Oon niin kova Ressaan että doppleri ollu mulle ihan must juttu! Muuten ravaisin varmaan Ultrassa vähän välilä ja niissäkin on tullu käytyä jo 6kertaa. Nyt 16+3

Saa nukkuu mahalleen nii kauan ku tuntuu hyvälle ja nukun itekki viel usein.. Vaik ei tällä mahalla uskois.. :)
ac82a5bccdbc232f72872bab846470b7

Suosittelen seuraavia:
- äitiyspakkaus (otetaan myös kuopukselle)
- rasvatalkki, hoitovoide (+sinkkivoide)
- D-vitamiinitipat (pikkulusikalla antaa helposti)
- moniyhdistelmävaunut, matkarattaat
- sitteri
- harsoja paljon
- pidän itse kestovaipoista (esim. popolini easy fix super AIO) mutta kertiksissä vähemmän hommaa
- pinnasänky
- hoitopöytä ammeella ollut tosi kovassa käytössä
- vanupuikot (navan hoitoon) ja vanulaput
- vauvaleluista helistinlelut olleet pienoisen suosikkeja
- vaateista 50-62 meni eniten kun silloin kasvuvauhti kovimmillaan sentin viikkotahtia, itse ostaisin suoraan kokoa 56 ensivaatteeksi kun pikkuisen koko syntyessä voi olla yli sen 50
- turvakaukalo
- silikoninen nenäniistäjä
- avent rintapumppu kätevä ja imetystyyny jos imetät
- vauvakirja johon mukava kirjata pienoisen kasvuvaiheista :)

Lisäyksenä vielä on kuulemma kätkythälyttimiä, en itse hankkinut esikoisen kohdalla sellaista mutta 1,5kk ikään mennessä vauvallani tuli 3 kertaa kovat hengitysvaikeudet joihin tarvittiin ensiapua, yksi tilanteista tapahtui yöaikaan mutta pikkuisen isä oli tällöin onneksi hereillä. Sittemmin hengitysvaikeudet loppuneet (onneksi!)

Me ei oteta äitiyspakkausta kun saa sillä rahalla huikeat määrät tavaraa käytettynä. Tuttia ja tuttipulloa ei varmaan hommata valmiiksi

Silikonista nenänniistäjää parempi on nenä-frida. Tuttipullo mulla on varalta ollu jos ei imetys jostai syystä onnistuskaan, ja sit sitä varten et käy kampaajalla/hierojalla/lääkärillä (esim jälkitarkastus) ilman vauvaa nii saa pumpattuu vauvalle evästä sille ajalle.

Tuntuuko teistä, että olisitte joutuneet luopumaan tai menettänyt jotain nyt raskauden myötä? En tiiä johtuuko se näistä hormoneista, mutta mä koen oloni välillä todella yksinäiseksi. Ennen mentiin lähes joka viikonloppu ja vaikka usein alkoholi oli mukana niin myös ilman. Kaverit ei enää soittele, että lähetäänkö kylälle ajelemaan tai mitään muutakaan. Olisin todella iloinen, että jonkun kaverin kanssa edes tunnin sais vaikka vaan ajella jossain ihmisten ilmoilla. Mun sosiaalinen elämä on tällä hetkellä työ ja äitin näkeminen. Mies tekee töitä ja muita omia juttujaan aamusta iltaan lähes päivittäin. Siitäkin riidellään paljon, koska kaipaisin enemmän yhteistä aikaa. Tykkään kyllä olla kotona ja yksinkin, mutta liika on liikaa. Tätäkö tämä nyt on niin kauan kun lapset on aikuisia ja pääsen viettämään uudelleen vapaata elämää sitten 20 vuoden kuluttua? :D

Terveisin Kaipaan kavereiden seuraa, edes päiväkahvi muodossa.

Vilijonkk4 19+6

Takaisin