Esikoinen toiveissa

MrsBee,
Gynen kuulumiset vaikuttavat ihan kannustavilta :) Tulkitsisin tuon Lugesteronin aloituksen juuri noin. Sillä halutaan varmistella, ettet aloita liian aikaisin, koska ihan tarkalleenhan ei voida tietää sitä ovishetkeä. Lugesteron häiritsee liian aikaisin aloitettuna luonnollisia "ovistoimintoja". Voihan olla että sulla vielä vaikuttaa taustalla tuo "tilanne", että seuraavassa kierrossa (jos sitä tulee, siis jos ei tärppää nyt) sun limis voi kasvaa ihan optimaalista tahtia :)
Mä sain vinkin tuolta toisesta ketjusta vahvistaa tuota vhh-suuntaista dieettiä juuri tuohon limikseen liittyen. Melko paljon hiilarit ovat ainakin nopeina vähentyneet, kun välttelen sokeria ja leipää. Mulla on käytössä nyt kokeilussa gluteeniton ja maidoton dieetti. Mulla on ennestään autoimmuunisairaus, jota tässä samalla yritän hoitaa :)
Katjusha 8 dpo

Kiitos Katjusha vastauksesta. Joo sepä olisikin, jos tästä kierrosta jo tärppäis! En kyllä odota tod mitään ja eka tuntu että ei vois koko homma vähempää kiinnostaa :p Mutta aika pian se kroppakin taitaa taas heräillä tästä ja ultran tulokset sai pohtimaan, että ehkä kannattaa sittenkin vähän jo harjoitella ainakin :D Pitäähän tässä ainakin saada uudet uimarit kiertoon, kun on ollut vähän liikaa taukoa ;)

Ruokavalion suhteen on molemmilla ajatuksena katkaista talven makeansyöminen ja vähentää turhia hh.Ylipainoa ei ole sinänsä, mutta painoa tullut vähän turhaan lisää aiemmasta.

Yksi paras gynellä käynnin seurauksista oli muuten myös se että mies vihdoin lupasi lopettaa nuuskan (mur), kun gyne vahvasti suositteli sitä ja kertoi huonoista vaikutuksista...jes! Vaimon nalkutus ei ole tähän mennessä tehonnut:rolleyes:

Oman tilanteen päivitystä tähän väliin.. Eli miehen kanssa istuttii saman pöydän ääreen ja puhuttiin asiat vakavasti läpi. Oli kyllä huojentavaa kun sai puhua omat tunteet pihalle vauvakuumeilun takia eikä toinen edes säikähtäny!
Mutta hän toivoi että lapsi ei mahdollisesti tulisi vielä tänä vuonna vaan toivoi tammi-helmikuu lasta. Eli yrittäminen alkaisi tosissaan vasta maalis-huhtikuussa. Tein kompromissin ja suostuin jättämään kuumeilun sinne asti ja mieleni malttamaan ☺
Eilen tipahti jo postiluukusta ovis-ja rtestit että haluan kokeilla tarttuuko miten ovis holille ja voinhan varovasti vaikka ehdottaa mites ois
Mutta jatkan kannustusjoukoissa hetkisen aikaa ja huutelen sivusta välillä hävyttömiä.
Toivon kaikille stressittömiä plussatuulia! ☺

Sodapoppi, hyvä keskustelu siis :) kyllä, kiertoaan voi kartoittaa ja aloitella vitamiinit kevättä odotellessa ;)
Voihan se tilanne tulla eteen vaikka ennen sitäkin ...
Katjusha 8 dpo

Mites täällä viikonloppu mennyt?

Aloitin ovulaation metsästyksen sen ultran jälkeen perjantaina. Pe ja eilen tuli pyöreä "nolla" ja tänään sitten taas suoraan pysyvä hymiö:oops: Outoa ettei anna mulle yhtään sitä vilkkuvaa hymiötä, kai se huippu sitten tulee nopeasti..Ajallisesti kyllä ultraan ja laskelmiin sopii, jos huomenna itse ovis tapahtuu. Vielä ei ainakaan ole tullut mitään vihlontaa/tuikkimista, mikä alkoi viimeksi plussapäivänä munasarjoissa. Ovislima on ollut enemmän "sticky", kuin "eggwhite" toistaiseksi..Jännää! Onneksi talleteltiin jo eilen ja tänään, vielä ainakin huomenna taidetaan "varmistella" :D

Kiitos kysymästä MrsBee! Täällä on viikonloppu mennyt ovista hyödynnellen :rolleyes: Perjantaina sain sellaisen melkein plussan ja la oli jo haalea, joten LH piikki meni multa tällä kertaa vähän ohi. Oli todennäköisesti pe päivällä, kun testasin vasta illalla. Eilen oli kyllä niin ovisolot, että ei siitä oikein voinut erehtyä.

