Ensisynnyttäjät, koska olette tunteneet vauvan liikkeet selvästi?

Mä tunsin ensimmäisen selkeän tumauksen vauvan toimesta 18+5 =) Aikaisemmin oli ollut pientä kuplintaa mutta en ollut varma oliko vauva vai suolisto, tosta ei voinut enää erehtyä ja siitä asti onkin tuntunut joka päivä liikkeet ja potkuttelut.
 
RV 12+3 tuntu ensimmäinen potku, napakka tönäisy keskelle alavatsaa. 16 viikon jälkeen alkoi potkut, myllerrykset ja kuperkeikat tuntumaan säännöllisesti päivittäin :)
 
Itse tunsin rv 17 alkaen ja joka päivä on ollut jonkilaista liikettä, mutta potkut tuntuvat parhaiten. Istukkani on etuseinässä jonka seurauksena ne ei taida tuntua niin kovin voimakkaasti kovin nopeasti. Nyt on menossa jo rv 25+7 ja ei kovinkaan voimakkaasti vieläkään.
 
Ensimmäisellä kerralla tunsin rv 18+, toisella rv 17+ ja kolmannella rv 15+.

Ja nämä ovat olleet siis sellaisia hyvin selkeitä ja teräviä potkuja, ettei ole voinut erehtyä. Tätä ennen olen tuntenut kuplintaa tms. jo pari viikkoa, mutta noista olen laskenut oikeat liikkeet alkaneeksi.
 
Rv 18-19 aloin miettiä onko se pieni kuplinta kenties liikkeitä
Sitten Rv 20 aloin olla aika varma ja nyt rv 21 tuleva isäkin on onnistunut pari pientä nykäisyä tuntemaan vatsan päältä. Ei mitään kovin vahvaa vielä kuitenkaan mutta kuitenkin ajoittain pieniä yksittäisiä potkuja/nyrkkeilyjä, tms tuntuu.
 
Rv 16 eteenpäin tunsin että kaveri vaihtaa paikkaa, eli paineen tunnetta, muljahdus, ja sitten se paine olikin siirtynyt toisaalle. Vatsan läpi tuntui möykky :)

Rv 18 eteenpäin potkuja, rv 22 eteenpäin pienten nyrkkien iskuja :) Rv 24 eteenpäin hikkaa (en ole varma?)
 
Ite väitän tunteneeni jo jossain viikolla 13 selvän humpsahduksen, minkälaista ei ollut koskaan ennen tuntunut. Siitä meni ehkä pari viikkoa ennenkuin tuntui mitään, mutta sitten rv 16 tietämillä alkoi tuntua kunnolla ja jo rv 17 äitini ja mieheni tunsi potkun käteen, hoikka kun olen ja vauva potki sopivasti mahaan päin. :)
 
Viikolla 18 tuntui pienen pienet höyhenen kutittelut, viikko siitä rupes tuntumaan selviä potkuja ja nyt viikkoja 30 +5 ja ei voi olla tuntematta kun toinen meinaa läpi tulla :D
 
Mä tunsin ekan kerran 16+3 mutta tajusin vasta parin päivän päästä että nää on niitä liikkeitä.. Kun yhä edelleen tuntuu sellasta kuplintaa samassa kohtaa :D Mies tunsi mahan päältä vk 20+2
 
1. Raskaudessa ensimmäiset liikkeet olivat n rv 16-18. Nyt toinen raskaus menossa viikolla 12 ja olen jo viikko pari sitten myös tuntenut ison muljahdukšen vatsassa. Ihan maha nykähtää. En tiedä onko vauvan liikkeistä kyse, mutta jotain siellä tapahtuu.
 
Täysin varma olin liikkeiden tuntemisesta viikoilla 15-16. Sitä ennen tuntui muljuamista, mutta en ollut ihan varma.
 
Mä tunsin pitkään kuplintaa ja muljuamista, mut rv 15+ tunsin selkeän muljahduksen, jonka laskin tavallaan ekaksi liikkeeksi. Pinnalla on ehkä eniten vielä kumminkin ne kaks viimestä viikkoo ennen synnytystä LA:n jälkeen. Potkut alko oleen tosi kipeitä kylkiluissa ja vauva pungersi itteensä alaspäin koko ajan! :p:grin
 
Minäkin olin "hidas" huomaamaan ensimmäisiä potkuja, olisiko ollut viikolla 22 vasta. Tosin sanoivat aikanaan neuvolassa, että etuseinäistukka vaimensi liikkeitä.
 
Istukka takana, mutta tunsit potkut vasta viikolla 20+jotain.. Ilmeisesti liikkeet olisi saattanut tuntea jo aiemmin, mutta kokoikäni suolisto vaivoista kärsineenä en vissiin erottanut niitä hennompia liikkeitä suolistoni kuplimiselta :) Kyllä ne kaikilla aikanaan tuntuu! Nyt jo tuntuu välillä, että vois tuntua vähän vähemmänkin..
 
Tunsin elohiirimäistä tunnetta jo ennen rakenneultraa (mulla oli rv 18+), mutta en ollut ollenkaan varma onko kyseessä jokin sisäelin vai asukas... joten tuolloin viikolla 18+ liikkeet, tai tunne oli jo suht säännöllistä, että uskalsi luottaa, että kyseessä on pikku hönttimme (:
 
Rv 15 aloin ekan kerran tuntea sellaista pientä, elohiirimäistä kuplintaa muutaman päivän välein.
Rv 18 alkoi tuntua sit jo voimakkaampana niin että ne oli jo selkeitä liikkeitä, muutamia kertoja päivässä.
Ja sit rv 21 eteenpäin olikin jo todella selkeitä liikkeitä monta kertaa päivässä, ja ne tuntui joskus jopa vatsanpeitteiden läpi.
Rv 24 eteenpäin liikkeet alkoi tuntumisen lisäksi myös näkymään vatsanpeitteiden läpi.
Ja joskus rv 27 tienoilla alkoi sit jo varmaan lähes kaikki neidin liikkeet tuntumaan, ja varsinkin hikka tuntui (ja näkyi) monta kertaa päivässä :)
 
Mä tunsin rv 15 ensimmäiset liikkeet, vaikka istukka oli edessä..Nythän poika on kohta 5 kk ollut masun ulkopuolella ja potkii vieläkin (nyt vaan toiselta puolelta) :D
 
Takaisin
Top