Ensisynnyttäjät

Täällä myös ensisynnyttäjä. 20v, PK-seudulta. LA 12.6. Jännittävää! Nyt on siis RV 7+2, ultra 5.11.
En malttais odottaa. Pelko keskenmenosta, vaikka kokemusta ei olekkaan, mutta tuntuu olevan niin yleistä.
Toivottavasti kaikki ok :)
 
Mä odotan toista mutta uskaltaudun silti pistäytymään tähän ketjuun on esikoinen niin hyvässä muistissa vielä. Mulla esikoisesta ainoa oire oli kipeät tissit ja 2 viikkoa oli etova olo, mitään muita oireita ei koskaan oikein tullutkaan. Kävin määritysultrassa koska mulla ei ollut menkkoja ollut moneen kuukauteen ja ei tiedetty yhtään kuinka pitkällä olen, no alussa oltiin vasta :) Nyt tän toisen kanssa mulla on etova olo, mutta oksentanut en vielä kertaakaan ole ja väsyttää ihan tajuttomasti ja koko ajan paleltaa.

Joku tos ylempänä pohti tota synnytyspaikan valintaa. Naistenklinikka on remontissa ja se vaikuttaa nyt siihen missä voi ja missä mahtuu synnyttämään. Pitää toivoa ettei ole siinä vaiheessa sulkuja pääkaupunkiseudulla, koska silloin myös hyvinkää on yksi vaihtoehto, eli jos on kauhea ruuhka synnytyksissä ja ei vain mahdu ottamaan uusia vastaan. Normaalioloissa saa valita NKL/Jorvi/Kättäri
 
Ensimmäistä täälläkin odotellaan. :) Aivan mahtavaa! :Heartred Viimeisten menkkojen mukaan nyt olis 6+3, mutta pitkän kierron vuoksi todennäköisesti vähemmän. Ensikäynti neuvolassa on 5.11 ja varhaisultra yksityisellä 7.11.2013, jolloin viikkoja olisi jo 8. Olo on aika normaali, lukuunottamatta rintojen arkuutta, väsymystä, pientä huimausta ja erilaisia paineen ja nippailun tuntemuksia alavatsassa. Ruokahalut on ihan normaalit ja kahvikin maistuu. Tosin saataan juoda enemmän, joten aineenvaihduntakin on vilkastunut.

En malta odottaa ultraa että näkis jo pikkuisen! Mutta on kai se parempi vaan odottaa, kuin mennä liian aikaisin ja pettyä.. Mitä mieltä ootte? :)
 
Täytyy vielä lisätä, että kiva huomata meillä olevan kaikilla aika samanlaisia oireita! Tosin toiset kärsii enemmän pahoinvoinnista.. :/

SaNde, harmi kun äitisi reagoi noin. :sad001 Ehkä hän vain tarvitsee enemmän aikaa sulatella ja raskautesi voi olla kasvattava kokemus hänellekin. Anna ajan kulua ja nauti täysin rinnoin pienestä ihmeestäsi :)
 
Mulla on ultra kunnallisella vasta kolmen viikon päästä, nyt rv 8+3. Ehkä maltan oottaa siihen saakka! Joo luulen ettei kannata ennen tätä 8. viikkoa mennä ultraan, kun vauva on niin pieni että sitä on vaikea nähdä. Tossa 11. viikolla vauva onki jo paljo isompi ja näkyyki paremmin, ehkä siks se ilmainen ultra onki niihi aikoihi!

