Eroon raskauskiloista. ;)

Siis hyvä me:)!

Kahtena edellisenä päivänä oon käynyt vaunulenkit vetäsemässä tytön kanssa, ja oi sitä riemua, kun olen päässyt liikkumaan:)

Niin kilojen, kuin kaiken muunkin osalta tämä nopea palautuminen raskaudesta ja synnytyksestä on tullut kyllä todella yllätyksenä:)
 
Tänään neuvolassa uskaltauduin vaa'alle. Synnytyksestä 3vk 3pvää, kiloja jäljellä 3. Lähtenyt on siis joku 11-12kg. Ihan oon tyytyväinen, mutta pitäis saada reilu 10kg vielä pois, kun alun alkaen tuota painoa ollu liikaa.
 
täällä aikaa synnytyksestä 2vk ja 2pvä ja kaikki raskauden aikana tulleet 16 kiloa poissa.
Tosin mulla liikaa vielä reipas 20kg että matkaa ihannepainoon on kyllä. Katellaan josko jatkuis tippuminen ;)
 
Älkää nyt kauhistuko, mut mulle tuli raskausaikana lisää 22kg!! Neljä päivää synnytyksestä paino oli tippunu 10kg, ja nyt kolmeen viikkoon yhteensä 12kg, Tiputtaa pitäis vielä 4 kg niin oisin sit "ihanne" painossa (olin vissiin ennen raskautta hieman alipainoinen) Minuun tuli loppumetreillä nestettä jalkoihin ja käsiin, nyt nekin melkein hävinneet, kädet vielä vahän turvoksissa. Kun sais vielä tuon roikkuvan mahan pois..... kumpa kohta pääsis  [img]http://www.cosgan.de/images/midi/sportlich/h015.gif[/img] tai ilkeis lähtee halliin....
 
nirsku  mutta sehän on tosi yleistä että jos on alipainoinen niin ottaa enempi kiloa. Itellä oli niitä liikakiloja ni mulle ei olis tota 16kiloa "edes" saanut tulla. Mutta hyvä homma että sullekin sitten jää niitä kiloja, ettei alipainoseks menis taas ;) Ja ei tuo oo ees paljoa, moni tuttu (niin ali- kuin ylipainonenkin) on ottanu raskauden aikana 30 kiloakin :D
 
Mie en oo vaa'alla päässy käymään synnytyksen jälkeen, mutta kilot on karisseet koska vanhat farkut mahtuu taas jalkaan. ...jee jee,,,kai.....

"Hei, Olen Pöyski ja minä olen ylipainoinen sokeririippuvainen. Ensimmäinen askeleeni on tunnustaa se..."
Siis mie oon niin sokeriloukussa kun olla vaan voi, ollu jo vuosia. Nyt se ahdistaa jostain syystä ehkä enemmän kun koskaan.
Jos en saa joka monta kertaa päivässä jotain sokerista, niin tulee ihan oikeasti vierotusoireita. Ihan samanlaista tunnetta kun röökin lopettamisen aikoihinkin. Ärsyttää, kauhean pahalla tuulella, todella lyhty pinna, tekee mieli jotain hyvää ja kuola valuu suupielistä kun miettii kaikkia herkkuja... AAAARRRGHH!

Hirveästi tekee mieli lähteä ulos ja pitkille vaunulenkeille, mutta hädintuskin saan itteäni ulos sen verran että haen postin (laatikolla käynnistä tulee vähä reilu 1km matka...).
Kuvittelen että huomenna aloitan lenkkeilyn ja jätän kaikki turhat hiilarit pois. (siis herkut, kaikki "näkyvät" sokerit, valkoisen jauhon yms yms perusjutut)
Sitten kuvittelen, miten loppukesästä katson peiliin ja näen siellä 10kg hoikemman itseni uusissa vaatteissa. Hyvinvoivana, eritoten pirteänä ja parempikuntoisena fyysisesti. Ulkonäöllä ei oikeasti ole niinkään väliä, vaan ahdistaa kun on niin huono kunto ja koko ajan on nuutunut ja väsynyt olo. Vaatii hirveän ponnistuksen henkisesti että saan puettua ulkoiluvaatteet päälleni ja lähden ulos touhuilemaan tai kävelemään vaunujen kanssa. Sama oli jo raskausaikana, pakotin itseni liikkeelle tulevan synnytyksen ja vauvan takia.

