Erilaiset hankinnat vauvalle

Mä olen kiertänyt erittäin kaukaa kaikki vauvanvaateosastot, vaunuja olen kyllä netissä surffaillut, mut en muuta. Päätin, että vasta ultran jälkeen avaan laatikot, joissa siis isommilta säästettyjä vaatteita. Tänään en sit enää malttanut odottaa, vaikka ei ultra vielä ole ollutkaan. Perussisävaatteita en juuri ole jättänyt, mutta ne ihanimmat löytyy. On toppapuku kokoa 62, kaukalonlämpöpussi, kantoliina, ergoreppu ja sit jonkin verran neulottuja villavaatteita. Olen myös jättänyt ekoja kenkiä ja saappaita, jotka siis erittäin pienellä käytöllä sekä pienimmät kuravaatteet jne. Ihan hyödynnettävää tavaraa kaikki, luulisin. Kaikki isommat pitää hankkia ja paljon vauvan vaatteita, mut aika paljon löytyy vanhojakin. Esim. vauvan leluja olen myös säästänyt, sekä puiset palapelit ja joitakin ensikirjoja.
 
Eka vauva tulossa ja vieläkään ei ole yhtään mitään hankittu. Ens viikolla on ultra ja lupasin itelle, että saan käydä kiertämässä kirpparin sit ens viikolla ultran jälkeen :)
Onhan tässä aikaa ja eihän se vauva ekoina kuukausina paljoa tarvi ja äitiyspakkaus on aika kattava. Vaatteita on tulossa kahdelta kaverilta niin mitäpä nuista turhaa stressaileen ettei kaapit täyty liiasta tavarasta.

Tuleva mummo on jo luvannut ostaa vauvalahjaksi vaunut ja varastosta löytyy kuulema pinnasänky. Auton turvaistuin siis ainoa mikä pitää ostaa ennen vauvan syntymää.

Mutta malttaako sitä olla ostelematta varsinki sitten ku jää mammalomalle
 

Meillekkin esikoinen tulossa, mutta silti ainoa tavara mitä uutena meille ostetaan on vaunut, ne on jo valkattuna valmiiks ja joskus marraskuun puolella meille ehkä hankitaan. Ja nekin anoppi maksaa.. Ensimmäinen lapsenlapsi ja sitä rataa.

Turvakaukalo, sitteri, puuhamatto-mikä-lie ja paljonpaljon muuta saadaan lainaan kavereilta. Onneksi.:D Pinniskin tulee käytettynä, on jopa kaks vaihtoehtoa. No okei, hoitopöytä ostetaan uutena, Ikeasta joten ei maksa paljoa.

Nyt kun on alennukset ollu, niin muutaman bodyn oon hommannu, koossa 62 ja semmosia värejä että menee tytölle ja pojalle. Nekin sillä ajatuksella, että jos jotaan sattuu niin aina ne voi myydä eteenpäin.

Rakenneultran jälkeen sitte varmaan vähän enemmän taas uskaltaa ostaa, jos mieli tekee. Ja sukupuoli halutaan tietää, jos Kersa suostuu näyttämään.:D Tosin ei se sukupuoli meillä paljoa vaikuta, en tykkää korostetusti tyttöjen- enkä poikienjutuista tai väreistä.

 
eilen saatiin 70e:lla iso lipasto vauvan vaatteille, ja vaatteitahan on jonkin verran ostettuna. vaunut on varattu ja kotiutuu marraskuussa. viel isompia ostoksia olis turvakaukalo, sänky ja hoitopöytä, tosin saatan ostaa vaan sängyn päälle laitettavan hoitotason, ku ei tää kaksio mikään tilaihme oo.. saas nähä mitä kaikkee tää ehtii viel ostaan ennen joulukuuta, loppuu vaan aina tili kesken :D
 
Hurahdin tänään totaalisesti, kun kuulin, että masussani onkin poika eikä tyttö. Tyttöjä siis kaksin kappalein entuudestaan ja vaaleanpunaista tarjolla valmiina kaapissa. Nyt meni se osasto uusiksi, mutta ei vielä ollut tarkoitus hankkia mitään.