Sodapoppi, hyvä, että saitte miehen kanssa puhuttua. Yhteinen juttuhan tämä "vauvaprojektikin" on! Mun on pakko sanoa kuitenkin, että musta on jotenkin ihan kamalaa kuulla kenenkään (myös yks mun kaveri kerran soperteli samanlausta juttua) puhuvan siitä, että haluaa kyllä vauvan siihen ja siihen aikaan vuodesta, että ei missään tapauksessa tuohon ja tuohon aikaan. Mä ainakin otan sen lapsen ihan milloin vaan, kunhan saataisiin se alulle edes. Harva pystyy noin tarkkaan ajoitukseen vaikka ei mitään ongelmia edes olisi. Toivotaan kuitenkin, että saatte lapsen ajoitettua, jos se tärkeää teille on. :)

Mrsc kp15/28 dpo1, yk10, 1. Letrokierto

Ainiin MrsBee, mä en aina saanut sitä cb:n tuplahormonitestiä vilkkumaan. Vilkkuminenhan kertoo estrogeenin noususta ja siksi cb ohjeistaa testauksen aloituksen matalahormonisessa vaiheessa. Se testi tarvitsee estrogeeniä varten perustasomittauksen joka kierrossa. Kuulostaa siis siltä, että aloitit testit ehkä liian myöhään, jos aloitit vasta 2 päivää ennen pysyvää hymiötä?

Moikka, mulle on käynyt myös noin, että en saanut vilkkunaamaa. Tai että vilkkunaama on ollut viikon :/ ..
Täällä testattiin armottoman negatiivinen r-testitulos tänä aamuna. Tunteet nousee sekunnissa pintaan, että joko PMS tai jotain hyvää (jos ihme tapahtuisi)
Testailen seuraavan kerran tiistaina, koska mulla on illalla akupunktio. Kuukautisten eräpäivä olis keskiviikko, jos olen saanut luteaalivaiheen kuntoon
Tsemppiä ketjuun!
Katjusha 10 dpo

Mrsc: No mutta hyvältä kuulostaa tallettelut silti ajoituksen suhteen, vaikka tikusta olisi ohi mennytkin :p

Ok. Voi olla totta tuo vähän liian myöhään aloittaminen. Viime kierrossahan ehdin käyttää vain 2 tikkua, kun naama pärähti näkyviin jo toisella. Plussa oli siis jo kp 10, enkä tuolloin vielä osannut odottaa niin aikaista ovulaatiota. Ensi kierrossa pitäis varmaan heti kk loputtua aloittaa kokeileen. Sinänsä ei toki haittaa, jos sen pysyvän hymiön kuitenkin näyttää ja pitää paikkansa (ja ainakin viimeksi piti, kun tärppäsikin viimeisten tallettelujen ollessa dpo -1 tuon mukaan)..

Voi Katjusha :( Voimia sinne!!!

Katjushka, dpo 10 testaus.... :grin odotetaan nyt sinne tiistaihin ja sittenkin on aikaista :p

Mrsc, jooh tosiaan oli itsellekkin aikamoinen sulattelu kuultuani miehen mielipiteen ettei halua loppuvuoden lasta.. Itse ajatellut jos vaan lapsi siunautuu kun on kuitenkin todettu endometrioosi niin olen kiitollinen, oli vuodenaika mikä tahansa.. Mietin asian myös niin että olen tahattomasti höyrynny vauvakuumeiluani että olisko mies vähän säikähtänyt.. Vaikkakin on sanonut haluavansa paaaljon lapsia
On tässä parina päivänä peittoa heiluteltu ilman sen kummempia varomisia. Eilen tein ovistestin jossa 2 viivaa alkaa olla aika vahvan värisiä.. Pitää tänää vielä tehdä uudestaan!
Toivottavasti tärppää ovikseen!

