Esikoista odottavat

^^tuohon liittyen mä en yhtään halua yskiä tai aivastaa kun tuntuu kohdussa joka kerta hirveenä kipuna sellainen rykäsy... :S
 
En kyllä usko että nauramisesta vaaraa on :) Itse käyn vielä rankoilla jumpilla missä tehdään myös vatsatreeniä, neuvolalääkäri oli siitäkin sitä mieltä että jatkaa saa niin kauan kun tuntuu hyvältä ja maha ei oo tiellä :) suoria istumaan nousuja ehkä vähän oon alkanut rajoittamaan vatsalihasten erkaantuman ja siitä palautumisen takia. Nyt 20+3.
 
Hyvä juttu jos tää on vaan mun hysteriaa :p Voisi tietty ihan maalaisjärjellä ajatella että kaikki normaalit ruumiintoiminnot kuten itkeminen ja nauraminen ja hengittäminen ois aika turvallisia raskausaikana... :hilarious:
 
Tuolla ktsyttiin kuka odottaa lasta yksin niin minä ja sitten kenelle järjestetää baby showerit nii ei olla järjestämässä ku einole paljoa ihmisiä ketä tekis yllätyksen. Mutta miten ihmisillä menee näin puolenvälin paikkeilla? :)
 
Hyvin menee, kiitos kysymästä. Liikkeet tuntunu pari viikkoa ja voimistuu kokoajan. Istukka kohdunpohjalla/edessä, mikä vaimentaa tosi paljon vielä, mutta tuonne alas kyllä jo tuntuu voimakkainakin :)

Oon nautiskellu koiran kans ulkoilusta ja puuhastellu vähän kotona. Aika sais kulua vaan tuplavauhdilla :D Tärkeintä nyt kuitenkin että pienellä kaikki hyvin ja raskaus etenee mallikkaasti, joten mikäpä tässä.
 
Hyvin menee muuten, mutta näin työttömänä meinaa tuo aika kulua hitaasti ja olen odottanut koko viikon viikonloppua, että saa miehen kanssa yhdessä viettää aikaa. Sijaisuuksia teen päiväkodeilla, mutta nyt ei ole kahden viikon aikana niitäkään ollut kuin yhtenä päivänä. Aika käy pitkäksi! Rahaakaan ei ole niin paljoa, että viitsisi lähteä vauvalle ostamaan tarvikkeita/vaatteita. Turhauttaa ja paljon. Toisaalta pitäisi nauttia vielä tällaisesta tylsästä työttömän arjesta kun voi, sillä tylsää päivää ei varmasti tule, kun vauva syntyy.
 
Jännä olo vaikka jo puolivälissä, kun vatsasssa ei oikein tunnu mitään, niin saa doppleroida usein, että onko siellä mitään. Ultrassa olintaas ihana nähdä oikeasti ihmisen näköinen pikkuvauva mikä tekeee vähän reqlistisemman tästä.
 
Täytyykin ottaa vinkit talteen teidän isyyspakkauksista, tosi kivoja ideoita! Mä annoin kans hyvälle ystävälle listan kavereista, että jos järkkäätte mulle vauvakutsut, niin keitä tahdon paikalle. Kyyyllä kaverit ne varmasti järjestää, jännityksellä odotan, että milloin kaverit hyppää nurkan takaa ja kertoo, että nyt on sun vauvakutsut.. :)

Täällä malttamattomana odottelen ensi viikkoa, kun silloin ultra. Liikkeitä ei vielä tunnu kuin ihan silloin tällöin, mut ei mitenkään säännöllisesti.. Pari viikkoa sitten kuunneltiin neuvolassa sydänääniä ja ne oli ainakin ok. :)
 
hyvä kuulla että muillakin menee hyvin :) istsellä minivauva potkii ku hullu ja välillä liikeellä ku on niin saattaa osuu johonkin pahaa paikkaa nii tuntuu et tuleeko pissa vai ei :D tarvikkeista niin mulla on vasta pinnasänky :D rattaat jos vielä sais nii olis kova. ammeen käyn ostamassa vasta kun vauva syntyy :)
 
Minulla on tuo selkä oireillut tosi ikävästi. Nyt onneksi vähän parempi kuin viikko sitten, kipu vain saa aikaan supistuksia. Pikkuisella pitäisi olla kuitenkin kaikki hyvin, mikä on pääasia! :)
Onneksi olen jo hankkinut aika paljon tarvikkeita, kun nyt ei pysty oikein kovin paljoa kiertelemään... Pinnasänky, rattaat, kirppikseltä vaatteita (ehkä vähän liikaa :angelic:), kantokoppa, ja tripp trappiin sellainen baby set myöskin kirpparilta, tarjouksesta pari tuttipulloa ja imetystyyny... Turvakaukalo, hoitopöytä ja kylpyamme on sellaisia, jotka ainakin pitää vielä metsästää.
 
