Esikoinen toiveissa

Mulla on jostain syystä aina ollut sellainen tunne, että lastenteko ei tuu olemaan helppoa. Ehkä se juontaa juurensa kauan sitten gynen puolihuolimattomaan toteamukseen ultratessa, kun se näki useita follikkeleja ja sanoi, että voi vaikuttaa raskautumiseen. Tästä on siis aikaa yli 10 vuotta ja sen koommin mua ei olekaan ultrattu. Olis varmaan syytä käydä tutkituttamassa paikat ihan oman mielenrauhan vuoksi... o_O

Kirveli kannattaa käydä :) tekis itekki mieli käydä kattomassa että onko paikat ja johdot kunnossa :D ku tässä kierrossa sattui tosi paljon nivusiin, ei ennen näin ollu.

Kirvelille pahoittelut menkoista :sad001 Mä kyllä ymmärrän, että se fb-juttu otti koville, vaikken vielä oo ite pettymystä tällä saralla kohdannu. Ja mulla on sama juttu! Aina ollu joku etiäinen, että tässä hommassa saattaa vierähtä tovi ennenku sen oman vauvan lopulta saa. Vaikkei mulla oo ees mitään peruisteita semmoselle, kaiken pitäis olla ihan hyvin. Kai? Toisaalta just siitä syystä oon huomenna menossa gynelle, että kaikki ois varmasti kunnossa. Jännittää ihan pirusti, ikinä oo paikkoja ultrattu :nailbiting:

Lissu, toivottavasti ehtisit oottamaan yhessä kaveris kanssa :) Musta ois kans ihan huippua kun sattuis joku kaveri sitten oottamaan samaan aikaan, mutta se vaikuttaa aika epätodennäköselle. Mut löytäähän niitä uusia tuttuja mammapiireistä varmaan aika äkkiä :)

Aeli, kurjaa kun sulla on menny välit poikki ystäväs kanssa! :sad001 Mullakin käyny kerran niin. Täytyy vaan jotenkin ajatella, että ehkä silläkin asialla on joku tarkotus.. Vähän tämmönen klisee kyllä, mutta sillä mä koitan tsempata itteeni kun tulee vastoinkäymisiä.

Itellä nyt kp17, kaikki (ovis)oireet helpottanu ja huomenna gynelle tarkistuttaan ne paikat. Jänskättää!! :nailbiting:

Täälläki kalvaa samoja ajatuksia, ku teillä ! Luonnollisin asia ja saa odottaa onnistumistaan, huoh ! Toivottavast meidät koht palkittais ! :)

Mä tein vikan o-tikun huvikseni tänää ja oikee kivat 'leffaviivat' pärähti, mut kp 19 ja kp 17 oli limoja. No... Mä kyllä tänääki yritän saada hyödynnettyä ! Etenki ku meni ton tikun tekemää, nii ei voi olla jättämättä :D onhan tässä jo kp17 asti hyödynnetty, joten jos ei nyt, nii mä heitän varmaa sit hetkeks hanskat tiskii :D jos siinäkää asias sitte onnistuu :D koht ovis takana ja sit piinailemaan ! :D

Nyt vaan Zara hyödyntämään o-plussaa :) teitko noina "limapäivinä" ovistestejä ? jännä kyllä tää naisen keho...koko ajan pistää ihmetyttämään :D

Mä mietin jo tässä, jos jättäisin tässä kierrossa oviksen tikuttamatta. Mut en tiiä pystyisinkö kuitenkaan olemaan rennosti kun koko ajan mielessä ois kumminkin "onko se tänään?" ja luulenpa et paineet kasvais vaan entisestään harrastaa seksiä silloinkin, kun ei oikeesti jaksaisi. Sitä en halua, vie tehokkaasti fiilikset molemmilta.

