Ensiodottajat

Täältä ilmottautuu yksi ensiodottaja ellei joulukuussa tullutta keskenmenoa lasketa.
Neuvolassa eilen käyty ja sen mukaan olisi viikkoja nyt 7+6 :) ja juuri äsken varasin varhaisultra ajan 12.4 niin pääsee kurkkaamaan asukkia <3
Pahoinvointia on aamusin melkolailla aina ja välillä myös vuorokauden muina aikoina...mut eiköhän se tästä :)

Tsemppiä kaikille odotukseen :)
 
Minä en oo varmaan ees raskaan ku ei oo mitään oireitakaan.. testi kyllä näytti plussaa ku menkat oli päivän myöhässä, pitäsköhän tehä uudestaan ?? :D Oireet on kyllä tosi lieviä, semmosta pientä nippailua alamahassa ja turvotusta, muttei kyllä juurikaan muuta.. Toisaalta iha hyväki, ettei okseta tai mitään.. pientä etovaa oloa on välillä, mut eipä muuta.
 
Älä Ddrops hätäile turhaan, pyri nauttimaan siitä, että olo on vielä suht normaali. Kyllä nuo vähäiset oireetkin vahvasti sitä tarkoittaa, että raskaana olet! :) Mullakaan ei ollut alussa juuri muuta kuin jänniä tuntemuksia alavatsalla. Nyt sitten aloitin taas aamun oksentamalla, tämä nyt toinen aamu putkeen, että ilmeisesti nyt alkoi nämä piinaviikot, kun pitää oksentaa joka aamu. Toivottavasti ei jatku sitä paria viikkoa pidempään, mitä meinaavat, että pahoinvointi olisi pahimmillaan. Pääsiäinen onneksi edessä, saa vaan olla ja maata kotona, jos siltä tuntuu.

Jännittää mennä syömään, en haluaisi vielä jäädä töissä kiinni... Eilen jäi jo osa ruuasta lautaselle, kun alkoi vatsassa pyöriä, onneksi kukaan ei kysynyt mitään.
 
mulla oli eilen esimmäinen kokonainen pv ilman oksetus oloa :) jossain vaiheessa pientä ällötystä, mutta ei muuta :D toivottavasti se pahoinvointi loppuis nyt tähän ja vois alottaa taas elämisenkin :) viitisen viikkoa meni kotona kaikki päivät odottaen et tulis ilta ja pääsis nukkumaan.. tänä aamuna olikin sit outoa maha nippailua mitä ei oo ollut vähään aikaan, viikolla 10 kuiteski mennään jo.. voikohan noita nippailuita olla millä viikoilla vain? :O
 
lejon näinhän se pitäisi tehdä, jotenki vaan sellainen olo, etten pysty kuvittelemaan et siellä jotain kasvaa ennen ultraa ja todistuaineistoa :D Sit ku mitään sen kummempia oireitakaan ei ole, niin tässä ehtii vaikka mitä kauhukuvia maalailla mielessään.
Minä oon syöny iha hyvällä ruokahalulla, tosin huomaan haluavani kevyempiä vaihtoehtoa, keittoja yms. Lievää huono-oloa tulee kyllä ennen ruokailua ja sen jälkeen, mutta menee ohi nopeaa :)
 
Täällä on huolta aiheuttanut ns. oireiden katoaminen. Ensimmäisten kahden viikon ajan (posit. testin jälkeen) oli päivittäin kuukautiskipujen kaltasta jomotusta alavatsalla muutamia kertoja päivässä, ja tuolloin huonoa oloa. Oksentanut en ole missään vaiheessa, eikä mitään vuotoja ole ollut. Nyt on muutama päivä menty niin, ettei vatsassa tunnu mitään, eikä ole huonoa oloakaan.. Onkohan siellä enää eloa lainkaan? :(

Olen tässä jonkun aikaa jo pähkäillyt menenkö varhaisultraan, mutta noiden oireiden katoamisen takia nyt sitten varasin ajan. Sekin on vasta 10.4.. eli harmillisen monta päivää siihenkin.

Onko muilla vastaavaa? Tiedän, että on normaalia vaikkea kaaressa oksentaisikaan tms. mutta...
 


Mimmi1986 kirjoitti:
Täällä on huolta aiheuttanut ns. oireiden katoaminen. Ensimmäisten kahden viikon ajan (posit. testin jälkeen) oli päivittäin kuukautiskipujen kaltasta jomotusta alavatsalla muutamia kertoja päivässä, ja tuolloin huonoa oloa. Oksentanut en ole missään vaiheessa, eikä mitään vuotoja ole ollut. Nyt on muutama päivä menty niin, ettei vatsassa tunnu mitään, eikä ole huonoa oloakaan.. Onkohan siellä enää eloa lainkaan? :(

Olen tässä jonkun aikaa jo pähkäillyt menenkö varhaisultraan, mutta noiden oireiden katoamisen takia nyt sitten varasin ajan. Sekin on vasta 10.4.. eli harmillisen monta päivää siihenkin.