Tänä viikonloppuna kerrottiin meidän perheille, ja ovat tosi innoissaan!! Toivottavasti malttavat seuraavan kuukauden pitää tiedon itsellään kunnes se kaikille julkistetaan :) Siinä välissä aateltii vähitellen kertoa lähimmille ystäville. Nyt tuntuu jo ihan todelliselta ku saanu jakaa ilon! :happy093
 
Mä kävin yksityisellä ultrassa rv 6+ kun oli ollut tuhruvuotoa. Kyllä sieltä jo sydämen syke näkyi :) Sen jälkeen oon ollut luottavaisella mielellä, onneksi kohta on eka neuvola.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
hui...meillä eka neuvola tulevana torstaina :) jännää :)
Pelkääkö muuten kukaan muu täällä verikokeita?
itse käynyt niissä viimeksi rauhottavien avulla ja nyt jännittää sitten ku on varmasti nekin edessä.
Ja juu tiedän, naurettavaa pelätä pientä pistosta, kun on edessä paljon pahempiakin juttuja varmasti. pelkään vaan nimenomaan niitä verikokeita hulluna. rokotuksista ja sormenpääverikoista en pidä mutta selviän. kunnon verikokeet onkin sitten eri juttu...:S
 
niin ja tuo sikiöseulonta verikoehan on vapaaehtoinen, että siihen ei olisi pakko mennä, mutta pakkohan minun on itseni siihen tsempata kun pienen terveyttä selvitetään. En siis jätä vaihtoehtoa etten menisi. heh...voisikohan sitä ilokaasua kokeilla jo verikokeissa :P
 
Tilanne on kuulema se, että synnytys sairaalaa ei saa valita koska naistenklinikka on rempassa ja kättäri on jo yli kuormitettu. Elikkä sinne missä on tilaa passitetaan synnyttämään. Ja Sande, kamalaakin kamalampi piikki kammo tääläkin ja tätä ei lohduttanut yhtään se että myös kaikki 25 vuotta täyttäneet ensisynnyttäjät joutuu sokerirasitukseen, missä pistellään kahdesti muutaman tunnin aikana. :oops:
 
eiii...mä en oo tienny tollasesta...nouh...luulin et selviäis parhaassa tapauksessa nyt sillä seulontakokeella vaan.
pystysköhän tuosta sokerirasituksesta puhuun ittensä pois jos ei oo mitään merkkejä raskausajan diabeteksestä...huh...mikä ahdistus :S täytyy kyllä ny torstaina si puhua siellä neuvolassa tosta pelosta.
 
Alle kolme viikkoa nii eka ultra, jännittää! Sillo on tosiaa toi verikoekin... Mä luulen et selviin ihan hyvin, mutta mun miehellä voi olla vaikeuksia ku tähän mennessä aina ku hän ite on yrittäny luovuttaa verta, on aina alkannut huippaamaan. Sen verran ihanan myötäeläjä että tossa saattaa käydä samaten! Toivotaa että ei :) Haha toi ilokaasu kuulostaa hyvältä, annetaakohan sitä puolisoillekin :smiley-bounce022
 
^No mun ekassa synnytyksessä ainakin mieskin pääsi ilokaasua testailemaan... :wink
 
Pahoittelen nyt piikkikammoiset mut sokerirasituksessa pistetään kolmeen otteeseen. Ihan eka otetaan yks näyte sit kulautetaan liemi, tunnin päästä toinen ja 2h päästä kolmas. Se on vapaaehtoinen, mutta kovasti sitä suositellaan.
 
Itelläki verikokeet tuottaa ylimääräsiä sydämenlyöntejä. :D Mut ei onneks ihan hirveetä kammoa oo.
Mulla nyt rv 8, ja nyt ollu pari päivää jo pahempaa oloa ja eilen huippas aika pahasti.
Justku "valittelin" et missä mun oireet on. :D Mites muilla?
Itellä ollu kans paljon päänsärkyä. Ja kaikkea ns. raikasta tekee mieli; kasviksia, hedelmiä... :)

Itellä pieni sairaalapelko, toivon tosiaan, että pääsen Kättärille, se on jotenkin tuttu itselleni.
 
Mullaki on rokotuskammo.. Vaikka ei uskois, ku tatuointeja löytyy kaks ja lävistyksiä useampi. :D Mutta nuo rokotukset ja verikokeet.. hrr.. hyih!
 
