Ensiodottajat

Täällä pullahti masu esiin jo paremmin ja nyt näkee jo että raskaana ollaan :D
Ylihuomenna rakenneultraan ja sitä jännitän niin kovasti ettei nukkumisestakaan tuu mitään! Samalla tulee ylihuomenna täyteen puoliväli eli 20 viikkoa! :)

Ihanaa kun alkoi tuntumaan potkut noin 4 päivää sitten, nyt ne tuntuu joka päivä varsinkin iltasin kun makaa sohvalla/sängyssä :)

Postista tilasin kotiin dopplerin ja sitä on ollut ihana käyttää ennen nukkumaan menoa, tallensin myös pikkusen sydänääniä :) Niin ihanan kuulosta. Siellä se polskii :)

Hyviä vointeja kaikille!
 
Tänään puoliväli JEE!

Huomenissa rakenneultraan, saas nähdä nähtäiskö kumpi tulossa :)

Potkuja täälläkin jo tunnetaan päivittäin, parhaiten myös iltasella :) Ja ne on ruvennu jo tuntuu kovemminkin :) <3 Ihanaa!
 
Nii riksuke meillä todella huomenna rakenneultra, jännittää.. Toivottavasti kaikki hyvin ja olis kiva nähdä myös sukupuoli ni sais mennä katteleen jotain vaatteita muita kuin valkosii..

Mun mini touhuaa enemmän aamusin ja mä en oo ikinä ollu mikään aamuihminen eli toivotaan et ulkomaailmas menee toisinpäin :D

 
Täällä myös jo useamman viikon ajan tuntunut potkuja ja muljahteluja. Ihana seurata kuinka ne voimistuu päivä päivältä! Aivan paras tunne, aina nousee hymy korviin ku pieni mekastaa <3

Ens keskiviikkona olis rakenneultra, sinne asti pitäis jaksaa jännittää... Tsemppiä kaikille ultriin, toivotaan pelkästään hyviä uutisia!
 
Ultrakuulumisia:

rakenneultrassa käyty! :)
painoarvio 350g, pituus 14cm, täysin terveeltä ja ihanalta näytti ja kaikki oli niinkuin pitääkin! Rv 20+0 ja TYTTÖ tulee...!! <3

Miten onkaan onnellinen olo! Kahden viikon päästä olis sitten 4D ultran vuoro.
 
Damon!!!!! Odotan innolla sun ultrakuulumisia :D

Tähän väliin omat kuulumiset ultrasta :)
Vartalon ymp. mitta 14,8 cm, pään ymp. 17,8cm
Painoarvio oli joku 380g.
Kaikki rakenteellisesti kunnossa, pikkuinen oli siellä suu ammollaan, vähä kuin ois nauranu meille :D

Ja kävi juuuuuuuri niinkuin pelkäsin, eli kun mulla ei ole mitään tyttö/poika oloja niin pikkuinen ei sitten tietysti suostunut avaamaan jalkojaan ultrassa :D Eli kesäkuussa vasta tiietään sukupuoli :D hittolainen :D

Ooonalle onnittelut tyttölupauksesta :)
 
Moikka!

Onks teillä ollu mitään vaivoja sen kummemmin pahoinvointien tms jälkeen. Itse jäin tänään sairaslomalle selän takia.. Hoitotyötä teen, joten liian raskaaks kävi. Katsellaan nyt sit viikon saikun jälkeen onko töihin menijäks. Reilun viikon päästä olis miullakin tuo rakenneultra, kovin jännittää näkiskö sukupuolen. Tosin ihan kumpi vaan on erittäin tervetullut, jotenkin mielessäni oon odottanu poikaa enempi. Jonka huomaa kyllä jo ostetuista vaatteistakin :)
 
Laitetaan nyt tännekkin vielä eli rakenteeltaan kaikki kunnossa. Varma tyttö epäily tuli. Painoa pikkuisella oli 361g ja koko pituus 23,2cm, pään ymp. 18,03cm. Ihanaa.. No niin riksuke nyt meiän pitää kunnolla alkaa nauttia raskaudesta, koska pikkuisilla kaikki niin kuin pitää : ) harmi, et teiän kaveri oli niin siveellistä sorttia ; )

Meinaatteko joku mennä 3D ultraan "loppuvaiheessa"? Kaveri käyny kahen lapsen kanssa viikolla 30 ja siellä samassa jo tehty synnytystapa arvio..
 
