Esikoinen toiveissa

VaahteraHei, tuttu juttu :sorry: Itelle käy joka kuukausi niin että luulen etten ollenkaan ole positiivinen raskautumisen suhteen ja ajattele yhtään edes olevani raskaana, sitten on usein kaikenlaisia erilaisia mahdollisia oireita ja joka kerta testiä tehdessä toistelen itelleni "en ole taaskaan raskaana, turha luulo", ja kun en tietenkään olekaan, petyn joka kerta :joyful::sad001 En vain halua edes enää myöntää itselleni kuinka paljon oikeasti sitä joka kuukausi odotan.. puuh. Täällä kans oottelen taas ekan Tero kierron jälkeisiä menkkoja, kp 24, ihan hyvä kyllä jos eivät ihan vielä tulisi kun on näinkin vähän kp:tä vielä. Toivotaan että alkaa että pääsisin ovistestailun pariin! Tsemppiä Vaahteralle koulun alkuun, hyvä että saat muuta ajateltavaa ja paljon plussatuulia tulevaan kiertoon :happy: Onneksi tuli täti kylään siinä mielessä että yritys voi jatkua normaalisti :)

Labanen, noi terolut (?)- jutut sun muut on mulle oikeastaan täysin vieraita... Onko se siis joku menkkoja tasaava lääke vai? (sori, että olen näin pihalla)

Koulun alulla on ollut ihan positiiviset vaikutukset siinä mielessä, että en ole nyt muutamaan päivään (mikä on mulle paljon) jaksanut stressata vauva-asiaa. Pitkään kadoksissa ollut opiskelumotivaatiokin alkaa vihdoin osoittaa löytymisen merkkejä. Tosin tyylilleni uskollisena aina täytyy vähän jostain stressata, ettei elämä käy liian mukavaksi. Olen siis ruvennut pohtimaan, kuinka tyhmä idea olisi tulla raskaaksi just nyt, sillä se luonnollisesti lykkäisi valmistumistani vuodella. Roikkumaan jäisi kokonaiset puoli vuotta.

Ristiriitaista, kun sinänsä haluaisi ensin hoitaa opiskelut alta pois, mutta sinänsä taas ei haluaisi lykätä lapsen yrittämistä, kun mielelläni kuitenkin haluaisin mahdolliset lapset alle kolmekymppisenä, eikä sitä voi koskaan tietää, miten paljon aikaa yrittäminen tulee ottamaan. (ja sekin vielä, kun mies on vihdoin messissä asian suhteen...) Löytyykö täältä muita, jotka on joutunut pohtimaan samaa asiaa? Mielipiteitä ylipäätään otetaan vastaan. (mun pitäis varmaan opetella olemaan ajattelematta ja murehtimatta liikaa)

VaahteraHei,
En ole koskaan ollut samassa tilanteessa kanssasi, mutta sanoisin omalla kokemuksella, että anna mennä. Asiat järjestyvät kyllä, vaikka valmistuminen siirtyisi. Olet oikeassa siinä, että emme koskaan voi tietää, kauanko nyytin syliin saaminen kestää. Toisilla tämä käy käden käänteessä ja toiset saavat pienokaisen vuosien yrittämisen ja mahdollisesti useamman keskenmenon jälkeen. Mitä pitemmälle nainen siirtää perheen perustamista, sitä heikommaksi käy hedelmällisyys (ikävä tosiasia, eikä tämänkään vaikutusta omalle kohdalle voi tietää, ennen kuin kokeilee).