Kun kierto näköjään heittelee, niin olen ilmeisesti koukussa noihin ovistesteihin...:meh:

Kirveli, suosittelisin ehkä kokeilemaan välillä elämää ilman ovistestejä. :) Toki ite en oo niitä koskaan (ainakaan vielä) kokeillu, mutta luulen että mulla se vaan nostais stressitasoja. Eikö sen periaatteessa pitäs riittää, jos harrastaa seksiä (vähintään) joka toinen päivä? Itestä ainakin oli hyvin mukavaa tässä ekassa renkaattomassa kierrossa "olla vaan", joten varmasti en ainakaan ovulaation aikaan stressannu. Johtunee toki siitä, että alotettiin tjoittailuasenteella, mikä nyt ainakin omassa päässä vääntyy enemmän ja enemmän varsinaiseksi yritykseksi :grin

Tosin tänään siellä gynellä selvis, että mun ovis oli 2-3 pv sitten, ja siitä asti miettiny kuumeisesti satuttiinko harrastamaan seksiä just oikeeseen aikaan, vaikka joka toinen päivä ollaan taidettu puuhastella :grin Ovis oli siis joko la tai su gynen mielestä, ja su me ei ainakaan tehty mitään... Joten nyt sitten piinaa kuitenkin, että kun olisi tiennyt o_O Noh, toki jokaisen oma asia tuo tikuttaminen, varmaankin tuun siihenkin turvautumaan jossain vaiheessa, jos ei parin rennomman yk:n jälkeen ala plussaa kuulua :)

Toishan se ainakin vaihtelua tähän yritykseen. Täytyy ehkä kysyä tuon miehenkin mielipidettä asiaan, et tahtooko tietää tärppipäivät vai ei (tähän asti oon ilmoittanut kun oon saanut ovisviivat tikkuun).

Sallahaa
mitä sulle muuten gynellä tehtiin, oliko pelkkä ultra? Ja menitkö ihan random aikana vai ohjeistiko ne siellä tulemaan johonkin tiettyyn aikaan kiertoa?

Kirveli, mä siis varasin ajan joku aika sitten, kun mulla alko menkkojen aikaan kipu tuossa oikeella alamahalla ja se vaan jatku ja jatku. Ja tajusin, että mulle ei oo ikinä tehty ultrausta, ja edellisestä lääkärintarkastuksesta tällä saralla oli melkeen kuus vuotta :oops: Nii aattelit sit mennä ku oli vähä pelko persiissä et onko kaikki ok, ja kai se ois hyvä ees joskus käydä muutenkin. Kivuthan tosiaan osottautu johtuneeks siitä ovulaatiosta, samoin ku muut oireet mitä mulla oli (heikotus, mahan turvotus, alapään turvotus, alamahakipu ja hirveä himotus).
Ensin tunnusteli toisella kädellä mahan päältä alamahaa ja toinen käsi (ja varmaan joku instrumentti) oli emättimessä. Sit se ultras kohdun ja munasarjat emättimen kautta ja sano, että mahanpohjassa on vielä nestettä, mikä kertoo että mulla on ollu ihan vasta ovis, arviolta se 2-3 pv sitten. Rinnatkin kopasi nopeesti, eikä niissäkään mitään :grin Eli en siis lähteny sinne ovista metsästämään, luulin iteasiassa et se ois ollu jo aikasemmin, sillon ku oireet oli kovimmillaan o_O

Nyt siis kp 18 ja dpo 2-3. Eikös dpo 0 oo oletettu ovispäivä?

Aeli, toivottavasti saat vielä välit sovittua ystävän kanssa. Rankkaa on kyllä jos välit noin tulehtuu. :sad001

Mrsc, onpa oudon kuuloista vuotoa. Onko vielä jatkunu?

Sallahaa, hienoa että oli ultrassa kaikki hyvin. Nyt pääset sitten piinailemaan! :) Ja kyllä dpo 0 on oletettu ovispäivä.

Mäkin oon nyt vielä toistaiseksi jättäny ovistikut kauppaan. Ehkä niihinkin vielä tartutaan jos ei parin ekan kierron aikana tärppää.. Ainakin sillä mielellä että tietäis osaako tulkita oireita oikein.

