Esikoinen toiveissa

Ai niin Jemberry, nyt vasta ehdin selailla noita vanhempia viestejä ja luin sun kyssärin. Aikaisemmin mulla oli se tasan neljä viikkoa, mutta yhtäkkiä huhtikuussa venähti 38 päivään ja myös seuraava kierto oli 38 päivää. En tiedä voiko kova stressi vaikuttaa (töissä oli vähän vilskettä noihin aikoihin ja ostettiin asunto ym.). Nyt on jo kp 32 eikä tätiä kuulu, voiko kierto noin vain venähtää pysyvästi?

Nyt kun kysyttiin niin testiä tehty, negatiivista näytti, mutta ei kyllä menkkoja siltikään näy. Oon nyt vielä lomalla ja leikin positiivista että vielä sunnuntaina testaan ennen kun palaan töihin ja jos vielä nega niin odottelen vaan tätiä.

Pakko heittää kanssa lusikka tähän yövuorokeskusteluun, koska hoitoallalla oon kanssa. Tuolla missä mä oon ollut töissä, niin esimiehen kanssa on yleensä vaan sovittu jostain rajoitteista missä on ehkä tarvinnut, esimerkiksi yks ei pystynyt joskus suihkuttaa raskaana ollessaan kun sille tuli huono olo, ja jos on ollut sisällä tupakoivia asiakkaita niin sinne ei ole tarvinnut raskaana ollessa mennä :) yleensä esimies aina ymmärtää!

Ja tota sähkötupakkaakaan ei oo sillain tutkittu että olis varmaa tietoa, monet on vastaan kyllä. Mutta kuvittelisin ettei noi nesteet oo niin vaarallista mitä esimerkiksi tupakka ja jos kerta plussan ilmaantuessa lopettais, niin en usko sen vaikuttavan mihinkään.

Meillä ei työkaverit tykänny jos ei tarvinnu mennä asiakkaiden luo jotka tupakoi tai suihkuttamaan. Ei ainakaan ne ymmärtänyt, kenellä ei oo lapsia. Kattoi vaan vinoon. Bakteeri paikkoihin ei tarvinu mennä esim. esbl ym. On se kumma jos haluaa yrittää edes yrittää elää stressitöntä raskausaikaa 9kk, niin työkaverit hengittää niskaan. Pitäiskö sitte olla tulematta töihin ollenkaan, sitäkö ne haluaa. Yritin selittää niille kyllä, että ei raskaus ole sairaus, mutta raskaus tekee sairaaksi! Jos haluaa varjella vauvaa, niin ei tee mieli olla tupakoivien lähellä varsinkin asunnossa missä on poltettu viimeset 30vuotta.. Mutta työ sinänsä kiinnostaa raha-asioiden takia :D saapahan sitten jäädä kotiin vauvan kanssa.

Mullakin kolmivuorotyö,vanhusalalla ja raskasta on. Nyt vähän väsymys väistynyt niin henkisestikkin jaksanut paremmin. Nytkin parhaillaan yövuorossa ja kyllä tuntuu. Ei niinkään raskasta valvoo vaan vatsaa juilii.. Pitää kattoo millon pitää vähentää.
Itellä sillai ressi tilanne että teen sijaisuutta ja työsopimukset on lyhyitä. Jos siis en pysty tekee loppuun Asti töitä niin palkan tulo tietty loppuu.
Nyt maanantaina 6päivän päästä np ultra,jännää! :)

Ihan ku olisin jossaa joskus lukenu tosta sähkötupakasta, että olis melkee parempi vaihtoehto raskaana, ku ite tupakka.. jostaa mulla tämmönen mielikuva, mut voin olla väärässä...

Valitettavasti oon itte kanssa tupakkaa sortunu ihminen, mutta vähentäny kyllä oon ja plussan tullessa olis tavote kokonaa jättääkki.. hyvin se vähentäminen viimeks onnistuki, tulipa melkee sit kahta kauheempana takas, ku tuulimuna todettii... Mut tosiaa tarkotus on lopettaa. Vaikka ite tupakoin, nii raskaana olevia naisia en ite pysty kumminkaa sietämää :D jokaisen valinta, mutta mun mielipide on se että 9kk pystyy kyllä ilman 'päihteitä' elämää tai enemmänki... Mut jokainen tyylillään. Mut tarviiko kumminkaa pientä ihmistä altistaa kaikelle ? Eikä munkaa lopetus varmaa tuu helppoo olemaa, en voi asiaa kiistää. Mut hyvä puoli on se, että meilläkin töissä tupakointi työaikana on kielletty, nii helpottaa asiaa muutenki :D pitää sit kovasti töissä olla, jos ei muu auta :D

Mutta tekstin tarkotuksena ei oo kumminkaan loukata ketää tai mitää. Esitin vaan oman mielipiteen asiasta ;)