VaahteraHei, juu no muunmuassa kiertoa tasaamaan on Terot :angelic: Mutta toisilla taas voi olla esimerkiks tiputteluun tai liian lyhyeen kiertoon ymym, annostuksesta riippuen hallitaan erilaisia "vaivoja" :)
Hahah sama täällä, ainahan täytyy jotain stressata, ei hommat muuten toimi :hilarious:
Mun tilanne on sama, töissä käyn ja opiskelen myös, jos nyt onnistuisin tulemaan raskaaksi niin jää viiminen vuosi sitten väliin. Olen suunnitellut olevani äitiyslomalla vuoden verran ja sitten palaan opiskelun pariin että saan koulutuksen purkkiin. Töihin en enää palaa sitten kun ja jos raskaudun, koska alakin vaihtuu sitten kunhan valmistuneen paperit tältä alalta saisin vain niin :) Itekin tullut paljon mietittyä onko ajankohta hyvä jnejne, mutta olen tullut siihen tulokseen että aina on jotain syitä miksei nyt olisi hyvä. Nyttenkin kun ollaan 10kk oltu ilman ehkäisyä jo, niin se on vain vahvistanut sitä tunnetta että täytyy antaa palaa vaan, selvästikään kaikki ei mene niinkuin suunnittelee ja toivoo, Katjushan kanssa samaa mieltä olen :) Kyllä se koulu järjestyy, koulun kanssa voi onneksi joustaa paljon paremmin kaiken suhteen kun töiden. Koulusta pystyy esimerkiksi helpommin olemaan pois jos vaikka lapsi on sairaana. Ihan rauhassa nyt vaan yritätte raskautua, kyllä opiskelut joustaa. Ajattele asiaa vaikka näin niinkuin mä olen ajatellut; jos tulet nyt opiskelujen aikana raskaaksi, mikä olisi tottakai ihanin asia ja saat asiat kyllä järjestettyä itsellesi sopivaksi ja sitten kun aika on hyvä niin palaat kouluun ja valmistut :) Ja jos et tule raskaaksi nyt vielä koulun aikana, niin sekin on tavallaan hyvä koska sitten ainakin saat opiskelut ensiksi pois alta ja voit kunnolla keskittyä vauvailuun. Molemmissa siis tavallaan hyvät ja huonot puolensa, mutta kävi miten kävi niin kaikki palaset kyllä loksahtavat paikoilleen:happy::Heartred

Hejsan Waterlily ja muut vanhat tutut :happy: tsemppiä tänne plussaa vielä odottaville:smiley-bounce016

Meidän pikkupossut ottivat loppusuoralle kunnon spurtin ja saapuivat vajaa kolme viikkoa sitten maailmaan rv 33+5. B pojan kohdalla alkuhetkistä ei dramatiikkaa puuttunut, mutta nyt on kaikki hyvin. Vähän vielä jatkoseurantoja joudutaan jännittämän, mutta todennäköisesti alusta huolimatta kaikki on hyvin. Voin tännekin laittaa synnytyskertomuksen, mikäli se kiinnostaa.

Muokattu viimeksi:
Mrsc, onnea pikkusista!! <3 aikaisin maailmaan tulivat. Kerro vaan synnytyskertomus jos jaksat. :)

Meidän neiti on pian jo 6,5kk <3 kovasti kehittyy ja kasvaa.

Onnea Mrsc koko teidän perheelle! Jos vaan joskus kerekät ja viitsit niin minä ainakin mielelläni lukisin synnytyskertomuksen :)

Paljon onnea Mrsc! :happy: Mäkin mielelläni lukisin synnytyskertomuksen jos vaan jaksat kirjottaa.

Meidän poika täyttää tänään 6kk. :Heartred Iloinen pieni mies, joka kovasti treenaa ryömimistä.

Onnea Mrsc ! :)

Täälläkin poika jo 3kk !! Kädet hoksattu ja kovasti tarraillaa ! Ikeniäki kutittaa kovasti jo ! Eikä unohdeta miten sitä kääntyillää ainaki mahalta selällee :) mikä vauva, missä ja milloin ?? :o

Zemppejä täältäkin plussaa odottaville ;)

Apuva ! Mäki voisin kyllä tarinaa kertoo kun mielessä vielä on, jos jotaa kiinnostaa :)

Zara ja Leonardo 3kk <3

Mie voisin myös kirjoittaa synnytystarinaa jos jotakuta se kiinnostaapi ! :) Kaikkien muiden kiinnostaa ainakin minua! :woot: Niitä on kiva lukea, toisten kokemuksia! :)

