Ensisynnyttäjät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja palmu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
mekin matkusteltiin viime raskauden aikana paljon, eikä se maha haittaa kun vasta siinä loppuvaiheessa kun pitää erikseen saada lääkäriltä lentolupa. Ainoa että kannattaa niin kuin palmu sanoi vähän katsoa mitä suuhunsa laittaa, me käytiin esim thaimaassa ja kierrettiin kyllä nuo katukeittiöt kaukaa. Mutta siis muuten ei ulkomailla oleminen ole mitenkään suurempi riski raskaudelle ja tosiaan kannattaa matkustaa nyt koska vauvan kanssa se on paljon vaativampaa. Ei mahdotonta silloinkaan mutta ainakin sitä tavaraa pitää ottaa tuplasti enemmän mukaan :) niin ja jos on rannalla niin kannattaa laittaa paljon aurinkorasvaa mahan päälle, se kuula nimittäin kärtsää helposti!

Mulle varattiin myös heti neuvolassa ja meillä se on 20.11. eli ens viikon keskiviikkona! Muutamaan kertaan tainnut sen jo mainitakin täällä :D Jännittää!

Mäkin sain tänään nt-ultrakutsun :) Vielä pitäisi 3.12 asti odottaa! Kuulostaa ikuisuudelta :D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Täällä myöskin ensisynnyttäjä. Viikkoja 11+4 tietääkseni ja laskettuaika on 2.6.2014. Ensiviikolla 20.11 on ultra taasen. Sitä innolla odotellessa.

Niin ja mieliteoista voisin sanoa että alkuunsa teki kaikkea suolasta mieli, mutta nyt ei oikein mene enää sekään. Ruisleipää ei ole pystynyt kattelemaan silmissään ollenkaan kun kaupan leivissä aivan karsea haju. Lihaa, kalaa ja kanaa en pysty ees ajattelemaan. Että kyllä on hankalaa tää syöminen.

Onneks mulla ei ole piikkikammoa. Mua on tähän mennessä raskauden takia piikitelty varmaan sen 4-5 kertaa. Tavallaan nautin piikittelystä xD Johtuiskohan siitä että on itee hoitoalalla töissä. Olen vaan niin utelias kai.

Tervetuloa Lara88! :) Nimimerkistä päätellen ollaan saman ikäisiä! Viikoissaki mennää aika samoissa. Et sattuis vielä Turussa asumaan? :D

No sattuipas sopivasti muuten palmu, mutta en nyt sentään asu Turussa vaan Lahdessa.

Joo, se oiski ollu epätodennäköstä.

Tervetuloa myös toiselle uudelle ensisynnyttäjälle!! :)

Meillä olisi "alustava" laskettu aika 27.6 :) Viimeviikon tiistaina käytiin ultrassa mutta sikiö oli vielä niin pieni n. 6 vk ettei lääkäri osannut muuta sanoa kuin että sydän lyö, seuraava ultra sitten joulukuun alussa.

Voi, teilläki onneks koittaa se pian :) Meillä tosiaa oliki sikiö viikkoa nuorempi, ens viikolla uus ultra jee!

Verinäyte otettiin silti jo. Päätin olla kattomatta sitä operaatiota, seurasin vaa kelloa :D Ja aika nopeesti se meni! Pieni pistos ja sitte ne oliki jo aika nopeesti ottanu ne veret. Tuskin ois alkanu mua pyörryttää, mut mukavampi ettei nää ku veri virtaa purkkiin :D

Heips!
Minäkin olen esisynnyttäjä, nyt 12 raskausviikkoa täynnä.

Sellaista olen miettinyt, että uskallatteko rauhassa nukkua vielä mahallaan? Itse olen nukkunut, mutta mietityttää, että mahtaako siellä kaveri litistyä jotenkin?

Taas mä tuun kuokkii tänne ketjuun vaikka en ookaan ensisynnyttäjä... Kyllä mahallaan uskaltaa nukkua niin kauan kuin se itsestä tuntuu hyvältä nimimerkillä nukuin itse mahallani vielä 8kk kun esikoista odotin :D mä en osaa nukkua kuin mahallani

Jee lisää meitä :) Kyllä mäki oon uskaltanu hyvin nukkuu vielä mahallaan. Onhan se omituinen tunne ku mahaa on alapuolella, ei oo tuttu tunne. Varmaa ku alkaa olla sen verra iso että huomaa selkeesti, en varmaa enää mahallani osaa nukkua :) Eikä sen kummemmin tarvettakaa!

Mulla meni jossain vaiheessa toinen jalka koukkuun vähäsen ni avot hyvin pysty olee mahallaan :)

mä nukun kans aina mahallaan mut nyt yhtäkkiä huomaan etten oo mahallani nukkunukkaan enään ollenkaan, ajttelin et kroppa hoitaa. tosin joskus ku oikein si tarkotuksella yrittäny kääntyä mahalleni ni se on ollu niin epämukavaa alamasulle et oon kääntyny takas selälleen tai kyljelleen. Mies myöskin kehu et nukun nykyään paljon rauhallisemmin paikallani, enkä valtaa koko sänkyä :)

Hauska miten automaattisesti toi on sulla menny :) Mä ku aloin miettii, tajusin etten koskaa nuku täysin mahallani, vaa jotenki puoliks kyljelläni. Siitä se varmaa vähitelle kääntyy kyljellee ku maha kasvaa :D

Meillä oli eilen jo kolmas ultra, viikkoja nyt 11+3, kaikki oli edelleen hyvin ja niskaturvotus oli normaali :) Laskettu aika on nyt se 27.6 vaikka vaihtelikin välillä myös 24 ja 29 päivisssä. Nyt vielä jännityksellä odotellaan veri- ja virtsakokeiden tuloksia ... Millään en voi uskoa että kaikki olisi kunnossa :D

Meillä on Karvinen sama laskettu aika :) Meilläkin oli kolmas ultra viime viikolla ja siellä pikkuinen oli aktiivinen. Melkein joka päivä dopplerilla on kuunneltu kotona sydänäänet, jotta uskotaan kaiken olevan todellakin kunnossa. NIskaturvotus oli meilläkin normaali. Nyt sitten vaan nauttimaan joulun ajasta, kun mulla on kohta viikko vuosilomaa töistä. :love2

Ihanaa, just oikein että vaa nauttii siitä tiedosta että vauva voi hyvin :) Ja niin se voikin, siihen voi nyt luottaa!

Takaisin