Ensisynnyttäjät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja palmu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tää piikkikammoinen selvisi hengissä verikokeista. Näytteen ottaja oli niin ihana täti ihminen että menisin koska vain uudestaan. :grin Viikoja olisi nyt 10+2 ja ultra kutsua ei ole vieläkään tullut. Onko muille tullut kuinka nopeasti tieto milloin pääsee Np-ultraan?

Meillä piti itse tilata aika np-ultraan täällä Meri-Lapin alueella. En tiedä onko tilanne eri kun meillä on varhaisultra käytynä?

Hyvä kuulla Kyfi, varmaan helpottaa hirveesti ku mukava ihminen sen tekee!*

Meille ainaki varattii ultrat ku käytii ekalla neuvolakäynnillä. Ne varas sieltä suoraa kaks, toisen rv11:sta ja toisen rv 15:sta. Oon Turussa :)

täällä piti kaikki varata itte,verikokeet netistä ja ultra äippäpolilta.mua hirvittää eniten verikokeet.mä en tiä miten selviän hengissä siitä sokerirasitustestistä kun muutenkin tulee oleen huono olo ja si viä piikitetään joka välissä :eek: :pale:puke ei mua hirvitä oikestaan mikään muu ainakaan tällä hetkellä.ja tietty ne seulontatulokset...kiva kun muutenkin panikoi et onko kaikki ok,niin eipä sitä paljo unohtaankaan pääse :confused:

Elen: Juu ehdottomasti! Ois tosi kiva saada vertaistukea muutenki ku tän netin välityksellä :)

SaNde, harmi kuulla, että äitisi kommentit ahdistavat. Auttaiskohan asiaa, jos kertoisit hänelle miltä hänen kommenttinsa sinusta tuntuvat? Jos vaikka kysyisit, että mitä hän tarkoittaa sanomisillaan tms? Vai onko tilanne jo helpottanut? Toivottavasti! :happy3

Mulla on tänään omien laskujeni mukaan rv 5+1, ja ensiraskaus myös. Eka neuvola vajaa kolmen viikon päästä.

Ajattelin itekin kun löysin tän nii ruveta tänne kirjotteleen :) Eli esikoista täälläkin odotellaan ja viikkoja 7 takana. Ens viikolla 12.11 ois eka neuvola. :) Oireita on ollu varsinkin todella paha oksentelu koko viime viikko. Nyt onneks alkaa helpottamaan. Onko kellään ollut yhtä pahoja oksenteluja että joutunut käydä ihan tipassa?

Meille sanottiin ekassa neuvolassa ( vantaan tikkurilassa) että ultraan tulee kutsu sitten. Kavereiden kanssa olen keskustellut ja he ovat saaneet kutsun ultraan jo viikko sen jälkeen kun olivat käyneet neuvolassa. Eilen päätin ottaa asiakseni kysellä tätä asiaa neuvolasta. No muutaman minuutin jonotuksen jälkeen vastasi elämäänsä kyllästynyt nainen puhelimeeen ja kun tiedustin asiaa ultra ajasta ja kerroin että olisi mukavaa saadaa tietää asiasta aikaisemmin kuin muutaman päivän varoitusajalla, koska en voi olla töistä pois niin lyhyellävarotuksella. Sain vastaukseksi, että sitten sinun täytyy miettiä mikä sinulle ja miehellesi on tärkeintä!!!!!! Olen siis parturi- kampaaja ja jokainen varmaan arvaa että jos on varattu vaikkapa hää kampaus perjantaiksi ja tietylle tekijälle saakin soiton keskiviikkona että nyt ei kuule onnistukkaan koska minun täytyy olla pois silloin. Anteeksi purnaus, mutta otti neuvolan vastaanotto tädin asenne päähän NIIN paljon!
Hauskaa viikonloppua kaikille

Onpa törkeää käytöstä! Jotkut ihmiset ei vaan sovi palveluammattiin :( Luulis nyt järki-ihmisen ymmärtävän normaalia elämän aikataulutusta. Harvoin on sellasia hetkiä elämässä että voi päivän varoitusajalla minnekkään mennä. Kurjaa että jouduit tollasen henkilön vihanpurkauksen kohteeksi!

