Esikoinen toiveissa

Oon siellä helmikuisissa mutta en sinne uskaltanu viel kirjotella ku siel on niin hiljasta, ehkä voisin olla ensimmäinen :)

Kiitos onnitteluista :)

Oon jo kertonu muutamalle tärkeimmälle ystävälle joista tiiän et jos jotain sattuis ni heistä sais tukea, ja niiden kanssa on muutenkin tullu vauvahaaveista juteltua :)

Kyllä ollaan nyt jännän äärellä koko ajan, huikeet fiilikset. Tsempit plussiin!

masuKK1 4+1

Masukk1 kyllähän me tuolla helmikuisissa paljonkin höpistään siellä on jo monta ketjua eri asioista kannattaa käydä kattomassa :)

Oon kans kattonu sitä Ylen ohjelmaa Hartain toive: Lapsi. Se on tosi koskettava. Toiset joutuu käydä paljon läpi eikä lasta saa kuitenkaan. :(

Pahoittelut Beisla :sad001

Onnea masukk1!! :happy:

Mä bongasin tänään oviksen! Sama kp22 kun viime kierrossakin :) Ihana tietää että jokin munkin kropassa toimii säännöllisesti... Nyt sitten piinaillaan pari viikkoa! Plussa ennen juhannusta pistäs tietty suunnitelmat uusiksi, mutta mitä ihanimmalla tavalla!

Janni tsemppiä hirveesti äläkä stressaa liikaa! Vaikka se vaikeaa varmasti onkin!:rolleyes: Toivottavasti tärppää!!

Saas nähdä onko kolmen päivän menkat niinku aina :rolleyes: tänään kp 3 ja tullu tosi niukasti, ei siteeseen asti.. Ehkä kiertokin sitten on se 29pv, toivottavasti.. Kauhee stressi päällä kaiken aikaa, vauva-asiat vaan mietityttää.. Eikä lomakaan pääse kunnolla käyntiin kun vettä vaan sataa päivästä toiseen.. Luulen, että ei tää tästä tasoitu ennenkun saa sen plussan testiin..

mitäs teille muille kuuluu? :)

Liittyisin mielelläni joukkoon taustaseurailusta kun vihdoin rekisteröidyin!

Elikkä, itse olen 21-vuotta, mies täyttää 24-vuotta, haaveissa olisi ensimmäinen lapsi. Yli vuosi ollaan harrasteltu keskeytetysti, muuta ehkäisyä ei tänä aikana ole ollut käytössä. Kuukautiset ovat todella epäsäännölliset, välillä tulee useammin kuin laki sallii, ja toisinaan on kierto saattanut venyä yli sadan päivän.

Nyt viime kuukautiset ovat olleet 1.-5.5. eikä uusia vielä näy. Viime kuussa kovasti harrastelimme ei-keskeytetysti ja nyt onkin sitten alkanut jännittämään kun ei kerta tätiä kuulu kylään, toisaalta kun kierto niin epäsäännöllinen niin en osaa edes aavistella milloin seuraavat kuukautiset olisi. Sen verran useasti olen silti lukenut kaikki foorumipalstat läpi ja osaan hyvin kuvitella itselleni jo liudan oireita, lapsi siis jo yli vuoden ollut toiveena...eilen oli jopa lämpöä 37,0 astetta, vatsakipua ollut jo useamman päivän ja sellaista vellovaa huonovointisuutta ja pahoinvointia...

Plussatuulia teille kaikille ➕➕ ja onnea plussanneelle!

Muokattu viimeksi:
Pikainen omanapailu puhelimesta: Kai se nyt on uskottava, että eilen erittäin niukkana vuotona alkoi menkat. Tein varmuudeksi aamulla vielä testin ja tyylipuhdas negahan se siellä odotti. Kramppailee siihen malliin, että nyt ne menkat kunnolla myös alkaa. Tiedä sitten laskisko sen eilisen jo kp1:ksi vai vasta tän päivän...

Joka tapauksessa yk3 on nyt edessä ja juhannustaiat käyttöön sillä laskennallisesti ovis on just sillon...