Kata89: Mulla on myös ongelmaa selän kanssa ja myöskin oon hoitoalalla... Aamuvuorot viel on mennyki kohtalaisen ok, kun on enemmän porukkaa aamusin töissä. Selkeesti muutenki huomaa että iltaa kohden vaan rupee väkisin toi alaselkä kipeytyy :( Mä olin jo ennen joulua pari viikkoa poissa selän takia, nyt oon koittanu "sinnitellä" mutta jos ei pystytä töissä muuttaa mun vuoroja pelkiks arkiaamuvuoroiksi, en tiedä pystynkö sit enää olee töissä :( Tänäänkin menossa iltaan... :,(

Damon: Oi ihanaa, tyttölupaus!!! :) Voi kuinka mahtavaa!
Mutta oot oikeessa, pitää vaan nyt nauttia tästä ajasta, kun kaikki kerran on hyvin :) Saadaanpa mekin sitten kuitenkin jossain vaiheessa (siis viimeistään synnytyksessä) tietää kumpaa sukupuolta lapsi on :D
Me ei olla aateltu mennä ns. lisäultriin, ihan vaan sen takia, että ne maksaa :/ Mut mistäs tuota tietää, jos vaikka "joutuu" viel jossain vaiheessa käymään ultrassa :D Meidän neuvolassa on ultralaite, joten ties vaikka lääkärikäynnillä seki viel kurkkis sinne :) Oishan se sillein kiva tietää varmasti, et pystyykö synnyttää alakautta ja näin pois päin, kurjaa se ois synnytyksessä huomata et "oho, lapsi ei mahdukaan tulemaan alakautta"..
 
:) Nniin, tosiaan.
Viikko sitten maanantaina mekin käytiin rakenneultrassa. Kaikki hyvin ^_^
..ei tiedetö kumpi tulee, mut jos sitte seittemän viikon päästä tiedetään :) Mennään uudestaan sillon.. Täällä Turussa Tyksissä oli 3D-ultra, ainakin siinä huoneessa missä me oltiin, ni saatiin kaks söpöä kuvaa Nököstä :) <3

Potkut on kyl ihmeellisiä! Mullakin nousee hymy joka kerta korviin, ko alkaa potkimaan! :) Ja ne voimistuu vaan viikko viikolta, ihmeellistä. Ihanaa!! :) <3 <3
 
Neuvolassa tänään käyty :)

..me mennään käyrien yläpuolella. OUNOU! Mikäköhän jättiläinen sieltä tulee?!
Sf-mitta oli 21. Hmph..
Ja kiloja tullu kaikenkaikkiaan tähän saakka 3kiloa.
Pissatulehdus mulla taitaa olla.. Kauhia pissahätä olis, sit meen vessaan ja tuleeki vaan pikkuliru. Jotenkin nuo Nökö painaa tonne rakkoon / alas, ei sais mitään painoa olla vattalla, ei ees hiukan housua, kauhia riehuminen alkaa ja sattuuhan tuo toki muhunki, ko joku painaa..

Mut muuten kaik ok ^_^ <3
 
Emby^ Taidetaan mennä sit aika samoissa sf-mitoissa, koska mul tosiaan viikol 22+3 oli 22cm ja tosiaan hiukka yläkäyrän yläpuolella.. Mulle on tullut jo painoa 8-9 kiloa mut suurin osa ihan alussa (ekal kolmanneksel), kauhistuttaa et mitä sitte lopussa puntari näyttää. Ei ole neukkutäti vielä sanonut et pitäis painoa "alkaa tarkkailee"..

Onko teillä muilla alavatsassa kipuilua? Mulla sattuu koko alavatsa eli ei nivusista ja on sellasta viiltävää kipua...Ei satu mitään koko päivää mut aamulla taas oli varmaan tunnin verran ja enempi kävellessä..

Hyviä vointeja kaikille <3
 
Samanlaisia vaivoja ollut kun enemmän kävellyt tai ollut jaloillaan. Tota viiltävää kipua ei onneks oo usein ollu mut nyt kun olen flunssassa niin toisinaan viiltelee ku niistää. Yleensä mennyt ohi kun lepää tai laittaa jotain lämpöistä kipukohtaan.
 
