Esikoista odottavat

Kävin Polarn O. Pyretin liikkeessä tänään, siellä oli hyllyssä tällaisia kortteja joissa lista siitä minkälaista vaatetusta vastasyntyneelle kannattaisi hankkia. Aika hauska ja varmasti hyvin ainakin meille eskareille (esikoista odottaville) osviittaa antava läpyskä.

image.jpeg
 
Tervetuloa Mini79. Hauska huomata, että mä en sittenkään ole ihan harvinaisuus, että ekaa vasta ootellaan tässä iässä, mä kanssa 37. :) Mulla vasta rakenneultra reilun viikon päästä maanantaina. Jännitettävää siis vielä monta päivää.
 
Täälläkin tosiaan esikoista odotetaan ja ikää tulee elokuun lopussa 35 ☺
 
Kiitoksia! Mukava olla mukana porukassa. Meillä lapsi ollut toiveissa jo vuosia ja nyt vihdoinkin onnistui.

Kiitti myös vaatevinkeistä Viikinki! Vaikka me ensiksi päätettiin miehen kanssa, ettei mitään hankita ennen kesää, niin kummasti jotakin vauvatavaraa löytyy jo lipastosta :) Tosin suurimman osan pikkuvaatteista olen saanut siskoilta ja kavereilta.
 
Kätevä vaatelista! Mä olen miettinytkin, että mitähän vaatetta tarvitsee että pääsee alkuun, varsinkin kun talvea vasten vauva tulossa. :)
Aika paljon vaatteita me saadaankin, mutta täytyyhän jotain saada itsekin shoppailla :wink
 
Hankalaa, kun ei oikein tiedä mitä kaikkea tarvitaan oikeasti. Noi listat on kyllä hyvä apu. :) Ja sitten vaan mies /ystävä /sukulaiset kauppaan hakemaan niitä mitä tuntuu vielä tarvitsevan.
 
Mulla taitaa olla riittävästi noita ihan alkuajan juttuja. Sain kaverilta vauvojen sukkia ja niistähän kyllä tosi vaikea arvioida kokoa. Se siis selviää sovittamalla että pitääkö saada pienempiä. Ja se mille todetaan tarve niin hakee kaupasta sitten :)
 
RockQueen jep, muuten olen vähän päässyt vaatteiden koosta kärryille, mutta sukat on mulla vielä täyttä hepreaa. No, niitä on onneksi helppo hankkia myöhemminkin ja ollaan muutenkin enemmän keskitytty potkuhousuihin.
 
Ootteko muuten hankkineet ihan sellaisia koko potkareita vai puolpotkareita? Niitä koko potkareita ei meinaa kyllä löytyä mistään vai etsinkö vaan vääristä paikoista :D tuli kyllä vähän väärään ketjuun, mutta menköön :)
 
Meillä on sekä puolipotkareita että potkareita, mutta itse ollaan ostettu vain yhdet puolipotkarit. Jotenkin potkuhousut miellyttää enemmän. Meillä ei tietenkään vielä ole äitiyspakkausta, mutta lasken ne vaatteet jo meidän vaatemäärään. Tähän mennessä ollaan ostettu itse kirpparilta (siis lastenvaatekirppareilta, fyysisistä liikkeistä), ja saatu yhdeltä kaverilta ja mun äidiltä. Mutta äidiltä tosi vähän. Olis siellä ollut enemmänkin, mutta niitä vanhanajan potkareita ei saa haarojen kohdalta avattua, joten epäkäytännöllisinä jätettiin suurin osa äidin potkuhousuista.
 
Potkareista ja muista vaatteista meillä ei ole todellakaan pulaa. Itse olen muutamia ostanut, mutta oma äiti käy ylikierroksella ja ostelee ties mitä, vaikka tämä onkin periaatteessa sitten kolmas lapsenlapsi, veljen vaimo saa lapsen 3 viikkoa ennen minua, tai laskettu aika sanoo niin. Mutta tosiaan niitä vaatteita on äidin ostoinnosta kertynyt. Myös mieheni sisko jo tarjoutui antamaan vaatteita, jotka jää heiltä pieneksi. Joten luulen että meillä on liikaakin kaikkea. No hyvin mielin voi sitten lahjoittaa niitä taas eteenpäin tarvitsevalle..
 
Katripaul ja Eevskuli, mainiot la-päivät teillä :wink Myös meillä la 20.10.

Missä päin Suomea odottelette? Siis tyyliin etelä, pohjoinen, ei tartte toki kaupunkia sanoa :) Ei ole hirveästi odottavia ystäviä kotiseudulla, siksi kyselen.

Nessu 22+1
 
Täällä myös:) LA 19.10. Jos löytyy Lappeenrannan seuduilta muita, niin olisi kiva järjestää tapaaminen joku päivä?:) (Itse olen 22-v ja mies 31-v) Esikoinen tosiaan kyseessä.
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top