Esikoinen toiveissa

Joo, Beisla, on tuo ehdottomasti hyödyllinen tutkimus. Sitten ainakin tietää absoluuttisesti, missä kunnossa paikat sillä hetkellä on, ja että onko jotain erityistä estettä/hidastetta raskautumiselle.

Ai että ärsytti kyllä ton tutkimuksen jälkeen, kun olin loppupäivän aika kipee. Oli ällö ja heikko olo ja olisin halunnu avautua miehelle kaikesta, mitä lääkäri sano ja miltä se ronkkiminen tuntui, niin miestä ei kiinnostanut pätkääkään.

Sen mielestä se ei voinut olla iso juttu eikä mulle voinut olla tullut huono olo, koska lääkäri oli ekalla yhteiskäynnillä maininnut, ettei tuo tutkimus kestä kuin kymmenisen minuuttia eikä ole useimmilla erityisen kivulias tai aiheuta mitään jälkituntemuksia.

Ärh, miehet on välillä ihan perseestä.

Kiitos kaikille :)
Beisla, ensiviikolla sisäänkirjaus neuvola :) tänään lääkäri sanoi että jos haluan niin mahdollista ultrata silloin uudestaan jos haluaa nähdä sykkeen silloin selvästi. Sanoi toki että hänen mielestään siihen ei ole välttämätöntä tarvetta,kun se pieni siellä on. Että päätäppä nyt tästä. :D ehkä otan vaan sillon neuvolassa sitten tunnon mukaan..?

Toivon täällä paljon kaikille plussa tuulia, kaikki saadaan pienet nykerönenät vielä syliimme <3

Te jotka plussannut,ootteko siirtyneet laskettuaika keskusteluihin? Mää vaan oon tähän kirjotellut :D

Ss, onnittelut ultrasta ja että pikkuinen löytyi oikeasta paikasta. Kyllä mä haluaisin kuitenkin uusintaultran, jossa olisi mahdollista nähdä sykekin, jos sellaista sulle tarjotaan!

Beisla, mun käsityksen mukaan aukkaria ei lähdetä edes tekemään loppukierrossa oviksen jälkeen, jotta ei mahdollisesti huuhdota hedelmöittynyttä munasolua aukkarin yhteydessä.

ss- mä olen omassa ryhmässäni, ja täällä ja vähän kaikkialla. Yleisesti kirjoittelu vaan jäänyt vähän vähemmälle :/

Ss mäkin seuraan oman lasketunajan ketjua ja sit kaikkee ketjuja ja tätä jne.. mutta mullakin kirjottelu jääny vähemmälle ku tuntuu että nyt on alkanu nää oireet puskee päälle ja tälläki hetkellä on ollu pari päivää lämpöilyä tän etovan olon ja oksentelun lisäksi. Luulen että kuhan olot alkaa helpottua ni jaksaa taas kirjotella eikä vaan taustailla :)

Jannah tsemppiä!

Ja onnea ss-lle ihanista kuulumisista! :)

Täälä kans jää testit oottaan kaappiin toista kiertoa... Tänään alkoi tiputtelu kp28/28, jota osasin jo vähän odottaakin. Seuraavaa kiertoa odotellen:).

Hei taas kaikille! Täällä tullut taustailtua enemmän, kierrossa menossa se tylsä vaihe menkkojen ja oviksen odottelun välillä.

Tervetuloa mukaan masuKK1 ja emni93 :) Toivottavasti masuK1lla tasaantuu kierrot nopeaa pillereiden jälkeen. Ja emni pahoittelut menkoista, mutta hyvä että kierto säännöllinen, ei muuta kuin onnea uuteen yrityskertaan!

Jannah voimia surun keskelle :sad001 Hyvä että pääset heti tutkimuksiin, ja sait ajankin melko pian.

Nessu hienoa että kaikki oli kunnossa aukiolotutkimuksessa :) Ja oli mielenkiintoista lukea tutkimuksesta tarkemmin blogistasi. Nyt tosiaan vaan lääkärin määräystä toteuttamaan! :wink Hymyilytti se liikuttuminen kun näit johtofollin. voisin kuvitella itselleni juuri samanlaiset tuntemukset asiasta :grin

Beila teillä on pian inssi? Hyvä jos tästä eteenpäin pystytte tekemään kaksi inssiä kierrossa, toivotaan että se tuo odotetun plussan :)
Kiva kun mindiS, Terkku, Aneska, ss-, sohwia ja Lauruskaah olette vielä mukana jutuissa! Onnea ultrakuulumisista :love7 Ja muidenkin plussanneiden kuulumisia olisi kiva kuulla, teitähän on täällä jo monta!

