Ensisynnyttäjät

palmu

Jostain jotain jo tietävä
Hei,

Oon ensisynnyttäjä ja ihan pihalla kaikesta. Mulle ei oo vielä ees tullu mitään kunnon oireita! Aattelin et josko täällä sais ensisynnyttäjien veraistukea :anyone
 
Moi!
Itekkin oottelen ensimmäistä, enkä uskalla vielä kovin riemuita tästä. Tottakai onnellinen olen, mutta pelottaa ettei tääkään kestä.
Mullakaan ei pahemmin oo oireita. :) mitä nyt rinnoissa sellanen painontunne ja mahaa nipistelee sillontällön. Niin ja vatsa toimii normaalia paremmin ja palelee iltapäivästä nukkumaanmenoon saakka ja väsyttää. Joka ilta kymmenen aikaan nukkumaan ellei oo kerenny sohvalle jo nukahtaa. :D On siinä jo jonkuverran kuitenki. :smiley-bounce012
Viikkoja nyt 4+4 vissiinki :)
 
Muokattu viimeksi:
Uskotaa parasta!! Mullaki on just vaa tommosia, et maha toimii vähä liianki hyvi ja vähä rintoja aristaa mut ei muuta kummempaa. Aion huomen aamuna tehdä uuden testin iha vaa varmistukseks :)
Kyllä sulla jo noita oireita näyttäs siis olevan!

Ootko alkanu lukee mitää kirjallisuutta tms valmistavaa? Tuntuu et on nii paljo muutaki ettei oo vielä yhtää kerenny perhetyy.
 
Minäkin liityn tänne mukaan :)

Vielä en oo mitään lueskellut, muuta kuin nettiä :D Ja oireita tällä hetkellä väsymys, rintojen turvotus ja vatsavaivat. Pahoinvointia odotellessa... Viikkoja mun laskujen mukaan menossa 5+5 ja vasta kolmen viikon päästä eka neuvola! Mäkin muuten tein 3 kertaa raskaustestin kun ei muuten meinannut uskoa :D


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Uskotaa parasta!! Mullaki on just vaa tommosia, et maha toimii vähä liianki hyvi ja vähä rintoja aristaa mut ei muuta kummempaa. Aion huomen aamuna tehdä uuden testin iha vaa varmistukseks :)
Kyllä sulla jo noita oireita näyttäs siis olevan!

Ootko alkanu lukee mitää kirjallisuutta tms valmistavaa? Tuntuu et on nii paljo muutaki ettei oo vielä yhtää kerenny perhetyy.


En oo alkanu lukemaan mittää muuta, ku tätä ah niin ihanan pelottelevaa nettiä :D Ehkä sitte ku maha alkaa näkyä tai ollaan ees "turvallisilla viikoilla", nii sitte ehkä.. Nyt vaan keskityn ottaa rauhallisesti ja olemaan ajattelematta liikaa menneitä. :)
 
Minäkin ilmoittaudun mukaan ensisynnyttäjiin. Olen 27- vuotias ja tämä oli hyvin toivottu tapaus. Vielä ei miehen kanssa osata (uskalleta) iloita kauheasti, mutta eiköhän tuntemukset kasva, kun saadaan varmuus että siellä on kaikki hyvin. Viikkoja nyt minulla 5+1. Aika paljon asiat askarruttaa ja pelottaakin ja olenkin huomannut että liikaa ei kannata lukea tässä vaiheessa, liika tietokin lisää epävarmuuden tunnetta. Minulla oireena on todella kipeät rinnat, nippailut alavatsassa ja hyvin toimiva maha, eli aika normaalit kai, toivon todella että suurempia pahoinvointeja ei tulisikaan.. Tosin meillä on vahva kaksoisgeeni, että mietityttää että montakohan siellä on.. Raskaustestejä oon tehnyt 1,5 viikon aikana 5 kpl, joten eiköhän tämä ole todellista totta:)
 
täällä kans ensikertalainen :) mulla on tällä hetkellä koko ajan paha olo...kun syö niin helpottaa hetkeksi mutta muuten tosi paha olo...ei vaa viittis olla koko aikaa syömässäkään :) tissit on myös kohtuu kipeät...mulla viikkoja nyt 7+1 laskujeni mukaan...en tiedä nyt jostain syystä viime päivinä pyöriny päässä keskenmenon riski ja jotenki aiheuttanu stressiä kauheasti...en tiedä miksi moiset ajatukset nyt ovat vallanneet mielen...varovaisin mielin toki koko ajan ollaan eteenpäin menty ja toivottu että se 12 viikkoa tulisi pian :)
 
Täältä löytyy myös yksi ensikertalainen.:) Tällä hetkellä rv 5+0, oireita on jo ollut; rintojen arkuus, nipistelyt mahassa, tihentynyt pissahätä ja jatkuva nälkä..:D

Oon niin innoissani tästä raskaudesta, ettei malttais millään oottaa ekaa neuvolaa kun se on vasta 12.11.:) Kiva et täällä voi jakaa omia ajatuksiaan ja lukea muiden samassa tilanteessa olevien ajatuksia!