Mie voisin myös kirjoittaa synnytystarinaa jos jotakuta se kiinnostaapi ! :) Kaikkien muiden kiinnostaa ainakin minua! :woot: Niitä on kiva lukea, toisten kokemuksia! :)

Onnea mrsc! <3 kovin aikaisin päättivät pienet saapua maailmaan, mutta ihanaa jos kaikki on nyt hyvin! Mitkä oli pienten mitat? Joko olette päässeet kotiin ? :) ja myös mä luen mielelläni synnytystarinoita! Olin ihan koukussa niihin loppuraskaudesta :D meidän neiti täytti eilen 2 kk <3 kaikki on mennyt hyvin enkä voisi olla onnellisempi <3

Mä voisin tässä vaikka ajankuluks kirjotella.. :)

Täällä ei ollu mitää oireita synnytyksestä ja torstaina (26.5) olis ollu yliaikakontrolli, kun 10päivää tuli täytee.

Keskiviikko iltana ennen nukkumaa menoa oli jotenki levoton olo ja pienen kamppailun jälkee sit menin petii pötköttää ,huominen mielessä... Samalla toivoin et lähtis iteksee tulemaa, ettei käynnistellä tarvis.

Uni alko tulla justii, mut sit yks kaks vatsa kovettu ja klo oli 00:43 ;D mietin et nytkö tää alko ?! Ja samalla kun helpotti hetken päästä tuli uus supistus. Heti alko tulemaa 10min sisää 3-4 supistusta. Samalla ihanaa, mutta kipukynnys kun täytty, nii laatta lens... Supisti ja samalla oksetti. Oikein kiva yhdistelmä !!

Sairaalalle halusin aamulla ennen kuutta lähteä, koska kotona ei enää pystyny olemaa. Samalla tietysti mietti että paljon jo on auki, kun supistuksia tuli säännöllisesti koko ajan. Paikalla oltii ennen seittemää.

"Kanava hävinny ja sormella auki. Vaihda vaatteet ja pääset synnytyssalii" voi jännitys ! Ja samalla mielessä, että 'vasta' noin vähän ja olo on ihan kamala ! :D

Onneks oli ihana kätilö, joka alko miettimää mulle helpotusta pahaan oloon. Kipupiikkiä pakaraa ja hetki unta. Helpotti. Isäntä sai kans hetken nukuttua ennen töihin paluuta :D

Vaikutus alko lakata ja samalla miehen piti töihin lähtee... Kätilö alko harkita jo epin laittoa, koska mulla alko heti taas laatta letämää, kun kipu ylty... Mies lähti, mutta oma äiti saapu paikalle seuraa pitämää :) eikä menny kauaa, kun epi saatii laitettua, joskus 11 aikaa ? Ja helpotus jälleen !! Ja samalla alko käyrillä tapahtua, mutta kahden aikaa oltii vasta 2cm auki..

Vauvalla alko sydänäänet laskea rajusti supistuksien aikana ja 12 jälkee kätilö ja lääkäri tuli tarkastelee tilannetta. "Mitää et syö tai juo, jos joudutaan hätäsektioon. Puhkastaa kalvot ja laitetaa vauvalle pinni päähän" mua ei alkanu pelottaa. Eniten jännitti, että kerkeekö mies paikalle ennen h-hetkeä, kun kalvotkin puhkottii.

Meitä tarkkailtii ja samalla oma äiti piti seuraa ja huolehti.

Iltapäivällä olin 'vaan' neljä senttiä auki ja silloin aattelin, ettei tää ikinä tule ulos, kun yli 12h jo menty ja vasta 4cm auki...

Sydänäänet korjaantui, eikä sektiopelkoa enää ollut. Tai ainakaa ei enää niin suuri... Ennen klo kuutta isäntä pääs takasin paikalle ja sitten odoteltiin :D Emmareitten parissa rentouduin, jonka jälkee ajattelin hommat alottaa :D

Eka pätkä melkein ohi, kunnes alko tuntumaa älytön paine... Vaikka epi olikin, nii multa ei kumminkaa ponnistuksen tarve kadonnu :) äiti ei kerenny vielä edes lähteä, kun tilanne tultii tarkistaa. "Sä oot 10cm auki, et tää tulee täält nyt. Aletaa hommii" ja samalla mulle iski pien paniikki "eikä nyt mun pitää synnyttää tää ! Tää tosissaa tapahtuu !"

