Ensiodottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja riksuke
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Damon: Höh, aika ihmeellistä että joutuu itse sit ultran jälkeen soittelee taas neuvolaan ja varaamaan aikaa.. Mä sain jo tänään seuraavan neuvola-ajan, vaikka en ollu vielä edes varannu ultraa! Varasin muuten sen ultran sit tänään ja sen on tasan kahden viikon päästä, 14.11 :) jänskää. Oli tosi kiva kyllä kun se lääkäri tänäänkin ultras, tossa neuvolassa missä käyn on kaupungin ainoo neuvolan ultralaite :D et hyvä tuuri kävi.
Oireista: pahoinvointia on nyt ruvennu tulee..... :D pari viikkoa kuvottavasta olosta jo kärsiny. Jos hetkenkään on pidempään syömättä ni voi sitä oloa. Mut niinhän se tais olla että tätä mä "toivoin" :D Ja väsymystä iha törkeenä! Rinnat ehkä ei ole enää niiiiin kipeät kuin aiemmin. Mut eipä tässä nyt muuta?! Eikä kai tarvii ollakaan :D

Tervetuloa Orak ja onnea! :) Sitä 12 viikkoa kyllä täälläkin jo kovasti ootellaan, sillä vaikka nyt kaikki onkin hyvin, ikävä kyllä mitä vaan voi vieläkin tapahtua :( tylsää. Mutta ei sitä auta pelätä vaan mennä eteenpäin positiivisin mielin! Eikö vaan!? :)

Nyt on ensimmäinen neuvola käynti takana. Mentiin miehen kanssa yhdessä ja sieltä sai ison kasan papereita joista saa hyödyllistä tietoa. Mukava terkkari ja sai ajan heti varhaisultraan joka on sit 5.12 sitä odotellessa. :)

Hes_su: Mulla vatsaa nippailee aika useesti, istumasta ylösnousu "sattuu" vatsaan toisinaan ja toisinaan ihan levossakin tuntuu menkkamaisia jomotteluja. Eilenkin mm. kävellessä vähän jomotteli alavatsaan/nivusiin... Onneks ovat lyhytkestoisia, mutta niitä on suht usein. Uskon kuitenkin että se on ihan vaan sitä kohdun kasvamista! :)
Kivaa että teilläon pian varhaisultra :) Kovasti tsemppiä ja paljon hyvää onnea ultraan! :)

marce86: Mä kans tykkäsin ekasta neuvolakäynnistä, tosi hyödyllisiä lehtisiä sieltä sai mukaansa. Varsinkin kun on eka raskaus niin kyllä kaikki tieto on hyvin tarpeellista :)

HEI JA HUOMIO!
Pitääpä täälläkin kysyä teidän mielipiteitä, koskien nimittäin INFLUENSSA-rokotusta!!!!
Mitä ootte mieltä, otatteko vai ette?????? :O Kaverini joka toistaan odottaa, ei aio ottaa tässäkään raskaudessa piikkiä, itse oon nyt ihan kahden vaiheilla...... Jos se olisikin pelkkä kausi-influenssa rokote, niin ehkä ottaisin (lapsen takia), mutta kun siihen on hitto vie pistetty sitä sikarokotettakin (ei tosin tätä "kuuluisaa" Pandemrixiä vai mikä olikaan)!!

riksuke: mä en aio ottaa rokotetta, olen kai niistäkin lukenu niin paljon pahaa etten taas riskeeraa raskautta!
Sulla on sitte nt-ultra 3 päivää ennen mua : D, viimeksi oltiin samana päivänä varhaisultras..

Laittakaa kuvia ultrakuulumisiin sitten varhaisultran jälkeen, on niin kiva katella niitä. Kyl huomaa silti laitteissa eroa, koska mullakin alkio/sikiö on ihan selkee ja olin sillon rv 8+0, niinkuin moni muukin ollut. Mä en saa ikävä kyllä omaani laitettua, jos mies ei saa meiän skanneria kuntoon.

