Esikoinen toiveissa

Ninni toivotaan että pian tärppää uusiks ja pieni pysyis sitten liimattuna matkassa :)

Bb mullakin ois tarkotus että saisin irtisanomis paperit töistä nyt syksyn aikana. 10vuottahan mulla on takana kyseisessä firmassa mut siellä tuntuu hommat menevän koko aika vaan huonompaan suuntaan ni taian hypätä kyydistä pois nyt jo mikäli pomo vaan suostuu siihen :) sitten mammaloman jälkeen jos kouluun pääsis ni sit ois hyvä :) tosin ei piä liikaa mun nyt suunnitella kun vielä 8 päivää ennen ku pääsen kurkkaamaan nt-ultrassa että onko kyytiläisellä kaikki hyvin :)

Beneathbeautiful, ihanaa, onnea! <3 Mulla vähän vatsaa juilii, niinköhän vaan menkat alkaakin.. :( Nyt työreissussa loppuviikon, onpahan muuta ajateltavaa. Tsemppiä, pahoinvointiin on ihana syy! :)

Ja Ninni, pidetään peukkuja! Duunihommista sen verran, että mullakin on mielenkiintoinen tilanne kun oon määräaikaisella sopparilla lokakuun loppuun. Vähän haaveilen vakipaikasta ko firmassa, mutta toisaalta jos nyt raskaudun niin se näkyy jo lokakuussa, ja (vaikkei sais) voi vaikuttaa niiden päätöksiin.. Tai näin luulen

Mä oon tehnyt 7 vuotta vuorotyötä ja nyt opintojen jälkeen vuorotyö on tälläkin alalla tosi yleistä. Oon ihan rikki jo henkisesti tästä. Vaikuttaa parisuhteeseen tosi paljon kun se on aina minä joka ei pääse mukaan juttuihin kun aina töissä illat ja viikonloput. :sad001 Tänhetkinen sopimus syyskuun loppuun ja toinen puoli minusta toivoo, että jatkoa ei olis tarjota. Mieskin jo sanoi et pitäiskö mun mennä psykologin juttusille kun vetää välillä mielen niin synkäksi... Sori tää ei nyt liittynyt vauvajuttuihin mitenkään.

Kirveli ei mittää, eikös täällä foorumilla saa jutella ihan kaikista asioista :)
Kyllä sun miehes taitaa olla ihan oikeessa, että ois varmaan järkevää sun käyä juttelee tuosta sun olosta joko työterveys psykologille tai sit ihan omalle tk lääkärille :)

Bb ainaki jos mun oloihin on uskominen ni massuasukki voi oikein loistavasti :'D tämä aamu käynnisty pitkästä aikaa kunnon oksentamisella ja tästä onki sit hyvä lähtee lyllertää töihin :D

Oikein aurinkoista tiistaista kaikille :)

MindiS mulla on aikas samat fiilikset nyt taas toisaiseksi. Pahoinvointi tosiaan eilen alko nostaa päätään.. ihan kamala olo nyttenkin tosin en oo syöny vielä. Pelottaa edes lähteä töihin kun tosiaan asiakaspalvelualalla ja entä jos olo iskee yhtäkkiä.. en oo vielä oksentanut mutta tuntuu että ei se kaukanakaan ole. Ajattelin kyllä että jos menee oksentamiseksi niin haen lomaa itelleni koska en mä voi ihmisten niskaan yökkiä. :D huh.

Bb ittellä vaihdellut olot läpi vuorokauden ja tällä hetkellä olot vaihtelee päivittäin ni en kehtaa hakee saikkua jos olo onki sit iha hyvä.. mut meillä onneks töissä aika hiljasta ni pääsee hyvin yökkimään vessaan jos olot iskee :) ja nyt ku töissä tietää kaikki ni helpottaa kummasti kun ei tarvii selitellä miks häviän aina välillä myymälästä :'D
Mut joo, ei tämä kaupassa työskentely onnistuis mitenkää ellei työporukka ois nii ymmärtäväinen :)
Jospa tosissaan selviät hirveimmiltä pahoinvoinneilta :)

Mä oonki itte viel nuori, nii mulla vasta eka vakituinen paikka ja kans kolmivuoro... Oon mä koko opiskelu ajan töitä sillo tehny ja valmistumisen jälkee kävin intin.. nyt oon 8kk ollu tuolla ja saa nähdä miten itellää sitte.. yksin hoidetaan potilasta ja käännöt ja kaikki, nii voi olla, ettei välttämättä voi ihan loppuu asti sitte tehdä :) ja saa nähdä miten sitte se kolmivuoro alkaa raskaana ollessa tuntumaa.. Mut senki näkee sit aikanaa ! ;)