Onko muilla vastaavaa? Tiedän, että on normaalia vaikkea kaaressa oksentaisikaan tms. mutta...


Hei kaikki! :)
Enkös minä keskeytyneen keskenmenon saaneena kuulukkin ensiodottajien puolelle?Lapsia minulla ei ole siis ennestään, mutta keskeytynyt raskaus kylläkin.

Mimmi1986: Minulla on samanlainen olo.
 Minulla loppui huono olo viikko sitten. Varhaisultra on 11.4. eli viikon päästä keskiviikkona. Ensimmäisessä raskaudessa oksensin koko ajan ja nyt ei mitään oireita, kertaakaan en ole oksentanut. Pelottaa kauheasti. Ei jotenkin uskalla uskoa että on raskaana, vaikka verikoekin tehtiin terveyskeskuksella. Tekisi mieli kokoajan soittaa neuvolaan tai jonnekkin. Mutta yritän malttaa sinne ultraan.
Tsemppiä ja kerro miten ultra meni!


Tsemiä kaikki! :)  Pakko ajatella että raskaana, kunnes toisin todistetaan :P
 
^Minulla tuntui, että oireet hävisi tuossa ennen neuvolakäyntiä (vaikka varhaisultrassa oli kaikki ok). Neuvolassa sitten kun ultrattiin, niin sydän sykki kuitenkin :)
Ja paha olo tuli myös muutaman päivän tauon jälkeen kyllä takaisin entistä voimakkaampana, että olis vissiin vaan pitänyt nauttia siitä, kun oli vähän aikaa hyvä olo. Kyllähän tuo heti tosin säikäytti ja miehellekkin kerkisin hätäillä kovasti.
 
Toivottavasti teillä pelot ovat turhia ja menossa on vain helppo vaihe raskaudessa. Itse oksensin pari päivää putkeen ja tänään sain jopa aamupalan pidettyä vatsassa ja ruokatunnilla ruoka maistui hyvin. Aloin miettimään, että voisiko johtua: a)siitä että edellisinä päivinä söin vähän liikaa makeaa b)siitä että söin eilen tuhdin iltapalan... käytiin Subissa... Jotenkin tuntuu, että seuraava aamu/päivä on helpompi, jos syö illalla reippaasti. Voiko siinä olla perää?
 
3 pv hyvällä ololla, voi ihanuutta :) jos jatkuiski normi olo niin helmi.. äsken kuulin mahani kurnivan ekaa kertaa kk.. aikasemmin on pitänyt syödä jo paljon ennen sitä tai laatta ois lentänyt.. :D
 
Tänään palasi tutut vatsan kipuilut ja ajoittainen huono olo! On se hassua miten voi iloita vatsakivuista... Eli ehkä valoa tunnelin päässä ja välissä oli vain muutama helpompi päivä :)

Ihanaa pääsiäistä kaikille! :)
 
Minä tulin juuri päivystyksestä. Pelättiin pahinta.
Kovat kivut oli vasemmalla puolella vatsaa, ja epäiltiin kohdunulkoista raskautta.

Ultran mukaan kaikki on kuitenkin paremmin kuin hyvin, siellä oli pienokainen ja sydän sykki hirmuisen vahvasti :) Ultra vastasi viikkoja ja raskaushormoni oli verikokeessa yli 17 000.

Syynä kipuun olikin virtsatulehdus. Lääkkeeksi antibiootit.
Koskaan ei pidä luovuttaa :D

Tsempit kaikille ja hyvää pääsiäistä <3 
 
Onneksi siellä oli kaikki hyvin!! Varmasti ehti pahasti pelästyä.. Täällä odotellaan tuota ekaa ultraa vielä muutama päivä.
 
No oli juu aikamoinen säikäytys. Yöllä päivystävä lääkäri teki gynekologisen tutkimuksen ja sanoi etteim keskenmeno ainakaan ole, vaan kohdunulkoinen. Kysyin onko vielä toivoa ja hän vastasi ettei uskalla luvata mitään ja totesi että onneksi olette nuoria. Itkettiin miehen kanssa sairaalassa koko yö ja odotettiin aamua jotta päästään ultraan. Päivällä sitten päästiin onneksi 14 h sairaalassa olon jälkeen.

Lääkäritkin olivat ihan varmoja että on kohdunulkoinen, olivat todella iloisesti yllättyneitä että kaikki olikin hyvin. Osastolla oltiin jo valmistauduttu siihen että jään sinne. Kaikki oireet viittasivat siihen kohdunulkoiseen: Oli ruskeaa niukkaa vuotoa, kova kipu vasemmalla puolella munasarjan kohdalla.

Tästä opin että kannattaa olla liikaa maalailematta piruja seinille.

