Esikoinen tulossa!

Joo, kyllä parhaille kavereille pitää ilmoittaa henk.koht. vaikka viestillä syntymästä. Luin aikoinaan meidän kummipojan syntymästä Facebookista eikä ollut kivaa.

Sen unohdin mainita, että minusta on ollut tosi ärsyttävää, että miehen sisar ja äiti ovat juorunneet raskaudesta, vaikka olemme pyytäneet, että kerromme itse kenelle haluamme. Minun suvussani on tapana olla kertomatta muiden intiimejä asioita eteenpäin, eikä sitä tarvitse erikseen pyytää. Miehen suvussa eivät taas pidä suutaan kiinni edes pyynnöstä. Tekisi mieli huomauttaa asiasta.
 
Joo, kyllä parhaille kavereille pitää ilmoittaa henk.koht. vaikka viestillä syntymästä. Luin aikoinaan meidän kummipojan syntymästä Facebookista eikä ollut kivaa.

Sen unohdin mainita, että minusta on ollut tosi ärsyttävää, että miehen sisar ja äiti ovat juorunneet raskaudesta, vaikka olemme pyytäneet, että kerromme itse kenelle haluamme. Minun suvussani on tapana olla kertomatta muiden intiimejä asioita eteenpäin, eikä sitä tarvitse erikseen pyytää. Miehen suvussa eivät taas pidä suutaan kiinni edes pyynnöstä. Tekisi mieli huomauttaa asiasta.
Tosi vaivaannuttavaa, mut huomauta ihmeessä. Kyllä teillä on oikeus päättää mitä teidän perheestä ja lapsista kerrotaan ja kenelle. Kaikki ei käsitä yksityisyyttä samoin, joten kannattaa hienovaraisesti mutta suorasti sanoa.
Mä kanssa mietin miten muotoilla tahdikkaasti se, et me (minä) ei haluta meidän lapsesta paljon mitään facebookkiin: ei virallista nimeä, ei kasvokuvia, ei hassunhauskoja tapauksia. Kuivaa, mut lapsi toivottavasti kiittää sit isompana, kun ei tarvii hävetä mitään kakkavaippaläppää.
 
Minusta jokaisella on oikeus kertoa kenelle haluaa ja milloin haluaa. Tai vaikka olla kertomatta kenelläkään. Minusta on tosi kummallinen ajatus että olisi joku velvollisuus ilmoittaa kaikille puolitutuille ja muille kummin kaimoille.

Kun 12 viikkoa oli mennyt ja nt-ultrassa kaikki hyvin päätimme odottaa vielä jouluun asti ennen kuin kerromme kenelläkään. Ihan vaan sen takia, että silloin saimme kerrottua lähisukulaisille henkilökohtaisesti. Useimmille kavereille kerroimme vasta rakenneultran jälkeen. En tiedä tietääkö esim. osa serkuistani tai kukaan tätini että olen raskaana, itse en ole kertonut, mutta he ovat voineet kuulla isovanhemmiltani. Muutamalle vähän kaukaisemmalle sukulaiselle sen sijaan olen itse kertonut, koska olen halunnut.

Mitään julkista sometiedotetta ei olla tehty, sitten ehkä voi tehdä kun on päässyt vauvan kanssa kotiin. Tässä someasiassa olen samoilla linjoilla suviminnun kanssa, eli lapsen asiat eivät sinne kuulu ennen kuin on niin iso että voi itse päättää mitä haluaa julkaistavan. No nimen voi mielestäni kertoa vaikka facessa, kyllähän monet laittavat lehteenkin ilmoituksen.
 
Takaisin
Top