Mitä meidän piinaajille kuuluu? :nailbiting: Nopeasti vilkaistuna Nakro? Sabetti? Janni82? :angelic:

Entä Zara? Jatkuiko tiputtelu kunnon menkoiksi?

Muokattu viimeksi:
Jemberry, tervetuloa takaisin! Ja kiitos, kiva, jos jollekulle mun blogihörhöilyissä on luettavaa. Itelle ainakin tärkeä paikka purkaa fiiliksiä.

Sulla onkin ollut tosi vaihtelevan mittaiset kierrot. Jospa saisit oviksen nyt tikulle, ajankohdan hyvin hyödynnettyä ja niin sanotusti pullan uuniin :) Pidän peukkuja!

Täällä on todellakin peitto heilunut. Miestä nauratti, kun tänäänkin kävin kimppuun. Oletettuun ovikseen aikaa lääkärin follikkelin kokomääritysten ja omien laskujen mukaan enää pari hassua päivää. Niistä on otettava KAIKKI irti :D

Nessu, no eipä tosiaan ollut kiva kommentti sun mieheltä. Ihan kuin kaikki muka tuntis kivun samalla tavalla, vois oikeesti vähän miettiä. :sad001 Ja kiitti sun blogilinkistä, on kiva lukea kokemuksia! Hyvä että otatte oviksen varman päälle. :grin

ss-, varmasti hankala päätös. Sulla kuitenkin suht varhaista vielä, onko mahdollista/todennäköistä ettei sydänääniä vielä kuulu vaikka kaikki oliskin kunnossa? Vai missä vaiheessa ne alkaa kuulua varmasti?

starling, hyvä tietää. Mä olin vaan jonkin verran lukenut kokemuksia aukkarista, mutta en vielä perehtynyt sen tarkemmin milloin se tehdään. Mutta loogisaltahan tuo kuulostaa.

mindiS, harmi kun sulla on pahoinvointia, mutta palaa sitten kirjoittamaan enemmän kun jaksat. Pääasia, että masu kasvaa. :)

emni, voi harmi. :sad001 Alkoiko sulla sitten menkat jo ihan kunnolla?

jemberry, kiva kuulla susta taas. :) Toivon sulle lyhyempää kiertoa nyt, ja ovisplussatuulia!
Joo, meillä on inssi lauantaina ja toinen sitten ovistestin mukaan. Tosin aikaisimmillaan ovisplussa voi tulla jo la iltana, niin hyvällä lykyllä olis toinen jo sunnnuntaina. Mikäli sopii aikatauluihin siis. Mutta on meillä kahdessa aiemmassa kierrossa jo ollut kaksi inssiä. Tokassakin olis ollut mahdollisuus, mutta todettiin että yksikin riittää. Nyt on tosin helpompi suunnitella kaksi, kun ekan voi laskea kiertopäivien mukaan.

Beisla kp9/28-32 Enää pari päivää ennen oviksen tikutuksen alkua. Nyt on vielä tosi tyyni fiilis, taukokierto jotenkin rauhoitti mua. Varmasti muuttuu sitten parin viikon päästä. :P

Menkkoja ei kuulu. Vatsaan juilii kun menkat alkaisi. Valkovuotoa tulee hieman ja semmoista paksua limaa.

Testaan sunnuntaina, jos uskallan. Surettaa jo valmiiksi jo testissä yksi viiva napottaa.

Sabetti, voi tylsyys! Monesko yk teillä alkoi? Ja Nakro, josko nuo sun tuntemukset olis merkki jostain kivasta?

Itselläni tosin mieli alkaa aina kierron lopun lähestyessä kummasti kehitellä kaikenlaisia oireita, vaikken olekaan vielä kertaakaan ollut raskaana. Mielellä on hurja voima - kun jotain oikein toivoo, siihen alkaa helposti uskoakin :)

Sabetti, ei ihme, että kyrsii. Teilläkin pitkä yritys takana. Älä silti vielä lannistu :) Ehdottomasti suosittelen soittoa gynelle ja miehelle simppatutkimuksia. Jos ei ala raskautta kuulua, niin niistä on kuitenkin vielä matkaa semmosiin jatkotutkimuksiin, joiden perusteella voitais jo jotain hoitoa määrätä.

