Esikoista odotellaan täälläkin. Arviolta viikkoja tänään 6+0. Eilen kävin eka neuvolassa jo. Pienellä paikkakunnalla asutaan niin en tiedä vaikuttiko siihen et neuvola-ajan sai aikaisin. Oli ihan hyvä kyllä niin, pääsi juttelemaan ja kyselemään. Sain lähetteen varhaisultraan kun epäsäännöllisen kierron takia viikkoja ei voi laskee menkoista suoraan. Olin itse jo varannut varhaisultran niin tää meniki nyt hyvin et saa vähän halvemmalla.
Ilman ehkäisyä oltiin 10kk ennen plussaa, monet pettymykset mahtuu väliin mulla, mies on ollut luottavaisempi. Plussan jälkeen fiilikset helpottuneet kun pelkäsin toki jos ei voidakaan saada lapsia, muuten kun meillä niin hyvä parisuhde. Myös epäuskoiset fiilikset ollu, välillä aina pakko testata plussa uudelleen. Varhaisultraan hyvä mennä kattomaan et siellä pikkutyyppi on. :)
Pelkoja on toki ollut, en oikeen enää uskalla netissä paljon mitään lukea kun saa ittensä vainoharhaiseksi. Itellä kuitenkin ollut hyvä fiilis koko ajan et hyvin kaikki menee, niinkuin suurimmassa osassa meneekin. Jos jotain kävis niin ne sit aikanaan. Päivä päivältä hiukan rauhallisempi olo, varhaisultra kyllä jännittää.
Oon kertonut töissä työtiimille koska oon päiväkodissa alle 3-v. ryhmässä ja raskaus tulee alusta asti vähän vaikuttamaan jaksamiseen. Joudun käymään työajalla neuvolat ja muut eikä mun työssä töistä niin vaan poistuta niin esimiehelle joudun ens viikolla kertomaan. Oon ollut samassa työpaikassa 2v. mut määräaikainen ja nyt vielä koeajalla niin jännittää kyllä pomon suhtautuminen. Oon kertonut myös parille läheiselle ystävälle, mies ei vielä kenellekään. Vanhemmillemme kerrotaan varmaan lähiviikkoina. Jos sattuis jotain käymään niin koen ite ainakin et on hyvä et saa tukea suruun. Ihan julkisesti en kyllä aio kertoo kuin ehkä ens vuonna joskus.
Mies on kertonut olevansa jotenkin ulkopuolinen nyt. Oon ollut kyllä väsynyt ja arjen jaksaminen vaatii multa paljon enemmän kuin ennen. Raskaan työn lisäksi meillä on koiranpentu ja omakotitalo, oon tosi touhukas mut nyt on illat menny ihan sumussa ja tarve levätä on tosi iso.
Ihan hirveesti ei oo uskaltanut vielä raskaudesta iloita mut onhan tämä odotus nyt kuitenkin ihan mahtavaa :)