Tällä kylällä jossa asun, ei ole minulle ketään tuttuja vaikka olen asunut jo kohta kuudetta vuotta täällä. Aina kun olemme olleet omissa oloissamme, ja pyörineet isomman kaupungin autoharrastuspiireissä.
Ei ole siis ketään joka tulisi hakemaan lenkille ja tsemppaisi edes vähän :(
Yksinäinen en täällä ole, paha mieli on vain siksi kun ei ole ketään ulkoilukaveria.

Mitä siis tehdä? Ollapa joku taikalääke joka auttaisi tähän sokerinhimoon!!!

Onnittelut teille raskauskiloja pudottaneet ja tsemppiä niille kenellä on vielä matkaa!! :)
 
Nopeesti tuntuu tosiaan tippuvan; kaks viikkoa synnytyksestä niin sillon oli jäljellä enää 4kg tiputtamatta, kuitenki kerty 19kg raskauden aikana.. :D Nyt sitten synnytyksestä puoltoista kuukautta, ja jäljellä 2kg :) Ja moinen pari kiloa ei itteäni haittaa, vaikkei nyt grammalleen pois saisikaan. :D
 

ssalla: hih, ehkä sun kannattaisi vaihtaa tickeriä: olet ny 43 + xx raskaana emoticon

Tänään tuli takapakkia... 4 vkoa synnytyksestä, ja viikontakaiseen on tullut 200 gr lisää emoticon

No, en ota vielä stressiä, kun 17 kg on jo lähtenyt.

 
Mulla synnytyksestä tulee huomenna kolme viikkoo ja 3 kiloo on vielä jäljellä! :) Äkkiä kyllä tippunu! Mut paino mulla sais puota kyllä vielä sen kymmenisen kiloo..Jospa se tästä pikkuhiljaa.

Hiilareita oon koittanu vähemmälle jättää ja eilen taisin olla vähän liian niukalla ruokavaliolla kun illalla ei meinannu enää maito riittää itellä.. Ahminki sitte ruokaa ennen nukkumaan menoo kunnolla ja join ja sehä autto et maito nousi taas paremmin! Ei tässä viiti mitää kunnon diettiä kuitenkaa alottaa imetyksen aikana, mut liikuntaa paljon ja vähä kattoo mitä syö niin jos se siitä pikkuhiljaa ;)
 
Taas pudonnut 2 kiloa! Enää 3,5 jäljellä raskautta edeltäneeseen. Jee, vaunuttelu toimii...! Ja kevättalven aurinko.
 
Täällä on päästy aloittamaan vaunuilut torstaina, ihana saada raitista ilmaa ja päästä liikkumaan :)

Uimaankin himottais, mutta mitenhän rinnat.. Liekkö hyväksi kloorivesi ja ylipäänsä kuinka kauan uskaltaa uida,ettei kylmety rinnat? Vaikka kyllähän vauvauinnissakin käydään, joten oon varmaan liian "hysteerinen"..
 
uimahalliinhan ei suositella menemään synnytyksen jälkeen.. tulehdusriskin vuoksi. Kun tuo kohtuhan on vielä auki. Saunaanki oli se kahden viikon aika.. tai sitten kun jälkivuoto loppuun. Näin mulle ainakin ohjeistettiin.
 

Minullehan tehtiin sektio ja minulle sanottiin että saunaan saa mennä kun tikit on poistettu, siihen meni viikko. Mutta luulen että siihen meni 2 viikkoa ennenkun menin saunaan.

Täällä ollaan vaunuteltu joka päivä n 3 km. Aika lyhyt lenkki, mutta lapsi nukahtaa heti kun vaunu lähtee liikkeelle ja äippä saa ihan hien pintaan. Lenkki kestää n 40 min. Odotan innolla että metsän halki menevä pururata sulaisi. Nyt se on pyhitetty murtomaahiihdolle. Se on hyvä lenkki koska siinä on hurjia nousuja ja laskuja.