Täällä nyt kp 30 ja eilen illalla vähä vatsaa poltteli ja lorahdus tuntu, mut ei täti kylää vielä tullu. Näinköhän sit huomenna ? :) tissit vähän turvoksissa, mut niihä aina ennen menkkoja.. rauhallisin mielin taas yritän ! ;D

Toivottavasti huonot olot pysyy siellä kurissa ! :)

Hirvi1, toivottavasti ne menkat ei alkais. :oops:

Kirveli, kyllä täällä saa puhua muutakin kun vauva juttuja ;) kyllä ammattilaiselle puhuminen voi auttaa, jos on liian paljon stressiä päällä. Siis vuorotyö ja vauvahaaveet - ei sovi yhteen. Ja jos parisuhdekin kärsii. :sorry:

mindiS, täällä onkin oikein aurinkoinen tiistai :p mutta ei kovin lämmin.

zara, ootko lähihoitaja ku potilaskääntelyistä puhuit? Mä oon. Paljon oon kuullu, että tätä työtä ei monikaan ole loppuun asti pystynyt tehä, onhan se mahakin jo tiellä ja raskaus voi tehdä olon tosi sairaaks. :yuck:

Bb ja mindis, koittakaa kestää! :happy:

Ninii, juu olen :) voi hyvin ollakki ja meillä päin on moni vissiinki alottanu 'lomailut' vähä aikasemmin... Onhan se tietyst, ku paljon joutuu kävelemää, nostelee, kyykkimää ja mitä lie. Kyl hän siin varmaa oma kroppa antaa elävän tunteen, mut epämukavalla tavalla :D

Kirveli, tänne saa avautua kaikesta. Voisihan se olla hyvä keskustella noista tuntemuksista, varsinkin jos mahdollinen sopimuksen jatko alkaa tuntua ahdistavalta. Mutta ymmärrän että eipä niitä töitä niin vaan löydy, varsinkaan päivätöitä. Ja jos on ollut pitkään samassa paikassa, ei työpaikan vaihto ole helppoa. Ymmärrän mitä tarkoitat sillä että aina itse joutuu jättäytyä kemuista tai juhlapäivistä pois töiden takia :sad001 Ja suurimmalla osalla on aina viikonloput/ pyhät vapaat, niin eivät ymmärrä tätä että elämää täytyy suunnitella pitkästi eteenpäin jos johonkin haluaa osallistua.

MindiS siellä siis aivan pian jo ensimmäinen ultra! Tulehan sitten kertomaan kuulumiset :dummy:

BB toivottavasti pahoinvointi ei kovin alkaisi kiusaamaan.

Beisla, mahtavaa että asiat etenee siellä! Tulehan kertomaan miten klinikalla meni ja mitä kaikkea siellä tässä vaiheessa tutkittiin/ suunniteltiin? :) Ja hyvä jos saatte vielä yhden koti-inssin tehtyä, ties vaikka klinikalle ei tarvisikaan mennä.

Tervetuloa MrsC :) Pahoittelut tädistä, mutta nyt vain innolla uuteen kiertoon!

Tervetuloa myös Ytnom ja Turretin :) Toivottavasti siellä oireet enteilisivät plussaa?

Zara93, Hirvi1, Elyssei ja Turretin liityn teidän kanssa jännäilemään! Oliko vielä muita? Meitähän on monta lähipäivinä testaavaa, varmasti joku plussaa! :nailbiting:

Muokattu viimeksi:
Jemberry, en oo kuullu tommosesta yövuoro jutusta ollenkaan:eek: pitää esimieheltä sit varmaan kysyä?

Hei taas kaikille! :)

Täällä on palattu lomamatkalta ja viestit luettu läpi.

Hileinen, miltäs siellä nyt näyttää? Vieläkö on täti pysyny poissa?

Beislalle pahoittelut menkoista! :sad001 Hieno juttu että saatte nyt vielä koti-inssin tähän kiertoon. Ja hyvä että klinikankin puolella hommat alkaa mennä eteenpäin. :happy:

MrsC, tervetuloa ja pahoittelut kp1! Tsemppiä juhannuksen ovismetsästykseen! :)

Ninni, kerrankin oli hyvä että menkat sitten alko niin pääsette uuteen yritykseen. :shy:

Ytnom, tervetuloa! :) Toivottavasti siellä ois jo tärppi käyny.

MasuKK, onnea vielä täälläkin! :happy:

Elyssei, ootko testaillu?

Janni82, kai tuli ovis hyvin hyödynnettyä? :wink

Turretun tervetuloa! :) Joko oot testiä tehny?

Bb ja Mindis, kiva kuulla välillä teiän raskaana olevienkin kuulumisia. :happy: Tsemppiä pahoinvoinnin ja muiden oireiden kanssa!