Menin tänään siis muutenkin hyvien uutisten kannustamana (eli tervettä vauvaa odottelen) ostamaan mammahousuja, kun työt alkaa taas 1,5 viikon päästä ja voisi olla jotain siistiä päällepantavaa. Ja sainkin ostettua sellaiset - sekä kassillisen poikien/unisex -vaatteita aletangoista. Onneksi myöhemmin sain myös viestin, että saan muutaman tunnin lisää töitä, josta tuleva palkka paikkaa lompakkoon ilmestyneen loven. Ei mua saa näköjään enää kauppaan päästää ilman vahtia 
 
Mä aloitin vauvan peiton virkkauksen jo ennen positiivista testitulosta ja siitä tuli oikein soma (sopinee vaunun koppaan tai kehtoon päiväpeitoksi). Samaa sarjaa on kovaa vauhtia valmistumassa hupullinen neuletakki ja töppöset. Kehto saatiin lainaan kälyltä ja 15-vuotiaana käsityötunnilla tekemäni neuletakki ja kääntötakki tulevat myös käyttöön. 2 potkupukua ostettiin Skotlannin reissulta. Turvakaukalo on postissa jo odottamassa, haetaan tänään. Vaunujen ja hoitopöydän lisäksi ei varmaan isompaa vielä hankita, katsotaan mitä muilta saadaan mm. joululahjaksi ja mitä äippäpakkauksessa on. Pieni toppahaalari ja vanna ehkä pitää ostaa. Aion myös neuloa tai virkata vielä jotain, saa nähdä mitä keksin. Ja ai niin, onhan mulla jo kantoliinakin hankittuna, pitää varmaan jollain nukella opetella pari sidontaa valmiiksi.
 
Mäkin olen jo alottanut käsityöt. Olen sellanen inspiraatioihminen ja tänä vuonna kutimet alkoi heilua tavallista aikaisemmin. Olen alottanut vauvalle villahaalarin teon. No ainakin mulla on aikaa saattaa se valmiiksi ennen joulukuuta... Miehen isän vaimo, tuleva mummi, kutoo tulokkaalle kaksivärisen peiton. Käytiin yhdessä lankakaupassa. Lisäksi aijon ommella mukuupussin itse. Olen kahdelle kaverillekin tehnyt, jotka ovat tänä vuonna vauvan saaneet...
 
No nyt mulle tuli se tavarastressi. Raskaus kun etenee niin sitä huomaa, että mehän tarvitaan tuommonen ja semmonen ja tämmönen. Apua siis sitä tavaraahan pitäis hankkia vaikka kuinka paljon. Uusimpana on itkuhälyttimet ja maitopullon lämmitin mitkä hokasin
Tänään tuli 5kk täyteen ja vain 4kk jäljellä ja jos syntyy vaikka 3 viikkoa etuajassa niin alle 4kk. Eli tällä viikolla kirppikselle shoppaileen! Pitäis olla joku lista mitä kaikkea sitä pitääkään hankkia, vaikka mitä!
 
Meillä ei esikoinen suostunut juomaan tuttipullosta yhtään mitään, samoin tutti ei ikinä kelvannut, joten ehkä ainakin pullon lämmittimen kanssa kannattaa odottaa siihen asti kunnes näkee onko sille käyttöä.
 
Mä taisin seota jotenkin tuosta rakenneultrasta. Kaikki vaan alkoi tuntua niin konkreettiselta ja oikealta. Marssin sitten kirppikselle ja tein valtavasti ihania ostoksia. Nyt mulla on säkillinen tosi ihania hyväkuntoisia vauvan vaatteita. Vois sanoa, että "Paavolle" on nyt koko vaatevarasto hankittuna ainakin 2-3 ensimmäiseks kuukaudeks. En oikein muistakaan enää kuinka pieniä ne vauvat on ja kuinka kauan tietyn kokoiset vaatteet mahtuu. 

Enää hommataan sänky, vaunut, korisänky ja hoitopöytä.

Kahdella ekalla meillä ei ollut hoitopöytää. silloin nuorena ja notkeampana vaivanvaihto sujui loistavasti ja turvallisesti lattialla alustan päällä. Ei ollut koskaan putoamisen vaaraa. Nyt tuntuu siltä, että haluan hoitopöydän. Työskentely mukavassa asennossa vauvan kanssa tuntuu parhaalta ajatukselta.
 