Nyt on oletettu dpo 8 ja kaikenlaisia oireita oon tuntevani, en sitten tiiä onko kaikki mielikuvituksen tuotetta. Tulispa sunnuntai pian niin pääsis testaamaan! :happy:

Mäkään en käyttäny ovistikkuja ollenkaan kahtena ekana yritys kerralla, mutta kun ei tärpännyt enkä tunnistanut ovista niin otin ovistikut käyttöön. :) siis myönnän että en ollut yritystä aloittaessa perillä siitä että mikä on ovis ja että sillon vaan voi tulla raskaaks jne. :D

Sallahaa muuten tsemppiä nyt piina päiville! ;)

Ja lissulle kans! :)

Toivottavasti kaikki plussais!

Mulla nyt menossa kp 27 ja dpo 9, aamulla testi ihan nega :)

Waterlily, tein joo, mutta ei lähellekkään tän päivän o+ ?

Sitä mä tässä nyt ihmettelen, jos limoja kp17, mut o+ kp 19 ? Kai se täytyy tohon tikkuun uskoa :grin
Jä tänään kyllä yritiän asian hyödyntää, koska isäntä huomenna kiireinen, nii ei kerkee :grin
Paremmin tähän mennessä hyödynnetty oviksen ekat päivät, ku koskaa, joten pelkään, että mulla on odotukset liian korkealla tässä kierrossa ! :confused:

Pitää vaa yrittää mieli malttaa ja yrittää olla oireita kyttäämättä, jos jotaa ilmenee :grin Helpommin sanottu,
kun tehty :wink

Tärppi onnea meille !! :happy:

Lissu, ja muillekin:
En tajua, en siis kertakaikkiaan tajua mitä tämä on. Olin ihan varma eilen illalla, että kunnon vuoto alkaa yöllä ja laitoin varuksi pikkuhousunsuojankin ja aamulla: ei mitään, ei edes pienen pientä häivähdystä missään. Kunnes sitten aamupäivällä töissä tuntui että lorahti ihan kunnolla pöntöllä istuessa. Tummanpunaista verta jäi paperiin, ehkä noin teelusikallisen verran. Soitin sitten jo gyneasemallekin, kun en enää keksinyt mitä tehdä. Sieltä sanottiin, että todennäköisesti kyseessä on hormonihäiriö, mutta tee kuitenkin varuksi raskaustesti, jos vaika edelliset menkat olisikin ollut valekuukautiset ja nyt olisi keskenmeno. Sanoi vielä, etä jos nyt olisikin raskaana tästä kierrosta niin mitään ei näkyisi testissä, mutta kuulemma epätodenäköistä, jos nyt vuotaa. Käski aloittaa kp laskut niin, että nyt on kp 1. Tein kotona testin ja tyylipuhdas nega siellä, mikä toki oli odotettavissa.

MUTTA... Nyt sitä vuotoa ei enää ole, ei minkäänlaista. Enää ei edes kramppaa. Niin, että onko tämä nyt kp1 vai kp24? Ja mitä tämä vuoto sitten on, jos ei ennenaikaiset kuukautiseto_O

Kirveli bongaatko oviksen ilman tikkuja? Onko teillä mones yk? Kokeile ihmeessä olla kierto ilman vaikka ihan kokeilun vuoksi, eihän sitä tiedä kuinka käy :) Meinasin itekin ostaa tikkuja, mutta ajattelin sitten että tää on kuitenkin vasta ensimmäinen pilleritön kierto, ovis tulee kun tulee. Noihin tikkuihin varmaan jää herkästi "koukkuun", niin siksi en niitä vielä halua käyttää muutamaan kiertoon. Onneksi en ostanutkaan, kun bongasin oviksen muutenkin ja me kun tässä vielä tjottaillaan, niin ei siinä mielessä tarvitse etsiä tärppipäiviä.