Turretin tervetuloa ja toivottavasti kierto alkaa tasaantua tai täti jättää kokonaan tulematta ja plussaatkin heti ;)

Mrs c voi ei, tsemppiä uuteen kiertoon ja nyt sit kaikki juhannustaiat käyttöön ;) kyllä se yötön yö tekee tehtävänsä ;)

Mrs C, toivottavasti juhannuksesta nappaisit plussaa! Se tuntuu aina niin ärsyttävältä kun oikein odottaa että odottais mutta sitten täti änkeää väkisin kylään... lycka till uuteen kiertoon! :)

Mrs C pahoittelut tädistä. :/ mutta uuteen kiertoon vaan ja eikö juhannuksessa ole jotain taikaa! :) toivotaan, että nyt tärppää!

Kyllä se taitaa niin olla että menkat kesti sen kolme päivää niinku aina. Viimeyönä eikä tänään oo tullu enää mitään.

Kp 4

Kiitokset tsempeistä :shy:

Ninni: kolmen päivän menkat on kyllä hyvä, mulla oli pillereillä pidemmät kuin mitä nyt luomuna ja on kyllä niin ihanaa, ettei tartte kans kuin se kolme päivää kärvistellä! Sit pääsee taas yrittämään :rolleyes:

Tervetuloa Turretin!

Kiva, että tähän ketjuun tulee myös uusia, jotenkin musta just tämä ketju tuntuu omalta, kun ensimmäistä yrittäessä on kaikki niin kovin uutta ja ihmeellistä :)

on: Aamulla kyllä harmitti, mutta elämä on ja ihan tilastollisestikin ei mikään ihmekään ettei vielä tärpännyt. Oli ehkä tässä kierrossa myös aavistuksen huono ajoitus, jos 29-30 päivän kierto kerran tuli. Ensi kiertoon ajattelin ottaa ovistestit käyttöön. Toisaalta näin kesää kohti myös stressitasot toivottavasti laskee, ollut aikamoinen hurlumhei kevät tässä takana töiden puolesta.

Tietääkö kukaan kuinka aikaisin ovulaatio voi tapahtua kuukautisten jälkeen? Tiedän, että luteealivaihe kestää sen 14pv, mutta entäpä tämä follikulaarinen vaihe? Voiko se olla tosi lyhytkin? Mietin vaan, että koska sen testaamisen aloittaisi..

En osaa Ninni sun kysymykseen sen paremmin vastata, mutta ite aloitin varmuuden vuoksi testauksen tänään kun menossa kp 11. Viime kierrossa pongasin oviksen kp 15 ja tietty toivon, että tässä kierrossa osuisi samoihin aikoihin.

Kiitos kaikille sympatiasta, kyllä tää tästä. :)

Tervetuloa uusille, pahoittelut tädin kohdanneille ja plussatuulia kaikille! :wav

Ninni, paketissa pitäis lukea milloin kannattaa aloittaa testaus. Kun se kerran olet ollut jo raskaana, todennäköisesti ovis tulee normaaliajan puitteissa. Kyllähän se periaatteessa voi tulla todella aikaisin, mutta silloin limakalvo ei ole ehtinyt riittävän paksuksi alkion kiinnittymistä varten. Nyt en muista mikä se raja on.

mindiS, olipa todella tökerö kommentti sun miehen vanhemmilta. Joulu pilalla, oikeesti... :rolleyes:

Kirveli, mäkin oon kattonut tuon dokumenttisarjan silloin kun se ekan kerran tuli. Oli kyllä hyvä!

Napaa, me saadaan vielä yksi koti-inssi tehtyä tässä kuussa, vaikka saattaa kyllä olla muutaman päivän ennen ovista, kun ovis saattaa mennä juhannuksen kanssa päällekäin. Mutta meillä on myös varattuna nyt ensikäynti klinikalle, jospa sitä kautta tärppi tulis.

Ninni: Mä olen ymmärtänyt, että käytännössä lyhyissä kierroissa ovis voi olla jo 10. kiertopäivän tienoilla. Jos ovulaatio tulee paljon ennen tuota niin käytännössä raskaus on epätodennäköistä, koska munasolu saattaa olla ollut vielä liian epäkypsä irrotessaan ja toisaalta kohdun limakalvo ei ole ehtinyt paksuuntua tarpeeksi ollakseen alkiolle vastaanottavainen. Lutelaalivaihehan on tyypillisesti 14-12 päivää, ei välttämättä juuri sitä 14 päivää, mutta yhdellä ihmisellä ilmeisesti aikalailla aina saman pituinen.

Takaisin