Täällä kans yx ensiodottaja lisää.. viikkoja tosin takana enemmä ku kellää teist viel eli 23+2.. Mulla menny tähän asti kaikki tosi hyvin ja vaavi kasvaa ja voimistuu koko ajan.. Sukupuolta emme halunneet tietää joten se on yllätys sitte kaikille! Itse olen huomannut että kun ei hirveesti srtessaa ja pitää huolta itestää ni kaiken pitäs mennä hyvin.. Toiminut mulla.. Itellä ei oo ollu oikee minkää laisii oireita missää vaihees paitsi noin viikko ennen plussausta oli kaikki klassiset.. :)  Onnea kaikille odotukseen.. Kysyä saa asioista ihan vapaasti ja tyhmiä kyssäreit ei oo olemas.. :)

Hei.

Ensimmäisessä neuvolassa on nyt käyty. :) Jännittävää. Sain ihan hirveän paljon kaikkia lippusia ja lappusia luettavaksi. Neuvolan täti oli ihan mukava ja otti miehenkin huomioon hyvin. Kuun loppuun on nyt varattu nt-ultra. Elikkäs sitä odotellessa.

Nyt on alkanut pahoinvointi tulla aamuisin, muttei oo vielä onneksi tarvinut pyttyä halailla. Milläs keinoilla olette koittaneet pahoinvointia hoitaa?

Täälläkin ensiodottaja, kaikki on tosiaan uutta ja ihmeellistä :)

Neuvolassa käyty, mullekin tuli sellanen olo että tentattavana olisi ollut, mutta hyvähän se tosiaan on että taustat kyselevät. Ultrassakin jo käyty ja sydän siellä pamppaili <3
Influenssa rokotetta en meinaa ottaa, syytä ei oikein ole, en vaan halua sitä.
Np-ultra olisi sitten joulukuun puolessa välissä, jolloin raskausviikkoja olisi kasassa jo 13.

Hes_su mullakin auttaa pahoinvointiin jääkaappikylmät mandariinit, ne on ihania!! :)

Tervetuloa June!

Hui, mä en voi syödä jääkaapista mitään hedelmiä, vihloo hampaita :D Mutta mehut oon kokenu hyviks pahoinvointia estämään mutta siis pointtina se, että pahaa oloa ei kerkeis tulemaan siten, että syö tasasin väliajoin, vaikka väkisin :s

Vähän jännitti tänään käydä hammaslääkärissä, kerroin kyllä olevani raskaana ja kaipa se on luotettava siihen, että ne osaavat sitten sen mukaan valita puuduteaineen joka ei vahingoita lasta... Oli siis paikattavaa...

Enää tasan viikko siihen ekaan "viralliseen" ultraan!!! :) vähän mietityttää onko viikot kohdillaan vai mennäänkö n. viikko jäljessä!... (mitä gyne epäili varhaisultrassa, mutta neuvolalääkäri sanoi paria viikkoa myöhemmin kuitenkin että mentäis näissä viikoissa)

Kiitos vinkeistä pitää vielä soveltaa niitä töissä. Oon perheeseen menevä hoitaja niin lapset on aika tarkkoina jos meinaa itse syödä jotain ja he eivät saa. Onneks on vielä pysynyt kuvotuksen puolella, ettei tarvitse töissä alkaa selitellä

marce86: ite oon päässy helpolla pahoinvoinnin kanssa; sitä kun ei oo juuri ollut missään vaiheessa raskautta.. :) Mullakin vatsaa nippailee vieläkin vähän mutta aikasemmin sitä oli useemmin ja välillä sattukin aikas mukavasti.. Mutta ne nippailut liittyy ihan vaan siihe että kohtu kasvaa ja on siis normaalia.. Ei tarvitse sen takia huolehtia.. Otin itse sillon sen asenteen et en huolestu niistä niin pitkää jos verta ei tuu ja hyvin meni kun siitä ei ottanu ressiä.. Onnea kaikille plussanneille minunkin puolestani.. <3 Toivottavasti kaikki menee teillä hyvin.. :)

Heippahei!
Mitenkäs täällä tulevat mammat voi? :)
Mua ainakin jännittää ihan hulluna nyt, tunnin päästä ois nt-ultra !!!
Oksettaa niin paljon, johtuen luultavastikin jännityksestä... Pelottaa ja sitten taas toisaalta myös ihanaa päästä näkemään mitä siellä tapahtuu. huhhh....