Muokattu viimeksi:
Meillä oli tänään varhaisultra ja pikkuinen oli oikeassa paikassa ja sydän löi ihanasti :love017 Mulla siis tänään rv 7. Seuraavan kerran näemmekin pikkuisemme sitten ultrassa 12.12. Ihanaa, kun kaikki vaikutti olevan kaverilla hyvin ja vanhempienkin mieliala koheni heti roimasti. :love022 Kaikenlaisia pelkoja kun olimme ehtineet molemmat kehitellä. Seuraava vauvaan liittyvä asia onkin sitten eka neuvola 26.11.

Voi en malta oottaa ekaa ultraa, enää alle viikko... Mahtaako kaikista ultrista saada kuvan itelle mukaan, tiedättekö?

Mä odotan et saisin kutsun sinne ultraan... Perjantaina pitäis käydä verikokeessa joten ehkä se kutsu sit tulee vasta sen jälkeen. Kyl mä luulen et kuvan saa mukaan, ainakin toivon niin :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Tilasin jenkeistä leikkimielisen tyttö vai poika testin ja tulos näytti pinkkiä eli tyttö olisi tuloillaan. Hauskaa tarkistaa asia sitten toisessa ultrassa kun sen aika koittaa :) mies tosin keksi jo nimenkin tytölle vaikka sanoin että ei nyt kannatavaaleenpunaseks lasten huoneen seinää vielä maalata :)

Kyllähän ultrasta saa aina kuvan mukaan. Itselläni oli alkuviikosta yllätysultra. Luulin, että on ihan vain normaali verenpaineen tarkistus jne ja lääkärikäynti samassa, niin sainkin ultrakuvaa pienestä 10-viikkoisesta! Aika uskomaton olo oli katsella sitä mahassa leijailevaa "alienia" :D Lääkäri vielä ensin meni säikäyttämään ja sanoi, että ihan kuin täällä olisi kaksi pikkuista, mutta ei onneksi löytänyt kuin yhden.. huh.

Palmu: vieläkin tekee mieli lihaa ja pari kertaa olen sortunutkin jo pieniin määriin.. mutta ehkä se ei ole niin paha. Kai elimistö sitten kaipaa jotain lisäravinteita, kun on tuollaiset mieliteot.

Itsekin olen miettinyt, että olisi ihana käydä vielä jossain pienellä lomamatkalla ulkomailla, mutta ainakaan tämän vuoden puolella ei taida enää ehtiä.

Ei ehkä tosiaan kannata vielä pinkiksi seiniä maalta jenkkitestin perusteella :D

Mä varasin tänään kaverin kanssa reissun pariksi viikoksi Malesiaan loppuvuodeksi. Reissun aikaan olisin viikoilla 13+. Vähän mietityttää, että onko se riski raskaudelle, mutta tästä reissusta on puhuttu kaverin kanssa jo ennen raskautta, niin en näin alkuvaiheessa olevan raskauden takia halua perua. Ja olen sen verran pessimisti, että ajattelen keskenmenon kuitenkin tulevan, jos nyt alan elää rajoitettua elämää raskauden vuoksi. Eihän tästä vielä tiedä mihin tämä etenee. Onhan sitä ennenkin raskaana olevat matkustelleet. Ja onpahan jotain kivaa mitä odottaa, jos tässä nyt tuleekin vastoinkäymisiä ennen reissua. Höh, tulipas negatiivissävytteistä tekstiä... Olen kuitenkin ihan iloinen. :)

Tänään on saavutettu edellisen raskauden rajapyykki, jee! Kohtu kovasti kipuilee nyt näkojään päivälläkin, mutta ei vuotoa, joten en ole huolissani. Eka neuvolakin oli eilen, tuli tärkeä olo kun täytettiin paljon lappusia. :) Nt-ultrakutsua odotellessa.

Vihdoin ja viimein ultrakutsu kädessä. Meinasin mennä postinjakajaa halaamaan siitä hyvästä kun toi kirjeen perille :) (Ihanat hormoonit) eli siis ensi torstaina päästään naistenklinikalle moikkaa tyyppiä

Jee! Ihanaa, että ultrakutsun saitte vihdoin :) Niin hassua, mulle vaa varattii se siellä neuvolassa saman tien. Mulla koittaa tosiaan maanantaina ultra, vihdoin ja viimein! Onhan tätä ootettu :)

Pihla, nythän on just hyvä aika mennä ulkomaille ku maha ei rajoita liikaa :) Kait sitä kannattaa kattoa mitä syö ja juo, mutta muutenhan tolla et matkustaa ei oo mitää väliä! Voi olla että vauva vaa nauttii ku äitiki on onnellinen :D

Takaisin