Ainakin mua helpotti jatkotutkimuksiin hakeutuessa tieto siitä, ettei me enää yritetä pelkästään kahdestaan epätoivoisesti raskautua. Eihän ne aukkarit yms. mukavia ole, mutta edistää toivon mukaan asiaa.

Häntä siis pystyyn vaan, kyl se siitä vielä iloks muuttuu, vaikka nyt harmistuttaa :)

sabetti :Heartredkovasti tsemppiä! täälläkin kohta 2v yritystä ja pari plussaaki mutta ei nyyttiä sylissä vieläkään. kyllä sä vielä saat omasi toivottavasti pian! :hug013

On: täällä tänään parempi mieli jo. ehkäisyllä mennään tutkimuksiin asti, todella haluan tietää jos sieltä löytyykin jotain ja jos ei ole mitään pielessä siitä jatkuu sitten yrittäminen.. olis kiva yllättää miehen vanhemmat ku aina mennään uv:na lontooseen niitten luo niin jos tällä kertaa lahjaksi toisi ultrakuvan/kuvat riippuu ihan miten tärppää tai tärppääkö edes,aina menemässä asioiden edelle heh..:smug:

beisla mites siellä? :)

Jannah, millaisia tutkimuksia teillä on tiedossa? Ja ootteko aiemmin käyneet lekurin pakeilla? Sorry, jos oot sanonut aiemminkin, mulla on todella laho pää :D

Tsemppiä kovasti tutkimuksiin! Onneks apua on saatavilla.

Avusta puheenollen selfhelppihän on tunnetusti erittäin jees näissä vauvakuumeiluissa. Rustailin blogiin fertility diarystä eli hedelmällisyyspäiväkirjan pitämisestä ja sen hyödyllisyydestä, jos jotakuta aihe hotsittaa :)

Myös tutkimuksissa olen saanut lapsettomuuslääkäriltä kiitosta tarkasta kirjanpidostani. Tutkimuksia ja hoitoja on helpompi suunnitella, kun kropan toiminnasta on mustaa valkoisella.

olin itse itku kurkussa siellä lääkärissä että muistan vaa et sanoi ultrataan kohtu ja jaa no nyt lyö pää tyhjää -.- mutta kerron sitten tarkemmin 10.6 :) en oo ennen puhunut lääkärin kanssa näistä mutta sit mies sano et nyt kyllä molemmat tarkistetaan josko meissä on se vika. sitten menin ja sanoin että asia on nyt näin ja haluan että asiaa tutkitaan. eka lääkäri ei halunnut mutta sit tuli toinen joka sit sano et tottakai me tutkitaan ku sulla noita keskenmenoja on.

Heipähei. Olin täällä aikaisemmin yrittäjien joukossa. Ei tärpännyt sitten millään. Päätin sivuuttaa koko sivun, koska se kuitenkin stressasi minua ja yrittämistä. Nyt parin kuukauden jälkeen PLUSSAUS ON TAPAHTUNUT :love017
Ensimmäinen neuvolakäynti on varattu kesäkuun alkuun. Viikkoja on nytten 5+1.

En siis uskonut että kaikki tama tapahtuu näin nopeastikin.
En aluksi tiennyt olevani eikä oireita ollut paljoa. Ainoastaan olin väsyneempi kuin yleensä 2 viikkoa ennen plussausta ja nyt jälkeen myös. Rinnat olivat pitkään kipeytymättä ennen oletettuja menkkuja. Sitten rinnat tulivat kipeäksi ja kipu lähti pois ja tuli takaisin. Menkkamaisia maha ja alaselkäkipuja, mutta ehkä lievempiä. Myös´kun en tiennyt raskaudesta, niin 5 alkoholiannoksen jälkeen kaikki lensivät ulos 3 tunnin kuluessa. Onneksi se oli hyvin alkuvaihetta kuten nytkin, niin vahinkoa ei toivottavasti ole tapahtunut.

Pitää varmaan siirtyä nyt tuonne toisille palstoille. Ja hei se tapahtuu kun sitä vähiten uskoo ;)..
Olin tosi varma, että tää oli nyt tässä ja ikäänkun lopetin yrityksen (yleensähän monella sit tärppää)
oli se yritys silti mielessä mutta keskityttiin miehen kanssa vaan toisiimme ja kävimme keilaamassa ja katsoimme elokuvia ja teimme ruokaa. Näin meillä ja toivotaan että pikkuinen pysyy mukana loppuun asti.:hello2

Takaisin