Tsemppiä kaikille odotukseen! :Heartred
 
Täälä ilmoittautuu 26v toivottavasti ensi synnyttäjä. Tämä on kolmas raskaus ja kaikki usko ja toivo laitettu peliin. :) Nyt olisi 7+2 mittarissa ja ensi perjantaina eka neuvola. Olen lukenut täältä että joillakin on varhais ultra ensimmäisen neuvolan yhteydessä? Täälä pääkaupunki seudulla kuuluu vain kaksi ultraa ja eka on vasta rv 10-13. :sad001 Kiinnostaisi tietää missä päin on tämmöinen mahdollisuus että neuvolassa olisi ultra? :)
 
Jee meitähän on monta!

On kyl itelläki nii semmone fiilis, ettei vielä usko todeks. En malta oottaa ultraa, se varmaa konkretisoi parhaiten! Täälläki on ultra vasta myöhemmi, ei ekalla neuvolakerralla... Oispa kiva jos ois, koska en oo vielä ees käyny neuvolassakaan. Ens viikolla seki koittaa jes!
 
Hei täällä vielä yksi ensisynnyttäjä lisää :)! Minulla kasassa nyt 6+6 :). Alkanut raskaus tuntumaan kovasti todelliselta, sillä väsymys on lähes lamaannuttava ja mielialat vaihtelee kovasti! Olen ollut aika itkuinen :/...noh eiköhän tämä tästä iloksi muutu ja ultraa täällä myös kovasti odotellaan :). Neuvolasta sanottiin, että tulee varmaankin kutsu vasta viikolle 12-13 eli vielä on matkaa sinne. Tsemppiä ja voimia kaikille alkuraskauteen :wink!
 
Hei, minäkin ilmoittaudun ensisynnyttäjäksi! :helloRaskausviikkoja on nyt seitsemäs menossa ja laskettu aika (laskettuna viimeisimmistä kuukautisista) on 3.6.2014.
Samanlaisia oireita on ollut kuin Toscallakin: väsymystä, mielialat vaihtelee ja itku herkässä vaikka näin alussa olenkin. Noiden lisäksi vatsan seutua on nipistellyt, lievää pahoinvointia, kahvi ei maistu (olen muuten ihan hullu juomaan kahvia :grin) vessassa saa ravata parin tunnin välein ja tuntuu, että on nälkä melkein koko ajan.

Saan varmaan huomenna tietää milloin on ensimmäinen neuvolassa käynti. :)
 
Minäki ilmottaudun tänne ensisynnyttäjien joukkoon :) Oliko täällä muita pk-seudulta? Mulla siis menossa 6+5, mut epäilen et en ihan niin pitkällä oo vielä..Oireina on ollu turvotus ja tissien arkuus ja tietty toi väsy..Pientä etomista on jo ilmoilla mut vielä ei onneksi pahempaa...Jännäähän tää on ja vielä kaikkeen pitää tottua :) Nettiä lukemalla täälläki on menty, huomenna onneksi pääsee jo neuvolaan :) kun noita viikkoja olis niitten mukaan jo ens viikolla 7...
 
Täällä kans yks! Jonnan kanssa samana päivänä synnärillä, jos nyt muka ihan päivälleen menee putkeen:wink Eli la 3.6. ja rv 7+6. Eka neuvola vasta 1.11. ja saavat kyllä luvan etsiä ihan ensitöikseen sydänäänet ja alkion paikan, ennen kun täytän yhtäkään lappusta.

Mulla on ollut jo pari viikkoa huono olo, muutaman kerran oon oksentanut aamulla, tänään viimeksi... Vilu on melkeenpä koko ajan, saunankin jälkeen! Rinnat ja alaselkä kipeenä ja ihan hirvee väsy koko ajan. Mutta näin päällisinpuolin oon aika onnellinen ja jotenkin tähän huonoon oloonkin tottui :D
 
Mäkin ilmottaudun tänne ensisynnyttäjiin.. :) Nyt olis menkoista laskettuna menossa 8+0, tänää varhaisultrassa (yksityisellä) näytti pari päivää pienemmältä, mut eiköhän se tarkennu vielä myöhemmin.. Oireina ollu lähinnä hirvee väsymys, tissien arkuus ja kasvanu koko, mielialan vaihtelut sekä paineen tunnetta alavatsalla ja vessas saa käydä parin tunnin välein.. Ens viikolla olis sit eka neuvola..

Joku täälläki kyseli onko muita pk-seudulta, täällä olis yks! :)
 
Minä odotan myös ensimmäistä, tosin olen jo kolmatta kertaa raskaana. Yksi keskeytys (-03) ja yksi keskenmeno (rv 7+3 8/13) takana.