^Mullaki pelottaa että kannan kirppikseltä mukana säkillisen kaikkea kivaa
Onneksi mulla on tyhjä lipasto odottamassa niin saa sitte sinne pakata löydökset. Tänään siis kirppispäivä ja odotan innolla kädet syyhyen että pääsen ostamaan kaikkea!
Eihän mun pitäny, mutta minkäs teet ku hulluus iskee
 
Mä olen kyllä tosi onnellinen ja iloinen noista kirppislöydöistä. Meillä ei ole mitään vauvan sisävaatteita poikien jäljeltä tallessa ja kaikki pitää hankkia. Kaupassa katselin kauhistuneena hintoja enkä edes löytänyt kovinkaan paljon mieleisiäni vaatteita. Kirppikseltä sit löysin ihania värejä ja käytännöllisiä perusvaatteita todella edellusesti. Mä haluan, että on tarpeeks vaatetta, kun meillä pojat on ainakin pulautelleet kaikki vaatteet märäksi kymmeniä kertoja päivässä ja sit toisesta päästä on valunut sitä löysää kakkaa lahkeen täydeltä. Jos vauva sattuiskin itse pysymään siistinä, niin itse kastelin monta kertaa vauva imettäessä. Toisesta tissistä, kun syötti, niin toisesta valui huomaamatta maidot vauvan jalalle. Vauvailu ei siis todellakaan ollut mitään siistiä puuhaa, ainakaan meillä :)

Pitääkin muistaa hankkia tarpeeks harsoja ja lakanoita, niitäkin kului.
 
No nyt on täälläkin hurahdettu ostelemaan kaikenlaista:) Vaatteita on alkanut pikkuhiljaa kertyä vauvan lipastoon, aikalailla olen pyrkinyt ostamaan neutraaleja värejä vaikka ultrassa tyttöä lupailikin. Muutama vaaleanpunainen vaate täytyy olla tottakai:)
Vaunut, turvakaukalo ja matkarattaat on jo hankittu. Saatiin aivan uudenveroiset tutultani hyvään hintaan:) Pinnasänkyä kävin tänään katselemassa, Ikeasta ei ainakaan mieleistä löytynyt..
Tilat on meilläkin kovin pienet, joten hoitopöytää ei taideta hankkia ollenkaan. Pyykinpesukoneen päälle ajateltiin ostaa alusta ja siinä vaihdella vaipat:) Vielä on vaikka mitä hankittavaa, mutta onpa tässä vielä muutama kuukausi aikaa:)
 
Meillä ei ollut mitään valmiina, joten olen nettikirppikseltä ostellut mieleisiä vaatteita ja kestovaippoja, sekä yhdistelmävaunut. Suosin kierrätystä, mikä sopii myös tähän tämänhetkiseen rahatilanteeseen ;) Vaatteita ja pinnasänky olisi ainakin tulossa sukulaisilta. Meinaan ottaa äitiyspakkauksen ja toivon että saan sen uuden, ja haluan tihruttaa ilon kyyneleet niiden uuden pakkauksen ihanien söpöjen vaatteiden tähden, enkä pettymyksen kyyneliä jos saan sen vanhan. Mietin jo nyt voisiko jostain löytyä joku joka haluaa vaihtaa pakkauksia jos menee "väärin päin"?
 
Olemme hankkineet hoitopöydän käytettynä. Pinnasänkyä ja vaunuja olemme katselleet, mutta ei vielä olla ostettu. Olen joitain kertoja hurahtanut vauvojen vaatteita katsellessa niin, että olen ostanut muutaman vaatteen. Kaverini siskolta kävimme hiljakkoin hakemassa vauvan vaatteita pois ja tod. näk. saamme lisää sitten, kun vauva kasvaa ja hänen lapsensa kasvaa myös. Anoppini on ostanut muutamia uusia vaatteita.
Onneksi tässä on vielä aikaa tutkia ja hankkia esim.vaunut, pinnasänky ja turvakaukalo ;)
 
Pingviini: Jos saat 2011 pakkauksen ja mä 2012 niin haluan ehdottomasti vaihtaa! :D
 
Mä myös voin mielelläni vaihtaa jonkun kanssa noita äitiyspakkauksia, jos joku haluaa. Itse haluaisin myös sen uudemman :) Eli jos jollekin tulee uusi ja mulle vanha, niin vaihto käy täälläkin päässä!

Muuten on tullut käytyä aika paljon kirppareilla katsottua vauvanvaatteita ja hoitopöytä ostettiin myös juuri pari päivää sitten käytettynä. Vaunut, turvakaukalo ja pinnasänky ostettiin uusina. Syöttötuoli on myös jo hommattu käytettynä. Suurimmat ostokset on siis tullut jo tehtyä, eli nyt vain sitten odotellaan ja katsellaan lähempänä LA:ta noita loppuja tavaroita - saattaa olla, että lahjaksi saadaan myös paljon tavaraa etenkin joulun alla. :)
 
Oisi kyllä kiva että kaikki saisivat mieleisen pakkauksen :) Meinaan viivytellä niin kauan kuin mahdollista sen hakemisen kanssa.
 
Takaisin
Top