Täällä yksi uusi ensikertalainen odottelija lisää :) la 15.6 ja ensi viikolla olisi ensimmäinen neuvolakäynti. Pari viimeistä viikkoa ollut aivan mieletön väsymys ja leipä on ainoa varma syötävä, jota pystyy joka päivä katsomaan tai syömään ilman, että tarvitsee pelätä pahoinvointia.. Aikaisemmin aloitin aamun aina kahvilla, mutta nyt en pysty haistelemaan edes puruja.. :/ Lisäksi melkoisena yllätyksenä tulivat mieliteot. Olen muutaman vuoden ollut syömättä lihaa, niin nyt vähän väliä himoitsen pihviä, lihapullia tai kinkkukiusausta.. en vielä ole sortunut syömään niitä, mutta eiköhän sekin päivä kohta koita tällä menolla. Mielummin tosiaan himoitsisin hedelmiä ja kasviksia tai edes suklaata, mutta kun ei niin ei.. :D
 
Tervetuloa birithea :)

Hauska että noin kummallinen mieliteko! Onneks ei silti pahempi, ois hirveetä jos tekis mieli pelkästää roskaruokaa :happyJoko on ollu fiilis et tekee mieli sortua vai onko helpottanu?

Sen verra oon kyllä jo näinä viikkoina oppinu, että ilmeisesti se niin vaihtelee viikottain mikä olo ja kuinka hyvin voi. Mulla ei kyllä paljoo oireita oo ollu mutta ne mitä on ollu, on vaihdellu ja eläny omaa elämäänsä. Ei sitä tiedä miltä tuntuu puolen vuoden päästä :)

Onko kukaan teistä suunnittelemassa ulkomaan matkaa raskauden aikana? Me aateltii mennä viimeiselle reissulle kahdestaan tossa keväällä. Mennään Lontooseen maaliskuun lopulla. Haluttii että ois mahdollisimman lämmin, mut ei niin lähellä kesää että raskaus ois liian pitkällä. Oon tuolloin rv 30, joten vähä jännittää. Lento sinne tosin kestää vaa tunnin, ja ollaan siellä vaa neljä päivää. Aattelin että samalla tavalla voisin mennä tossa vaiheessa vaikka Helsinkiin siskon luo neljäks päiväks, ei toi oo sen rankempi. Sillä nyt sitte päätettiin sinne lähteä ja nauttia mun mahan kanssa viimeistä kaksistaan lomaa vähään aikaan :wink
 
Minäkin ilmottaudun tänne ensisynnyttäjiin!
Viikkoja kasassa 6+4 omien laskujen mukaan. Vähän pelottaa kun on lueskellut muutamien keskenmenoista ja tekisi mieli tehdä koko ajan varmistustestejä, mutta olen saanut hillittyä itseni sillä, että menkat eivät ole alkaneet. Oireettomuuttakin yritän rauhoitella samalla asialla kun aina välillä tunnun unohtavani, että joku pikkuinen sielä kasvaa kun ei oikeen mitenkään erilaiselta tunnu.
:)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Minäki ilmottaudun tänne ensisynnyttäjien joukkoon :) Oliko täällä muita pk-seudulta? Mulla siis menossa 6+5, mut epäilen et en ihan niin pitkällä oo vielä..Oireina on ollu turvotus ja tissien arkuus ja tietty toi väsy..Pientä etomista on jo ilmoilla mut vielä ei onneksi pahempaa...Jännäähän tää on ja vielä kaikkeen pitää tottua :) Nettiä lukemalla täälläki on menty, huomenna onneksi pääsee jo neuvolaan :) kun noita viikkoja olis niitten mukaan jo ens viikolla 7...

Minäkin muuten pk-seudulta! :) olisi kiva saada lähempääkin vertaistukea! :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Takaisin
Top