Nyt vasta rv 4+1, olen siis reippaasti muita jäljessä. :D Uskon siihen, että nyt kaikki menee tällä kertaa hyvin ja tilasin innostuksissani jo muutaman äitiysvaattenkin... Davidin liuskatestit näyttivät epämääräisen hailakoita ja haalistuvia viivoja ja olin jo varma, että on kemiallinen raskaus. Sitten sain eilen digiin "raskaana 2-3" ja tuli niin helpottunut olo! Tällä kertaa en suostu jossittelemaan, vaan nautin olostani täysillä.

Viime kertaan erona on se, että nyt sain plussan paljon aikaisemmin. Viimeksi rinnat olivat oviksesta saakka tosi kipeät ja turvonneet, nyt taas rinnoissa ei ole mitään tuntemuksia. Viimeksi ei ollut minkäänlaista pahoinvointia ja nyt on jo hetkittäin pientä etomista ollut ja maha on sekaisin. Alavatsalla jännä tunne. Muuten olo on aika normaali.
 
Pihla, todellaki uskotaa että nyt tärppäs! Ihanaa :)

Meillä on tänää eka neuvola, jännittävää! Sit alkaa jo varmaa vähä tajuamaa et on oikeestikin raskaana! Tein vielä aamulla varoiks testin ja selkee plussa oli. Näköjää mun on vaikee uskoo tätä vielä todeks :D
 
^Minä kans oon tässä miettiny et pitäsköhän tuo vielä tehdä yks testi, mut eiköhän tuo ole jo uskottava että totta se on :)

Hei Tink minä kyselin pk-seudun odottelijoita :) Ois kiva nähdä ihan livenäkin ja saada vertaistukea?
 
minä tein ainoastaan yhden testin, silloin kun menkat oli myöhässä...siihen luotetaan edelleen :)
ihmetyttää vaan oman äitini kommentit tällä hetkellä. kun kerroin äidilleni innoissani,tiesin heti etten osaa häneltä asiaa salassa pitää.

vähän taustaa, minä olen ilmeisesti aikanani ollut vahinko ja äitini tehdessä testin hän on ollut jo viikolla 8. (epäsäännöllinen kierto ja ilmeisen huoleton asenne/tietämättömyys mahdollisuudesta raskauteen)

noh, täällähän toivottiin vauvaa joten, kun menkat oli 4 päivää myöhässä tein testin ja positiivinenhan se oli.
siitä lähtien olen kuullut kommenttia toruvaan sävyyn "miksi teit testin niin aikaisin..."

yksi päivä tokaisin että voi kumpa nyt menisi viikko äkkiä niin pääsisi ekaan neuvolaan, tuntuu että sitä on jo odotettu vaikka kuinka kauan...äitini kommentti, pitikö tehdä se testi niin aikaisin. ja mitä sinne neuvolaankin soittelit heti.

tuon kommentin olen kuullut jo vaikka kuinka monta kertaa ja aina vastaan samalla tavalla, se oli vauvan kannalta parempi että tein sen heti, koska poltin, niin parempihan se tupakointikin oli lopettaa mahdollisimman aikaisin.

kuulen myöskin muutenkin kauhean negatiivissävytteisiä kommentteja äidiltäni. hän on kyllä iloinen tulevasta lapsenlapsesta, mutta minun tilasta ei niinkään. hän ei ole ollut pahoinvoiva mistään raskaudesta, enä saisi ilmeisesti minäkään olla. yksi päivä siellä vieraillessani sanoin voivani pahoin ja oksentavani aamuisin, sain kommentin. pystyt syömään päivisin eli et oikeasti voi tosi pahoin, ei raskaus ole sairaus.
Enhän minä sitä nyt hyvänen aika tarkoittanut, että olisin sairas. olen puuhannut kaikkea ihan samanlailla kuin ennenkin, pienellä pahoinvoinnilla höystettynä. mutta en missään vaiheessa ole ajatellut että raskaus estäisi minua tekemästä jtn.

ahdistaa äitini asenne. en tiedä mitä nyt tekisin. olenko vain hetken käymättä ja soittamatta. kun ei tunnu menevän läpi nuo vastakommenttinikaan....

muuten täällä super hyvä fiilis :) tasan viikko enään neuvolaan :) ja tänään 7+6 :)
mukavaa torstaita siis kaikille! :)
 
Täälä tultiin juuri neuvolasta ja laskettu aika muuttuikin 2.6 ensin oli 4.6. Jännää oli ja nyt sitten reilu viikon päästä verikokeisiin ja ultra kutsuun odottelua :) Yllätyksenä tuli ettei synnytyssairaalaa saanutkaan valita asun siis vantaalla, ultraan tulee kutsu kättärille tai naistenklinikale mutta synnyttämään voi joutua jorviin.
 
Takaisin
Top