Eroon raskauskiloista. ;)

Mulla jäi synnärille vaan pojan ja istukan paino .. Jostain syystä olin melkein viikko sektion jälkeenkin vielä aivan turvoksissa.. Siis nilkat ja kädet yms.. Raskausaikana ei juurikaan turvottanut, sen verran vain et vihkisormus ei mennyt loppumetreillä sormeen..
Noh, nyt sitten paino on pudonnut n.-10kg... Välillä vaaka näyttää et kiloja olis jäljellä enää alle 3.. Välillä taas näyttää et 5.. Ite syön suht terveellisesti ja liikun sen verran, kun mitä pojan kans tulee vaunuiltua.. Mun kaverit asuu joko muualla tai on töissä, joten mun tulee vaunuiltua yksinäni.. Ite en pudottamalla pudota painoa, mut pyrin kahtomaan mitä suuhuni laitan.. Ja tietty tuo ulkoilu.. Raskausaikana en pystynyt liikkumaan juuri lainkaan ja sen huomaa kyllä.. Ekoilla lenkeillä tuntu etten jaksa enää metriäkään vaikken ollut edes kaukana kotoa :D Nyt pystyn kävelemään jo niinkuin ennenkin.. Mitä nyt kauhea hiki tulee, mut luulen sen johtuvan imetyksestä, koska hikoan muutenkin hullunlailla.. Yölläkin tyyny on ihan litimärkä *IYH!*
 
rötkis: Mulla sama juttu! Hikoilen kuin pieni porsas!! Kiva kuulla, etten ole ainoa ;D Laitoin mun paikalle sänkyynkin pyyhkeen yläkropan kohdalle, ettei lakana ja patja ole aivan hikisiä/maitoisia. Välillä neiti antaa odotuttaa nälkäänsä yöllä, niin saattaa maitoakin alkaa valua eikä mistään rintsikkasuojuksista ole apua. Mäkään en kolmena vikana raskauskuukautena oikein enää voinut liikkua, kun oli niin pahat liitoskivut. Nyt olen sitten tytön kanssa käynyt vaunuilemassa. En myöskään pudottamalla pudota kiloja. Olen armollinen ja annan niiden lähteä omassa tahdissaan. Tosin olen sanonut, että jos väitän vielä vuoden päästä, että mulla on raskauskiloja, niin pudottakaa maanpinnalle ja sanokaa et niistä ei voi kyllä enää raskautta syyttää ;D 

Mulle tuli raskaudessa 22kg, kaks viikkoa synnytyksestä oli 9kg jäljellä. En omista vaakaa, enkä käynyt tällä viikolla neuvolan puntarilla, niin en tiedä tämän hetken tilannetta. Sain ängettyä vanhat farkut jalkaani, mutta vähän oli tota mahanahkaröllykkää kiristämässä. Jos venymiseen, yms. meni 9kk niin en mä oleta, että se saman tien katoais. Tärkeintä minusta on, että syö tarpeeksi, muttei liikaa ja katsoo ettei pelkkää sokeria ja rasvaa kisko. Näin toimien ei voi olla väärällä polulla...
 
rötkis ja Cissi: Laitoinkin tuonne keskusteluun just tuosta hikoilusta, huhhuh, kyllä on inhaa. Mä jätin raskausaikana dödön pois kokonaan, kun loppui hikoilu, mutta nyt se onkin tullut takaisin imetyksen myötä entistä kamalampana!! yöks.

Mulla aina vaan roikkuu nuo 3,5-5 kg viimeisenä linnakkeena. Höh. Ja kun ikinä ei ole pömppövatsaa ollut, liikakilot on aina olleet lantiolla, takamuksessa ja reisissä, niin ihan outoa tällainen roikkuva maha. ;) Voin kyllä ihan suruttaa noista viimeisistä kiloista syyttää itseäni, makea maistuu niiiiin ettei tosikaan. Nyt yritän taas laittaa tsemppivaihteen päälle, vaihdan suklaalevyt patukoihin ja jättipussit pikkupusseihin. Ja jos mahdollista, yritän olla joitakin päiviä ihan jugurtin tms. korvikkeen voimin. Ja vaunuttelua vaan, niin paljon kuin ehtii. Ei sitä ihan bikinikuntoon näillä pääse, mutta ehkä kehtaa kesävaatteissa liikkua kuitenkin.
 