Ihanaa odotuksen aikaa kaikille!
 
 
heips! täällä kans ensiodottaja :) meillä kans kummallekki vanhemmille ensimmäinen lapsenlapsi.
mulla olis nyt viikkoja 10 ja ultraa ootan kovasti joka on kahen viikon päästä, tuntuu että hirveen hittaasti mennee aika, mut toivotaan että kaikki olis hyvin! 

pahoinvointeja on ollu 6-8 viikkoo, mut nyt helpottanu, että välillä saattanu olla huono olo varsinki jos ehtii tulla kovaki nälkä. 

miten teillä, onko ollu muita vaivoja vielä esim issias vaivannu? nimittäin mulla ollu aivan järkyttävän kipeä, en olis uskonu että se näin alussa ainakaan alkaa vaivaamaan. 

onnea hurjasti kaikille odottaville! :) 
 
Tervetuloa joukkoon!

Issias ei ole vaivannut mutta huonoa oloa, vatsan kipuilua ym. pientä :) Myös vatsa ollut sekaisin..
Tänään varhaisultrassa nähty pieni tiuhaan sykkivä sydän ja pikkuinen toukka <3
 
Ah mä oon onnellinen! Nyt uskallan sanoa et se pahaolo on poissa kokonaan. Toista viikkoa jo mennään ilman sitä järkyttävää rapula-oloa. Oon jopa saanut tuntea ihanan nälän mahassani. Elämä voittaa. Voimatkin alkaa palautua ja mieli on vähän selkeempi. :)

Aamulla tosi yövuoron jälkeen pirautin kättärille johonkin "neuvovaan puhelimeen" koska mul oli edellis iltana ihan hillitön mahakipu joka jatku tosi piinavana kipuna kohdussa ja munasarjoissa koko yön. Koko ajan pelotti et alkaaks täs joku hillitön vuoto tms. Onneks ei. Se kätilö sitten oireiden perusteella meinas ettei oo syytä huoleen ja Panadolia 1g x 3 vrkssa nassuun. Sano et se voi olla ihan normaalia "kasvukipua", kohtu hakee paikkaansa.

Mut kyllä vähän säikäytti, vaik oon koko raskauden ajan ollu ilman mitään pelkoja mistään keskenmenoista tms. Niin sitä päivä päivältä kiintyy enemmän tähän vesseliin ja ajatukset alkaa selkiytyä.. Musta tulee Ä-I-T-I! :D

Mut sitä vaan et onko muilla ollu sellasta aika kovaakin vihlontaa kohdussa? Ja kun istahtaa tai pomappa tai tekee jonkun äkkinäisen liikkeen, ni se sattuu? Ja saattaa tuntuu ristiselässäkin?

Mulle ei oo vielä tulle kutsua ultraan.. Onko teille muille jo tullu? Oon vähän ihmetelly sitä, vaikka onhan tässä titenkin aikaa. Lähinnä töiden ym järjestelyiden takia olis kiva tietää. Ja muutenkin. :D

Ootteko ostellu mitää vauva kamaa vielä?
 
Luulin jo, että oksentelu jäi taakse, kun edellisestä kerrasta on jo viikko, mutta tänään sitten taas tuli aamupala ylös :( Onneksi olo on nyt jo ihan ok ja jaksan täällä töissä olla.

Mä sanoinkin miehelle lauantaina, että nyt sattuu mahaan ja sitten piti korjata perään, että tai siis se on kyllä liioittelua, ei satu, mutta tuntuu epämiellyttävältä. Siellä tehtiin ilmeisesti asukkaalle tilaa. Välillä on muutenkin ollut noita tuntemuksia, mutta silloin tuntui kyllä niin reilusti, etten oikein tiennyt, miten päin olisin ollut. Useimmiten tuntuu juurikin kylkeä kääntäessä tai muiden äkkinäisten liikkeiden yhteydessä.

En ole ostanut vielä yhtään mitään enkä tiedä koska alkaa tuntua siltä, että haluaisin ostaa. Haluan jotenkin edetä rauhassa ja elää vasta tätä hetkeä. Käyn lukemassa noita raskausviikkojenkin tapahtumia vasta siinä vaiheessa, kun viikko vaihtuu. Kai tää on jonkinlaista itsesuojelua vielä tässä vaiheessa, kun mikään ei ole varmaa.

Ensimmänen neuvola meillä on maanantaina eli silloin on 10+0. Siellä selviää varmaankin sitten, milloin ultraan jne. Laput on vielä täyttämättä, mutta sovittiin, että täytetään viikonloppuna sitten yhdessä. Jokohan neuvolassa kuunneltaisiin sydänääniä? Olisi kiva saada jotain konkreettista, kun sitten viikonloppuna tapaan kavereita, joille voisin kertoa, jos olisi itsellä vähän luottavaisempi olo.
 
mulla ainakin kuuneltiin jo viikolla 8+jtn ekas neuvolassa :) maha nippailua täälläkin on ollu, välillä aika kovaakin.. eilen TAAS kaaduin koiran kanssa, ku se vetäs ja kompastuin johonki keppiin.. onneks sain ilmassa käännettyä itteni kyljelleen, ettei masu osunu mihkään.. vaik vähän kyl huolestuttaa et onkohan vaarallisia tommosen kaatuilemiset?
 
mulla kuunneltiin esikoisen aikana lääkärineuvolassa ekan kerran sydänäänet, ja viikkoja oli muistaakseni 12+4
 
Takaisin
Top