Tänää kp 31 ja harkitsin aamulla testin tekemistä, mutta en sit kumminkaa :D voihan tässä päivän aikana käydä vielä vaikka ja mitä. Jos huomenna sit ? :D kirotut piinapäivät ! Mut yhtää ei täti olo ole... Eikä toi vatsakaa oo mitää ilmotellu, että polttelis tai vääntelis. Tulis sit jo, jos on tullaksee ! :D mut eiköhän nyt, ku asiast pääs sanomaa, nii alkaa seulana vuotamaa :D

Mä luulen että tota sähkötupakkaa ei oo tutkittu tarpeeksi niin se takia ei siitä oikein ole tietoa. Tupakan haitat tiedetään paremmin.. Eipä siitä lopetuksesta ainakaan haittaa ole jos on kuitenkin tarkoitus lopettaa. :rolleyes:

Turretin, pahoittelut negasta. Mut toivoa on! :happy:

Zara, siellä onkin jännät paikat! :nailbiting:

Miehen ex poltti raskauden läpi ja pojalla on nyt astma ja keskittymishäiriöitä yms. Pienikasvuinen ja muuta mukavaa, kyllä mä ihan suosittelen että lopettaa se on kuitenkin toisen elämästä jo kyse eikä enää vain omastaan. Oon aika yksimielinen tässä asiassa..

Niin ja tupakasta vielä. En siis todellakaan ajatellut tupakoida raskausaikana, enkä toivo että kukaan muukaan. Kyse oli sähköhöyryttimen mahdollisista vaikutuksista raskautumiseen/hedelmällisyyteen. :) Mutta kiitos vastauksista, uskon kyllä että tuo jää aika helposti pois. Lähinnä tapa, nikotiinittomia/mietoja nesteitä olen höyrytellyt.

Neuvolassa sanoivat listaa läpikäydessä että sähkätupakkaa eivät suosittele / melkeinpä sanoivat et tupakkakin parempi kun sähköstä ei tutkittu tarpeeksi miten vaikuttaa raskauden aikana. Steviakin oli nounou listalla..

Kirjotteleeko monikin teistä tuolla "raskaaksi 2015" keskustelussa? :) Mä oon tosiaan vahingossa kirjotellu "raskaaksi 2016" keskustelussa, ku olin tulkinnut sen väärin :woot: Olin tulkinnut sen mielessäni, että se meinaa sitä että vauva tulee 2016 tai jotain tyhmää.. Sitten sinne tulikin joku fiksu kritisoimaan, että se on jo odottajien ryhmä ja ketkä aikoo vasta aloittaa yrittämisen vuonna 2016. Eli kuuluisin oikeasti tuonne 2015 ryhmään, mutta katoin että siellä on hirveä määrä viestejä jo ja mahdoton päästä mukaan :wideyed: ehkä taidan sit kirjottaa vaan tänne "esikoinen toiveissa" keskuteluun. :)

Eihän mitää oikee raskauden aikana suositellakkaa ja tupakointi raskausaikana on varmaa 50/50, että tuleeko mitää.. mulla pari tuttua kanssa ketkä polttanu raskausaikana, eikä oo ilmenny mitää. Mutta parempi ilman ! :) raitis äiti on parempi, jos pitää valita ;D

Mieli tekis kyllä testata ! Mutta jos huomen sit, ellei täti tuu. Jännää... Pakki meni tänää yht'äkkiä sekasin ja hormoonit aiheuttaa vissii vähä etovaa oloa ja nyt tässä vasta alkaa heräilemään... Ja tota vatsaa vähä menkkamaisesti vääntelee ? Pääsis tässä nyt sit uuteen kiertoon. Mä ilmoittelen tuomiosta sitte ! :)

Ninni itte alotin tän foorumi addiktion juurikin tuolta raskaaksi 2015 ketjusta :) siellä on ihan huippu porukka ja aivan ihania tyyppejä :) ja aika paljon tämänki ryhmän porukasta taitaa kirjotella myös sinne ;)
Hyppää vaan mukaan!

Mä lueskelin tota 2015-ketjua ennen kun päästiin ite yrittämään, mut koen tämän enempi omakseni kun kyseessä kumminkin on se esikoisen yritys. :rolleyes: Toista tai kolmatta yrittävät ovat mun kirjassa aivan toiselta planeetalta... :wink Tää on myös pienempi ketju, niin pysyy edes joten kuten kärryillä muiden kuulumisista.

Mä oon toistaiseksi ollut niin kylmäpäinen, etten oo ostanu yhden yhtä raskaustestiä! Menen sillä mentaliteetilla, et vasta kun menkat myöhästyy, kannattaa testaamista edes ajatella... Katotaan kuinka monta kiertoa pysyn järjissäni. :joyful:

ihanaa hirvi! <3 onko eka plussa ikinä vai? On se niin ihana hetki kun se plussa pärähtää siihen testiin :happy: viimeksikin itkin ihan hysteerisenä:woot:

Takaisin