 
Täällä olis vielä 5-6kg jäljellä. Vieläkään en ole käynyt vaunuilemassa, mitä nyt kokeiltiin hetki ja vauva huus koko ajan naama punasena. Voisi yrittää taas, kun täällä sisällä olo rupee jo tympäsee. Tekis raitis ilma ja liikunta hyvää! Huomasin eilen, että mulla on tullu nyt raskausarpia vatsaan emoticon  Synnytyksen jälkeen niitä ilmesty ensin kylkiin, sitten reisiin ja nyt myös vatsaan.. Hitto, raskauden aikana niiltä säästyin enkä osannut edes ajatella että niitä tulisi sitten synnytyksen jälkeen nuin paljo :O
 
Poika on nyt viiden päivän ikäinen ja mun paino on tippunut viimeisestä neuvolapunnituksesta (joka oli 3pv ennen synnytystä) 7,6kg. Kaiken kaikkiaan tuli 11.1kg, eli 3.5kg enää jäljellä... Painoa tuli ihan eri tavalla (maltillisemmin) ja näköjään lähteekin ihan eri tavalla, kuin kahden ekan kohdalla.. Hyvä hyvä, tästä on hyvä jatkaa, kun pitää saada muutenkin ylimääräistä pois, kun lähtöpaino oli ylipainon puolella. Kevät tulee ja vaunulenkit alkakoon!
 emoticon
 
Nyt on vaaka saanu olla rauhassa, ei viitti koko ajan ramppaa, mut eilen kävin ekalla juoksulenkillä, alotin sentään maltillisesti vaan 15 minuuttia juoksin, mut jaksoin koko lenkin!! Muutama kerta vielä tolla lyhyellä ja sit täytyy pidentää, mut ihana fiilis ja hiki tuli, jes!!
 
Mulla tuli raskauden aikana hieman yli 10kg lisää painoa. Meillä ei kotona ole "oikeaa" vaakaa, niin olen huvikseni kotona seuraillut tuolla Wii Fit -laudalla painoa. Tuossa toissa aamuna kävin pikaisesti testin tekemässä, ja näytti -14.1kg. Eli painaisin sen mukaan vähemmän nyt kuin ennen raskautumista. En tosiaankaan tiedä, onko tuo kuinka luotettava, mutta kyllä se erittäin hyvän mielen antoi. ;) Minulla kyllä on reilusti ylipainoa, että ei haittaa vaikka lähtisi samanmoinen heti perään.. Kerronpa sitten teille, kun pääsen ensi viikolla vanhempieni luokse oikeaa vaakaa rasittamaan kiloillani, että mitä se näytti.
 
Minun paino tais jumahtaa näille sijoilleen. Oliskohan tupakoimattomuudellakin osuutta asiaan....kuukauden päästä vuosi polttamatta emoticon No jos paino ei tipu, tai maha hävii, niin vaatekauppa kutsuu [img]http://www.cosgan.de/images/midi/froehlich/p010.gif[/img]
Uimaan en miekään kyllä varmaan vielä lähtis,mut saunassa kävin jo vähän yli viikko synnytyksestä. Meillä on oma sauna, ehkä yleiseen saunaa ei suositella menevän.Mulle ei kukaan sanonu,ettei sais mennä ja siskolleni sitä pähkäilin, niin sano,et saa mennä,niin hänkin meni, istut vaan vahän toisella kankulla, jos et muuten kykene. siis minuthan leikeltiin ja mukavat tikit tuolla alhaalla..edelleen, saisivat jo sulahtaa!
 
Heips

Mulle tuli koko raskauden aikana 13,1kg lisää painoa ja nyt kuukauden synnytyksen jälkeen olen taas ihan normi painossa :) samat vaatteet ku ennen menee hienosti päälle :) jee
 
Mun jäi sairaala reissulle jo kaikki kilot. En tosin tiedä onko jo osa tullu takasin vai onko jo miinuksen puolella mutta mitään en oo varsinaisesti yrittäny pudottaa kuiteskaa... Olen ihan yllättyny miten nopeasti tästä synnytyksestä toivuin. Ennen raskautta pälle menneet housut sopivat taas ja muutkin vaatteet tuntuvat sopivemmilta =) En kyllä ota mitää stressii kiloista koska niitä on ja oli jo ennen tätä liikaa. Koittaa sitte vähitellen päästä eroon kun ny neiti kasvaa enste.

Nyt on kaks v-loppuu peräkkäin ku tulee vähän mässäiltyä. Viime v-loppuna oli kaverin lapsen ristiäiset ja ens lauantaina ois mein neidin juhlat.
 
Muistattehan sitte että ette varsinaisesti nyt laihduta kun imetätte!! Ja syödä pitäs energia määrältään viel enempi kun raskaus aikana. Sitte ku viel muistais juoda... Mulla se ainaki meinaa aina unohtua.
 
Takaisin
Top