Kiva että sallahaan gynekäynti sujui hyvin :)

Itsellä on ollut parina päivänä inhottavaa juilimista alavatsassa ja nivusissa. Tiedä sitten mistä johtuu, kun tässä vaiheessa kiertoa (kp15, dpo3) en oikein mitään syytä keksi. Ärsyttävää silti, tänään onneksi tuntuu vähän rauhoittuneen.

iivje, meillä on kyllä ihanpa samanlainen tilanne! :) Eka renkaaton kierto ja tjoittaillaan myöskin, joten itekään sitä ovista metästäny sen kummemmin. Olin jotenkin ihan varma että sitä ei ees tulis, mutta tulipa ja vielä järkyttävine oireineen! Nyt siis itellä kp 18 dpo 2-3, eli vielä aika samassa vaiheessakin mennään :)
Huolettaako sua, että mitä jos kierto menee ihan sekasin ja ovikset ja menkat alkaa ajottua miten sattuu, taikka että kierto pitenee ihan älyttömäksi? Mua nimittäin semmonen mietityttää... Siks ois kyllä kätevää jos heti ekasta tärppäis ihan varuilta, vaikkei varsinaisesti mikään kiire oo :grin

Iivje en kyl voi sanoa tuntevani ovista ilman testejä. Siksikin sen bongaaminen on niin rasittavaa, kun pitää suunnilleen kp 10 jälkeen alkaa tikutella eikä välttämättä mitään fyysisiä oireita havaittavissa, vaikka tikussa olis ne kaksi viivaa...

Kysyin miehen mielipidettä ja sen mielestä oviksen ajankohta olis hyvä olla selvillä niin tietää tehostaa puuhailuja niihin aikoihin. :p Sano myös, että kumpi vaan mun pääkopalle sopii paremmin niin sillä mennään. Kun vaan nyt osaisi itse päättää, mitä tehdä. Onneksi on kierto vasta alussa niin sitä kerkee pohtia vielä.

Niin ja siis tää on vasta yk 3, eli ihan alussa ollaan yrityksessä. On vaan niin vahva tunne, että se oma vauva on juuri se, mitä meidän elämästä puuttuu, että pettymys on alusta asti ollut kova joka kerta. Eikä asiaa tietty auta se, että kaverit ympärillä sikiää minkä kerkiää... :sorry:

Plussatsemppiä Kirvelille! Ehkä tuo tikuttelu on sitten ihan fiksua, jos ei tosiaan ole mitään ovisoireita.

sallahaa: Hauska yhteensattuma :D Joo kyllä pelottaa että kierrot menee ihan sekaisin! Mulla toimi kroppa melkein kellontarkasti ennen pillereitä, mutta nyt kun niitä on niin monta vuotta syönyt, niin tiedä sitten.. Varsinkin näitä vauvapalstoja ja muiden harmillisia kierto- sekä raskautumisongelmia lukiessa on vähän pelko persauksissa. Tärppi ekasta olis kyllä kiva, mutta ei haluta ottaa asiasta stressiä. Mulla on vielä taustalla kilpirauhasongelmia, joten sekin vissiin saattaa pahimmassa tapauksessa vähän jarrutella raskautumista. Josko sitä kuitenkin tuossa reilun viikon päästä uskaltaisi tekemään herkän testin :D

iivje, mulla taas se tilanne, että alotin pillerit alunperin epäsäännölliseen kiertoon tuomaan jotain rytmiä... Ikävää, jos se kierto palautuu, mikä on aika todennäköstä siis :/ Vissiinkin muutama semmonen follikkeli oli toisessa munasarjassa, mikä viittais ainakin pitempiin kiertoihin (lyhenne alko PC- mut en muista enempää)... Noh, aika näyttää, oon vaan niin hirveen malttamaton :D Ja mäkin testailen varmaan sit aika samoihin aikoihin! :)

Mrsc. Eikö lääkäri ehottanu kiinnittymisvuotoa? Tutulla oli tullu ihan runsaat "menkat" kiinnittymisen aikaan ja jos sulla on ovis ollu myöhemmin niin ite ainakin olisin kiinnittymisen kannalla.. mutta mistäpä minä nuista tiiä kun en oo koskaan raskaana ollu vielä :D

Takaisin