Itse painoin ennen raskautta sen 47kg, ja nyt tavoite on sen 48kg about. :)
Ennen sairaalaan lähtöä painoa oli huimat 67kg!! Ja sinne jäikin se n.10kg. Pikkumies painoi 3360g, istukan painoa en nyt muista.
Kohtu supistui heti synnytyksen jälkeen kasaan jo synnytyssalissa, vaikka hieman jäi "löysää". Nyt pikkumies reilu 2kk 3vk ja paino noin. 51.5kg.

Mitään ihmeempiä en ole tehnyt, eikä oikeastaan olla älyttömiä lenkkeilty, normaalia toimintaa pitkin päivää. Ja ihme kyllä maha on yhtä litteä kun ennen raskautta. Mutta veikkaan että rintavarustus tuo oman painonsa kun maitoa tulee enemmän kuin olisi tarvis.

 Lantiolta on ihan hyvin senttejä lähtenyt, vaikka aluksi kauhistuin sitä lantiolta lähtemisen hitautta. Mutta se on kuulemma aika yleistä että lantiolta senttejä lähtee viimeisenä ja hitaiten. :o

 
Mulla on vielä reilu 5kg jäljellä ja selkeesti lantiolla ja reisissä... ei nimittäin mene vanhat housut kiinni (paitsi noi farkut, joista mainitsin tossa ylempänä...). Maha alkaa olla aika hyvin palautunut, nahka on vielä semmonen löysähkö. Kyllä se tästä pikku hiljaa :)

Tajusin myös, että sitä tuli jonkun verran herkuteltua raskauden aikana miehen kanssa. Elokuvia tuli katsottua harvase vklp ja samalla syötiin sipsiä ja dippiä sekä jätskiä, joka on mun paheeni. Sitten kun syksystä asti ei ole voinut liikkua liitoskipujen takia, niin ihmekö tuo, jos vähän housut kiristelee ;D Nyt yritän syödä normaalia ruokaa ja pitää herkut silloin tällöin nautittavina. Synnytyksen jälkeen tämä oli aika hankalaa, kun kävi usein kahvivieraita ja tietysti piti itsekin pullaa ja kakkua ottaa kahvin seuraksi ;D ;D

Hiljaa hyvä tulee.. tyttö on 3kk, joten vielä on 6kk aikaa saada nainen entiseen kuosiin ;)
 
Mulla tuo paino palautui tosi äkkiä lähtötilanteeseen. Tällä hetkellä ollaan ehkä pari kiloa alle sen.
Mutta, suurin osa housuista ei silti mahdu päälle. On vain yhdet farkut jotka menee, suorista housuista ei yhdetkään!!!!
Maha roikkuu kyllä niin lahjakkaasti että itku meinaa päästä kun käy vaatekaapilla, ajatuksena laittaa jotain parempaa päälle... lökäreissä mennään siis edelleen, vaatekauppaan en lähde rahojani tuhlaamaan.
Raskauden myötä sain ihan oikeat jenkkakahvat, ja navan alta lahjakkaasti roikkuvan vatsan. Siis justiin tuosta raskausarpien kohdalta löllöttää niin että housut ei mahdu päälle :(
Vaikka tässä niin hoikkia ole oltukaan sitten yläasteen niin oli ne läskit silti "paremmin muotoutuneet" ennen aikoina emoticon
 
Täällä kans jäljellä vielä 4-5kg.. Vatsatauti sai hetkellisesti painon putoamaan, mutta takas ovat ne pari kiloa tulleet. Myönnän, että herkuteltu on. Eikä oo tullu niin tarkasti katsottua mitä suuhunsa panee.
Minulla on myös reidet ja lantio laajentuneet huomattavasti raskauden myötä. Tällä hetkellä vatsanikin on vielä suhteellisen muhekassa koossa. Nyt täytyisi ottaa itseä niskasta kiinni ja alkaa kuntoilla ahkerammin, vaunulenkitki hieman jääneet lyhkäsiks (osittain kylläkin neidin takia), jotta tässä pääsis joskus kuntoonki. Ei ole vaatevalikoima valtava, kun ei mene minullakaan housut kiinni.
 
