Ensisynnyttäjät, koska olette tunteneet vauvan liikkeet selvästi?

Vieras
Kiinnostaa, koska olette erottaneet selvästi että kyseessä on vauvan liikkeet? :) Nyt viikolla 17+2 ja liikkeitä odotellessa...
 
Joskus viikolla 16 tunsin jotain pientä pari kertaa kun olin ihan hiljaa paikallani. Ehkä viikolla 18 tai 19 pystyin sanomaan varmuudella että ne "kuplat" on vauvan liikkeitä.
 
Ensimmäiset liikkeet tunsin joskus vkolla 16+ lentokoneessa ja siitä seuraavat parin viikon päästä myöskin lentokoneessa (ja viel lisäksi ilmakuopat). Ne oli silloin ilmakuplia. Sen jälkeen oli jälleen taukoa. Viikosta 20+ aloin paljon selkeemmin tuntea ja joka päivä tulee selkeemmiksi liikkeet :)
 
Joskus viikolla 16 ekat yllättäen, kun makasin sohvalla katsomassa telkkua. Seuraavilla viikoilla autoa ajaessa. Jostain rv 20 alkaen säännöllisesti. Nyt rv 28 ja pikku tyyppi jumppaa ja myllertää paljon. Ihanaa :) !
 
Ehkä jostain 18+ tunsin kutinaa ja mahollisesti 20+ sellasia kuplamaisia tönäisyjä. Harmittaa etten oo kirjottanu ylös ekoja tuntemuksia, oon nyt vasta 22+0 ja näköjään unohtanu milloin aloin liikkeitä tuntemaan. Että nuokin arviot voi heittää viikolla suuntaan tai toiseen.
 
Viikolla 17 mietin että voisiko kyse olla vauvan liikkeistä mutta viikolla 18+ olin varma niistä :) Siitä ne sitten lähti voimistumaan aika nopeasti ja tuntuivat yhä paremmin.
 
Kun odotin esikoista tunsin ekan kuperkeikan jo 10+3, tällä toisella kertaa 10+4 (kysyin tästä vielä neuvolassa kokeneelta th:lta ja sanoi, että hyvinkin ovat voineet olla liikkeitä, sillä oon suht hoikka eikä istukkakaan ole ollut edessä.). Sen jälkeen silloin tällöin tuli joitain muksauksia ja mylläyksen tunnetta, mutta kunnolla ja säännöllisesti liikkeet on kummallakin kerralla alkaneet tuntua noin rv 17-18 paikkeilla. :)
 
Ensimmäiset varmat liikkeet 16+2, en osaa oikein kuvailla. Tunne oli aika heikko, mutta selvä. Olin jo joitakin päiviä tuntenut jotain epämääräistä rauhassa selin makuulla. Joitakin viikkoja meni, että tuntemukset vahvistuivat selkeiksi potkuiksi, tönäisyiksi mahan sisäpuolella.
 
Sama täällä, viikolla 16 tuntui kuin kuplia mahassa mut siitä parin viikon mittaan alko voimistumaan ja sit tiesi jo varmasti että pienokainen se on joka siellä möyrii :)
 
tunsin liikkeitä viikolla16. Neuvolassa väitettiin ettei ole mahollista vasta kun viikolla 18... pidin pintani ja intin takas
 
mä aloin tuntea vauvan liikehdintää viikolla 15, mutta viikon 17 ja sen jälkeen olen tuntenut potkuja, jotka voimistuvat vain koko ajan. viikolla 21 aloin tuntea jo kun vauva kahdella kädellä ja kahdella jalalla täysin samaan aikaan potkaisi :)
 

Odottele ihan rauhassa. Itse olin todella huolissani, kun "kaikilla muilla" potkut tuntuivat jo viikolla 16 jne... minä odotin ja odotin.  Viikolla 24 tunsin "jotain", mutta viikolla 26 isä tunsi ensimmäisen potkun vatsanpäältä. Samoihin aikoihin alkoi tuntumaan päivittäiset potkut "vatsan sisällä".

Nyt viikolla 28 ja vaavi potkii vähintään 3x päivässä. :)

Minulle sanottiin neuvolassa että n. viikolla 28 alkaa tuntemaan potkut päivittäin. 

 
Kylläpä tais sinne rv 18+ seuduille mennä, ennenku aloin tuntemaan (ja tunnistamaan) niitä elohiirimäisiä vipatuksia. :) Ja sitten kun niitä tuntui, ni niitä tuntui "pitkinä" liikesarjoina :D Yksittäisiä muksauksia aloin tuntea pari viikkoa myöhemmin.
 

Ihan ekan selkeän liikkeen tunsin kun tuli tasan rv20.:D Sitä ennen jotaan pientä ehkä, mut ei varmuutta. Tuon 20+0 jälkeen joka päivä tuntunu ja pari viimestä viikkoa ollu semmosta Sambaa ettei tosikaan.. Ja tietty virtsarakkoa päin.

Itellä istukka edessä ja ensiodottaja, joten vähän ihmettelen et noinki aikasin alko tuntua. Niin me vaan ollaan kaikki erilaisia.:)

 
Ensimmäiset liikkeet tunsin joskus viikolla 15-16, semmosta pientä kuplintaa. Nyt olen viikolla 17+3 ja välistä on tosi villiä menoa :) Varsinkin kovalla oleva musiikki saa pikkuisen heilumaan ja potkimaan kuin elohiiri.
 
Varmaan riippuu siitä kohdun kallistumasta ja istukan paikasta. Ensisynnyttäjäkin voi tuntea liikkeet varhain, itse tunsin viikolla 11+, eikä neuvolatäti ihmetellyt yhtään kun tiesi että mulla on eteenpäin kallistunut kohtu ja istukka takana. Nyt menossa 19+3 ja liikkeet ovat voimistuneet. :)
 
Takaisin
Top