Ensisynnyttäjät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja palmu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hei muut ensisynnyttäjät! Ootteko jo tuntenu jonkilaisia liikkeitä? Mä olin eilen illalla ihan varma et tunsin jonkun potkasun tai jotain. Ihan ku semmonen pieni kupla olis tuolla vasemmalla puolella vattaa pulpahtanu. :) vai oonkohan vaan innoissani kuvitellu? :D

Täälä ilmoittautuu 26v toivottavasti ensi synnyttäjä. Tämä on kolmas raskaus ja kaikki usko ja toivo laitettu peliin. :) Nyt olisi 7+2 mittarissa ja ensi perjantaina eka neuvola. Olen lukenut täältä että joillakin on varhais ultra ensimmäisen neuvolan yhteydessä? Täälä pääkaupunki seudulla kuuluu vain kaksi ultraa ja eka on vasta rv 10-13. :sad001 Kiinnostaisi tietää missä päin on tämmöinen mahdollisuus että neuvolassa olisi ultra? :)

Kovin tutulta kuulostaa. Olen 28 vuotias ensisynnyttäjä ja tänä vuonna jo kolmatta kertaa raskaana. Kaikki on ilmeisesti sullakin tähän mennessä mennyt hyvin. Kun on epäonnea takana, niin tuntuu kuin raskausajasta lähtisi puolet ilosta kun ei oikein uskalla antaa itsensä luottaa siihen että kaikki menee tällä kertaa varmasti hyvin :)
Hyvää joulua !
Ps joissain pääkaupunkiseutujen isoissa neuvoloissa on ultrauslaite, joita hoitajat käyttää mm tarjonnan tarkistamiseen loppuraskaudessa. Malmilla, Vuosaaressa ja Myllypurossa ainakin on laitteet :)

Täällä 33v täyttävä ensisynnyttäjä.
rv 15+1 menoillaan.
Pieneltä paikkakunnalta olen ja täällä neuvolassa
ultrausmahdollisuus silloin kun siltä itsestä tuntuu :)
2 neuvolaultraa ja sairaalan np-ultra jo takana.
Tiistaina taas neuvolaan katsomaan mitä asukille kuuluu.. <3

Onko muilla kanssasisarilla minkälaiset tukiverkot?Vanhemmat/kaverit ym.?
Itse olen "muuttanut" paikkakunnalle viime vuoden puolella
ja kaikki kaverit jäi kotipaikkakunnalle.Vanhemmatkin asuvat satojen kilometrien päässä. :(
Tukea onneksi löytyy tarvittaessa,vanhemmat ottaneet tiedon ilolla vastaan.
Välillä vaan arki melko yksinäistä kun kaipaisi sitä live-seuraa.

mulla vähän sama kun MiiSalla.oon asunu täällä vasta reilun 2v;sitä ennen niin kauan kun voin muistaa tampereella,joten siellä on vanhemmat,sisko ja kaikki ystävät :sad001 tän piti olla väliaikaisratkasu vaan,et kuhan saan opinnot loppuun niin voin muuttaa vaikka afrikkaan tai lappiin :p:grin mut niinhän siinä sitten kävi,että tapasin ton miehen ja täällä siis nyt sitten jumissa ollaan hamaan tulevaisuuteen...

Sama homma täällä, kaikki kaverit ja perhe asuvat kahdensadan kilometrin päässä, ja täällä ei ole kuin avopuoliso. Tukea kuitenkin olen saanut puhelimen ja netin kautta, ja tietysti silloin kun itse käyn kotipaikkakunnalla niin saan liveseuraakin. Sinällään hyvä että tulin raskaaksi, kun ainakin toivottavasti pääsisi paikallisiin lapsi-äiti porukoihin mukaan synnytysvalmennuksen kautta ja sieltä saattaisi löytyä joku ystäväkin :)

Oletteko saaneet jo selvyyttä, että mitä kaikkea sitä pitääkään hankkia? Itsellä ainekin vielä vähän hakusessa :)

Mä oon alottanu itelleni jo ennen joulua listan, missä on suurimmat jutut, ettei mitään unohdu. Siitä on myös helppo kattoo mitä vois pyytää lahjaksi muilta. :) Oon myös tehny noitten perään lisä merkintöjä että minkä merkkiset haluaisin ja mitkä on jo hankittu ja mitä on haukuttu jne.

Täs mun listaa:
Hoitopöytä
Pinnasänky
Vaunut
Turvakaukalo
Kantoreppu
Kantoliina
Amme
Vaatteita
Tuttipulloja
Vaippoja
Riepuja
Lakanoita
Leluja
Leikkimatto
Tutteja
Nenäfriida
Itkuhälytin
Aurinkolasit?
Sitteri?
Ja myöhemmin vielä:
Syöttötuoli
Rattaat
Turvaistuin
Ruokalappu
Astioita
Leluja​

Itse oon kokenut yhtenä erittäin tärkeänä asiana pienet frotee pyyhkeet 50cmx30/70cm(?), niitä saa heittää pesukoriin useita päivässä kun vaipanvaihdossa 'roiskuu'- ja kiva kääräistä vauva heti märistä osista pyyhkeeseen, ettei tuu vilu:)- kuivuvat kans narulla nopeesti kun ovat pieniä. Toiset tietysti hoitavat vaipanvaihdon mieluummin kosteuspyyhkeillä, mutta mä ainakin tykkään ihan perus vedestä.

Hieno lista Janet te!
itselle poimisin siitä hyvin tarpeellisina:
-hoitoalusta (semmoinen pehmustettu siirrettävä, muovipinnoitettu)
-vaunut+makuupussi
-turvakaukalo
(-amme, aluksi menee kyllä lavuaarissakin)
-vaatteita
-vaippoja
-muovilakana mukavuussyistä(siihen pikkulakanan alle ettei kastu patja, kun nukkuu perhepedissä..)
+niitä pikkupyyhkeitä
+rintasuojuksia (pestävät kankaiset monesti parempia), alkuun mulla ainakin ollut käytössä

Satunnaiskäytössä on myös
-itkuhälytin
-kantoliina
-sitteri
-yksi tuttipullo varalta, ilmankin voi pärjätä
-tutin saa jos tarvii, toivon että menee ilman

Vinkkinä pesukone ajaa hyvin hoitopöydän virkaa kun laittaa päälle vaipanvaihtoalusen :)

Ja arkkupakastin ja olohuoneen pöytä on kans hyviä alustoja..

Kävin tänään ostamassa sellasen pinnasängyn päälle laitettavan hoitotason.. Tartte sitte erikseen pöytiä ostella. :)

mä en hankkis hoitopöytää muuten,mutta tarvin ne laatikostot vauvan vaatteille :p:grin oli meinaan vuosi sitten miehen luo muuttaessa vaikee sovittaa jo mun kamat;ei oikein oo mistään mistä raivata tilaa o_O

Elämäon- kommentoin vaan omaasi hauskakasi luullen että viittasit noihin aiempiin oloh.pöytä kommnetteihin:grin, mutta tässä aamutuimaan tajusin että niin ehkä puhuitkin hoitoPÖYDÄSTÄ.. raksuttaa välillä omia teitään..

Meil tosiaan pesukone ajaa senkin takia hoitopöydän virkaa et sillon on vesipiste pyllyn pesua varten vieressä ja vaipat oli myös kylppärissä jossa parempi ilmanvaihto. Me ei käytetty puhdistuspyyhkeitä muuta kuin sillon ku ihan pakko kun esikoisen iho ei niitä kestä.

Takaisin