Voi hyvinkin kuule sodapoppi olla, miehet eivät ihan oikeasti myöskään välttämättä tiedä (siis eipä miehet tätä vauvanteon biologiaa välttämättä täysin aloituksen alkaessa tunne), että ei se nyt vältämättä ihan nappia painamalla tapahdu :p Onneksi ne meidän miehetkin yleensä joutuvat aiheesta jotain oppimaan matkan varrella.

Kiva nähdä, että tänne on tullut uusiakin esikoisesta haaveilevia! :happy:

Zaralle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista ja poikalupauksesta! :Heartblue

Mrsc, pidän sulle isosti peukkuja, jospa sieltä se pieni ihme teille suotaisiin tästä kierrosta! Ainakin parempaan ollaan selvästi menossa kuulumisten perusteella! Olisiko nyt niin, että yk10 = napakymppi? :wink

Mitenkäs Katjushan tilanne? Jospa dpo10 oli vaan liian aikaista testata? Toivontoivontoivon täällä.. :smiley-angelic001

Sodapoppi, meidän piti alun perin aloittaa yrittäminen vasta viime vuoden loppupuolella tai tämän vuoden alussa. Tämä siis miehen toiveesta. Pillerit lopetin kuitenkin jo kesällä, kun halusin antaa kropalle aikaa palautua hormonaalisesta ehkäisystä. Jotenkin kuitenkin vain kävi niin, että ne kortsut, joilla oli suunniteltu jatkavamme pillerien jälkeen, vain jäivät laatikkoon :grin Ja lokakuun alussa tulikin sitten plussa testiin. Nyt menossa rv 19+0 ja puolitoista viikkoa rakenneultraan! Eli saattaa se miehenkin mieli vielä muuttua. Ja nyt sinulla on tosiaan hyvin aikaa aloitella esim. foolihappojen tankkaus.

Naskali, niin se vaan aika rientää :) sullahan on ihan komiat viikot jo!
Tällä jäi luteaalivaihe siihen 10:iin, eli ihan susi kierto (23 päivää)
No nyt menossa kp 2, ja ihmettä toivotaan taas. Tänään lapsettomuuslääkäri oli varovaisen toiveikas, että meidän kannattaisi vielä hankkia kolmannet lahjamunasolut. Että sitä tässä nyt sulattelen. Varmaan 2-3 kk menee ennenkuin soittavat sopivasta luovuttajasta ...
Katjusha kp 2 / 23-30

Ihana kuulla naskali!
Ja paljon onnea teille pienoisesta <3
Toivottavasti loppuodotus sujuu mutkattomasti :)
Kyllä pientä jännitystä on ilmassa kun ovistesti näytti 2 viivaa jo perjantaina ja viikonloppu oli miehen kanssa vähän villiä (ilman mitää kortsuja) :P
Hän tiesi kyllä että ovis menossa kun kerroin mikä kiertoni tilanne.
Eilen oli sitten omituista nipistelyä alavatsassa sekä vuotoa joka loppui sit myöhemmin yhtä nopeesti kuin oli alkanukki..
Loppukuusta on kontrolliaika lääkärille kystan ultraan joten sitä jännittäessä loppuaika, sekä foolihappojen alotus voisi tosiaan olla ajankohtaine! :)
Katjushalle kovasti tsemppiä jatkoon ja pidä ajantasalla kuinka menee :) Mie pidän siule peukkuja sekä muillekkin pienien ihmeiden suomisesta!

Naskali:baby todellakin halusi tulla maailmaan jo hyvissä ajoin, eikä äidin ja isän suunnitelmien mukaan ;)

Pahoittelut Katjushalle lyhyestä kierrosta ja negasta! :(

Täällä dpo 2 arviolta kp 16. Piinaavat päivät edessä, mutta jotenkin epäilen, jäikö munasolu irtoamatta...oireita oli ennen plussaa ja vähän jälkeen alavatsalla, erit vasemmalla, "limoissa" selkeä muutos ym. mutta tuntemuksia vähemmän kuin viime kierrossa ja nyt on vain vähän nännit hellänä, eikä yhtään rinnat kipeänä. Yleensä on oviksen jälkeen tosi kipeät. Vas. muniksessa nyt kyllä välillä tykyttelee ja ovislima muuttu takaisin tahmeaksi kirkkaasta. Kuitenkaan en ole käynyt lugejakaan hakemassa, huom pitäisi aloittaa..epäilyttää, että otan turhaan/tulee ylipitkä kierto, jos en edes ovuloinut lopulta...plää