Voi vitsit, tuu sitte heti kertomaan miten ultrassa meni riksuke? Ihan kateellisena täällä, kun meillä mennään vasta viikolla 8. Monta viikkoa vielä edessä tätä ekaa kolmannesta. Muuten vointi on edelleen suht hyvä. Tosin nyt on alkanut huonovointisuus vaivata myös minua ja tällainen kokopäiväkuvotus on jäänyt päälle. Mitään ei oikein tee mieli :( Tai oikeastaan hedelmiä ja sellaista vähän mautonta ruokaa on ok syödä. Eilen söin meksikolaista joka tuli sit ylös saman tien. Muuten ei ole tarvinnut pänttöä halailla. Ja tää turvotus, voi luoja sentään ;)

Voiiii en saa kuvaa ladattua, ku en osaa pienentää kuvan kokoa :( täytyy mieheltä kysyä kun se tulee kotiin ...
MUTTA; KAIKKI OLI HYVIN <3 Oli ihan mielettömän uskomatonta nähdä kuinka se liikkui jo siellä :´) Laskettu aika tosin muuttui 7.6.2012, eli ei oltu ihan vielä niin pitkällä viikoissa vaan nyt ollaan 10+5. Kaikki oli muutoin normaalia, aivot, sydän, raajat, mutta koska viikot oli vasta ton verran oli fysiologinen napatyrä näkyvissä, sen pitäis poistua rv 12 mennessä ja mahalaukkua ei kätilö nähnyt (sekin tyypillistä näille viikoille) ja siitä syystä mennään vielä ens viikon perjantaina kontrolliultraan. Mutta niskaturvotusta ei ollut :)) sitä oli 1mm eli normaali. Kätilö joutui niskaturvotuksen kattomaan vatsan päältä, ku pikkuinen oli hassussa asennossa kohdussa. Täytyy myöntää että tällä kertaa liikutuin ultrassa, juuri sen takia, kun näki ne liikkeet <3
Damonilta odotetaan sitte seuraavia ultrakuulumisia!! :)
Tää oli vaa pikainen raportointi, kummityttönen on tulossa kylään :))

Morjens kaikille!

Minäkin päätin vihdoin rohkaistua ja kirjoittaa tänne. :) Rv9 alkoi juuri ja eilen kävin ekassa neuvolassa. Ensimmäistä ultraa jo kovasti odottelen. Se on 24.11. Jännittää kaikki niin paljon, että tuntuu ettei tuonne ultraankaan uskalla edes mennä. ;) Jotenkin on tullu semmonen tunne, ku on teiän tekstejä lukenu, et mulla esim. tuo ultra on paljon myöhemmin ku monella teistä. Kyllä sitä jännittää vielä ihan hulluna et onko tuolla mahassa mitään.

Tervetuoa kaikille uusille ensiodottajille!

Olipas kiva riksuke kuulla et kaikki oli edelleen hyvin. Ai sulla taas LA siirtyi viikon edemmäs . Komian kokoinen kaveri siellä kuiteski liikuskeli..
ninaninalla onkin sitten ultra päivä ennen mua, joten kerropa sitten kans heti mitä siellä "näkyi". Mä tosiaan tuun sitte torstaina raportoimaan.

Mun oli pakko käydä viime viikolla "taas" neuvolassa, et kuuntelee dobblerilla jokos sydänäänet kuuluu (et ollaanko vielä menossa mukana) ja hienosti kuulu, vaikka kohtukin niin paljon taaksepäin kallistunut, syke oli 158..
Mulla ei tosiaan ainakaan viikkoon ole pahemmin mitään oireita ollut, välillä masussa tuntuu et siel "revitäis jotain" eli varmaan edelleen sitä kohdun kasvuu..

Damon: Mullekin muuten ultrassa sanottiin, että on taaksepäin kallistunut kohtu? Onko siitä nyt sit mitään "haittaa" raskaudessa, ei tullu kysyttyä?
Jee, en malta odottaa että säkin tuut kertoo ultrauutiset! :) Vaikkei enää samoilla viikoilla mennäkään...

Takaisin