Damon ja Emby: Mulla oli sf mitta viikolla 22 jo 25cm :o Eli hyyyvin paljon yli käyrän :/ Mutta terkkari sanoi ettei sillä mitalla niin väliä jossei mee käyrällä kunhan se mitta vaan ei ala tekee siinä käyrällä mitään siksakkia.. :)
4 kiloa oli mulla nyt kaikenkaikkiaan noussu paino, painoa oli tullu reilu 300g per viikko viikkojen 16-22 välissä :) et iha ok. Vein eilen Kelaan äitiyspaperit, nyt sit vaa ootellaa päätöksiä :)

Mulla tulee Damon rasituksessa oikealle puolelle vatsaa viiltävää kipua. Ei aina, mutta aika usein kun on koiran kanssa lenkillä ja sit saakin pysähdellä vähän väliä.. Se oli alkuun tosi paikallinen jomotus (siis muutamia viikkoja sitten), että epäilin jo umpparia, mutta nykyään se on sellaista viiltävää/repivää kipua oikeestaan koko oik. vatsan puolella. Terkkari sanoi, että johtuu luultavasti vaan niistä kohdun kannattimista että ne siellä "venyy".

Ens viikolla uusi sokerirasitus "jeij"...
 
Mulla sattuu tosta hiukan navan alapuolelta, sellasta kireyttä, paineen tunnetta. Junou? :/
Inhottavan tuntusta.. ja selkä / pikemminkin pakarat on niin stanan kipeet, et oksat pois! :(
 
Itsellä esikoinen tulossa. Tänään rv 24+1. Odotus mennyt tähän mennessä hyvin. Pahoinvointia oli muutama viikko alussa, mutta se onneks jäikin siihen viikkoon kahteen.
Maha on jo hyvin näkyvissä ! Neuvolatäti epäili ensin kaksosia, mutta istukka on hyvinkin edessä ja miulla onkin rv 28 istukanpaikan ultraus, toivotaan että on lähteny nousuun. Muutoin ei oo oireita etisestä istukasta, kuten vuotoja tm.
Rakenneultra oli rv 20+1 ja painoarvio silloin oli 381g pienokaisella ja kaikki oli hyvin. Sukupuolikin tuli selville ;)
 

täälläpäs on ollut hiljaista! miten te kaikki voitte ja ketkä on jo jakautuneet? mä alan olla jo aika kärsimätön, sais neiti jo syntyä.. olo on tukala ja iso, nukkuminen oma taiteenlajinsa jne, ja toisekseen ei malttais odottaa enää että tapaa tulokkaan silmästä silmään <3 viikko sitten käytiin kontrollissa niin painoarvio oli sillon jo 3150g, hyvin on pieni kasvanut :) laskettuun aikaan 1vko ja 2pvää, ja ärsyttää kun tulee ihan liikaakin vahdittua jokaista kropan kolotusta kun toivoo että jotain alkais tapahtua.. kertoilkaahan kuulumisia :)

myymeli ja pikku neiti 38+5

 
Täällä tänään 40+6 ja kokonaisena siis... Todella toiveissa siis että alkais jo tapahtumaan! Mutta aika hiljaista vielä, ainoot "oireet" on että vauvan pää on jo todella alhaalla ja siten vihloo koko ajan alapäähän :/ Mitä pidemmälle mennään, sitä enemmän synnytys rupee jännittää, kun isoa poikaa odotellaan... viikolla 38 poju oli jo 3,9kg ja siten synt.painoarvio yli 4kg (reilusti...). Nukun vielä suht hyvin, vessaan toki pitää nousta 1-3 kertaa yössä mutta muutoin saan nukuttua! Tosin sit päivällä pitää kyllä ottaa päikkärit...
Ässiäkin on kokeiltu ja EI toimi :D Nyt sit päätin ottaa sen asenteen, et vauva tulee ku on tullakseen, en mä rupee "rehkimään" sen takia päivittäin. Et normaalit lenkit koiran kaa + kauppakäynnit, mut muutoin lepoa ja rentoutumista :)
 
kylläpäs on hiljaista taas palstalla, johtuneeko siitä että kaikki on jo synnyttäneet? meille syntynyt pikku prinsessa 30.6.2012, viikoilla 41+2, painoa 3300g ja pituutta 50cm. alku oli hankalaa, vaan nyt alkaa jo jotenkin arki sujua. isikin palasi töihin maanantaina..
 
Takaisin
Top