MrsBee, joo en mäkään sinuna aloittais lugesteroneja jos tilanne on epäselvä. Mutta hyvää onnea yritykseen, vaikea on kehon käytöstä tilanteessasi tunnistaa tai tietääkään.
Tsemppiä piinapäiviin!!
Katjusha kp 4 / 23-30

Jep! Jotenkin oon pitänyt sitä rintakipua ja turvotusta niin selkeänä merkkinä, viimeksi tais tulla 1-2 pv ovisplussan jälkeen ja useissa kierroissa pari vk ennen kk. Vaikka eipä kai tässä naisen kehossa mikään ole varmaa ja oireet heittelee ja vaihtelee :P Jokatapauksessa taida nyt vain katsoa miten tälle kierrolle käy ja kenties ensi kierrossa sitten. Tiputteluakaan kun ei aivan joka kierrossa ole ollut, useimmiten toki on ollut. Tsemppiä kaikille ja mukavaa loppuviikkoa!

Naskali, sä oot jo niin pitkällä :Heartred olispa tämä yk 10 nyt se kierto, mutta tokkopa. Aika vähän olen lukenut onnistumisista pelkillä letroilla, joten en oikein enää jaksa uskoa. No viikon päästä selviää taas tämänkin kierron tulos :oops: Mun kaveri joka aloitti yrittämisen samaan aikaan ehti jo synnyttää ja mä en ole edes raskaana, meinaa vetää mielen matalaksi. Mutta yritän kovasti olla heittämättä kirvestä ihan vielä kaivoon, toin sen kuitenkin jo hollille ensi viikkoa varten. Oireita ei ole, muita kuin ihan normi loppukierron juttuja.

MrsBee miten siellä menee? Ja entäs Katjushka?

Mrsc kp21/28 (27 oviksesta laskettuna mun normaalilla luteaalipituudella) dpo 7

Ihan hyvin menee, kiitos kysymästä Mrsc!

Tuun laskennallisesti pari pv sun perässä, dpo ois 5, jos ovis tuli. Mulla vaan ei oo enää mitään oviksen jälkeisiä oireita, eikä vielä kyl kk ennustaviakaan oireita, joten lähinnä odottelen josko tulisi ne kk ehkä parin viikon sisään ja sitten hedelmällisempi kierto. En hakenut sitä lugesteroniakaan nyt sit tähän kiertoon ainakaan vielä.

Tilasin kyllä läjän raskaustestejä kuitenkin valmiiks ja myös uusia ovistestejä odottaan :p

Tapasin tänään kavereita, jotka eivät tienneet raskaudesta eikä keskenmenosta. Muut alkoi puhumaan toisen kaverin babyshowereista, niin tuntui että oli pakko sanoa omasta tilanteesta. Siis osittain sillä, että just nyt ei ehkä oo vielä se hetki, kun pystyn oikeasti innolla niitä järkkään.Yllättävän vaikeaa ja tunteita herättävää on puhua uusille asiasta ja itkuksi meni, eivät varmaan eka saaneet mitään selvääkään musta :rolleyes: mutta helpotti ja on nyt parempi mieli. Ois tuntunut tyhmältä olla sanomatta ja esittää et kaikki ok. Sit kun on saanu asian ulos, niin pystyy puhumaan vapaammin herkistymättä enää niin.

Ja ymmärrän Mrsc, että vetää mielen matalaksi, kun toisilla onnistuu ja itsellä ei, mutta ei luovuteta! Itseä jännittää vähän, kun tiedän nyt yhden kaverin yrittävän ja hän myös meidän tilanteesta, että miten käy, kun(toivottavasti) toisella ainakin tärppää..toivon, että molemmilla mahdollisimman nopeasti, ettei tulisi juuri tuollaista tilannetta puolin tai toisin.

Muokattu viimeksi:
Takaisin