Mulla on pari kiloa kans alle lähtöpainon nyt :) Eli siis kaik on mänt ja muutama ylimääräinenkin.. Mulla on bmi:n mukaan pikkiriikkisen alle 4kg ylipainoa edelleen.. Nooh.. Josko sit kun imetys joskus loppuu :D Nyt en rupea kyllä pudottamalla pudottamaan painoa, koska se kuulemma saattaa vaikuttaa imetykseen..
Mä pudotin 2,5 vuotta sit melkein 19 kiloa pois ja paino onkin pysynyt sen jälkeen samassa.. Vielä kun joskus sais nuo 3,9 ylikiloa pois, niin olisin bmi:nkin mukaan normaalin painoinen!
Hurjaa muuten, että kymmenen vuotta sit, kun lähdin ammattikouluun.. Niin painoin alle 50kg.. Enimmillään oon painanut 79kg ja nyt sit 63,8kg.. Pituutta on hurjat 154,5cm.. Miten voikaan paino seilata.. huh huh..
 
jep jep, kaiholla katselin kauppiksen aikaisia ja sen jälkeisiä kuvia... silloin sitä vielä oli normaalipainoinen. Huoh, sen 20kg kun laihtuis niin alkais olla niissä normeissa mitkä on määritelty olevan sen ihannepaino. Mut jos kymmenen sais pois niin olisin ihan tyytyväinen! :)
 
Täälläkin ois n.3-4kg lähtöpainoon puotettavaa. Siitä vois vielä sit pari kiloa puota lisää, ois kiva. Viikon oon yrittäny olla herkuttomalla. No, pari päivää meniki ihan hyvin mut sitten tuli kavereita kylään ja toivat karkkia! emoticon

Ja seuraavana aamuna join tytyväisenä aamukaffeja, ja kuinkas ollakkaan. Juttelin siinä pojulle ja yhtäkkiä tajusin, MÄHÄN PISTELEN KAKKUA POSKEENI!! emoticon
En ees ollu huomannu, että olin hakenu kakun ja siinä sitä mässäilin onnessani.. no eihän sitä kehannu syömättä jättää! Sitä on niin tottunu mässäilee ettei ees huomaa ku lappaa evästä nassuun! huhhuh..emoticon no kyllä mulla pari kiloa kuitenki putos tän viikon aikana, kuitenki aika vähänä pysy herkuttelu onneks! Mut heti kun alkaa syömään taas jotai, ne tulee takas.

Voihan p****! Miksi tää on niin vaikeeta!?!?emoticon  
 
Minä painan nyt ehken kilon vähempi kuin sillon kun aloin odottaa jäpikkää. Mutta paino sais tippua vielä paaaaaaaaaljon. Jos lähtis vaikka 15kg niin vähän ois ihanaa, 10 kiloonki oisin sairaan tyytyväinen. :) Ja mulla kans toi ihastuttava mahareppu tuossa, vanhojen housujen kanssa meinaa olla vähän tiukkaa... Alotin nyt semmosen juoksuohjelman, jossa on joka päivälle oma ohjeensa. Jos sen ja herkkujen vähentämisen avulla sais tuota painoa tippumaan. :)
 
täällä mennään omiin housuihin jo, itseasiassa paljon paremmin kuin ennen raskautta. Osa housuista rötköttää, reidetkin pienentyny siis niistä mitä oli jo ennen raskautta. Tän vertaa en oo painanu ainakaan 3 vuoteen, siis näin "vähää" mulle.

Paino oli kun aloin oottaan niin sen 90kg, synnärille mentiin niin 106kg, nyt vaaka näyttäis 85kg tai alle. Ja laskee vaan, tosin sitten kun herkuttelu jää päälle,niin jummaa ja nouseekin vähän, mutta muuten laskenu tasasesti. Synnärillehän mulle jäi heti reipas 11kg ja tuo 16kg oli kahessa viikossa veke.
Mutta paaaaljon olis matkaa vielä siihen mitä tahtoisin, itekään en laihduttele vaan koitan syödä fiksusti ja jättää herkuttelut minimiin.
 
Nuu: loistavaa!! Hurraa!!!emoticon



Täälläkin mahdutaan vanhoihin farkkuihin. Vyö on tosin yhden reiän isommalla. Mutta nyt aloitin pienen jumpan, viihdytän poikaa kun hän on omalla jumppamatolla, äippä vetää oman jumppamaton esiin ja tekee hieman vatsarutistuksia, ilma-pyöräilyä ja pepun nostoa...



Kiloja on vielä 3-4 kg lähtötilanteesta, mutta kuten moni muu, saisi tippua n 15 kiloa vielä. Tosin mun takaraja on ollut paluu töihin, eli maaliskuu 2012. Napostelun loppu on yks tapa. Sitten jos vaan jaksais lähteä lenkille jossain vaiheessa... Yritän vaunutella, mutta kun omat energiavarannot on ollut ihan tööt niin en ole vaan jaksanut.



Onkos muuten teidän jalat palautuneet? Mulla edelleen 1 nro liian iso. Piti jo lähteä ostamaan yhdet kesäkengät, että olis jotain mitä jalkaan laittaa. En lähde törsäilemään lisää, koska aika moni kaveri kertoi kestäneen vuoden ennenkuin jalka palautui.