Meillä vauva vetää kuperkeikkoja masussa koko ajan. Ei ole tarvinnut enää dobleria käyttää kun poika pitää meteliä ilmankin :)
 
mulla selkä vaa pahenee niin et nyt ono 2vkoa saikulla ja kokeilen sitte taas työntekoa ku en kokoanaa haluu kelan päivärahoille tippua :/ vaikak ei enää vaikuta se et jäisin niin äitiysrahoihin.... :) se on tänä ja viime vuonna samoissa niin vaikka kattoiskii tän vuoden tulot nii paljoo tulot heittele + yh lisät päälle
 
Heippa! Mites siellä muilla tulevilla äideillä menee? :)
Itse tuossa äskön sain valmiiksi sen isyyspakkauksen. Kävin tänään viimeiset tavarat ostamassa ja kortit on askarreltu myös. Vähän pikaiseen nuo viimeiset kortit tein niin ne ei niin hienoja ole, mutta ajatushan se on tärkein! Oletteko milloin ajatelleet antaa isyyspakkauksen, jos sen olette tehneet/tekemässä? Itse suunnittelin isänpäivää, mutta en tiedä maltanko odottaa sinne asti. :D
 

Liitteet

  • 1478006658257.jpg
    1478006658257.jpg
    75.8 KB · Katsottu: 43
Oma vointi ja uskoakseni vauvankin on tosi hyvä. Yöllä jos nukun 9h niin jaksan seuraavan päivän hyvin ja töissä painan ihan hiki hatussa (minkä joku vois kieltää kyllä) ongelmitta.
Silti tuntuu että jokainen pieninkin asia kaatuu niskaan kuten ultrakäynnit, naapurin osoiteselkkaus ja enkä edes viitsis alottaa tosta isämiehestä ja sen mielenjuoksusta.

Oon myös todella räjähdysherkkä heti jos joku ei suju just niinkuin pitäis enkä siinä sitten vihoissani enäö ajattele mitä teen. Eilenkin rymistelin itseäni huomattavasti isomman naapuriäijän luokse pää punaisena haukkumaan sen aivan pystyyn. Normaalisti en uskalla mennä lähellekkään kun hän tuntuu hieman äkkipikainen aina viinapäissään olevan(ja sitä on aina)
Ja heti kun viha laantuu niin voin hyvin itkeä tunninkin sitä miten kaikki on huonoa.

Mutta valehtelematta siis kaikki loppujenlopuksi on hyvin, vaikka suurimpaa osaa ajasta ei siltä tunnukkaan :D
 
Mulla just toi sama Gagezzz! Sytytyslanka on äärimmäisen lyhyt ja vedän herneitä nenään naurettavista asioista ja sit perään meinaan alkaa itkeä typeristä asioista. Huumorintaju kärsii ja töissäkin olen kahvipöydässä tapojeni vastaisesti ihan hiljaa etten vaan sano mitään kiukkuista tai töksöä vaan siksi koska vituttaa yleisesti. Ompelin toissapäivänä vauvapesää - paha virhe!! Raivosin ku viineistä päivää kun ei menny kaikki just niinku suunnittelin. Paiskoin sitä pesää ja kirosin ja huusin. Ihan naurettavaa itkupotkuraivarointia.. Eikä normaalia mulle yhtään vaikka melko temperamenttinen olenkin. Tähän asti pääasiassa ollu hyvin onnellinen ja tasainen, jopa vähän yltiölempeä olo.
 
Vaniljavadelma: mä niin nauroin tolle mielikuvalle kun oon paiskinu sitä pesää siellä kiukuissas :D osaan kuvitella itelleni aivan samanlaisen tapahtuman!
 
Takaisin
Top