Olitte vuorotöistä puhunu. Mä teen kaksivuorotyötä ja nyt kesällä aika lailla saa yksin hommia tehdä kun ei oo sijaisia. Että saa nähdä miten käy sitten kun raskaaksi toivon mukaan tullaan. Onneksi ei fyysisesti oo kauhean raskasta työtä.

Kirveli, jaksamista sinne! :Heartred Varmasti vois tehä hyvää käydä psykologilla juttelemassa jos yhtään siltä tuntuu.

Jemberry, plussatuulia sinne!!

Nizzan reissulla kävi sitten sillä tavalla että menkat alko heti kun kone laskeutu maahan. :p Onneksi oli kipulääkkeet mukana kun ekana päivänä oli kyllä aika kovia kipuja niin kun yleensäkin. Mutta oli kyllä hieno reissu ja ihanat ilmat! :happy: Ja sai ainakin turvallisin mielin maistella ranskalaisia viinejä.. :shy: Eilen palasin kotiin ja saatiin kierto korkattua. Nyt siis kp6 ja aamulla tuli vielä vähän vuotoa mutta nyt näyttää loppuneen. Täälläkin ovis on luultavimmin juhannuksena tai vähän sen jälkeen. Sillon pitäis olla töitä mutta eiköhän sitä talletteluillekin löydy aikaa. :wink Tää viikko on onneksi vielä lomaa, tulispa tännekin vaan vähän lämpimämmät ilmat.

Niin ja noista yövuoroista. Mun mielestä voi tarvittaessa saada neuvolalääkäriltä todistuksen ettei tarvii niitä tehdä. Mutta en tiiä onko siitä mitään viikkorajaa vai meneekö ihan oireiden mukaan.

Lissu, pahoittelut tädistä :(

meillä on nyt sitten sama kp 6 menossa. :) toivottavasti nyt sitten tärppää!

Ei ole olemassa mitään sääntöä hoitoalalla ettei raskaana saisi tehdä yötyötä. Toiset tekee loppuun asti ja toiset suunnitellusti vähentää/lopettaa yöt kun raskaus etenee. Edelleenkään kun raskaus ei ole sairaus, ja jokainen kokee vointinsa niin erilaisesti eri viikoilla. Kyllä neuvolasta saikkua annetaan jos sitä tarvitaan. Viisainta varmaan kuitenkin avoimesti esimiehen kanssa olisi tilanteesta keskustella, että osaisi suunnitella sitten päivävuoroa tai semmosia vuoroja, mitä pystyy tekee.

Kiitos tsemppaajille, mukava kun on muitakin vuorotyön tekijöitä täällä, niin tietää et porukka oikeesti ymmärtää millaista se on. :shy: Mä olen sosionomi kv-alan asumisyksikössä, joten työ ei (yleensä) ole fyysisesti kuormittavaa. Henkisesti täytyykin olla läsnä aina sata lasissa...

Ei mua niin paljon harmita tää tilanne, että se työkykyä haittais ja vastavalmistuneena ja etenkin tässä taloustilanteessa töitään ei pääse valitsemaan... Tää viikonloppu vaan oli jotenkin liikaa kun osui samaan aikaan yövuorot, naapuruston pippalot (joihin osallistui _kaikki muut_ paitsi minä) ja vielä miehen työmatka nyt alkuviikolla, mikä venyi odotettua pitemmäksi. Ehditään kunnolla nähdä huomenna iltapäivällä ja sitten olenkin taas loppuviikon iltavuoroissa. :sad001 Ehkäpä se tästä taas, juhannuksen sain vapaaksi niin jos silloin sitä yhteistä aikaa olis hetken. :angelic:

Kiitos kun sain purkaa teille! :smiley-angelic003

Kirveli, ymmärrän vuorotyöärsytyksen, vaikken itse enää sitä teekään. Opiskeluaikana tuli käytettyä illat ja viikonloput ahkerana ärrä-tätinä kun kaverit bilettivät ja harrastivat. :)

Eksyin halpatesti-sivustolle ja tilasin sen tarjouksessa olevan ovis- ja raskaustestipaketin! Varalle jos nyt ei ole tärpännyt, riittää vähäksi aikaa. :D

Mitä muuten luulette, onko sähkötupakan käytöstä haittaa raskautta yrittäessä? Lopetin varsinaisen tupakoinnin jo elokuussa, mutta höyryttelen kuitenkin edelleen päivittäin. Päätin kyllä senkin lopettaa viimeistään plussan ilmaantuessa, mutta haluaisin minimoida kaikki tekijät, jotka vähääkään voisivat vaikuttaa huonoon suuntaan.

Takaisin