Hetki piti ponnistusta hakea, mutta kaikki lähti sujuu hyvin. Oikealla puolella äiti piti kädestä ja vasemalla oma mies <3 molemmat kannusti ja oli mukana. Klo 19.01 poika maailmassa !! Ponnistusvaihde 20min ja synnytyksen kesto 17h

Isi leikkas napanuoran ja valitsi mummon kanssa vielä ensipiponki :) poika 3150g ja 50cm pitkä <3

Väliliha multa leikattiin, koska muuten olis tullut pahat repeämät, mutta siitäkin hyvin toivuttu :)

Oli aivan mahtava kokemus ! Mihinkää en vaihtais ! Se tunne, tilanne ja kaikki ! Se kun nyytti on ekaa kertaa sylissä ja molemmat katotte toisiinne tyhminä ja ällistyneinä silmii. Molemmat vanhemmat rakkaudesta sekaisin <3 ja kaikki meni hyvin. Paremmin kun osasin odottaa :)

Toivottavasti tosta tekstistä jotaa saa irti. Kaikkia yksityiskohtia ei nyt viitti kirjotella :) ja kysyä saa, jos jotaa haluaa :) mutta näin tapahtu tämän pienen miehen maailmaan tulo :)

Kp 1 starttasi käyntiin.. Jälleen..
Keskenmenon jälkeen uusi kierto alkoi yllättävän nopeasti ja ovis tikutettu 2 kertaa sen jälkeen, mutta ei tärppää..
Tosin ollut hirveästi työstressiä sekä taloremontti pahimmillaan :D
Nyt pitäis uudestaan saaha uusi tsemppi itselleen uutta kiertoa varten mutta nihkeessä on.
Parin kuukauden päästä tulee kohta vuosi yrittämistä täyteen ja alkaa mieleen hiipiä että pitääkö alkaa soittelemaan jostain apuja/tutkimuksia. Mutta jos vielä tämän tulevan kierron yrittäisi vielä katsoa :)
Sori tämä masistelu mutta kertokaahan työ miten menee! :)

Meillä poika täyttää maanantaina 3kk :Heartred Kovasti on jo asiaa ja kädet ja jalat vispaa minkä kerkiää, kun vaan pääsis liikkeelle! :):woot: Kädet on löydetty ja niitä on ihana imeskellä ! Poitsu on kasvanut niin paljon! Ja kasvaa kokoajan vain lisää. Tänään juuri katsoin videoita synnytyksestä ja sen jälkeen kamerasta :love017

Oon varmaan hullu kun mulla on synnytämään ikävä :woot::woot: Masua on myös himpunverran ikävä, mutta ihastelen tällähetkellä muiden :) Paljon tsemppiä kaikille esikoistaan yrittäville, kovasti toivon teille kaikille pikaista ja pysyvää plussaa :)

Sodapoppi, toivotaan, että sen verran keho ja mieli kondiksessa, että pääsis pian tärppäämään! Ei voine kiirehtiä, se tarttuu kun tarttuu :)
Tsemppiä ihan kaikille plussan metsästäjille!!
Täällä ollaan edetty rv 31, ja harjoitussupistukset on hidastanut tahtia enenevässä määrin jostain rv 20 alkaen. Tällä hetkellä kävelen hidasta eläkeläistahtia, eli ei toteutunut hikijumpat synnytykseen asti. Maanantaina menen äitiyspolille tarkistukseen Lohjalle. Ollaan palloteltu Jorvin ja Lohjan väliä. Jos päästään täysaikaiseksi rv 37, niin sitten menemme pienempään sairaalaan. Olo on välillä kehno monin tavoin, mutta pienen pyörintä masussa pitää kiinni olennaisessa :)

Takaisin