Tsemppiä!



 
Ainahan se painon pudotus ei ole oleellisin vaan kiinteytys.. :) Kyllähän se paino voi olla vaikka kuinka vähän mutta onko se nahka suoraan sanoen löysää vai kiinteätä.. On ihmisiä jotka painavat hirmu vähän vaikka ei sitä ikinä voisi uskoa.

 Onhan tota työtä muutenkin niin ei hirmuisesti "jaksa" kuntoilla, kun välillä ihan kiva vaan olla sohvalla ja syödä herkkuja! Mutta onhan se oma jaksaminen ihan erilaista kun kuntoilee edes hieman päivässä.

 Tosta kuinka paljon uskaltaa vähentää syömistä että maito riittää niin en osaa sanoa, eiköhän se ole aika yksilöllistä, kaikilla kun sitä ei tule paljoa/ollenkaan vaikka söisi mitä ja kuinka paljon. Itse olen viimeisten 3 vk:n aikana ruvennut pitämään taas ruoka päiväkirjaa ja kalori määrä pyörii siinä 1000-2000kcal tienoilla, aivan liian vähän, tiedän mutta ei ole nälkä ja helposti yksin kotona ollessa ei tule juurikaan syötyä, valitettavan helposti unohtuu syöminen kun touhuaa ja ei tule helposti huonovointiseksi. Mutta maitoa tulee silti vaikka kuinka paljon ja pojalla ikää sen reilu 3kk. :o
 
Herrajee, niin ottaa aivoon nämä kilot!! Nämä "viimeiset" 3-4 kiloa roikkuu takamuksessa, reisissä ja vatsanahkakin on vielä löysää....Selluliittia tuli kamalasti raskausaikana ja mihinkäs se nyt lähtisi. Höh.

Lihoin odotusta ennenkin sen 5 kiloa, niin nyt olis tavoitteena pudottaa sellaiset 7-8 kiloa, jotta olisin mitenkää lähellä itselle mieluisaa painoa.

158 cm kun on pituutta niin tämä 61-62 kg on liikaa. Olen muutaman vuoden sisällä painanut 50-73 kiloa. Huhhuh tosiaan.
 
Tuolla yleisellä puolella Nuu jo kyselikin painosta.

Itsellä paino pudonnut nyt 1kg vaille lähtöpainoon ennen raskautta. 55-56kg painoin ennen raskautta ja nyt vaaka näyttää 55.5-56.5kg riippuen punnituksen ajankohdasta. emoticon Painosta en stressaa, mutta kiinteytyä haluaisin. On tuo vatsa vielä aikamoinen löllykkä ja löytyy lantiosta ja reisistäki kokoa.. emoticon Vanhat farkut menevät kyllä jalkaan, mutta hirveästi ei niillä kyykistellä.. emoticon
Ilmoittauduin viikkoja sitten äiti-vauva lattaritunnille ja ensimmäinen kerta olisi maanantaina. Eilen päätin sitten vielä maksaa vuoden kausimaksun naisvoimistelijoihin, jossa kausimaksu oli 60€, joka kattaa viikko-ohjelman jumpat (tehokiinteytys, zumba, kuntojumppa sekä teemajumppa). Ei tarvitse sitoutua yhteen tiettyyn jumppaan, mikä on minun tapauksessa hyvä ja vuosimaksu ei päätä huimaa! Miehen aikataulujen mukaan käyn sitte 1-2krt/vko itsekseni jumppaamassa.

Tsemppiä kaikille painonpudotukseen, kiinteytykseen tai vaan kunnossa pysymiseen! emoticon
 
Vaaka näyttää 59,3! Ihan normaalilla vanhalla kunnon lautasmalliruokavaliolla ja vaunulenkeillä! Jiihaa. En ota lisää ruokaa ja annoskoot pyrin pitämään sen kokoisina että nälkä lähtee mutta ei ole ylimääräistä. Välipaloja riittävän usein, hedelmiä, jugurttia jne. Aamulla puuroa. Ja välillä herkuttelen....joskus repeää joka ilta ja sitten taas kiristetään....
 

2,5 kk karppausta takana. -11% elinpainosta tippunut. Vaaka on nyt - 9,8 kg siitä kun aloitin, ja n. 6 kg vähemmän kun ennen raskautta. Ainakin mulla toimii karppaus. Senttejä vyötäröstä on lähtenyt 9.

 
Takaisin
Top